Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #40 : 25 Kwiecień 2009, 15:19:04 » |
0
|
No i chyba dupa z uruchomienia Stargardzkiej KD. NZ Szczecin 2009-04-28 ogłasza przetargi ustne nieograniczone na sprzedaż n/w środków transportu, maszyn i urządzeń Nazwa Rok prod. Cena wywoławcza w PLN Wysokość wadium ... 3 Pług odśnieżny 9443601-1 serii T803-01 (wąskotorowy) 1989 30 200 3 000 4 Wagon osobowy 4322-3 serii Bxhpi (wąskotorowy) 1985 12 400 1 300 5 Wagon osobowy 4324-9 serii Bxhpi (wąskotorowy). 1985 11 900 1 200 6 Wagon osobowy 4321-5 serii Bxhpi (wąskotorowy) 1985 11 900 1 200 7 Wagon osobowy 4319-9 serii Bxhpi (wąskotorowy) 1985 11 900 1 200 8 Transporter 7159-4 (wąskotorowy) 1988 9 300 930 9 Transporter 7168-5 (wąskotorowy) 1988 9 600 960 10 Transporter 7171-9 (wąskotorowy 1988 9 600 960 11 Transporter 7173-5 (wąskotorowy) 1988 9 600 960 12 Transporter 7345-9 (wąskotorowy) 1983 11 400 1 140 13 Transporter 7352-5 (wąskotorowy) 1985 11 600 1 160 14 Transporter 7123-0 (wąskotorowy) 1985 9 300 930 15 Transporter 7148-7 (wąskotorowy) 1985 9 500 950 16 Transporter 7124-8 (wąskotorowy) 1985 9 300 930 ... A skąd to wiem, a stąd: http://www.nieruchomosci-szczecin.pkp.pl/index.php?o=index/show/1219
|
|
|
Zapisane
|
Czy to prawda że dawanie dużej ilości Rp1 ma istotny wpływ na bezpieczeństwo na przejazdach? Oczywiście, ale z uwagi na trudności z kopaniem grobów sugerujemy maszynistom ograniczenie trąbienia zimą.
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #41 : 17 Maj 2010, 17:44:25 » |
0
|
14 paždziernika 2009, 7:15 Dobra Nowogardzka. Wąskotorówka będzie reaktywowana Sławomir Włodarczyk
Uczyniono pierwszy krok do reaktywowania kolejki wąskotorowej. Miłośnicy ciuchci dużo sobie obiecują po tym, jak magistrat przejął majątek od PKP.
Samorząd wziął pod swoją opiekę nie tylko kolejowe nieruchomości, ale też zabytkowe wagony i nieco młodsze parowozy. Przewoźnik po torach pozbył się majątku w zamian za rezygnację przez gminę z zaległych podatków od kolejowych nieruchomości. Do samorządu trafiło 16 działek z budynkami oraz obiektami infrastruktury kolejowej na odcinku zlikwidowanej linii wąskotorowej Nr 1052 Stargard Szczeciński – Łobez oraz pięć wagonów, drezynę motorową, transporter i dwie lokomotywy. Niektóre z nich to prawdziwe perełki, choćby wagony: turystyczny i do przewozu tlenu z 1902 roku, czy też dwa wagony bagażowo-pocztowe z 1912 i 1915 roku. Z kolei lokomotywy, które mogą w przyszłości pociągnąć reaktywowaną kolejkę są już znacznie młodsze i pochodzą z początków lat 80. ubiegłego stulecia. Aby powrót do przeszłości był możliwy potrzebne są pieniądze. Trzeba m.in. naprawić zdewastowane torowisko i zakupić infrastrukturę kolejową. Nadzieja w kasie z Unii. Warto podkreślić, że szlak Stargard – Dobra traktowany jest przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Szczecinie, jako dziedzictwo kulturowe o unikalnym charakterze na skalę europejską. http://www.gs24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20091014/POWIAT08/946078973Znalezione przypadkowo. Trochę stare.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #42 : 17 Maj 2010, 19:11:00 » |
0
|
To jeszcze coś świeższego: http://stargardzkakolej.pl/wer_1/index.php?option=com_content&view=article&id=124:w-oczekiwaniu-na-decyzj-pkp&catid=44:zprasy&Itemid=69Przy okazji przejrzałem informacje dotyczące "Przebudowy i budowy drogi 1709Z Stargard Szczeciński - Sowno wraz z budową ścieżki rowerowej..." (odcinek Stargard - Żarowo). Spodziewałem się, że ścieżkę wytrasują po dawnym nasypie kolejki, a tu niespodzianka: Droga po lewej, nasyp po środku a ścieżka rowerowa po prawej. Nawet w opisach zaznaczyli, że nawierzchnia w obrębie przejazdów ma być rozbieralna, krawężniki zerowe a wszystko ma umożliwiać ruch pociągów... Tak to w marcu wyglądało: Źródło: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1036485&page=5Niestety, nie zmienia to faktu, że przywrócenie ruchu na odcinku Stargard - Dobra jest raczej fikcją. I jeszcze - sny o potędze: http://www.kolej.net.pl/info/stkd.pdfA Wikipedia na to: ... W latach następnych, pogłębiała się dewastacja kolejki, mimo jej wpisania w rejestr zabytków. W 2005 roku w Towarzystwie Przyjaciół Stargardu zrodziła się myśl przekształcenia linii kolejki w ścieżkę rowerową. W maju 2008 roku, rozstrzygnięty został przetarg na sporządzenie koncepcji zagospodarowania pozostałości kolejki i przekształcenia jej szlaku w ścieżkę pieszo-rowerową z zachowaniem elementów kolejowych, np. przejazdów drezynami rowerowymi po niektórych jej fragmentach. Pod koniec 2008 roku koncepcja została zaakceptowana przez Zarząd Dróg Powiatowych w Stargardzie. W latach 2009-10 trwały procedury związane z przekazaniem obiektów kolejowych przez PKP Zakład Nieruchomości w Szczecinie Starostwu Powiatowemu w Stargardzie.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
errorr
Nowicjusz

Długość toru:: 40 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #43 : 31 Marzec 2011, 22:04:10 » |
0
|
PKP S.A. ogłosiło przetarg na 'Roboty zabezpieczające budynek dworca byłej kolei waskotorowej w Dobrej Nowogardzkiej' http://www.pkp-nieruchomosci.pl/article/przetargi_na_uslugi/index.php/przetarg_edit/5639w załączniku specyfikacja wraz ze szczegółową dokumentacją fotograficzną, projektową, ekspertyzą budowlaną.. może kogoś zainteresuje..... czyżby konserwator zmusił pkp do ratowania dworca? http://biznes-polska.pl/files/50/34/183_k53_siwz.zipPS. orientuje się ktoś czy stają jeszcze jakieś wagony w Dobrej Nowogardzkiej?
|
|
« Ostatnia zmiana: 31 Marzec 2011, 22:13:08 wysłane przez errorr »
|
Zapisane
|
"Najpiękniejsze są takie podróże, które pamięć na zawsze zachowa, gdy dziewczyna jest piękna nad podziw, a kolejka - wąskotorowa" (J. Kondratowicz)
|
|
|
Łowca
Młotkowy
 
Długość toru:: 134 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #44 : 01 Kwiecień 2011, 10:05:05 » |
0
|
Oczywiście, że stoją... część jest wpisana do rejestru zabytków, część jest wydzierżawiona przez UG Manowo, a część po prostu sobie stoi...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
stargardwąski38
Czytelnik
Długość toru:: 7 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #45 : 08 Grudzień 2012, 13:53:06 » |
-1
|
Z tego co mi wiadomo zostało: -2 lokomotywy Lxd2 -1 wagon MBxd2 - chyba z 5 doczepnych oraz 2 lub 3 oficjalnej ciuchci .
|
|
« Ostatnia zmiana: 08 Grudzień 2012, 13:58:30 wysłane przez stargardwąski38 »
|
Zapisane
|
|
|
|
Grzesiek
Nowicjusz

Długość toru:: 15 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #46 : 04 Luty 2013, 22:48:38 » |
-2
|
Witam niestety Stargardzka kolej wąskotorowa przestała istnieć 30 stycznia zarząd PKP SA. podjął uchwałę o nieodpłatnym przekazaniu gminie Manowo 25 sztuk taboru kolejowego wąskotorowego czyli całego taboru znajdującego się w Dobrej Nowogardzkiej. Kolej bez taboru i ze zły stanem torowiska nie ma najmniejszych szans na reaktywacje szumne oświadczenia i sum medialny wokół chęci reaktywacji kolejki przez Kolej Bałtycką spełzł na niczym. Brak jakich kol wiek działań informacji i odpowiedzi na maile oznacza że Kolej Bałtycka wycofała się z pomysłu reaktywacji kolejki. http://kolej.mkm.szczecin.pl/news/1359999359,PKP-SA-przekaze-zabytkowa-waskotorowke
|
|
|
Zapisane
|
!!!Wyrzyska Kolej Powiatowa!!!!
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #47 : 04 Luty 2013, 23:29:41 » |
+2
|
Kolej bałtycka ma/miała plan na ruch drezynowy.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #48 : 05 Luty 2013, 08:31:28 » |
0
|
Czy w tle przekazania nie ma rozrachunków pomiędzy PKP a Samorządem ? Jakoś trudno mi uwierzyć w szczytne idee darczyńcy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Grzesiek
Nowicjusz

Długość toru:: 15 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #49 : 05 Luty 2013, 09:47:27 » |
0
|
Kolej Bałtycka chciała jeździć drezynami zaraz nie będzie po czym później chcieli uruchomić pociąg retro. Szkoda że włodarze Stargardu nie potrafili tyle czasu dostrzec atrakcji turystycznej jaką była kolejka bo w Stargardzie z atrakcjami turystycznymi trochę krucho. Jazda drezynami na krótkim odcinku szlaku to moim zdaniem nie jest rewitalizacja kolejki. Dobrze że chociaż tabor trafił w dobre ręce może torowisko z rozbiórki trafi do Koszalina.
|
|
|
Zapisane
|
!!!Wyrzyska Kolej Powiatowa!!!!
|
|
|
Wądzio
|
 |
« Odpowiedz #50 : 05 Luty 2013, 16:08:09 » |
+2
|
Kolej Bałtycka chciała jeździć drezynami zaraz nie będzie po czym później chcieli uruchomić pociąg retro. Szkoda że włodarze Stargardu nie potrafili tyle czasu dostrzec atrakcji turystycznej jaką była kolejka bo w Stargardzie z atrakcjami turystycznymi trochę krucho. Jazda drezynami na krótkim odcinku szlaku to moim zdaniem nie jest rewitalizacja kolejki. Dobrze że chociaż tabor trafił w dobre ręce może torowisko z rozbiórki trafi do Koszalina.
Przecież jedno nie przeczy drugiemu. Najpierw mogliby oczyścić szlak, jeździć drezynami, wyremontować budynki i wtedy kupić tabor. Jednostek taboru jest jeszcze dużo w Polsce, mimo, że to jest 1000 mm. Co to za problem dogadać się i wydzierżawić albo kupić i wyremontować te trupy z Gryfic? Można
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
KLAN PALUCHOWSKICH
|
 |
« Odpowiedz #51 : 05 Luty 2013, 18:18:35 » |
+3
|
Kolej bez taboru i ze zły stanem torowiska Koszalin kilka lat temu ? nie ma najmniejszych szans na reaktywacje Jasne, że ma. Koszalin dziś.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Leśny Dziadek
|
 |
« Odpowiedz #52 : 05 Luty 2013, 18:26:48 » |
+3
|
Klan, a nasze Starachowice? Mniej szczęścia mają do zarządzających, ale jeżdżą ? - jeżdżą !
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Grzesiek
Nowicjusz

Długość toru:: 15 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #53 : 05 Luty 2013, 19:27:57 » |
+1
|
Kupić i wyremontować niema problemu wszystkim się powodzi wszyscy mają pieniądze. Jak nikt się nie interesował kolejką z taborem to na pewno teraz będą rzesze chętnych aby zostać operatorem bez taboru i bez jakich kol wiek chętnych do współpracy. Co do Koszalina to tam chyba po 5 latach od zamknięcia ruchu zawiązało się towarzystwo które powoli zaczęło reaktywacje kolejki razem z gminą Manowo. W Stargardzie mija już 12 lat bez jakich kol wiek działań w sprawie kolejki. Szkoda że w naszym regionie niema takich osób jak w Koszalinie.
|
|
|
Zapisane
|
!!!Wyrzyska Kolej Powiatowa!!!!
|
|
|
KLAN PALUCHOWSKICH
|
 |
« Odpowiedz #54 : 05 Luty 2013, 19:50:09 » |
0
|
Klan, a nasze Starachowice? Mniej szczęścia mają do zarządzających, ale jeżdżą ? - jeżdżą !
To również jest dobry przykład, chociaż Starachowice miały w wianie tabor, owszem rozsiany po kraju ale był.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Wądzio
|
 |
« Odpowiedz #55 : 05 Luty 2013, 23:22:09 » |
+1
|
Kupić i wyremontować niema problemu wszystkim się powodzi wszyscy mają pieniądze. W Stargardzie mija już 12 lat bez jakich kol wiek działań w sprawie kolejki.
Jak to? A Kolej Bałtycka??? Co do Koszalina to tam chyba po 5 latach od zamknięcia ruchu zawiązało się towarzystwo które powoli zaczęło reaktywacje kolejki razem z gminą Manowo. (...) Szkoda że w naszym regionie niema takich osób jak w Koszalinie.
Skombinuj jeszcze ze dwie osoby, zawiążcie stowarzyszenie, piszcie pisma a po kilku latach... (Lepiej jak się uda za kilka lat niż wcale) Jak nikt się nie interesował kolejką z taborem to na pewno teraz będą rzesze chętnych aby zostać operatorem bez taboru i bez jakich kol wiek chętnych do współpracy.
Zdziwiłbyś się. Zależy jak bardzo nakręconzch na to ludzi znajdziesz....
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #57 : 06 Marzec 2013, 21:43:25 » |
+1
|
Można efekty pracy dać w takim rozmiarze aby zdjęcia się w całości wyświetlały na ekranie?
|
|
|
Zapisane
|
Czy to prawda że dawanie dużej ilości Rp1 ma istotny wpływ na bezpieczeństwo na przejazdach? Oczywiście, ale z uwagi na trudności z kopaniem grobów sugerujemy maszynistom ograniczenie trąbienia zimą.
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #58 : 06 Marzec 2013, 21:49:51 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
|