Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 06:22:58 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Komisja egzaminacyjna na wąskie tory.  (Przeczytany 8821 razy)
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« : 07 Czerwca 2016, 20:54:08 »
+10

Drodzy użytkownicy! Chciałbym z radością poinformować, że oddział terenowy UTK w Warszawie w dniu 20 maja 2016 powołał komisję egzaminacyjną nr TO1-515-79/2016 przy Fundacji Polskich Kolei Wąskotorowych. Komisja nasza choć oczywiście może przeprowadzać egzaminy nie tylko na wąskie tory, ale składa się z fachowców specjalizujących się w tematyce wąskotorowej (w tym użytkowników TZF) i na ten segment rynku się nastawia Nie będę tutaj przywoływał jej pełnego składu bo nie o to chodzi, jednak mogę powiedzieć, że w zebraniu odpowiedniego składu komisji zwarliśmy wąskotorowe szeregi z PGTKW i skorzystaliśmy z pomocy fachowców pracujących na GrKD.

Komisja ma uprawnienia do przeprowadzania egzaminów weryfikacyjnych na stanowiska: pomocnik maszynisty, maszynista, kierownik pociągu, dyżurny ruchu, kierowca wózka motorowego - drezyny oraz kwalifikacyjnych i okresowych na stanowiska: prowadzący pojazdy kolejowe, maszynista, kierownik pociągu oraz dyżurny ruchu.

Oczywiście Komisja może przeprowadzać egzaminy nie tylko dla pracowników FPKW i PGTKW ale dla wszystkich innych przewoźników i kolejek które własnej komisji nie posiadają. Służy także pomocą merytoryczną w zakresie oceny formalnej kandydatów i  właściwego przebiegu przygotowania zawodowego przed egzaminem.

W razie pytań osoby chętne proszę o kontakt przez PW
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #1 : 08 Czerwca 2016, 00:15:28 »
0

Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku posiada komisję egzaminacyjną włącznie z trakcją parową.
Zapisane
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #2 : 08 Czerwca 2016, 01:36:46 »
-6

Jakoś odnoszę teraz wrażenie, że każdy może szkolić i egzaminować ludzi jak chce. Ostatnimi czasy mamy wysyp cudownych pseudo szkółek szkolących weekendowo licencjatów. Do tego ciągle to jakieś nowe komisje. Na wąskie tory to niech sobie będą. Ale o torze normalnym to strach pomyśleć... Chcieli byście aby woził was gościu po skończonym zaocznie szkoleniu na licencję, a następnie na odwal się zrobionym u jakiegoś prywaciarza papierze na świadectwo? Aż z chęcią by się tu powiedziało pewną firmę z Torunia lubiącą zmieniać nazwy... Jak człowiek o tym pomyśli to aż dreszcze przechodzą... Ale cóż, takie czasy. Moim zdaniem kolej przez to upada na dno dna !
Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #3 : 08 Czerwca 2016, 15:34:37 »
0

Ponieważ są pytania to informuje, że komisja przy FPKW przeprowadza egzaminy na wszystkie rodzaje trakcji.
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #4 : 21 Czerwca 2016, 18:30:46 »
+10

@Buczek: oczywiście, że masz rację. Prawo przystąpienia do szkolenia uprawniającego do wstępu na kurs umożliwiający rozpoczęcie przygotowania do podejścia do jakiegokolwiek egzaminu kolejowego powinno przysługiwać jedynie osobom, które posiadają wykształcenie wyższe III stopnia, odbyły 10 letnie praktyki zakresu niezmechanizowanych metod utrzymania nawierzchni kolejowej, mieć na koncie 15 latnią praktykę warsztatową na stanowiskach umieszczonych poniżej powierzchni posadzki oraz, rzecz jasna, mają nie więcej niż 30 lat.
Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #5 : 21 Czerwca 2016, 21:41:04 »
+4

@Buczek: oczywiście, że masz rację. Prawo przystąpienia do szkolenia uprawniającego do wstępu na kurs umożliwiający rozpoczęcie przygotowania do podejścia do jakiegokolwiek egzaminu kolejowego powinno przysługiwać jedynie osobom, które posiadają wykształcenie wyższe III stopnia, odbyły 10 letnie praktyki zakresu niezmechanizowanych metod utrzymania nawierzchni kolejowej, mieć na koncie 15 latnią praktykę warsztatową na stanowiskach umieszczonych poniżej powierzchni posadzki oraz, rzecz jasna, mają nie więcej niż 30 lat.

Hmmm. W sumie tylko nie spełniam warunku 30-. Mam stopień doktora, ponad 10 lat praktyki w torach i 22 lata na warsztacie ;-).
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #6 : 22 Czerwca 2016, 20:20:03 »
+4

Panowie - po co się unosić? I tak życie wszystko weryfikuje.

Pamiętacie jak dwadzieścia lat temu na fali przemian ustrojowych wyrosły dziesiątki, jak nie setki niepaństwowych uczelni które w kapitalistycznym tonie dawały możliwość uzyskania dyplomu uprawniającego do wpisania w rubryce "wykształcenie" słowa "wyższe" tym, którzy niestety nie mogli z różnych względów tego uczynić korzystając z bezpłatnego uniwerka czy polibudy?

A pamiętacie co potem zaczęło się dziać na rynku pracy zalanym ludźmi posiadającymi takie "wyższe" wykształcenie?

Dla tych co nie pamiętają: dobry pracodawca, który dobrze płaci, liczy się na rynku, u którego praca to rozwój i awans dobiera pracowników kierując się ich rzeczywistymi umiejętnościami a nie papierem który wiele przyjąć może.

Dla najlepszych maszynistów, będących prawdziwymi fachowcami, szczególnie tymi odznaczającymi się odpowiednią postawą moralną wyrażającą się, jak u Orzechowskiego, w dążeniu aby znać maszynę jak własną kieszeń i by pociąg przyjechał co do minuty (tutaj nie ukrywam, że ten wers jest wyrazem mego uznania dla Kolegi Buczka) zawsze będzie praca, na najlepiej płatnych i prestiżowych pociągach - tu dygresja, że pisząc prestiżowy mam na myśli najtrudniejszy a nie najbardziej reklamujący w mediach władzę.

A ci gorsi i tak będą potrzebni, bo inaczej kto miałby wyprowadzać lokomotywy z szopy czy jeździć dookoła komina?

Panowie - życie wszystko zweryfikuje. I niech tak zostanie.
« Ostatnia zmiana: 23 Czerwca 2016, 18:08:51 wysłane przez Kucyk » Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Mamut
Nowicjusz
*
Długość toru:: 17 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 23 Czerwca 2016, 11:50:53 »
+3

Kucyk dobrze prawi - niech ktoś mu poleje.

Życie już weryfikuje
Koledzy, którzy zdobyli uprawnienia w pewnej toruńskiej firmie mają problem gdy chcą szukać nowego pracodawcy. Wszędzie pada pytanie: "A gdzie pan robił licencję? W H...? A to nie, dziękujemy.".
Pozostaje im zatrudnić się we wzmiankowanej wyżej firmie (ale nie na umowę o pacę), i być wynajmowany gdzie popadnie bez znajomości szlaku i taboru, po 300h miesięcznie, daleko od domu i rodziny.
I choćby to byli na prawdę dobrzy maszyniści (a trafili się wśród nich tacy) to mają przerąbane tylko ze względu na to, gdzie robili licencję.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!