Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 04:39:36 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3 4 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: IV Zlot Miłośników Kolei Wąskotorowych Białośliwie 2014  (Przeczytany 72641 razy)
Kolejwizja
Nowicjusz
*
Długość toru:: 34 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #20 : 10 Czerwca 2014, 16:14:17 »

Dostaliśmy zapytanie, czy parowóz LEON uczestniczy w czerwcowej imprezie w Białośliwiu. Z informacji uzyskanej dzisiaj w Żninie wynika, że prace naprawcze kończą się. Transport parowozu Px38 ze Żnina przewidziany jest na 18 czerwca, co by oznaczało, że w dniu 19 czerwca może jeździć w Białośliwiu. Może TWKP to potwierdza?
Zapisane
Kolejwizja
Nowicjusz
*
Długość toru:: 34 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #21 : 10 Czerwca 2014, 16:22:27 »

Od właściciela parowozu LAS Petera Erka uzyskaliśmy informację, że transport jego parowozu do Białośliwia planowany jest na ten czwartek. Wobec tego w czerwcowej imprezie uczestnictwo dwóch parowozów wydaje się być zatwierdzono. Nie udało się, niestety, oddelegować parowóz LAS rownież na Maltankę. W ostatniej chwili pracownicy poznańskiego MPK, operatora kolejki parkowej, poinformowali, że LAS jest o 18 cm za szeroki. Mógłby zahaczyć się przy peronie przystanku Ptyś. 
Zapisane
student
Mechanik
***
Długość toru:: 186 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #22 : 10 Czerwca 2014, 17:59:05 »

Wszystko się zgadza. Będą trzy

Pozdrowienia
Zapisane

Rodzi się w bólach, ale zwali z nóg.
stoker
Młotkowy
**
Długość toru:: 98 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #23 : 14 Czerwca 2014, 20:01:37 »

Towarzystwo Wyrzyska Kolej Powiatowa zaprasza na przejazd specjalny połączony z fotostopami w dniu 19 czerwca br.

Informuje, że w dniu dzisiejszym zakończyliśmy zapisy na imprezę w dniu 19 czerwca br.

stoker
Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 794 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #24 : 15 Czerwca 2014, 21:39:26 »

I jeśli to możliwe prosiłbym, ktoś kto by robił zdjęcia  a miałby okazję by cyknąć parę dokładniejszych zdjęć Gls 30...

Dzięki z góry...
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
student
Mechanik
***
Długość toru:: 186 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #25 : 16 Czerwca 2014, 00:00:52 »

Możemy już potwierdzić, że Otwarciu Sezonu będą obecne: Borsig z Maltanki, LAS oraz Ns3 naszego Partnera Petera Erka, Px38 ze Żnina, lokomotywy serii GLS, Wls/Wlp, Deutz i szereg drezyn różnego typu.

Mamy też informację, że w nasze kolejowe progi (prawdopodobnie w lipcu) zawita na jazdę testową sprawna V10C należąca do Petera...
Zapisane

Rodzi się w bólach, ale zwali z nóg.
micho
Młotkowy
**
Długość toru:: 136 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #26 : 16 Czerwca 2014, 07:30:53 »

I jeśli to możliwe prosiłbym, ktoś kto by robił zdjęcia  a miałby okazję by cyknąć parę dokładniejszych zdjęć Gls 30...

Dzięki z góry...


... tu można zerknąć

Wyrzyska Kolejka Powiatowa - Wirsitzer Kreisbahn Weißenhöhe
http://www.wkp600mm.fora.pl/tabor,3/gls30-imelda,573.html

... moim zdaniem troszkę z przeróbką świateł kogoś poniosło, a tak poza tym to cacko.
Zapisane

Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #27 : 16 Czerwca 2014, 10:48:58 »

Mamy też informację, że w nasze kolejowe progi (prawdopodobnie w lipcu) zawita na jazdę testową sprawna V10C należąca do Petera...

Wspaniała wiadomość!
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
SADEK
Młotkowy
**
Długość toru:: 84 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #28 : 17 Czerwca 2014, 00:32:08 »

Mamy też informację, że w nasze kolejowe progi (prawdopodobnie w lipcu) zawita na jazdę testową sprawna V10C należąca do Petera...

Wspaniała wiadomość!
  o kur.... chyba przyjadę
Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #29 : 17 Czerwca 2014, 01:02:38 »

No, tylko żeby się nie okazało że jak wszyscy przyjadą obejrzeć V10C to akurat jakiś parowóz będzie tylko jeździł
Zapisane

To jest przekaz.
Wojtek_SZN
Mechanik
***
Długość toru:: 194 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #30 : 18 Czerwca 2014, 01:32:32 »

Czy drezyniarze z Węgier potwierdzili swój udział w IV zlocie ? Jeśli tak to czy będą aż do niedzieli ?
Zapisane
student
Mechanik
***
Długość toru:: 186 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #31 : 18 Czerwca 2014, 20:07:06 »

Tak, beda - w sobote.

Nawiasem - w tej chwili w Bialosliwiu mamy chyba wszystko co w pl pod para czynne jest na 600
Wybaczcie brak polskich znakow...
Pozdrowienia
Zapisane

Rodzi się w bólach, ale zwali z nóg.
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #32 : 22 Czerwca 2014, 21:03:53 »

Powie ktoś co tam się wyprawiało?
I, oczywiście, czemu Leon Zawodowiec zdechł?
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Miki12barcin
Młotkowy
**
Długość toru:: 114 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #33 : 22 Czerwca 2014, 21:20:14 »

Leonowi płomieniówka poszła podobno.. Ale w sobotę już śmigał (nie wiem jak w piątek-nie byłem) Impreza super. O czwartkowym przejeździe do Nieżychowa złego słowa nie mogę powiedzieć. Fotostopy ciekawe, atmosfera również. W sobotę  przedparadowy pociąg do Kocika "w planie pendolino" i taka mini parada parowozów- z parowozowni na tor (wjazd tylko kawałek-tak, żeby LAS, Leon i Borsig się zmieściły) potem zjazd na dół i wyjazd na Kocik. Diesle i drezyny prezentowały się inaczej- zjazd od wagonowni na doł, potem wyjazd na Kocik. Najpierw prezentowały się diesle i drezyny.  Jeśli kogoś interesują zdjęcia z tej imprezy to tu http://lyd2.flog.pl/ będę je  systematycznie wstawiał.
« Ostatnia zmiana: 22 Czerwca 2014, 21:24:20 wysłane przez Miki12barcin » Zapisane
student
Mechanik
***
Długość toru:: 186 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #34 : 23 Czerwca 2014, 11:48:41 »

Kilka słów ode mnie

Imprezę "Rozpoczęcie Sezonu pod Parą" organizowaliśmy my, wspierał nas powiat pilski i partner Peter Erk, finansowo zaś wsparł nas wójt Bialośliwia.
Przez dwa pierwsze dni imprezy pogoda ustawicznie strzelała nam w stopę. Potem było coraz lepiej
W czwartek pierwszym większym wydarzeniem był pociąg specjalny w trakcji spalinowo - parowej do Niezychowa przy obsadzie mikolskiej wynoszącej około 50 osób. Borsig wsparty był na wszelki wypadek naszą wls-ką ze względu na mokrą aurę. Z powrotem jechał już samodzielnie. Bo z górki W tym czasie prowadziliśmy regularne kursy, początkowo spalinowo, ale gdy wrócił Borsig, już parowo. W zasadzie poznańska maszyna była głównym koniem roboczym piątku, gdyż podczas rozpalania peiksa zaczęła cieknąć jedna z płomieniówek, co wyłączyło go z eksploatacji na ten dzień, ale naprędce zebrana ekipa remontowa zabrała się do pracy i ostatecznie opanowała usterkę.
LAS od kilku dni czekał na dostarczenie kilku uszczelek. Dzięki naszym kontaktom nasz serwis parowozowy uzupełnił braki i pierwsza próba rozpalenia w czwartek zakończyła się pełnym powodzeniem.
Na stacji grała muzyczka, można było zjeść co nieco, wypić naturalną kawę i herbatę, kupić pamiątki, książki o tematyce kolejowej, obejrzeć filmy o podobnej tematyce. Na dworcu pojawiły się też pierwsze akcenty motoryzacyjne - pieczołowicie odrestaurowana półciężarówka UAZ i ciekawy biały Mercedes W180 będące własnością naszych członków.
W piątek pogoda już rozregulowała się na dobre. Było zimno, pochmurno, często padało. W pociągach nie było zbyt wielu chętnych, humory troszke nam opadły...
Ale na smutę najlepsza jest praca Niemcy wzięli Ns3 i jeden wagon kryty i w ramach pociągu technicznego przedarli się na dworzec w Wysokiej, ekipa słuzby drogowej zaś przez pół dnia dbała o naruszoną przez ustawiczne opady deszczu nawierzchnię toru i oznakowywała przystanki. Dużą pomocą służyła nowa, skuteczniejsza wersja znanej już miotły
Sobota zaczęła się podobnie jak piątek - do późnych godzin porannych bez przerwy padało, potem przestało padać, a na samą paradę było już zupełnie w porządku
Rano zjechali Węgrzy, w liczbie kilkunastu ludzi, z sześcioma drezynami. Wiekszość z nich miała regulowane zestawy kołowe i silniki z quadów, więc te maszynki nie jeździły, one zap%#$!^lały Największą furorę zrobiła drezyna pod nazwą "Czerwony Kapturek", z zamontowanym silnikiem od poczciwego "malucha" 650E i oryginalnym fiatowskim, pomarańczowym lakierem.
Po przybyciu zaproszonych gości, wyjechał pociąg specjalny, a wkrótce po jego powrocie odbyło się oficjalne otwarcie sezonu i  parada pojazdów. Uczestniczyły w niej oczywiście węgierskie drezyny, lokomotywa GLS30 prywatnego właściciela z Pucka, nasze dwa lopki, Ns3 Petera Erka i drezyna Wmc017 i parowozy. Najbardziej widowiskowy był oczywiście przejazd tych ostatnich. Na stację zawitał też wspaniały biały Cadillac, oryginalna niebieska Skoda, przepiękny zielony Mercedes "beczka" i w pełni funkcjonalna zabytkowa "nyska" w wersji karetki pogotowia. Swoje stanowisko miała także Poczta Polska, gdzie można było nabyć okolicznościowo ostemplowane kartki pocztowe i szereg innych akcesoriów filatelistycznych o tematyce kolejowej. Po zakończonej paradzie Węgrzy wyjechali swoim zwyczajem na szlak, a my rozpoczęliśmy regularne kursy juz wyłącznie trakcją parową. Tym razem wszystkie pociągi były pełne. W pierwszy pociąg tego dnia wyjechał Px, potem na zmianę LAS i Borsig. Kursy prowadziliśmy do wieczora, potem zaś było muzycznie, tanecznie i swawolnie mimo rzęsistego czasami deszczu
W niedzielę pogoda była już w sam raz. Pasażerowie dopisywali, pociągi prowadzone były LASem i Borsigiem, Px-a ze względu na dużą awaryjność oszczędzaliśmy. Pojawiła się też delegacja ze Żnina, oraz fantastyczna ekipa chłopaków z Czarnej Białostockiej. Dla nich odbył się specjalny przejazd techniczny drezyną do Wysokiej. Mieli też okazję przejechać się parowym pociągiem planowym w trakcji podwójnej...
W tym miejscu bardzo mocno ich pozdrawiamy i dziękujemy za wspólnie spędzony czas oraz pięć litrów wyśmienitej benzyny

Po zakończonych przewozach odbyły się sesje fotograficzne z parowozami w różnych konfiguracjach i końcowe podsumowanie imprezy...

Przez stację przewinęło się ok. 2000 ludzi, w szczytowym momencie - w sobotę - na stacji znajdowało się ok. 600 uczestników.

Pozdrowienia
« Ostatnia zmiana: 23 Czerwca 2014, 12:12:08 wysłane przez student » Zapisane

Rodzi się w bólach, ale zwali z nóg.
SADEK
Młotkowy
**
Długość toru:: 84 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #35 : 23 Czerwca 2014, 18:22:45 »

Wspaniała impreza i wspaniali ludzie, bardzo wesoły wyjazd wmctą z super ekipą ,potem było jeszcze weselej  tylko dziś już nie jest Następnym razem weźmiemy kanister benzyny  Spoko .

Czarna Białostocka serdecznie dziękuje i pozdrawia super ludzi z Białośliwia
potem wrzucę fotkę ze wspólnej integracji
Zapisane
Zgroza
Moderator
*****
Długość toru:: 413 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #36 : 25 Czerwca 2014, 12:35:26 »

Czy można prosić o jakąś relacje foto z przejazdu Niemców do Wysokiej? Myślę, że dla wielu to było ciekawsze niż prężenie parowozów

Miałem okazję być na sobotniej paradzie i od strony festynowo-paradowej zorganizowane sprawnie i bogato. Było co oglądać, impreza przebiegała sprawnie a i pogoda dopisała. Duże uznanie za ściągnięcie tak dużej liczby maszyn!

Rozczarowujące dla pół-mikoli oraz ćwierć-mikoli było skrócenie relacji do Kocik-Młyna. Nie tylko Ci pasjonaci, którzy dotarli na czwartkowy przejazd z fotostopami, lubią się przejechać kawałek dalej.
Zapisane
Miki12barcin
Młotkowy
**
Długość toru:: 114 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #37 : 25 Czerwca 2014, 19:35:34 »

Nie chciałbym robić nowego tematu, a mam pytanie: Co to za wagon (ten drugi za Leonem)  i co się z nim dzieje?  http://parowozy.net/foto/7032.jpg
Zapisane
Kolejwizja
Nowicjusz
*
Długość toru:: 34 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #38 : 25 Czerwca 2014, 22:09:27 »

Jak dobrze to widzimy, jest to wagon odrestaurowany w 2011 roku przez członków TWKP. Pewne sceny z naprawy pokazaliśmy na filmie: (od minuty 16:24)
4.7.2011 KOLEJWIZJA -- FESTYN PAROWO-SPALINOWY W BIAŁOŚLIWIU 2011 Małe | Duże

Członkowie TWKP będą w stanie więcej powiedzieć na ten temat.
Natomiast na ostatniej imprezie okazale zaprezentował się uzyskany przez powiat pilski parowóz "leśny" - Hf-ka - oczyszczony i odmalowany przez członków TWKP. Otóż zdjęcie Torstena Dittmara.

« Ostatnia zmiana: 25 Czerwca 2014, 22:41:36 wysłane przez Kolejwizja » Zapisane
Kolejwizja
Nowicjusz
*
Długość toru:: 34 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #39 : 25 Czerwca 2014, 22:40:19 »

Na pewno Zgrozę ucieszy informacja, że na IV Zlocie Miłośników Wąskotorówki w Białośliwiu - który odbędzie się w dniach 26 - 28 września b.r. - zaplanowane są publiczne jazdy z Białośliwia do Wysokiej i do Kijaszkowa.

Organizatorami IV Zlotu są Powiat Pilski, TWKP oraz białośliwski partner Peter Erk, operator kolejek w Ilmenau oraz w Berlinie. Na imprezie w czynnym ruchu będą parowozy: BORSIG z poznańskiej Maltanki, Px38 805 LEON ze Żnina, oraz za pośrednictwem Petera Erka z Niemiec: Orenstein & Koppel i LAS z Ilmenau oraz dwuosiowy parowóz producenta DECAUVILLE "DIMITRIAS" (nr. fabr. 648 z 1912r.) z muzeum w Frankfurcie nad Menem. LAS oraz spalinówkę Ns3 Peter Erk użyczył już w tej chwili TWKP na dalsze miesięcy, więc mogą uczestniczyć we wrześniowej imprezie z marszu.

Natomiast małą sensacją będzie pierwszy występ francuskiego parowozu produkowanego przez praojca sześćsetki. Otóż zdjęcie Rüdigera Facha.

Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!