Świat kolejek wąskotorowych SMF
05 Października 2024, 15:40:20 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Rok 2018 na Górnośląskich Kolejach Wąskotorowych  (Przeczytany 6800 razy)
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« : 11 Stycznia 2018, 23:51:52 »
+8

O ile na podsumowanie sezonu 2017 trzeba jeszcze trochę poczekać (trwał do 17 grudnia), to nowy kolejowy rok można już rozpocząć. I to od wysokiego "C". Otóż pod koniec grudnia 2017 Rada Miasta Bytomia podjęła decyzję o zarezerwowaniu w budżecie 2018 1 miliona złotych na prace remontowe na Górnośląskich Kolejach Wąskotorowych. Kwotę ową podzielono następująco:
1. 500 tysięcy złotych - remonty toru
2. 430 tysięcy złotych - naprawy główne 4 wagonów letnich zbudowanych na bazie wagonów typu 4Ww oraz 1 wagonu do przewozu rowerów
3. 70 tysięcy złotych - remont dachu parowozowni Bytom Karb z odtworzeniem świetlików (przywróceniem historycznego wyglądu).

Wkrótce powinna też rozstrzygnąć się sprawa rewitalizacji słynnych Warsztatów Naprawczych GKW na Rozbarku. Ale to inna para kaloszy, napiszę o tym więcej, jak już będzie bliżej wiadomo co i jak.
Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #1 : 12 Stycznia 2018, 17:20:40 »
0

Wspaniała wiadomość! Mam nadzieję, że uda się w tym budżecie odbudować słynny tor wyciągowy (dawny szlakowy do KWK Centrum)
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #2 : 13 Stycznia 2018, 06:22:08 »
+1

Nie, ten projekt nie przewiduje odbudowy toru w kierunku Kopalni Centrum. Przewidziana jest naprawa około 1300 mb toru szlakowego, a nieco precyzyjniej:

1. Pomiędzy po. Bytom Wąsk a wiaduktami na Szombierkach (oczywście nie całość)
2. Od wiaduktów na Szombierkach do rozjazdu wjazdowego (nie przypomnę sobie numeru na stację Karb od strony nastawni wykonawczej (śp).
3. Od rozjazdu nr 5 (wyjazd na Miasteczko) do przejścia pod torem normalnym
4. Od końca toru zbudowanego podczas budowy wiaduktu nad autostrada do ulicy Dąbrowa Miejska wraz z przejazdem przez tę ulicę.

Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!