Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Października 2025, 21:39:57 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Berlin Britzer Parkbahn 600mm  (Przeczytany 6075 razy)
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« : 30 Sierpnia 2016, 01:06:36 »
+5

Dziś ostatnia relacja z łikendowego wypadu bo... Trudno w to uwierzyć ale, skończyły nam się kolejki wąskotorowe w Berlinie.
Po opuszczeniu kolejki w kolejce*  z wątku http://750mm.pl/index.php?topic=5027.0 udajemy się (porównam do Warszawy) z Wawra na Służewiec. W upalny dzień klimatyzacja w komunikacji miejskiej przegrywa tak samo, niezależnie od szerokości geograficznej. Na szczęście oczekiwanie na świeżym powietrzu w kolejce do kasy po bilet wstępu do parku Britzer a w zasadzie ogrodu, pozwala zapomnieć o dyskomforcie. Lżejsi o 3 EURO udajemy się na wprost od wejścia, niecałe 200m docierając na peron kolejki.


Park w jakim się znajdujemy to taka trochę poznańska Maltanka, ale na nieco inną skalę.
Kolejka to około 6km toru w formie okręgu wijącego się pomiędzy przystankami i atrakcjami parku.


Jak już na peronie zorientujemy się że pociąg jest gdzieś na trasie i mamy nieco czasu, warto poszukać lokomotywowni z kolejkowym zapleczem. Poszukiwania zaczynamy od rozjazdu zlokalizowanego tuż za peronem. Jest to jeden z dwóch rozjazdów na całym publicznym odcinku kolejki. Tor w lewo prowadzi do półokrągłej lokomotywowni którą widać w tle za zielenią.


Niestety, ten uroczy budynek zaplecza jest zamknięty.


Wracamy, bo słychać gwizdanie.
Drugi rozjazd służy jako wjazd na żeberko obok naszego przystanku. Jak się okazało skład drewna i wąż podłączony do hydrantu były pamiątką po parowozie O&K kursującym gościnnie kilka dni wcześniej, znanego z programów Kolejwizji.
Na nas niestety nie poczekał.


Oto i nasz pociąg.


Na końcu składu jedzie z nami pożyteczny wagonik dla większych bagaży.


Po drodze mijamy przystanki i takie oto widoki.












A tak wygląda miejsce gdzie pętla torów jest najwęższa.


A tak skład złowiony po drodze.



Pozwoliłem sobie co nieco sfilmować z tego miejsca.
https://www.youtube.com/watch?v=3ad7tu1lEJE

Więcej zdjęć tradycyjnie poniżej.
https://plus.google.com/u/0/collection/YrWxcB

No i strona operatora.
http://britzer-parkbahn.interlok.info/index_smaa.htm


*mają ich tyle w tym raju, że jedna jeżdzi wewnątrz drugiej.


Podsumowując, nie będę się rozpisywał jak tam fajnie i sto lat przed nami, po prostu warto poświęcić weekend i zobaczyć wszystko na własne oczy.
Radzę również odpowiednio przygotować plan jazdy komunikacją miejską bo 2-3 poziomowe stacje przesiadkowe mogą nieco dezorientować za pierwszym razem, ale da się na spokojnie wszystko zaliczyć przy dobrej lokalizacji noclegu.

Dziękuję za dotrwanie do końca, mam nadzieję że nie zanudzałem.

Auf Wiedersehen!
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 30 Sierpnia 2016, 09:39:27 »
0

Bardzo fajna relacja .
Miałem nadzieję że w nowo powstałym Muzkolu też pomyślą o czymś takim ale jak widać zwycięski projekt wygrali dyletanci z totalną nie znajomością rzeczy 
Ale czy dobrze przeczytałem kolejka do likwidacji ?
Zapisane
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #2 : 30 Sierpnia 2016, 20:51:05 »
0

Dzięki.
Żeby myśleć to trzeba mieć miejsce na takie kolejki. Jedyne w Warszawie to Pola Mokotowskie na którym miejsca nie brakuje. Ale już widzę jak kładą tam podkłady.
Co do likwidacji? Bo tam na nic takiego się nie zanosi.
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!