Świat kolejek wąskotorowych SMF
18 Kwiecień 2024, 20:56:05 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Krośniewice -Ozorków  (Przeczytany 45416 razy)
Jarek
Młotkowy
**
Długość toru:: 72 m

W terenie W terenie


« : 10 Lipiec 2005, 15:24:20 »
0

Jest szansa że już niedługo, nie wiem kiedy dokładnie ( bom tylko prostym społecznym robotnikiem torowym), ale wiem że drezyna techniczna z Krośniewic dotarła już do dworca w Łęczycy.  Moja grupa oczyściła dworzec w Ozorkowie , trawa skoszona , polana chemią, zwrotnica ( narazie jedna, wjazdowa)  chodzi jak zegarek, obecnie wycinamy drzewka na odcinku Sierpów - Ozorków i odkopujemy przejazdy. Wiecej informacji kolega Antonii Chamczyk 506069914.

Pozdrawiam Jarek
Zapisane

rower szynowy
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1976 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #1 : 10 Lipiec 2005, 17:32:58 »
0

Super. Jak to dobrze się czyta, że kolejna brygada zamieniła aparat fotograficzny na kilof i łopatę!
Serdecznie pozdrawiam i życzę dalszych sukcesów!
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Jarek
Młotkowy
**
Długość toru:: 72 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 10 Lipiec 2005, 19:47:13 »
0

Ależ absolutnie nie zamieniliśmy ))))) w jednym ręku kilof a w drugim aparat ))

Pozdrawiam jarek
Zapisane

rower szynowy
pawels
Nowicjusz
*
Długość toru:: 10 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 10 Lipiec 2005, 23:37:31 »
0

Witam, czy to oznacza, że jest szansa na udrożnienie szlaku oraz na jakiś ruch pasażerski - niekoniecznie tylko dla MK? O ile mnie pamięć nie myli są/były jakieś ubytki w torowisku...?
Pozdrawiam
Obserwator Paweł
Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #4 : 10 Lipiec 2005, 23:42:03 »
0

Cytat: "Piottr_tt"
Super. Jak to dobrze się czyta, że kolejna brygada zamieniła aparat fotograficzny na kilof i łopatę!

O przepraszam, ale Tolek Chamczyk już dawno był aktywnym MiKolem, swego czasu choć zapalony wąskotorowiec, to udzielał się w Skierniewicach. W końcu jednak wąski tor go wciągnął całkowicie, tym bardziej, że ma go niemal na miejscu :-). Proszę pozdrowić Tolka od ekipy skierniewickiej i powiedzieć, że nadal go dobrze pamiętamy :-)
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
ok333
Dyrektor
*****
Długość toru:: 596 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 10 Lipiec 2005, 23:43:07 »
0

Powitac Jarku,powitac.Widze,ze przeniosles sie z ,,285,, na niziny i znowu walczysz...raz sierpem.raz mlotem.Impreza na sw.Jadwige, a Wy skonczycie na sw.Stefana.A moze czesc ekipy bys delegowal  na Zbiersk - Turek?Moi komputerowi MK czekaja na dobry przyklad z OLDDBOY RAIL TEAM. Moze to ich zacheci.Mimo wszystko - tak trzymaj!!!

Pozdrawiam.

ok333
Zapisane

Ratujmy Koleje Waskotorowe  !!!
-----------------------------------------------
,, Najlatwiej niszczyc .
   Trudno zachowac to , co warte zachowania.''
Wislawa Szymborska
Paweł P
Gość
« Odpowiedz #6 : 11 Sierpień 2005, 15:29:41 »
0

Witam po raz pierwszy na Forum.

Tak się składa, że jednym z brygady, która działa z Antonim w Ozorkowie jestem ja. Na dzień dzisiejszy tj. 11.08.05 Ozorków jest całkowicie oczyszczony i przygotowany na przyjazd pociągu. Drzewa z obszaru torowiska wycięte były już w kwietniu, śmieci zebrane i trawa skoszona również. Tory od semafora wjazdowego do Ozorkowa oczyszczone i opryskane chemią. Zwrotnica wjazdowa nasmarowana a prowadząca do kozła odkopana z ziemi i szlaki porośniętej grubą warstwą traw. Od tej zwrotnicy w stronę kozła tory oczyszczone do podkładów na długości ok. 25m (do kozła zostało do oczyszczenia ok. 15 m). Szlak z Sierpowa do Ozorkowa prawie oczyszczony z drzew (zostało ok. 1,5 km), wycinka prowadzona jest od czerwca. Praca idzie wolno bo jesteśmy w stanie poświęcić jeden-dwa dni w tygodniu na to zadanie (rodzina, praca zawodowa, do Ozora trzeba dojeżdżać, ode mnie to 40 km w jedną stronę). Nasze narzędzia to piła ręczna i dwa sekatory. Mimo wszystko jesteśmy blisko zakończenia prac. W Sierpowie tory oczyszczone od semafora wjazdowego włącznie ze stacją i mostem na którym rosło spore drzewo. Na odcinku między Sierpowem a Ozorem zostanie jeszcze uzupełnienie brakujących śrub mocujących szynę do podkładów (jest tego sporo).
Wygląda jednak na to, że impreza powinna się odbyć bez problemów a pociąg powinien dojechać do Ozorkowa.

Dla tych, którzy byli na imprezach na tym szlaku np. w 2001 roku zaskoczeniem może być brak drewnianych słupów wzdłuż trasy kolejki oraz oczywiście nowy wiadukt nad linią szerokotorową w Topoli Królewskiej z odcinkiem ok. 400 m całkiem nowego nasypu szutrowego i torowiska (podkłady jeszcze pachną).

Kilka zdjęć z naszych prac zamieszczonych jest dzięki uprzejmości Pawła Niedomagały na stronie: http://www.pod-semaforkiem.kolej.szczecin.pl/ld-ozorkow.html.
 
Pozdrawiam wszystkich uczestników Forum.  
Paweł
Zapisane
Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #7 : 11 Sierpień 2005, 17:02:15 »
0

No to Panowie, teraz tego pismarczyka co to kiedyś wysmiewał się w jakiejś lokalnej gazetce "tory do nikąd" czy jakoś tak(wiadukt i nowy odcinek kończący się kradzieżą) , za fraki go, na miejsce, i niech odszczeka swoje "sensacje".
Jakby ktoś odgrzebał ten artykulik, to ja moge trochę gazetkę pomęczyć - o radosne sprostowanie.
Pozdrawiam i gratuluję, nareszcie nam przybywa wąskich torów w PL

MP
Zapisane
Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #8 : 11 Sierpień 2005, 17:03:53 »
0

Cytat: "Paweł P"
Kilka zdjęć z naszych prac zamieszczonych jest dzięki uprzejmości Pawła Niedomagały na stronie: http://www.pod-semaforkiem.kolej.szczecin.pl/ld-ozorkow.html.
 


"page not found" Smutny
Zapisane
Paweł P
Gość
« Odpowiedz #9 : 11 Sierpień 2005, 17:34:27 »
0

Witam.

Odpowiedź dla Marcina Przybysza.
Strona pod adresem, który podałem nie otwiera się bo trwa przebudowa serwera kolej.pl na którym są miedzy innymi nasze zdjęcia. Jeżeli kogoś interesuje to mogę przesłać bezpośrednio na maila zdjęcia ze stanu przed pracami i po.

Co do autora artykułu o który pytasz, to nie mam żadnych informacji. Natomiast leży przede mną inny artykuł z "GW" z dnia 05 marca 2004 (dodatek łódzki) autorstwa Michała Jagiełło pod tytułem: "Ćśśś! Kapituła radzi...". Generalnie chodzi w nim o tzw. bzdurę roku. W dziesiątce Łodzi i województwa na pierwszym miejscu jest cytuję:
"W Topoli Królewskiej pod Łodzią ...(moim zdaniem powinno być przed Łęczycą ale autor uważa, że Topola jest pod Łodzią; zostawiam to bez komentarza)... zbudowano trzy waidukty. W tym jeden za 2,5 mln zł dla nieistniejącej od dwóch lat kolejki wąskotorowej. W 2003 r. złodzieje ukradli kilometr szyn akurat w pobliżu wiaduktu. Kolejka nie istnieje, ale w papierach figuruje jako zabytkowa (całe szczęście) więc budowa wiaduktu była wymogiem konserwatora zabytków. Inwestorem był łódzki oddział GDDKi A. Pieniądze dał budżet państwa i EBI."

Oprócz tekstu jest jeszcze zdjęcie wiaduktu i nowego torowiska z podpisem: Topola Królewska. Wiadukt za 2,5 mln zł do kolejki, której nie ma.

W tym samym artykule jest opisany nowy tramwaj na oponach (czyli samochód stylizowany na tramwaj), który jeździ po ul. Piotrkowskiej w Łodzi, oczywiście też jako łódzka bzdura roku, tym razam na pozycji nr 10.

Pozdrawiam Paweł
Zapisane
Marek Sz
SGKW
*
Długość toru:: 321 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #10 : 11 Sierpień 2005, 19:45:23 »
0

Cytat: "Marcin Przybysz"
Cytat: "Paweł P"
Kilka zdjęć z naszych prac zamieszczonych jest dzięki uprzejmości Pawła Niedomagały na stronie: http://www.pod-semaforkiem.kolej.szczecin.pl/ld-ozorkow.html.
 


"page not found" Smutny


http://www.pod-semaforkiem.kolej.szczecin.pl/ld-ozorkow.html
trzeba wyciąć kropkę na końcu
Zapisane
Pechu
Młotkowy
**
Długość toru:: 107 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #11 : 17 Sierpień 2005, 06:57:10 »
0

[Wygląda jednak na to, że impreza powinna się odbyć bez problemów a pociąg powinien dojechać do Ozorkowa.

jest jeden problem - w Leczycy dosc solidnie zaasfaltowany przejazd na ul. Belwederskiej. Drogowcy zrobili sobie typowy nielegal...
W ostatni poniedzialek dane mi bylo zobaczyc takze efekty prac krosniewickich kolejarzy w Topoli. Odcinek odbudowany, co prawda metoda gospodarska, no ale JEST! Niestety, nie moglem zlokalizowac mijanki w Topoli - czy padla ona ofiara zlomiarzy w ramach kradziezy tych 400m torow?
P.
Zapisane
Paweł P
Gość
« Odpowiedz #12 : 22 Sierpień 2005, 21:19:26 »
0

Witam po krótkim urlopie.

Witaj Pechu!
Miło, że ktoś zagląda na bliskie nam wąskie szlaki.
Rzeczywiście ubytki w torowisku uzupełniono metodą gospodarską, ale lepsze to niż brakujące 400 m. Poza tym szyny użyte do uzupełniania kontrastują z całkiem nowym torowiskiem, a to nie jest bez znaczenia przy ocenie tego odcinka. Najważniejsze, że tory są i to dzięki staraniom Antoniego Chamczyka i Brygady z Krośniewic.
Co do mijanki-to została ona rozebrana przez kolejarzy kilka lat temu.
Rozjazd w Łęczycy trzeba rozkuć i nie ma się co rozwodzić nad tym tematem. Brygada zrobi co trzeba. Szlak ma być przejezdny do Ozora i koniec, kropka.
Na marginesie. Szukamy ludzi, którzy pomogą nam w pracach na odcinku Ozorków-Sierpów i/lub kogoś kto zaopiekuje się odcinkiem w Łęczycy.
Telefon do mnie 696 197 757.
Zapisane
Mamadou
Nowicjusz
*
Długość toru:: 22 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #13 : 23 Sierpień 2005, 15:41:53 »
0

Małe pytanie:
Czy informacje o waszych dokonaniach można przekazać dalej?
Uściślając, w łódzkim "środowisku" nieco zawrzało po publikacji tego dziennikarza z GW.
Moje stowarzyszenie IPT-Łódź
wysyłało parę razy pisma do Urzędu Marszałkowskiego w sprawie Krośniewickiej Kolei Dojazdowej.
Miałem "spięcie" podczas rozmowy z p.Jagiełło na temat tego nieszczęsnego mostu, wydaje się, że żadne argumenty do niego nie przemówiły.
Napiszcie, proszę, więcej o was i waszych osiągnięciach w przywracaniu do życia toru do Ozorkowa!
Zapisane

Paweł P
Gość
« Odpowiedz #14 : 23 Sierpień 2005, 17:27:38 »
0

Witam.

Cieszę się, że kolejna osoba zainteresowała się tematem. To bardzo pozytywny objaw.
W pierwszej kolejności odpowiadam na pytania.
Będzie super jeśli przekażesz informacje dalej. Na tym nam bardzo zależy. Jeśli oczekujesz dokładnych informacji to służę, oto mój adres pawelpapierz@wp.pl. Posiadam ok. 250 zdjęć z naszych prac na odcinku od Ozorkowa do Sierpowa. Na tym odcinku działamy, bo mamy zgodę naczelnika. Na odcinku do Sierpowa pracuje brygada z Krośniewic.
Jeśli chodzi o naszą grupę to jest nas czterech. Człowiek numer jeden, to Antoni Chamczyk od niego wszystko się zaczęło. Odbudowane tory w Topoli to jego zasługa i brygady z Krośniewic. Pociąg remontowy dojechał w lipcu do Łęczycy.
My oczyściliśmy dworzec w Ozorkowie, odcinek od semafora wjazdowego na szlaku do Sierpowa przed krzyżówką szerokich torów do Cukrowni Leśmierz, a obecnie wycinamy drzewa na odcinku od Sierpowa do Ozorkowa. Zostało nam ok. 1,5 km do wycięcia, myślę że zajmie to 4 dni. Oznacza to, że do zrobienia zostanie uzupełnienie skradzionych śrub z torowiska na tym odcinku (jest tego sporo) oraz uzupełnienie ok. 30 m szyn w okolicach Wróblewa. Ozorków jest gotowy na przyjazd pociagu mimo, że był potwornie zarośnięty. Zwrotnice odkopane spod warstwy trawy, odchwaszczone, nasmarowane. Myślę, że wyglądają lepiej niż 20 lat temu. Najlepiej będzie jak prześlę Ci kilka zdjęć. Zobaczysz jak to wygląda.
Ogólnie rzecz biorąc, sytuacja na odcinku od Krośniewic do Ozorkowa jest prawie opanowana. Pojawia się jednak nowy problem. Zagrożone są przewozy osobowe na KKD. Marszałek nie chce dać dotacji a SKPL dopłaca już do nich od dłuższego czasu i nie daje rady. Szukamy  człowieka, który pomoże nam w rozmowach w urzędzie marszałkowskim w Łodzi. Szukamy też osób, które pomogą nam w pracach na odcinku Sierpów-Ozorków.

Jeśli oczekujesz dodatkowych informacji, to daj znać.

Pozdrawiam Paweł
Zapisane
Paweł P
Gość
« Odpowiedz #15 : 28 Sierpień 2005, 20:46:54 »
0

Witam.

Wygląda na to, że ktoś chce przeszkodzić nam w dążeniu do celu, czyli do uruchomienia szlaku do Ozorkowa. W tę sobotę odkryliśmy świeżo pocięte odcinki szyn w odległości ok. 500 za Sierpowem w stronę Ozora. Ponieważ szlak jest zasłonięty od drogi drzewami i jest w tym miejscu wjazd na pole, to stanowi to dobre miejsce do kradzieży. Dobrze, że to tylko 7 metrów na prawej szynie i cztery na lewej. Następne trzy metry na lewej szynie, były przygotowane do zabrania. To zastanawiające, że przez cztery lata na odcinku Ozorków-Sierpów zginęło tylko 30 metrów szyn (i wiemy kto to zrobił, znana z takiego procederu postać w okolicy Ozora), a teraz gdy widać wyraźnie efekty naszej pracy (np. wycięte, uschnięte drzewa), ktoś postanawia ukraść kilka odcinków.

Jeśli ktoś ma ochotę zobaczyć kilka fotek z tego miejsca, to prosze o meila.

Pozdrawiam Paweł

[/img]
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1976 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #16 : 28 Sierpień 2005, 21:21:32 »
0

Akurat to. że keidy się zacznie coś dziać przy kolejce to zaczyna się aktywność terrorystów złomowych to nie nowość. Najlepszym przykładem są Starachhowice, gdzie największe ubytki powstały tuż przed uruchomieniem.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
kolejdojazdowamarecka
Gość
« Odpowiedz #17 : 29 Sierpień 2005, 08:38:22 »
0

Jeśli wiecie - możecie zdradzić kto to jest ?
Zapisane
mch
Mechanik
***
Długość toru:: 152 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #18 : 30 Sierpień 2005, 14:44:47 »
0

Cytat: "Piottr_tt"
Akurat to. że keidy się zacznie coś dziać przy kolejce to zaczyna się aktywność terrorystów złomowych to nie nowość. Najlepszym przykładem są Starachhowice, gdzie największe ubytki powstały tuż przed uruchomieniem.



Pewnie nie chciało im się przedzierać przez zarośla, to poczekali aż je ktoś powycina. Teraz złomiarstwu pracuje się wygodniej.

A na poważnie mówiąc, jak się słyszy takie newsy, to pięści same się zaciskają...
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1976 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #19 : 30 Sierpień 2005, 15:06:38 »
0

Nie, moim zdaniem mechanizm był inny "jak nie ukradniemy teraz, to potem jak kolejka będzie kursować będzie trudniej ukraść"... Albo po prostu ruch przy kolejce przypomniał miejscowemu elementowi o istnieniu niewyeksploatowanych pokładów stali pod krzakami.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!