Świat kolejek wąskotorowych SMF
19 Lipca 2024, 07:58:00 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wreszcie coś się dzieje.  (Przeczytany 32781 razy)
mylene
Gość
« Odpowiedz #20 : 17 Grudnia 2017, 12:03:43 »
+1

Jedni się starzeją, a drudzy dojrzewają, to zależy od sposobu patrzenia na życie. My dojrzewamy, a nie starzejemy się i jest tu mowa o ludziach, nie o materii kolejkowej, bo ona nie ma wyboru. Proste
Dla osoby dojrzałej w zakresie tematu KKW jest np. oczywiste, że SKKW to poprzednio SKOKW, ale SKKW to nie TPKKD i wrzucanie tych organizacji do jednego wora jest niestosowne i niewłaściwe.
To że obie organizacje działały na jednej kolejce nie oznacza, że powinny być tak samo postrzegane.
TPKKD przez raptem 3 lata swojego istnienia, poruszało się nielegalnie na terenie PKP i wykonywało prace bez zezwolenia konserwatora jednocześnie kłamiąc lokalnej władzy, że takowe zezwolenia posiada. Ktoś się prawdopodobnie zdenerwował z tego powodu i widać podziękował Towarzystwu.
SKKW mimo mocnych zgrzytów z władzą w Krośniewicach, przypomnę straszenie nas sądem za rzekome naruszenie dóbr osobistych Pani Burmistrz, nadal pracuje i robi co w jego mocy, by KKW nie odeszło całkiem w niebyt i zapomnienie.
Ja 3 lata temu informowałem Prezesa tamtego Towarzystwa o ryzyku pojawienia się bałaganu wraz z ich obecnością na KKW. Niestety nie było reakcji, a efekty widzą dziś wszyscy. Towarzystwo się likwiduje, w sprawę ich działań na KKW włączyło się PKP, został wstrzymany proces przekazywania kolejki do lokalnego samorządu.  
Towarzystwo zestarzało się lekko przez te 3 lata, ale niestety nie dojrzało do tego, by na przykładzie SKKW uzyskać w/w pozwolenia/zezwolenia nie wspomnę o tym, że nie potrafiłó choćby pytać co im wolno, a czego nie, bo my przez 11 lat działania trochę doświadczenia już zebraliśmy. Szkoda więc, że poczuli się zbyt pewnie na terenie kolejki, ale teraz to już historia i nie ma co gdybać.
Więc wracając do odpowiedzi na cytowane wyżej pytanie, jedni się starzeją inni dojrzewają.
« Ostatnia zmiana: 17 Grudnia 2017, 12:06:58 wysłane przez mylene » Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #21 : 17 Grudnia 2017, 15:20:49 »
+3

Cytuj
My dojrzewamy, a nie starzejemy się

Złośliwy obserwator wydarzeń wokół KKD mógłby stwierdzić, że jest dokładnie odwrotnie
Ja oczywiście nie jestem złośliwy.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #22 : 17 Grudnia 2017, 22:01:59 »
+9

Bardzo Ci Pawle dziękuję za kolejny mały kawałeczek do tej układanki.

Pozwoliłem sobie dzisiaj, korzystając z wolnej chwili, zajrzeć na stację. Widoki są następujące:

1) Przyjeżdżamy na stację. Żywej duszy nie ma. Na drzwiach dawnej kasy biletowej kartka z programem 100-lecia kolejki...




2) Człapiemy w stronę lokomotywowni. Tu także nikogo nie ma, aczkolwiek budynek poobwieszany kamerami i prowizorycznymi lampami (pamiątka chyba z czasów SKPL) jak przysłowiowa choinka. W środku, przez szparę w drzwiach, widać WMc z żurawikiem. Podejrzewam że również tam znajdziemy MBxd1




3) Jest, jest ślad życia!



4) W okolicy poniewierają się wraki wagonów MBxd2. Część nawet wózków nie ma. Doliczyłem się czterech: MBxd2-214, 215, 217, 219



Muszą stać w tym miejscu naprawdę długo skoro już drzewa przez podłogę przerosły...



5) Wędrujemy w stronę warsztatów



Wszędzie witają nas ostrzeżenia przed złymi psami. Nie napotkałem ani jednego.



Dochodzimy do clou, czyli fantów stojących przed halą warsztatów



3Aw należący do SKKW - Ex Piotrków



3Aw, wersja Times New Roman


Letniak i część pozostałych fantów



Buda dla psa, nieobsadzona



I dwa szpiegowskie zdjęcia Lxd2 stojących w hali


Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #23 : 18 Grudnia 2017, 00:52:04 »
+10

Przez chwilę miałem ochotę zamknąć wątek, bo bagienko bulgotać zaczyna. Ale doszedłem do wniosku, że nie, niech się dzieje. Dawne czasy wróciły, poczułem się na chwil kilka tych parę lat młodszy. A poza tym, w gruncie rzeczy, to zabawne.
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1976 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #24 : 18 Grudnia 2017, 10:03:21 »
0

Pawle, to by było może zabawne, gdyby nie było takie smutne...
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Franc Maurer
Młotkowy
**
Długość toru:: 75 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #25 : 18 Grudnia 2017, 10:25:49 »
+5

Ja sie do dwóch rzeczy przyłączę. Mbxd1 nie stoi za WMC  to raz.  A co do Mbxd2 tych trupów które nie maja wózków , to wiadomo same nie znikneły tylko w latach 2002-2008 .  A kamerki które służyły nie wiadomo komu to cyrk  TPKKD . Buda psa stoi od niepamiętnych czasów.
« Ostatnia zmiana: 18 Grudnia 2017, 14:24:16 wysłane przez Franc Maurer » Zapisane
mylene
Gość
« Odpowiedz #26 : 18 Grudnia 2017, 15:57:19 »
0

Cytuj
My dojrzewamy, a nie starzejemy się

Złośliwy obserwator wydarzeń wokół KKD mógłby stwierdzić, że jest dokładnie odwrotnie
Ja oczywiście nie jestem złośliwy.

Skąd taka teza?
Zapisane
mylene
Gość
« Odpowiedz #27 : 18 Grudnia 2017, 16:03:01 »
0

Przez chwilę miałem ochotę zamknąć wątek, bo bagienko bulgotać zaczyna. Ale doszedłem do wniosku, że nie, niech się dzieje. Dawne czasy wróciły, poczułem się na chwil kilka tych parę lat młodszy. A poza tym, w gruncie rzeczy, to zabawne.
A czy przypadkiem to nie osoby spoza działających na KKW zaczęły po pierwszym wpisie bulgotać, jak ma to miejsce zazwyczaj w przypadku tej kolejki? Czego bulgoczący oczekują? Odpuszczenia tematu przez tych, którzy działają, czy może jednak dalszych ich prac, by nie było tak, jak na nasielskiej? Hymm...coś, jakaś odpowiedź, czy jedynie bulgotki?
Zapisane
mylene
Gość
« Odpowiedz #28 : 18 Grudnia 2017, 16:06:58 »
0

Ja to się zastanawiam za ile lat wam się to znudzi panowie. Lata lecą, starzejemy się, a mam wrażenie że dla was czas się zatrzymał.
Znudzi się, jak tylko ostatni mieszkaniec Krośniewic zapomni, że tak gdzie stoi biedra była kiedyś kolejka...

Biedra w Krośniewicach już stoi od jakiś 6 lat Chichot
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #29 : 18 Grudnia 2017, 18:25:54 »
+12

No dobra - niech będzie - spróbuje by to bagienko bulgotało merytorycznie.

Mamy:
1. z jednej strony PKP i ich roszczenia względem braków w przekazywanym majątku, a także warunek że przekazanie nastąpi na podstawie art. 18a ustawy o restrukturyzacji nakazujący prowadzenie czynnej kolei przez 10 lat;
2. z drugiej gminę Krośniewice która chce przejąc grunty na swym terenie, a nie kolejkę, oraz nie chce zapłacić kary za rozbiórkę;
3. z trzeciej SKKW które chyba jest skonfliktowane z obecnymi władzami Krośniewic, a dla PKP nie jest stroną w procesie przeniesienia własności;
4. na koniec mamy Kolegę Franca reprezentującego... no chyba samego siebie.

Teraz pytanie: czy są jakiekolwiek szanse aby te cztery, biegunowo różne instytucje, coś połączyło? No proszę - odpowiedzcie.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #30 : 18 Grudnia 2017, 19:08:38 »
+11

Odpuszczenia tematu przez tych, którzy działają,

Takie pytanie Pawle, żebym miał jakiś pogląd na sprawę. Wymień proszę kilka pozytywnych efektów Waszego działania, które mają szansę zaprocentować w przyszłości, które przynoszą komuś jakąś korzyść (poza Waszą satysfakcją, bo taka korzyść nie jest zbyt interesująca dla ogółu). Z góry dziękuję.
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
mylene
Gość
18 Grudnia 2017, 21:09:55 - Ukryty.
« Odpowiedz #31 : 18 Grudnia 2017, 21:09:55 »
-14

Zapisane
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #32 : 18 Grudnia 2017, 21:29:20 »
+10

Na takim rynsztokowym poziomie nie chce mi się rozmawiać. Grzecznie zapytałem, bo chciałem wiedzieć. Nie chcesz powiedzieć to nie, dam radę żyć dalej bez tej wiedzy.
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #33 : 18 Grudnia 2017, 21:52:17 »
+11

Myślę, że w tym przypadku dotarliśmy akurat do sedna materii.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #34 : 18 Grudnia 2017, 22:06:07 »
+5

Dobra, a pozostawiając rynsztoki i bulgoty... co w zasadzie wiemy?

Ja widzę to, co wszyscy wiedzą od dawna (aczkolwiek ja osobiście nie byłem w Krośniewicach od lat): Stacja jest olbrzymia i stanowiłaby znakomitą bazę do jakiegoś skansenu, niekoniecznie czysto kolejowego. Mamy dwie hale pod dachem których można by pomieścić naprawdę dużo, potężne zaplecze... zwracam przy tym uwagę na występujące różne style architektoniczne.

Problem w tym że
- wszystko już za PKP-y chyba było pozapuszczane, a przez ostatnie kilkanaście lat zrobiło się tylko gorzej. Na same dachy trzeba by wydać kilkaset tysięcy. Rozwiązawszy problem dachów lądujemy natychmiast w kolejnych, nie dotknąwszy nawet taboru.

- Okolica jest, zdaje się, umiarkowanie ciekawa. Nie ma ani jakiejś wody, nad którą można by kogoś wozić z sąsiedniego miasta (Powidz, Sulejów, Rosnowo, Miasteczko Śląskie...) ani jakichś innych atrakcji, z którymi wizytę na stacji można by połączyć. Pobliski Rogów od lat jest beneficjentem bliskości arboretum SGGW, które generuje istotny ruch turystyczny. Tu w okolicy jest tylko (aż!) Łęczyca, ale...

- Linia z Krośniewic do Łęczycy biegnie w znakomitej większości wzdłuż szosy, w dodatku kierunek z którego do tej Łęczycy się dociera (od północy) jest zupełnie nieadekwatny do potencjalnego źródła ruchu turystycznego

- Lokalne samorządy wydają się mieć temat zupełnie gdzieś. Nie jestem w stanie stwierdzić, czy to wina SKPL, SKKW czy też TPKKD, które źle się do tego zabrały, czy też problem obiektywny.

Rozwiązanie powyższych czterech problemów mi osobiście wydaje się nie do przeskoczenia. Ale słabo temat znam i może się mylę. Tak czy siak zupełnie szczerze życzę powodzenia każdemu kto próbuje temat ugryźć, niezależnie od tego jak beznadziejny się on wydaje...
Zapisane
Jarek
Młotkowy
**
Długość toru:: 72 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #35 : 18 Grudnia 2017, 23:05:53 »
+2

Odpowiedź dla kolegi Kalito, dla dobra obecnie a także w przyszłości zainteresowanych tym szlakiem wykonaliśmy nagranie sporego jego odcinka w formie "cabview" .
Pozdrawiam
Jarek
Zapisane

rower szynowy
Zgroza
Zawiadowca
****
Długość toru:: 404 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #36 : 18 Grudnia 2017, 23:35:16 »
0



- Okolica jest, zdaje się, umiarkowanie ciekawa. Nie ma ani jakiejś wody, nad którą można by kogoś wozić z sąsiedniego miasta (Powidz, Sulejów, Rosnowo, Miasteczko Śląskie...) ani jakichś innych atrakcji, z którymi wizytę na stacji można by połączyć. Pobliski Rogów od lat jest beneficjentem bliskości arboretum SGGW, które generuje istotny ruch turystyczny. Tu w okolicy jest tylko (aż!) Łęczyca, ale...


Kujawy i ziemia łęczycka... a do Chodcza i Przedcza z jeziorami kolejka nie docierała względnie docierała kolejka cukrownicza.
Na mapie najrozsądniejszy wydaje się odcinek do Nowych Ostrów, czy on jeszcze w ogóle występuje na gruncie?
« Ostatnia zmiana: 19 Grudnia 2017, 19:15:19 wysłane przez Zgroza » Zapisane
Jarek
Młotkowy
**
Długość toru:: 72 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #37 : 19 Grudnia 2017, 08:55:39 »
+1

jest, trzy lata temu wyglądał tak: https://www.youtube.com/watch?v=4G-vn6W8_bw
Zapisane

rower szynowy
Franc Maurer
Młotkowy
**
Długość toru:: 75 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #38 : 19 Grudnia 2017, 10:07:29 »
+2

W tym roku nawet lepiej szlak do Ostrów wygląda. Miejscowy zrobił sobie wózek do przewożenia drewna na opał . Przy okazji wycina wszystko z torów. Ale braki w linii w postaci śrub , łupek jest dość duży. Pod nowym wiaduktem zrobiła się 600setka . Do Dąbrowic wiele wtedy dróg "miekkich" powstały asfaltowe , oczywiście nikt nie wpadł na pomysł ułożenia asfaltu do główki szyny tylko dużo nad główkę szyny!!! . W Dąbrowicach przejazd zaasfaltowany . W Liliopolu znaczy kawalek za oraz na łuku przed gmina Przedecz firma odernizująca drogę zlikwidowała przejazdy kolejowe . Następnie w lesie braki uzupełniło SKKW . zaś największy ubytek jest przed Cettami i w samej stacji. Dalej jest jeszcze lepiej .
Zapisane
mylene
Gość
« Odpowiedz #39 : 19 Grudnia 2017, 17:37:08 »
+2

Na takim rynsztokowym poziomie nie chce mi się rozmawiać. Grzecznie zapytałem, bo chciałem wiedzieć. Nie chcesz powiedzieć to nie, dam radę żyć dalej bez tej wiedzy.

Szkoda, a już miałem nadzieję na wskazanie przez Ciebie, co dobrego wynika z setek tutejszych komentarzy na temat krośniewickiej, ot choćby kilku wybranych w tym wątku.
I tak sobie teraz myślę, że w sumie, to niepotrzebnie spytałem, bo wszyscy wiedzą, że nic dobrego nie wynika z tych komentarzy. Jakoś tak nie przemyślałem toku dyskusji. Cóż, nikt nie jest doskonały    
No ale widzisz, temat KKW mianem bagienka został określony przez tutejszego admina, dlaczego więc moje pytanie jest niby na poziomie rynsztokowy, napisałem przecież jedynie o puszczaniu bąków, czy jest w tym coś złego?
Jeśli chodzi o działania SKKW, to w miarę ogarnięta osoba wie, że od dawna mamy swój funpage na FB, wystarczy tam zajrzeć, by wiedzieć sporo o tym, co piszczy na KKW i w SKKW. Jeśli ktoś nie może tam zaglądać, to tak, jak napisał Jarek, na YT jest wiele filmów z tego co robimy i dla kogo robimy, wystarczy trochę poszukać. I tu podziękuję Jarkowi, bo mnie wyręczył z pisania elaboratu, bo przecież jeden obraz mówi więcej niż nawet 1000 słów. Dobrze jest mieć inteligentnych ludzi w organizacji, dzięki Jarku.
Jeśli się komuś nie spodoba to, co robimy, bo uzna, że to niewiele, to jego problem.   
Robimy to, co chcemy i co możemy, bo SKKW jak każda tego typu organizacja zrzesza wolontariuszy, a nie pracowników i jak nam się znudzi, to się z kolejką pożegnamy, co prawdopodobnie wywoła falę radości głównie w Krośniewicach, a nie wykluczone, że również wśród tutejszych komentatorów.
Także podsumowując, z tego co robimy na KKW nikt nie ma prawa nas rozliczać, czy od nas czegokolwiek wymagać, mieć do nas pretensje typu, że budynki się sypią, że tabor gnije, że rosną drzewa, że .... lub pytać dla kogo to robimy i co z tego wynika. To zwyczajnie wewnętrzna sprawa SKKW, co zrobimy, kiedy zrobimy, czy w ogóle zrobimy i przypomnę, że ani właścicielem, ani dzierżawcą, ani operatorem na KKW nie jesteśmy.
A teraz zapraszam do obejrzenia filmów na YT lub na FB.   
Zapisane
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!