Tw53 Rudy
|
 |
« : 09 Lipca 2015, 15:10:42 » |
0
|
 Mam pytanie . Czy oznaczenie tego parowozu jako Tb5-2015 i tendra 16C10 było by prawidłowe ? A właśnie gdzie mógłbym zamówić takie kalkomanie ? (Albo zaprojektować ?)
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #2 : 09 Lipca 2015, 19:10:47 » |
0
|
Czy oznaczenie tego parowozu jako Tb5-2015 i tendra 16C10 było by prawidłowe ? Jeżeli miałby to być parowóz PKP to oznaczenie nieprawidłowe. Jest to model parowozu normalnotorowego (seria 98, czyli z jakiejś niemieckiej kolei lokalnej. W tym przypadku polskie oznaczenie takiego parowozu powinno być następujące: Tb100 i najprawdopodobniej nr 1 a tender jak widzę jest typowy dla tendra serii 17C1.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej84
|
 |
« Odpowiedz #3 : 09 Lipca 2015, 21:13:51 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Tw53 Rudy
|
 |
« Odpowiedz #4 : 09 Lipca 2015, 23:07:20 » |
0
|
A , jeżeli chodzi o kalkomanie do tej oto lokomotywy? Gdzie mogę dostać/zrobić? (Edit) Są może gdzieś w Internecie zdjęcia tej lokomotywy w rzeczywistości, bo wpisanie DB 98 003 pokazuje tylko modele, a szkoda. 
|
|
« Ostatnia zmiana: 09 Lipca 2015, 23:17:02 wysłane przez Tw53 Rudy »
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #5 : 09 Lipca 2015, 23:30:47 » |
0
|
Numer na modelu jest fikcyjny. Pod tym numerem (98 003) był saski parowóz systemu Meyer'a.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #6 : 10 Lipca 2015, 17:11:46 » |
0
|
Ja robiłem kiedyś tabliczki metodą fototrawienia, na tender 17C1 jeszcze nawet mam.
Natomiast parowóz wydaje się być pojazdem nieistniejącym nigdy w rzeczywistości. Ma skrzynie wodne, więc to jest tak jakby tendrzak przemysłowy 040 (po naszemu 0B0) przebudowany na parowóz z tendrem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Trabant
|
 |
« Odpowiedz #7 : 10 Lipca 2015, 18:18:57 » |
0
|
Ja bym zrobił tabliczki w sposób trochę bardziej prymitywny, ale na pewno prostszy i tańszy. Nie wiem przy tym jakie masz możliwości. Narysowałbym/napisał i wydrukował je w skali typu 10/1, a potem zmniejszyłbym na dobrej kopiarce. Swoją drogą, te parowoziki są produkowane w niezmienionej formie chyba od lat 70-tych.
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
Tw53 Rudy
|
 |
« Odpowiedz #8 : 10 Lipca 2015, 20:51:47 » |
0
|
a mógłbym prosić wymiary takich tabliczek ? Zwykły papier typu naklejka wystarczy ? Mój egzemplarz jest z lat 80 
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
Trabant
|
 |
« Odpowiedz #9 : 10 Lipca 2015, 21:52:47 » |
0
|
http://www.wmtmk.pl/forum/files/pkpcyfry_i_litery_185.jpgDokładniejsze rysunki są w książce "Konstrukcja i eksploatacja wagonów kolejowych". Mam też model kartonowy parowozu Ti3 (h0), który był dołączony do czasopisma Kartonówka nr. 4/2001. Tam tabliczki z orłem mają wymiary 3x5 mm. Wydruki, czy rysunki lepiej jest podkleić czymś sztywniejszym, np. brystolem. Ja używam kart katalogowych.
|
|
« Ostatnia zmiana: 10 Lipca 2015, 22:09:04 wysłane przez Trabant »
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
Tw53 Rudy
|
 |
« Odpowiedz #10 : 11 Lipca 2015, 09:52:34 » |
0
|
Godło 3x5 mm, a tabliczki z serią oraz numerem?
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
Trabant
|
 |
« Odpowiedz #11 : 11 Lipca 2015, 11:24:03 » |
0
|
Tabliczka "Ti3" ma ca. 4x1,5 mm. A numer "13" ma 2x1,5 mm. I jest to raczej pismo techniczne, a nie typowo pkp-owskie. Jeśli użyjesz kartonu, to pamiętaj o zamalowaniu krawędzi na czerwono.
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
Trabant
|
 |
« Odpowiedz #12 : 09 Sierpnia 2015, 18:33:13 » |
0
|
Model trochę nie nie czasie, ale przy takich temperaturach można trochę pomarzyć. Wiem, że jest dość prymitywny, ale sam tender nie był w najlepszym stanie. Mam nadzieję, że taka przeróbka coś zasugeruje autorowi wątku.
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
Tw53 Rudy
|
 |
« Odpowiedz #13 : 09 Sierpnia 2015, 22:40:25 » |
0
|
Lokomotywa jeździ ! Prawie po 30 latach przerwy , ale plastikowy element ,który przytrzymuje kola niestety ulamany, :-( . (Przejechała kilka cm, ale za to BR55 tez po 30 latach smiga jak torpeda :-)
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
Trabant
|
 |
« Odpowiedz #14 : 10 Sierpnia 2015, 17:16:45 » |
0
|
Tender dorwałem kiedyś okazjonalnie bez lokomotywy. Jest od niej dużo lepszy, bo był też dołączany właśnie do 55-tek, czyli naszych Tp4. Można coś wymodzić z tych sprzętów, gdyby trochę przy nich podłubać.
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
Tw53 Rudy
|
 |
« Odpowiedz #15 : 10 Sierpnia 2015, 22:15:04 » |
-1
|
Może kiedyś zrobię z tej lokomotywki tendrzaka + tender doczepny . cos ala klimaty wąskotorowe :-)
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
Tw53 Rudy
|
 |
« Odpowiedz #16 : 17 Sierpnia 2015, 14:09:13 » |
-1
|
Mam pytanie: Czy można gdzieś dostać podwozie tej lokomotywy ( PIKO 50501) ? Zaczep tendra urwany, a koło sie nie trzyma. Proszę o szybką odpowiedz.
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
WIĆUŚ
|
 |
« Odpowiedz #17 : 17 Sierpnia 2015, 14:30:17 » |
0
|
To jest raczej zabawka z zestawu startowego, a nie pełnoprawny model, więc z częściami zamiennymi jest słabo. http://www.modelmania.com.pl/index.php?cPath=2131_669_670_228450500 to to samo co 505001, tylko tendrzak. Jak widać są tylko wiązary. http://www.modelmania.com.pl/index.php?cPath=2131_669_670Samego 50501 nie ma. W przypadku startówek lepiej poszukać używanego drugiego egzemplarza np: na allegro, niż szukać pojedynczej nowej części zamiennej, ponieważ cena samego podwozia będzie wyższa niż cena używanej całej lokomotywy. Miałem ten sam problem w swoich 50500 i 50501 i poradziłem sobie w taki sposób, że na oś zestawu kołowego nałożyłem rurkę np: z wkładu od długopisu a następnie wkleiłem całość w ostoję parowozu. Rozwiązanie nierozbieralne, ale za to pancerne.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Tw53 Rudy
|
 |
« Odpowiedz #18 : 17 Sierpnia 2015, 17:15:57 » |
0
|
Dziękuję za odpowiedz. Wypróbuję twój sposób z długopisem 
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
Trabant
|
 |
« Odpowiedz #19 : 17 Sierpnia 2015, 19:57:53 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
|