Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 04:39:25 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3] 4 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: IV Zlot Miłośników Kolei Wąskotorowych Białośliwie 2014  (Przeczytany 72639 razy)
Kolejwizja
Nowicjusz
*
Długość toru:: 34 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #40 : 25 Czerwca 2014, 23:43:36 »

Za zgodą autora zdjęć Torstena Dittmara przedstawiamy niżej fotoreportaż z białośliwskiego "Otwarcia Sezonu Pod Parą", uwzględniając jazdę niemieckich kolegów do Wysokiej. Jak zwykle, koledzy białośliwskiego partnera Petera Erka wzięli urlop, aby czynnie uczestniczyć w imprezie Towarzystwa.

Miła gromadka taboru przed parowozownią...

Pociąg roboczy w okolicach Nieżychowa

W okolicach Pobórki przyroda rozkwitła w najlepsze...
...więc łopaty się przydały.

Czajcze - jazda bez problemów, ale odcinek do Kijaszkowa był zbyt mocno zarośnięty, ażeby móc zaryzykować ekspedycję po szynach bez dużego zapasu piasku.

Udany kamuflaż torowiska, prawdaś...

Stacja Wysoka. Jako wykwintny MK, Jacek z Towarzystwa mieszka właśnie w tymże budynku. Po miłej pogawędce z jego ojcem, drużyna pociągu technicznego udała się na drogę powrotną.

W Pobórce do akcji wkraczała ekipa Towarzystwa. Odgarniacz przemocowany do drezyny to efektywne narzędzie produkcji własnej wiceprezesa Giertka. Celem wizyty w Pobórce było postawienie nowego znaku przystanku.

Niestety, z partnerskiej kolejki parkowej w Chociebużu nie pojawiła się ani delegacja ludzka, ani taborowa. Natomiast wszyscy podziwiali drezyny motorowe Węgrów, na czele z pojazdem o ksywie "kaczka".

Białośliwska Wls-ka - "szlagier eksportowy" na imprezie Parkeisenbahn Cottbus...

Gls30 w wersji "LUX" po odbudowie w warsztacie pilskiego "Interloku". Prywatny właściciel tego cacka pan Waldemar Wilandt zgodził się pozostawić swoją "Imeldę" w Białośliwiu przynajmniej do września. Jest więc szansa, że uczestniczy również we wrześniowej imprezie.

Tu dobrze widać zasięg miotła drezyny.

Kolejna niespodzianka: Jak za dawnych czasów, maszyniści uczestniczące w paradzie pojazdów zostali zaopatrzone w ... białe rękawiczki!

Lydka czeka na lepsze czasy...

...natomiast całe szczęście, że załoga tego pojazdu nie musiała opiekować się żadnym "chorym na parę".

Prezes Towarzystwa Jurek Borzych poinformował nas, że dalsze akcje odkrzaczania i utorowania szlaku zaplanowane są w lipcu. Miło było widzieć, że do prac włączyli się nawet MK z oddalonych przecież Krośniewic. Bakcyl kolejowy, to choroba niegroźna!

Hermann Schmidtendorf
 





« Ostatnia zmiana: 26 Czerwca 2014, 00:08:56 wysłane przez Kolejwizja » Zapisane
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #41 : 26 Czerwca 2014, 09:25:28 »

Z podziękowaniami z relacje - w imieniu wszystkich którzy nie mogli się w tym roku pojawić
« Ostatnia zmiana: 26 Czerwca 2014, 09:29:15 wysłane przez Brood.K » Zapisane

student
Mechanik
***
Długość toru:: 186 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #42 : 26 Czerwca 2014, 12:01:31 »

Cytuj
Rozczarowujące dla pół-mikoli oraz ćwierć-mikoli było skrócenie relacji do Kocik-Młyna. Nie tylko Ci pasjonaci, którzy dotarli na czwartkowy przejazd z fotostopami, lubią się przejechać kawałek dalej.

Zgadza się, ale mając dwie pełne obsady pasażerskie tzw. zwykłych turystów czekające na pociąg to co wybrać? Czekanie na pociąg z Kocika to 30 - 40 minut, z Pobórki - 70 - 80 minut...

Cytuj
Co to za wagon (ten drugi za Leonem)  i co się z nim dzieje?

Oczekuje naprawy, gdyż z jednym z wózków jest coś nie tak z czopem - wózek lubi "wychodzić" na ostrzejszych łukach. Poza tym trzeba porządnie zrobić stolarkę, bo ta na zlot w 2011 r. była trochę chaotyczna

Cytuj
W okolicach Pobórki przyroda rozkwitła w najlepsze...

Podpis powinien brzmieć - w okolicach Zakładów Przemysłowych przyroda rozkwitła w najlepsze

Pozdrowienia
Zapisane

Rodzi się w bólach, ale zwali z nóg.
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #43 : 26 Czerwca 2014, 12:26:57 »

A czy jest możliwość uruchomienia 2 składów???
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
student
Mechanik
***
Długość toru:: 186 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #44 : 26 Czerwca 2014, 20:01:24 »

Cytuj
A czy jest możliwość uruchomienia 2 składów???

Oczywiście, że jest. Jeśli jednak jest ktoś zorientowany to wie, że układ białośliwskiej stacji jest bardzo specyficzny. Mamy długi "peron", ale do bezkolizyjnego i bezpiecznego dla pasażerów wykorzystania nadaje się tylko 1/5 jego długości i tylko z jednej strony, a mieści się przy niej jeden pełny skład. Żeby dwa składy wyruszyły, do drugiego pasażerowie musieliby wsiadać na pochyłości prowadzącej do wagonowni - innego miejsca nie ma. Druga rzecz, że nie jeździmy z pasażerami na widoczność.
No i najważniejsze - od 1908 roku do obsługi pasażerskiej służył przystanek osobowy przy dworcu normalnotorowym, a nie obecny peron, który tak naprawdę oryginalnie był drogą dojazdową, a nie peronem.

Pozdrowienia
Zapisane

Rodzi się w bólach, ale zwali z nóg.
Zgroza
Moderator
*****
Długość toru:: 413 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #45 : 26 Czerwca 2014, 20:14:04 »

Cytuj
A czy jest możliwość uruchomienia 2 składów???

Druga rzecz, że nie jeździmy z pasażerami na widoczność.


Ale to wcale by nie było konieczne!
1. odprawa pociągu do Pobórki
2. zameldowanie pociągu z Kocika, że szlak wolny.
3. odprawa pociągu do Kocika
4. Po odjeździe pociągu z Kocika meldunek do Pobórki szlak wolny.
5. Po przyjeździe z Kocika zwolnienie szlaku do Białośliwia.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #46 : 26 Czerwca 2014, 21:20:03 »

Pisząc o 2 składach nie miałem na myśli puszczenie ich o jednej godzinie tylko tak dostosować rozkład aby krzyżowanie pociągów było w Kociku. Wtedy nawet nie będzie potrzebne meldowanie o wolnym szlaku.
Pytanie zadałem głownie ze względu na ilość dostępnego taboru. Bo puszczenie 2x1/2 obecnego składu nic nie da a tylko wzrosną koszty.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
SADEK
Młotkowy
**
Długość toru:: 84 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #47 : 26 Czerwca 2014, 22:55:13 »

Taka mała integracja  
Zapisane
aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 310 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #48 : 27 Czerwca 2014, 08:34:31 »

Pisząc o 2 składach nie miałem na myśli puszczenie ich o jednej godzinie tylko tak dostosować rozkład aby krzyżowanie pociągów było w Kociku. Wtedy nawet nie będzie potrzebne meldowanie o wolnym szlaku.
Pytanie zadałem głownie ze względu na ilość dostępnego taboru. Bo puszczenie 2x1/2 obecnego składu nic nie da a tylko wzrosną koszty.
Zdaje się że odpowiedziałeś sobie na pytanie.
Jeśli się nie mylę, są 4 letniaki, małe na bazie wagonów 2 osiowych i wagon "witaszycki" (tak?) który nie wiem czy obsługuje ten "normalny" ruch. I jeszcze 2 niebieskie zwane brankardami, które jak widzę po zdjęciach też wiozły ludzi
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=290651787771194&set=a.290651494437890.1073741850.223067654529608&type=1&theater
Więc nie bardzo jest z czego złożyć drugi pociąg.

Choć na tym samym zdjęciu widać też dwie węglarki, które we wrześniu na dożynkach woziły ludzi (wstawione ławki).
Zapisane
Doctor
Młotkowy
**
Długość toru:: 113 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #49 : 02 Lipca 2014, 08:20:54 »

Jakby ktoś chciał jeszcze jakieś foty obejrzeć, to w końcu znalazłem czas by wrzucić trochę tutaj: http://parowozy.net/album/bialosliwie-2014---otwarcie-sezonu-241
Zapisane

pozdrawiam
Michał 'Doctor' Pawełczyk
http://parowozy.net
http://tpwp.pl
ronnie861
Młotkowy
**
Długość toru:: 82 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #50 : 17 Sierpnia 2014, 22:35:16 »

...

IV Zlot Miłośników Kolei Wąskotorowych (Zakończenie Sezonu) odbędzie się w terminie 27 - 28.09.2014 r., szczegóły będą sukcesywnie podawane do wiadomości.
Impreza w sobotę 27.09 ma mieć profil "miłośniczo - fotograficzny", natomiast w niedzielę "ogólny", że tak się wyrażę - przeprowadzona będzie uroczysta parada i planowe przewozy pasażerskie kończące sezon na WKP.
Szczegóły co do Zlotu podamy najwcześniej na początku lipca br. gdy uzgodnimy rozkład jazdy.


Uzgodniony jest też termin V Zlotu, który ma odbyć się pod koniec czerwca 2015 r. ... W tym roku bowiem przypada 120 lecie naszej kochanej kolejki i z tego powodu planujemy coś naprawdę grubego

Pozdrowienia

...

W dniach 25-28 września w Białośliwiugościć będą parowozy BORSIG poznańskiej kolejki parkowej MALTANKA oraz parowóz LAS Petera Erka, parowóz Px38 LEON kolejki wąskotorowej ze Żnina, parowóz Orenstein & Koppel kolegi Petera Erka, parowóz DECAUVILLE - "DIMITRIAS" (Decauville 648/1912) z muzeum wąskotorowego w Frankfurcie nad Menem. Wszystkie koszty związane z transportem i wypożyczeniem owych parowozów pokryje niemiecki partner, który w związku z powyższym zawarł ze starostwem pilskim umowę o współpracę nadającą mu prawa i obowiązki podobne do TWKP. Zadeklarowano, że przy realizacji imprez na WKP partnerzy będą ćisłe współpracować.

Dalsze pojazdy potwierdzone na spotkaniu w starostwie pilskim:
Lokomotywa spalinowa Gls 30 będąca po generalnej rekonstrukcji w pilskim warsztacie INTERLOK stacjonuje obecnie w Białośliwiu, gdzie w czerwcu br. ma odbyć się jej próbna jazda. W związku z tym Interlok uzyskał od prywatnego właściciela tej spalinówki zgodę na uczestnictwo Gls30 w czerwcowej imprezie - Otwarciu Sezonu. TWKP ogłosiło uczestnictwo dodatkowych pojazdów, m.in. drezyn różnego typu, prawdopodobnie w tym zagranicznych, oraz ok. 5 spalinówek, w tym odmian polskich
lokomotyw Wls 40/50.

Jako dalsze atrakcje imprezy IV Zlot Miłośników Kolei Wąskotorowych Peter Erk ogłosił dodatkowe uczestnictwo do ok. 10 lokomotyw spalinowych, a starostwo pilskie - koncert bluesowy kapeli związanej z Henrykiem Szopińskim, wieloletnim organizatorem parowozowego festywalu Blues Express.

...

Czy wiadomo już coś więcej na temat szczegółowego planu IV Zlotu?
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #51 : 21 Sierpnia 2014, 21:18:30 »

A ja zadam dodatkowe pytanie - czy we wrześniu przy okazji sprowadzenia tych parowozów pojedzie ogólnodostępny pociąg do Wysokiej?
Jeśli nie, to nie mam po co się tłuc 380 km.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
SADEK
Młotkowy
**
Długość toru:: 84 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #52 : 21 Sierpnia 2014, 22:00:36 »

A ja zadam dodatkowe pytanie - czy we wrześniu przy okazji sprowadzenia tych parowozów pojedzie ogólnodostępny pociąg do Wysokiej?
Jeśli nie, to nie mam po co się tłuc 380 km.
Ja tam się tłukłem 500 km i był taki przejazd który bardzo miło wspominam
Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 794 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #53 : 21 Sierpnia 2014, 23:11:19 »

A jak było z głową?Co? Nie bolała? Cholercia ale jestem... uszczypliwy:D
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
SADEK
Młotkowy
**
Długość toru:: 84 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #54 : 22 Sierpnia 2014, 00:15:58 »

A jak było z głową?Co? Nie bolała? Cholercia ale jestem... uszczypliwy:D
Czemu miała boleć? Sami zawodowcy z krwi i kości 
Zapisane
Juras XR4Ti
Młotkowy
**
Długość toru:: 103 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #55 : 03 Września 2014, 08:29:41 »

Witam

Wie ktoś jaki będzie ,,rozkład jazdy" wrześniowej imprezy? Wybieram się w sobotę i chciałbym coś konkretnego wiedzieć.

pozdrawiam - Juras
Zapisane
student
Mechanik
***
Długość toru:: 186 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #56 : 04 Września 2014, 21:24:34 »

Wie ktoś, a jakże Dziś mieliśmy spotkanie robocze; za kilka dni będzie dostępny oficjalny plakat wraz z rozkładem.
Potwierdzone są 4 lokomotywy parowe i przynajmniej 3 spalinowe, w tym Ns2 i V10C.

Cytuj
czy we wrześniu przy okazji sprowadzenia tych parowozów pojedzie ogólnodostępny pociąg do Wysokiej?

Tak

Pozdrowienia
« Ostatnia zmiana: 04 Września 2014, 21:31:33 wysłane przez student » Zapisane

Rodzi się w bólach, ale zwali z nóg.
student
Mechanik
***
Długość toru:: 186 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #57 : 05 Września 2014, 22:43:29 »

Proszę

Pozdrowienia


* plakat4zlot.jpg (295.75 KB, 720x508 - wyświetlony 1116 razy.)
Zapisane

Rodzi się w bólach, ale zwali z nóg.
Romas
Zawiadowca
****
Długość toru:: 410 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #58 : 06 Września 2014, 08:11:03 »

Czy na te przejazdy Białośliwie-Czajcze są przewidziane jakieś rezerwacje, przedsprzedaż czy na zasadzie "kto pierwszy ten lepszy" ?

Zapisane
student
Mechanik
***
Długość toru:: 186 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #59 : 06 Września 2014, 20:54:46 »

Cytuj
Czy na te przejazdy Białośliwie-Czajcze są przewidziane jakieś rezerwacje, przedsprzedaż czy na zasadzie "kto pierwszy ten lepszy" ?

Nie przewidujemy żadnych rezerwacji/przedsprzedaży. Wsiadasz, płacisz u kierpocia, jedziesz. Będzie także możliwość jazdy na trasach Czajcze - Kijaszkowo i Czajcze - Wysoka (5 zł/kurs), które będą prowadzone po powrocie pociągów do Czajcza. Wszystkie pociągi najpóźniej o 17.00 mają wyjechać z powrotem do Białośliwia.
W niedzielę wstępnie tylko kursy do Kocika z przerwą na paradę. Nie jestem teraz w stanie odpowiedzieć czy będziemy jeździć dalszą trasą.
Potwierdzone są 4 parowozy oraz szereg lokomotyw spalinowych: V10C, Jung ZL105 (w Białośliwiu jeździła za PKP taka jako manewrowa), Ns2f oraz kilka sztuk niemieckiego "planktonu": Diema, O&K, jakiś motorower szynowy itp. plus oczywiście park znany z poprzednich imprez: Ns3, Wls i Gls.

Pozdrowienia
Zapisane

Rodzi się w bólach, ale zwali z nóg.
Strony: 1 2 [3] 4 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!