Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Października 2025, 16:39:27 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Poszukuję dokumentacji parowozu Bn2t!!!  (Przeczytany 9927 razy)
Lokbart Studio
Nowicjusz
*
Długość toru:: 36 m

W terenie W terenie

SM42-2384


WWW
« : 05 Maja 2014, 14:20:30 »
0

Witam,
poszukuję pilnie dokumentacji parowozu Bn2t. Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc  Jeżeli ktoś posiada dokumentacje, i może się nią podzielić to było by super. Dokumentacja może obejmować nawet najmniejsze elementy tego parowozu. Dziękuję.

Kontakt:

GG: 49774449
E-mail: bartek.mog.poland@gmail.com
Zapisane

fotoloko.pl
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #1 : 05 Maja 2014, 14:47:13 »
0

w Modelarzu chyba z 1990 roku była dokumentacja modelarska parowozów Bn2t Kraussa: Jednego z Cukrowni Kruszwica, drugiego z kolejki opalenickiej. Będę w domu to poszukam. Co ciekawe: Mimo, że plany są sygnowane BP to są jakoś zadziwiająco dokładne i sensowne
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #2 : 05 Maja 2014, 14:51:32 »
0

Ale zdajesz sobie sprawę z tego że "Bn2t" to określenie układu osi które może pasować do setek różnych parowozów?
Zapisane

dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #3 : 05 Maja 2014, 17:04:20 »
0

Ale zdajesz sobie sprawę z tego że "Bn2t" to określenie układu osi które może pasować do setek różnych parowozów?
Nie tylko układu osi  Szukasz dokumentacji modelarskiej czy dokumentacji technicznej
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Lokbart Studio
Nowicjusz
*
Długość toru:: 36 m

W terenie W terenie

SM42-2384


WWW
« Odpowiedz #4 : 05 Maja 2014, 19:00:36 »
0

Nie określiłem tego precyzyjnie. Chodzi o parowóz T2/T49 (,,Riesa,,). Mile widziane plany modelarskie i techniczne A co do modelarza to mam wycinki z gazety od znajomego. Dokładnie nie wiem jaki to numer i rocznik Modelarza, ale szkice w nim zawarte są z 1988. Schematy nie są zbyt dobrej jakości, ale można je odczytać. Mam też Modelika rysunki/szkice jakby 2d, ale w 3d, przestrzenne na kartce.
Zapisane

fotoloko.pl
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 06 Maja 2014, 21:38:43 »
0

Budowa parowozu to wyższa szkoła jazdy ,żadne choćby najdokładniejsze plany w niczym Ci nie pomogą jeśli niczego przedtem nie zbudowałeś od podstaw .
Zbyt wiele tu zależy od współdziałania poszczególnych elementów .
Jeśli chcesz coś zbudować dużego to najpierw może zbuduj coś mniejszego np w zerówce lub jedynce i niech to poprawnie działa a wtedy po doświadczeniach praktycznych będziesz miał pogląd jak zrobić duży model .
Sam na swojej skórze przekonałem się że to nie jest wcale takie proste .
Budowa parowozu to jedno a budowa torów , łuków ,rozjazdów to oddzielna bajka .
Zapisane
Lokbart Studio
Nowicjusz
*
Długość toru:: 36 m

W terenie W terenie

SM42-2384


WWW
« Odpowiedz #6 : 06 Maja 2014, 22:37:58 »
0

Tory w porównaniu z dokładnie zaprojektowanym rozrządem to pikuś. Potrzebna mi dokumentacja do wyliczeń i do zaprojektowania najważniejszej części parowozu, rozrządu z silnikiem.
Zapisane

fotoloko.pl
andrzej84
Zawiadowca
****
Długość toru:: 432 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 07 Maja 2014, 07:52:03 »
0

Ale kolega jest narwany, nie zbudował jeszcze nic a już wie co jest pikuś a co nie.

A ja powiem tak, dla mnie zaprojektowanie rozrządu przy użyciu programu 3D to był pikuś, gdyż znając zasadę działania tegoż ustrojstwa tak dobrałem wszystkie wymiary wodzideł, kulis itd. że wszytko "grało".

Moim zdaniem zaprojektowanie wydajnego kotła, paleniska które ma dostarczane odpowiednią ilość powietrza, dodatkowo uwzględniając że to jest miniaturyzacja to jest trochę bardziej problematyczne, bo żaden program nie pokarze Ci jak się będzie zachowywał płomień w twoim piecyku, czy będzie go dobrze wyciągać i czy w ogóle nabijesz jakiekolwiek ciśnienie.


Nie wiem też czy zdajesz sobie co to jest kompletna dokumentacja techniczna obejmująca najmniejsze elementy, to jest dość grubawa książka.

Mam wrażenie że dokumentacja jest ci potrzebna bo nie  wiesz co jest co i jak to działa a jak będziesz miał rys, tech. każdego elementu to tylko go zeskalujesz i nie będziesz musiał się zastanawiać dlaczego to ma taki wymiar a nie inny, taki gotowiec trochę. Ja na początku też tak miałem, że chciałem jak najwięcej detali bo nie wiedziałem co jest co i co jak z czym współdziała, ale szukałem nie dok. technicznej każdego detalu, a opisów, schematów technicznych, symulacji na you tube, oglądałem filmiki, czytałem książki np. " budowa parowozu i jego utrzymanie" i podziwiałem eksponaty w muzeach. I jak już wiedziałem co jest co, to wtedy się wziąłem za projektowanie rozrządu i całej reszty, nie będąc obarczonym już gotowymi rozwiązaniami z dok. tech. których spora cześć by się nie sprawdziła gdyż robimy model - miniaturyzacja. Z tym że ja robię model w skali 1:19, ty chcesz robić coś większego, ale Mallet dobrze pisze najpierw lepiej zrobić coś mniejszego, w miarę możliwości oczywiście, bo tu w grę wtedy wchodzi spora dokładność im mniejszy model. Ale np. 1:4 czy 1:5 bo coś koło tego chyba celujesz to będzie marnotrastwo materiału, spawarki, zwyczajnie dużo złomu narobisz. Mi się wydaje że najlepiej byłoby zacząć ( zakładając że masz łatwy dostęp do warsztatu jak kiedyś wspominałeś) od skali 1:10 coś koło tego, wtedy te elementy wyjdą stosunkowo łatwe do obrobienia na tokarce itd., spawanie kotła będzie przyjemniejsze no i będzie gdzie wszystkie ustrojstwa pomieścić na loku przy mozliwości wykorzystania sporej ilości elementów handlowych. Tak jak ja się bawię w 1:19 to mam problem ze wciśnięciem w ten modelik wodowskazu choćby.
Zapisane
micho
Młotkowy
**
Długość toru:: 136 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #8 : 07 Maja 2014, 11:02:26 »
0

Witaj.

Nie wiem na ile budowa tego parowozu jest poważna....

Dokumentacja modelu kartonowego 1:25 do dobry początek ... później oględziny oryginału, pomiary, szkice, itd.

...a z dokładniejszą dokumentacja może być trudno, ale może będziesz miał szczęście.

http://modelik.pl/product_info.php?cPath=25_80_81&products_id=448  -Bn2t Riesa
http://modelik.pl/product_info.php?cPath=25_80_81&products_id=64    -Bn2t Borsing

Jeżeli chcesz nadal budować na tor 5" to może skala 1:4,7 (1:5) - czyli 600mm w oryginale.


Zapisane

Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
Lokbart Studio
Nowicjusz
*
Długość toru:: 36 m

W terenie W terenie

SM42-2384


WWW
« Odpowiedz #9 : 07 Maja 2014, 21:45:23 »
0

Budowa nie ruszy za szybko. Ja się nie śpieszę, ponieważ chciałbym jak najwięcej uzyskać dokumentacji i pomiarów. Wszystko dokładnie zaplanować i wszystkie plany złożyć do kupy. Na spokojnie to posprawdzać. A nóż jakieś nowe rozwiązanie wpadnie. A dokumentację techniczną poszukuję do ułatwienia projektowania, aby wszystkie urządzenia np. prądnica była tam gdzie powinna. Dokumentację małych elementów szukam, ponieważ chciałbym aby to co się da, odwzorować z oryginału na model.

P.S.-Dziękuję za linki, po mimo, że się z modelikiem już spotkałem. Druga sprawa to znam w 95% całą budowę tego parowozu. Te 5% to różnice między rodzajami parowozu T49.
Zapisane

fotoloko.pl
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #10 : 07 Maja 2014, 21:47:53 »
0

Polecił bym też do przemyślenia budowę tego parowozu.
http://sklep.gpm.pl/modele-kartonowe/kolejki/1/25/orenstein--koppel-nr-531-berlin-drewitz-1899-jahr
Parowozik z prostym rozrządem w systemie Kluga ,pracował w cukrowni Nakło przez przeszło 75 lat . Szok
Oryginał jest w Muzeum więc wykonanie dokumentacji nie jest trudne , sam zresztą tak robiłem .
Jest to tak jak dla mnie duża przyjemność w obcowaniu bezpośrednim z zabytkowymi ciuchajkami .
Zapisane
Lokbart Studio
Nowicjusz
*
Długość toru:: 36 m

W terenie W terenie

SM42-2384


WWW
« Odpowiedz #11 : 07 Maja 2014, 22:01:19 »
0

Dopiero zbieram dokumentację. W ostateczności model parowozu może się zmienić. Jestem w 75% pewny, że to będzie T49.
Zapisane

fotoloko.pl
micho
Młotkowy
**
Długość toru:: 136 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #12 : 27 Maja 2014, 13:10:03 »
+2

... trafiłem na coś co cię zainteresuje. To relacja z budowy parowozu na tor 127mm. Tu widać ogrom pracy ( ... a także triki modelarskie).

http://www.buntbahn.de/modellbau/printview.php?t=10517&start=0
Zapisane

Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
Lokbart Studio
Nowicjusz
*
Długość toru:: 36 m

W terenie W terenie

SM42-2384


WWW
« Odpowiedz #13 : 04 Czerwca 2014, 20:55:41 »
0

Dziękuję za interesującu link
Zapisane

fotoloko.pl
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!