Piotr D.
Nowicjusz

Długość toru:: 21 m
W terenie
|
 |
« : 06 Listopada 2016, 11:03:43 » |
+9
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
arti281
|
 |
« Odpowiedz #1 : 06 Listopada 2016, 11:18:34 » |
0
|
Szacun za wykonanie 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #2 : 06 Listopada 2016, 11:28:14 » |
+2
|
 Dla mnie, miłującego skalę 1:1, jest niewyobrażalne jak można tak precyzyjnie kształtować zwykły papier. To jest dla mnie niemożliwe, aby tak dokładnie ręcznie docinać szczegóły. Oglądając te fotografie zbieram z klawki opadniętą szczękę: jaką Autor musi mieć wiedzę na temat budowy maszyny bo dbałość o detale przekracza moim zdaniem wykonanie oryginalne. Mam cichą nadzieję, że okaże się, iż ten model kleiły jednak skarłowaciałe krasnoludki, bo zaczynam wpadać w poważne kompleksy jeśli chodzi o me ludzkie zdolności manualne.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Tw53 Rudy
|
 |
« Odpowiedz #3 : 06 Listopada 2016, 14:11:20 » |
0
|
Wow ! Będzie też w skali h0 ?
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
Piotr D.
Nowicjusz

Długość toru:: 21 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #4 : 06 Listopada 2016, 15:21:59 » |
+3
|
Dziękuję za miłe komentarze :-) Bez przesady z tą precyzją ;-) To tylko surówka klejona na szybko dla sprawdzenia czy wszystkie części pasują tak jak powinny. Gdybym chciał ją skleić i pomalować tak, żeby było czym oczy cieszyć to bym kleił 2 miesiące zamiast 2 tygodni. Model jak na swoje wymiary (ma ponad 20 cm długości) nie jest też przesadnie szczegółowy. Z moją wiedzą na temat budowy lokomotyw jest co najwyżej średnio ;-) staram się być jedynie dobrym obserwatorem, żeby w modelu robić z grubsza to co w oryginale. W przypadku Siemensa problemem był brak materiałów. Udało mi się znaleźć tylko jedno zdjęcie oryginału i to dość słabej jakości, całe plany jakie miałem obejmowały jedynie dwa rzuty. W związku z tym wnętrze budki maszynisty, podwozie i pantograf to moje "widzimisię", chociaż wzorowane w pewnym stopniu na innych lokomotywach o podobnym układzie (np. normalnotorowa E69).
Żeby zrobić z tego model w skali 1:87 nie wystarczy proste przeskalowanie. Mocno rozjadą się wymiary części, które należy podkleić tekturą grubości 0,5mm lub 1mm. Pomijam już fakt, że sklejenie niektórych elementów po tak drastycznym pomniejszeniu mogłoby być niewykonalne. Oznacza to, że model trzeba by zaprojektować praktycznie od początku, przyjąć inny stopień uproszczeń i tolerancji wymiarów. Na razie co prawda nie planuję tego robić, ale może za jakiś czas... ;-) Póki co, jest wiele innych tematów wąskotorowych czekających na opracowanie;-)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
arti281
|
 |
« Odpowiedz #5 : 06 Listopada 2016, 16:44:55 » |
-1
|
To może kolega zacznie coś kleić w skali H0 ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #6 : 06 Listopada 2016, 18:28:13 » |
0
|
Dlaczego taka niekolejowa skala 1:25 a nie chociażby 1:32 (Ie) czy 1:22,5 (IIe)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Mallet
|
 |
« Odpowiedz #7 : 06 Listopada 2016, 18:47:45 » |
+1
|
Bo zapewne działa tutaj prawo serii , a nie zdrowy rozsądek skalowy  No cóż pozostaje niepotrzebna robota przeskalowania na właściwą dla kolejnictwa .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piotr D.
Nowicjusz

Długość toru:: 21 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #8 : 06 Listopada 2016, 20:18:54 » |
+1
|
Dwie najpopularniejsze skale w modelarstwie kartonowym to 1:33 dla samolotów i 1:25 dla pojazdów (czasami zdarzają się "wystrzały" w innych skalach, ale to zdecydowana mniejszość). Podejrzewam, że początkowym zamysłem było to, żeby modele kolejowe pasowały do innych pojazdów. Stąd przyjęto dla nich paręnaście lat temu skalę 1:25 i tak zostało (chociaż całkiem sporo modeli kolejowych jest też dostępnych w skali 1:45). A więc tak, można powiedzieć, że to prawo serii;-) Skala H0 jakoś mnie nie pociąga. Takie to wszystko małe ;-)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #9 : 10 Listopada 2016, 21:10:14 » |
0
|
Cudeńko 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Trabant
|
 |
« Odpowiedz #10 : 11 Listopada 2016, 22:11:48 » |
0
|
Jaką średnice mają kółeczka imitujące nity na pudle? Pytanie 2; GPM?
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
Piotr D.
Nowicjusz

Długość toru:: 21 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #11 : 12 Listopada 2016, 09:16:03 » |
+1
|
1. Nity na pudle mają 0,6mm. 2. Model będzie dostępny w Empikach, więc nie GPM a znane i lubiane wydawnictwo z Wrocławia ;-)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
chawa
Czytelnik
Długość toru:: 1 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #13 : 01 Lutego 2017, 10:15:42 » |
0
|
Zawsze podobało mi się takie modelowanie, a nigdy się za to nie mogłem zabrać. Jakieś rady od czego mógłbym zacząć i na co zwrócić uwagę, może jakiś artykuł posiadacie?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Tw53 Rudy
|
 |
« Odpowiedz #14 : 01 Lutego 2017, 15:57:36 » |
0
|
Jeżeli malowanie historyczne to można by Rudzkiego Siemensa tak pomalować 
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
|
Trabant
|
 |
« Odpowiedz #16 : 01 Lutego 2017, 20:36:20 » |
+2
|
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
Rocketfuel94
|
 |
« Odpowiedz #17 : 24 Maja 2017, 13:32:07 » |
0
|
Wielkie słowa uznania za wykonania tego modelu 
|
|
|
Zapisane
|
Uczmy się kochać wąskotorówki, tak szybko odchodzą...
|
|
|
|