Trabant
|
 |
« Odpowiedz #20 : 24 Styczeń 2019, 23:09:35 » |
+2
|
Też zastanawiam się co z tym dalej?. Przecież to komplety pociąg, trzy wagony. Ustawienie go w mauzoleum kolejnictwa na Głównym to zbrodnia, tak samo Zduńska Wola (wybacz Dobrzyn, ale to kolejne złomowisko). Chabówka? Tam tylko dziada z babą brak. Dobrze by było wykończyć wnętrze, uruchomić EP03 i zestawić je razem jako historyczny push-pull na specjalne okazje. A potem wziąć się za EP02... W każdym razie wyremontowana jednostka wygląda na egzemplarz powojenny. Ze względy na brak kratki i tego dziwnego światełka.
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
CX MANIAK
|
 |
« Odpowiedz #21 : 25 Styczeń 2019, 10:57:04 » |
+1
|
Też zastanawiam się co z tym dalej?.
Bardzo trafne pytanie. Naturalnym miejscem dla tego EZT jest Warszawa, ale nie jako "wydmuszka", gdyż powinien zostać doprowadzony do pełnej sprawności technicznej. Najlepiej byłoby gdyby trafił pod opiekę Kolei Mazowieckich. Stał by sobie wtedy bezpiecznie w hali, okazjonalnie wyjeżdżając na szlak, istnieje bowiem obawa że Mauzoleum znowu go odstawi w krzaki, ku uciesze wandali i złomiarzy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
prof_klos
|
 |
« Odpowiedz #22 : 25 Styczeń 2019, 11:53:23 » |
0
|
Odstawienie takiego pojazdu (po remoncie, na który przeznaczono niemały fundusz) byłoby zbrodnią. Jednak... nie takie rzeczy widywaliśmy na naszej kolei. Znając życie ustawią jednostkę gdzieś w roli pomnika. Pytanie tylko - gdzie?
Bardzo ładnie się prezentuje. Na pewno znacznie lepiej, niż ostatnich dekad.
|
|
|
Zapisane
|
Filozofia sztuką życia...!
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #23 : 25 Styczeń 2019, 17:19:16 » |
+7
|
Ale zlitujcie się. Na razie szczytem osiągnięć jest połatanie blach, odmalowanie i wklejenie szyb w okna. To nawet nie jest wstęp do uruchomienia w jakiejkolwiek formie. To po prostu zabezpieczenie, żeby całość nie zgniła do reszty i żeby móc ją postawić jako element ekspozycji. Koszty renowacji wnętrza to już inny rząd wielkości. Pełne uruchomienie z dopuszczeniem do ruchu to w ogóle kosmos równy wieloletniemu budżetowi remontowemu całego mauzoleum (z Sochaczewem włącznie). Czyli co? Robimy EW51, a reszta niech gnije przez kolejne 10 lat nawet bez malowania? Rezygnujemy z utrzymania linii w Sochaczewie? Nie chcę strzelać, ale podejrzewam, że zrobienie tego truchła na full, to koszt porównywalny z nowiutkim impulsem czy flirtem. Zbyt dużo nawet na KMy, które potrzebują pieniędzy na nowe składy do codziennego wożenia ludzi do roboty i z powrotem. Bądźmy realistami - jeśli ktoś ma kilka luźnych milionów na EZT, to w obecnej sytuacji sensowniejsze byłoby odremontowanie do stanu fabrycznego któregoś ze starszych EN57 - póki jeszcze względnie łatwo o w miarę zdrowe niezmodernizowane egzemplarze, części i warsztatowców znających ten sprzęt jak własną kieszeń. (Plus istnieje cała papierologia potrzebna do wożenia ludzi po liniach PLK.)
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
prof_klos
|
 |
« Odpowiedz #24 : 25 Styczeń 2019, 20:14:54 » |
+2
|
Oczywiście. Śmiem twierdzić, że koszt mógłby być wręcz wyższy, niż zakup nowej jednostki! Bowiem wierność oryginałowi wymusiłaby rekonstrukcję wielu części, a to pochłonęłoby lwią część budżetu! Sama adaptacja na aparaturze z EN57 byłaby nie lada wyzwaniem, to nie takie hop-siup. Często zapomina się też, że taki pojazd byłby zupełnie "nowym typem" we współczesnej papierologii kolejowej! Zatem potrzebne byłyby, poza rewizją, wszelkie papiery dopuszczeń itp.!
Nawiązując do słów Przedmówcy, sądzę jednak, że jak zawsze, oleje się temat zachowania EN57 i po latach ktoś obudzi się z ręką w nocniku, musząc odbudowywać wraki, podczas gdy obecnie mamy jeszcze tony oryginalnych wozów tu i ówdzie na bocznicy, a nawet w ruchu...
|
|
|
Zapisane
|
Filozofia sztuką życia...!
|
|
|
Harry Potter
|
 |
« Odpowiedz #25 : 26 Styczeń 2019, 23:07:34 » |
0
|
Smutne, ale prawdziwe... A propos... w jakim stanie jest 57-001 odstawione w krzaki chyba gdzieś w Jędrzejowie o ile dobrze pamiętam...
Pozdrawiam,...
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #26 : 27 Styczeń 2019, 08:30:06 » |
+1
|
A co to jest 57-001??? Skąd się wzięła ta głupia moda na pomijanie liter w serii? Czy my jesteśmy w Rzeszy :-(
EN57-001 jest wpisany do rejestru. Dobre i to
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Trabant
|
 |
« Odpowiedz #27 : 27 Styczeń 2019, 15:01:26 » |
+3
|
Czy my jesteśmy w Rzeszy :-(
Blisko, bo dostajemy polecenia z Berlina i jesteśmy jedną z guberni UE! Ale bez żartów. Utrzymanie sprawnego EN57 z 1961 roku jest chyba łatwiejsze niż odbudowa rzeczonego EW. Sprawa rozbija się o ogólną koncepcję ochrony zabytków techniki w Polsce. P.S. Ilu z naszych rządzących ma wykształcenie techniczne i zdaje sobie sprawę z roli takich zabytków w rozwoju przemysłu?
|
|
« Ostatnia zmiana: 27 Styczeń 2019, 15:16:06 wysłane przez Trabant »
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #28 : 28 Styczeń 2019, 09:19:50 » |
+1
|
Patrząc, ile Pesa sobie zaśpiewała za P5 kompletnych, nowoczesnych i w sumie młodych ED74, to bez 20 baniek w kieszeni nie ma nawet co myśleć o odbudowie EN51...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
prof_klos
|
 |
« Odpowiedz #29 : 29 Styczeń 2019, 13:24:53 » |
+1
|
No bez jaj, to dałoby się realnie zrobić "po kosztach", jakby przyłożyć serce i chęci. No ale wiadomo, przetargi i zero rozumu w ich realizacji... Wystarczy "złożyć" z tego, co stoi w krzakach kompletną jednostkę i już!
|
|
|
Zapisane
|
Filozofia sztuką życia...!
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #30 : 30 Styczeń 2019, 10:58:23 » |
+2
|
Klos, masz rację. Wystarczy. Brakuje tylko tego mitycznego "KTOSIA". Bo KTOŚ powinien to zrobić...
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Ariel Ciechański
|
 |
« Odpowiedz #31 : 30 Styczeń 2019, 11:26:27 » |
+1
|
No bez jaj, to dałoby się realnie zrobić "po kosztach", jakby przyłożyć serce i chęci.
Po kosztach to se można co najwyżej model zrobić. Od pewnego momentu gabaryty taboru są takie, że szybciej będzie ponownie korodował niż metodą gospodarczą będzie remontowany...
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br /> 
|
|
|
Harry Potter
|
 |
« Odpowiedz #32 : 19 Luty 2019, 23:32:58 » |
0
|
Dziś jadąc do pracy na terenie ZNTK MM było widać EW51 przed halą...
Pozdrawiam,...
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
Harry Potter
|
 |
« Odpowiedz #33 : 22 Luty 2019, 12:21:15 » |
0
|
To tak z wczorajszego poranka... zrobione telefonem z jadącego klasyka (EN57)...okrojone aby serwer przyjął.
Pozdrawiam,...
|
|
« Ostatnia zmiana: 22 Luty 2019, 12:34:06 wysłane przez Harry Potter »
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
Trabant
|
 |
« Odpowiedz #34 : 22 Luty 2019, 22:25:07 » |
-1
|
To jest nie do pojęcia. Co zrobią z tym pociągiem? Powinno znaleźć się jakieś muzeum, skansen, cokolwiek dysponujące dachem. To jakby urodzić dziecko i zostawić je w lesie. A dziś padał śnieg!
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #35 : 23 Luty 2019, 09:39:15 » |
0
|
To już nie pierwszy raz z tym wagonem. Remontują, odstawiają i tak w kółko
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #36 : 23 Luty 2019, 10:01:22 » |
0
|
To się nazywa sezonowanie powłok lakierniczych. 
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
MBd1-138
Młotkowy
 
Długość toru:: 109 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #37 : 23 Luty 2019, 18:40:09 » |
+3
|
"To jest nie do pojęcia. Co zrobią z tym pociągiem? Powinno znaleźć się jakieś muzeum, skansen, cokolwiek dysponujące dachem. To jakby urodzić dziecko i zostawić je w lesie. A dziś padał śnieg!" Panowie, przecież to takie proste. Trzeba kupić kilka hektarów placu, najlepiej w centrum Warszawy. Wybudować piękne hale muzealne oraz połączyć to z torami PLK. Wtedy wstawimy tam EW51, EN57 ..., składy wagonów pasażerskich i towarowych oraz innych pojazdów kolejowych i będziemy uruchamiać pociągi specjalne w Warszawie, po Polsce i całej Europie. Myślę że, gdybym odkładałbym tak przez pół roku, będzie mnie na to stać 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
robbo2k
Nowicjusz

Długość toru:: 19 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #38 : 23 Luty 2019, 20:13:07 » |
+1
|
Przecież hala dla EW51 już stoi. To ta biała za budynkami wagonowni Szczęśliwice. Na oko powinien się zmieścić. To jest docelowe miejsce dla Muzeum. Co ciekawe do muzeum będzie należeć tor położony przed budynkami wagonowni tuż za torami SKM.
Dodatkowo w tym roku EW51 przejdzie kolejny etap renowacji czyli wózki jezdne
|
|
« Ostatnia zmiana: 23 Luty 2019, 20:45:24 wysłane przez robbo2k »
|
Zapisane
|
|
|
|
Harry Potter
|
 |
« Odpowiedz #39 : 23 Luty 2019, 23:33:08 » |
0
|
...a dziś rano go już w tym miejscu go nie było - pewnie wepchnięto go do hali...
Pozdrawiam,...
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
|