SM42-2384
Czytelnik
Długość toru:: 7 m
W terenie
|
 |
« : 06 Marca 2020, 00:24:23 » |
+2
|
WitajcieOd kilku lat chodziła za mną myśl o budowie czynnego parowozu na tor kolejki ogrodowej. Wiele czasu spędziłem na przemyśleniach i rozwiązaniach w jego budowie. Mówiąc po krótce, po 10 latach coś we mnie pękło i zaczęło się  Wybór padł na LASka 49 w skali 1:6,18. Zeskalowany jest z toru 785mm. Wielkiej różnicy to nie robi, bo między skalowaniem z 750mm, a 785 to jest około 40mm na długości. Jego długość powinna wynieść (bez zderzaków) 744mm. Mówiąc, że się zaczęło mam na myśli rozpoczęcie budowy ostoi tegoż parowozu 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
SM42-2384
Czytelnik
Długość toru:: 7 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #1 : 06 Marca 2020, 22:54:45 » |
+1
|
Pierwsze postępy z dwóch dni prac nad ostoją  Jutro szlify końcowe i ostoja będzie gotowa do spawania. W między czasie myślę nad sposobem zaprojektowania całego napędu i sprawdzeniu jego działania, aby mieć pewność, że on zadziała tak jak należy.
|
|
|
|
Trabant
|
 |
« Odpowiedz #2 : 07 Marca 2020, 18:49:33 » |
0
|
Czyli wycinanka w 1/25 zmniejszona x4. Ciekawy projekt, czuję że będzie lepiej wyglądał niż mój Hutnik. Jak Zrobisz koła? i czy środkowe będą bez obręczy?
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
SM42-2384
Czytelnik
Długość toru:: 7 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #3 : 07 Marca 2020, 23:15:39 » |
0
|
Koła będą wytoczone na tokarce, a co do środkowych kół to oczywiście będą bez obręczy. Dzięki temu powinienem zamknąć się w promieniu łuku w granicach 3,6m. Dzisiaj udało mi się ukończyć elementy ostoi. W najbliższym czasie tj. najpóźniej w piątek pospawam ją. Najchętniej co dzień bym przy nim coś robił, ale niestety klasa maturalna mi na to nie pozwala P.S. W pierwszym poście napisałem, że długość 744mm, ale wkradła się pomyłka: powinno być 760mm bez zderzaków 
|
|
|
|
SM42-2384
Czytelnik
Długość toru:: 7 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #4 : 08 Marca 2020, 23:31:10 » |
+1
|
W niedzielę hałasować nie wypada, ale za to można pracować po cichu  dzięki temu udało mi się zwymiarować całość napędu. Zostaje mi tylko projekt silnika, ale za nim go zrobię to muszę przetestować napęd na modelu (ze dwa dni prac, aby go stworzyć). Jak zadziała na sprężone powietrze to zostanie wykonanie go z metalu. Przed montażem napędu w ostoi będę musiał zbudować kocioł i go osadzić w ostoi. Troszkę prac przede mną, ale powoli do przodu
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
lisiogonek
|
 |
« Odpowiedz #5 : 12 Marca 2020, 22:06:15 » |
0
|
Widzę że kolega ładne wycinanki z plazmy ma . Czy ostoja tak jak oryginał będzie zbiornikiem wody dla kotła? i jaki system zasilania kotła we wodę ma zamiar zastosować? Ogólnie bardzo podoba mi się ta robota 
|
|
|
Zapisane
|
TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #6 : 12 Marca 2020, 22:48:05 » |
0
|
Widzę że kolega ładne wycinanki z plazmy ma A mnie się to wydaje jakby jednak gumówką chlastał... 
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
lisiogonek
|
 |
« Odpowiedz #7 : 13 Marca 2020, 10:43:29 » |
0
|
No może... Swego czasu trochę pracowałem jako operator plazmy CNC (min. spora część detali LKM była cięta właśnie plazmą) i wiem że po takiej obróbce detale wymagają starannego szlifowania krawędzi , w celu usunięcia nadlewów. tu wygląda to podobnie...ale gdy teraz na komputerze odpaliłem foto, widać dokładniej szczegóły niż na telefonie. Czekamy więc na werdykt Autora 
|
|
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2020, 10:52:41 wysłane przez lisiogonek »
|
Zapisane
|
TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #8 : 13 Marca 2020, 11:44:20 » |
0
|
Przecież tu dobrze widać że cięte było przy użyciu normalnej szlifierki kątowej. Miejsca na osie u góry były nacięte i wyłamane bo aby przeciąć tarczą na wylot to by tarcza wyszła poza obrys cięcia.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
SM42-2384
Czytelnik
Długość toru:: 7 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #9 : 19 Marca 2020, 03:17:18 » |
0
|
Tak, wycinałem szlifierką kątową. Krawędzie będą jeszcze doszlifowane ręcznie pilnikiem. Zasilanie kotła w wodę będzie przy pomocy ręcznej pompki, chyba że skuszę się spróbować stworzyć inżektor. Czas pokaże która opcja zasilania będzie. Prace powoli idą do przodu. Coś każdego dnia skubnę  teraz nie mam jak podrzucić fotki, ale na dniach zapewne się tu coś pojawi. W między czasie myślę który metal zastosować do zrobienia osi i napędu. Silnik będzie z mosiądzu, ponieważ metal ten ma najmniejszą rozszerzalność cieplną (biorąc pod uwagę metale normalnej dostępności). Wiązary, korbowody itd myślę aby zrobić z aluminium, ponieważ będzie dobrze się obrabiać. Tylko pytanie czy nie będzie zbyt miękkie? 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
lisiogonek
|
 |
« Odpowiedz #10 : 19 Marca 2020, 22:56:35 » |
0
|
Nie mam pojęcia jak to w modelu będzie, ale w rzeczywistości jest to wysokiej wytrzymałości stał
|
|
|
Zapisane
|
TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
|
|
|
SM42-2384
Czytelnik
Długość toru:: 7 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #11 : 26 Marca 2020, 12:25:50 » |
+1
|
Muszę właśnie pomyśleć nad tym aluminium, bo siły są mniejsze niż w oryginale. Tylko pytanie czy są na tyle mniejsze, że aluminium je wytrzyma bez odkształceń. Poniżej wrzucam fotki z przebiegu prac. Czeka mnie jeszcze zrobienie 9 takich elementów 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|