Świat kolejek wąskotorowych SMF
29 Marzec 2024, 06:29:17 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: GKW w roku 2020  (Przeczytany 13454 razy)
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« : 15 Czerwiec 2020, 13:35:04 »
+7

Garść informacji z GKW:
* Na początek to, co pewnie wszystkich interesuje najbardziej: rozpoczęcie sezonu. Ruszamy 27 czerwca. Pociągi będą kursowały w soboty, niedziele i święta do końca sierpnia. Z racji koronaświrusa sezon rozpocznie się później, niż w zeszłym roku, a z racji zaplanowanej budowy rurociągu pod torem zakończy nieco wcześniej. Nowością będą trzy, a nie dwie pary pociągów. Wymusi to zmianę organizacji ruchu - w celu uniknięcia spychania składów na odcinku Bytom Karb Wąskotorowy - Bytom Karb na obu tych posterunkach będzie następowała wymiana lokomotywy
* Trwają wirusowo opóźnione przeglądy taboru - wagonów pasażerskich i lokomotyw trakcyjnych
* Powoli, acz nieubłaganie zbliża się do końca naprawa główna lokomotywy Lxd2-352, czyli najstarszej L45H w Polsce. Mam nadzieję, że jeszcze w tym roku będziemy mogli zobaczyć ją na szlaku
* Inwentarz GKW zwiększył się o Rysia, Lyd2, Tw53 oraz przedwojenną czteroosiową cysternę stacjonujące wcześniej w Rudach, a MBxd2 zakupiony kilka lat temu z muzeum w Gryficach dostał wózki na 785 mm
* Cały czas trwają prace w nastawni dysponujące i przy urządzeniach srk. Nastawnica z przeszkloną skrzynią zależności oraz przekaźnikownia cieszą oko, a aparat blokowy robi wrażenie. Całokształt dopełniają lampy szczelinowe, zawieszony pod sufitem schemat stacji oraz stanowsko pracy dyżurnego ruchu wyposażone w klimatyczne urządzenia typu ręczna centrala telefoniczna, czy lampowy wzmacniacz. W zeszłym roku przeprowadzono remont głowicy rozjazdowej w okręgu nastawni dysponującej, trwa odbudowa zewnętrznych urządzeń srk - kładzione są kable, odtwarzane trasy pędniowe, regenerowane i ponownie zabudowywane napędy kolejnych rozjazdów
* Last but not least - na szlaku trwają przedsezonowe opryski oraz punktowa wymiana podkładów
* Ciąg dalszy nastąpi

Tak w telegraficznym skrócie to chyba byłoby wszystko na tę chwilę
Zapisane
Tw53 Rudy
Zawiadowca
****
Długość toru:: 407 m

W terenie W terenie


WMD Rudy > WMD Bytom Karb Wąsk.


« Odpowiedz #1 : 15 Czerwiec 2020, 20:31:57 »
0

Dwa pytania odnośnie taboru.
Czy Lxd2-352 otrzyma oryginalne ciemno czerwone malowanie i ozdobny pas ?
Ryś był pozyskany podobno w końcowej fazie remontu , stąd pytanie kiedy najwcześniej można się spodziewać go w ruchu?

A kiedy odbędzie się następne zwiedzanie stacji z przewodnikiem ?

Lxd2-352 w Rudach w 1980:
« Ostatnia zmiana: 16 Czerwiec 2020, 14:59:09 wysłane przez Paweł Niemczuk » Zapisane

Wąski tor pod parą !
|13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
Zgroza
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 15 Czerwiec 2020, 20:37:30 »
0

Czy moglibyście zrobić małą aktualizację strony o rozkład 2020? Lepsza nawet sama informacja, że start sezonu 27.06 niż rozkład z dni pary.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3 : 16 Czerwiec 2020, 15:05:58 »
+1

Dwa pytania odnośnie taboru.
Czy Lxd2-352 otrzyma oryginalne ciemno czerwone malowanie i ozdobny pas ?
Ryś był pozyskany podobno w końcowej fazie remontu , stąd pytanie kiedy najwcześniej można się spodziewać go w ruchu?

A kiedy odbędzie się następne zwiedzanie stacji z przewodnikiem ?

Co do kolorystyki Lxd2-352, to badamy teraz opracowania oraz dokumentację zdjęciową na ten temat. Zasadniczo nie przewiduje się żadnych innowacji i udziwnień. Będzie to coś w guście ciemnej czerwieni z żółtym pasem ze srebrną lamówką, szary dach, czarne wózki.

Co do stanu zaawansowania remontu Rysia, to trudno go określić jako "na ukończeniu". Zbyt wcześnie jeszcze by deklarować jakieś konkretne terminy.

Kolejne zwiedzanie stacji z przewodnikiem jest planowane na pierwszą niedzielę lipca.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #4 : 16 Czerwiec 2020, 15:07:52 »
0

Czy moglibyście zrobić małą aktualizację strony o rozkład 2020? Lepsza nawet sama informacja, że start sezonu 27.06 niż rozkład z dni pary.

Ach, strona internetowa to jest odwieczny problem... Faktycznie to celna uwaga, żeby zdejmować stare rozkłady jazdy, bo mogą dezinformować. Mam nadzieję, że aktualny rozkład jazdy to sprawa bardziej godzin, niż dni.
Zapisane
Tw53 Rudy
Zawiadowca
****
Długość toru:: 407 m

W terenie W terenie


WMD Rudy > WMD Bytom Karb Wąsk.


« Odpowiedz #5 : 16 Czerwiec 2020, 19:57:44 »
0

Dwa pytania odnośnie taboru.
Czy Lxd2-352 otrzyma oryginalne ciemno czerwone malowanie i ozdobny pas ?
Ryś był pozyskany podobno w końcowej fazie remontu , stąd pytanie kiedy najwcześniej można się spodziewać go w ruchu?

A kiedy odbędzie się następne zwiedzanie stacji z przewodnikiem ?

Co do kolorystyki Lxd2-352, to badamy teraz opracowania oraz dokumentację zdjęciową na ten temat. Zasadniczo nie przewiduje się żadnych innowacji i udziwnień. Będzie to coś w guście ciemnej czerwieni z żółtym pasem ze srebrną lamówką, szary dach, czarne wózki.
Kolejne zwiedzanie stacji z przewodnikiem jest planowane na pierwszą niedzielę lipca. Co do stanu zaawansowania remontu Rysia, to trudno go określić jako "na ukończeniu". Zbyt wcześnie jeszcze by deklarować jakieś konkretne terminy.



Dziękuję za informację.
Ciesze się, że Lxd2 odzyska swoje dawne barwy , wyparte przez jaskrawo czerwone loki. Na załączonym przeze mnie zdjęciu nie ma również obwódek na zderzakach.


« Ostatnia zmiana: 16 Czerwiec 2020, 20:53:57 wysłane przez Tw53 Rudy » Zapisane

Wąski tor pod parą !
|13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #6 : 16 Czerwiec 2020, 22:31:55 »
0

Jaskrawoczerwone barwy Lxd2-374, czy 352 przed remontem to radosna twórczość zakładów naprawczych, które przeprowadzały naprawy tych maszyn.
Zapisane
Tw53 Rudy
Zawiadowca
****
Długość toru:: 407 m

W terenie W terenie


WMD Rudy > WMD Bytom Karb Wąsk.


« Odpowiedz #7 : 16 Czerwiec 2020, 23:07:12 »
0

Jaskrawoczerwone barwy Lxd2-374, czy 352 przed remontem to radosna twórczość zakładów naprawczych, które przeprowadzały naprawy tych maszyn.

Gdyby za PRLu brakowało czerwonej farby i ZNTK dysponowałyby tylko zieloną oliwkową farbą to za pewne Lxd2 otrzymałyby malowanie podobne do SM31... lub całe oliwkowe na wzór Wls150 ...Szybka wizualizacja w załączniku .

Nie bijcie za mocny off-top 


*  (149.99 KB, 1416x450 - wyświetlony 552 razy.)

* lxd2 malowanie ala Wls150.png (29.42 KB, 1406x450 - wyświetlony 548 razy.)
Zapisane

Wąski tor pod parą !
|13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #8 : 17 Czerwiec 2020, 07:36:49 »
+3

Gdyby za PRLu brakowało czerwonej farby i ZNTK dysponowałyby tylko zieloną oliwkową farbą to...
Po pierwsze, nie "gdyby", bo zdarzało się że brakowało i wtedy lokomotywy Lxd2 malowano na zielono, bądź niebiesko z szerokim białym pasem - polecam artykuł o malowaniu tych lokomotyw Kolegi MichałaZ ze ŚK.

Po drugie, to nie ZNTK, ale rumuńskie zakłady naprawcze takie zabiegi stosowały. W Polsce dobra tradycja warsztatowa nakazywała pozostawić podczas naprawy rewizyjnej w Nowym Sączu kabinę brudną, tłustą i porysowaną. Dopiero w drugiej połowie lat 90 zaczęto tam loki malować po wprowadzeniu standardu napraw tzw. średnich ftalowych. Czyli naprawa wykonana była średnio i poprzez pomalowanie wszystkiego (łącznie z pasami klinowymi) farbą ftalową.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1482 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #9 : 17 Czerwiec 2020, 13:24:33 »
0

STOP!
Malowanie zielone - naprawy w MD Siedlce (oidp 2 sztuki) + fantazja piotrkowskich kolejarzy (1 sztuka)
Malowanie niebieskie z szarą ostoją, białym pasem z czerwoną lamówką oraz czołownicą w żółto-czarne pasy - naprawy rewizyjne w Rumunii.
Reszta - fantazja kolejarzy

@Tw53 Rudy: Z malowaniem "308" prawie trafiłeś. Popatrz w internecie jaka ona była
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Tw53 Rudy
Zawiadowca
****
Długość toru:: 407 m

W terenie W terenie


WMD Rudy > WMD Bytom Karb Wąsk.


« Odpowiedz #10 : 17 Czerwiec 2020, 14:18:59 »
0

STOP!
Malowanie zielone - naprawy w MD Siedlce (oidp 2 sztuki) + fantazja piotrkowskich kolejarzy (1 sztuka)
Malowanie niebieskie z szarą ostoją, białym pasem z czerwoną lamówką oraz czołownicą w żółto-czarne pasy - naprawy rewizyjne w Rumunii.
Reszta - fantazja kolejarzy

@Tw53 Rudy: Z malowaniem "308" prawie trafiłeś. Popatrz w internecie jaka ona była

Faktycznie podobna . Chodziło mi o zobrazowanie co by było gdyby , a prawie trafiłem w oryginał
Zapisane

Wąski tor pod parą !
|13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #11 : 22 Czerwiec 2020, 15:37:42 »
+6

Ogłoszenie parafialne w sprawie rozkładu jazdy GKW w sezonie letnim 2020:

* zwiększenie liczby pociągów z 2 do 3 par pociągów dziennie
* bezpłatne przejazdy dla dzieci i młodzieży szkolnej do ukończenia 16 roku życia
* bezpłatne zwiedzanie stacji Bytom Karb Wąskotorowy w pierwszą i trzecią niedzielę miesiąca (z przewodnikiem, rzecz jasna)

Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #12 : 26 Czerwiec 2020, 21:28:31 »
+8

Odświeżony wagon bagażowy Fxh-501, rok budowy 1899, gotowy do sezonu 2020:

Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #13 : 17 Lipiec 2020, 21:16:59 »
+2

Lokomotywa zdupiła się 15 metrów przed końcem
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Referee
Młotkowy
**
Długość toru:: 109 m

W terenie W terenie


PawelSzrajber
WWW
« Odpowiedz #14 : 19 Lipiec 2020, 18:38:38 »
0

Jak problem został rozwiązany?  Co?
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #15 : 19 Lipiec 2020, 19:00:13 »
0

Z pewnością lokomotywa zdupiona została rozdupiona i dojechała do końca...

Ta scenka dobitnie świadczy o tym, iż na wąskich czas stanął w miejscu i na lokomotywie wciąż wozi się (w znaczeniu trzeba wozić i umieć z niej korzystać) skrzynkę narzędziowa - na normalnym torze w ogóle nie tylko nie ma w lokach narzędzi, ale i samodzielne wykonywanie jakichkolwiek napraw jest obecnie zabronione.

Stąd ciągle będę powtarzał że maszynista z normalnego toru nie zawsze da sobie radę na wąskim. Bo na normalnym jak się zdupi to się bierze radio i zamawia pomoc aby zjechać, a na wąskim bierze się klucz 13, 19, rurkę, drut oraz klapcęgi i się idzie do przedziału silnikowego aby zjechać.
« Ostatnia zmiana: 19 Lipiec 2020, 19:33:46 wysłane przez Kucyk » Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Zgroza
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #16 : 19 Lipiec 2020, 19:26:35 »
+1

Sprawdzić, czy nie EN57.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #17 : 17 Sierpień 2020, 13:15:20 »
+4

Kilka słów o trwającym sezonie. Koronaświrus nie wpłynął znacząco na frekwencję. Co prawda maksymalną liczbę podróżnych w składzie trzeba było ograniczyć do liczby miejsc siedzących, ale dzięki zwiększeniu liczby pociągów do trzech par dziennie (w weekendy) udaje się unikać przepełnienia. Zdarzyło się jednak, że na stacjach pośrednich nie było już miejsc dla chętnych czekających na peronie.
Zapadła decyzja o przedłużeniu kursowania letnich pociągów do ostatniego weekendu września, choć, o ile świrus nie namiesza, w sobotę 26 będzie Industriada i specjalny rozkład jazdy.
O ile nie stanie się nic nieprzewidzianego, to już w pierwszy weekend października ruszy kolejna edycja "Srebrnego Pociągu", czyli wspólnej oferty Zabytkowej Kopalni Srebra w Tarnowskich Górach, Górnośląskich Kolei Wąskotorowych oraz Kolei Śląskich. "Srebrny" będzie kursował do grudnia. Nowością będzie zwiększenie liczby pociągów - o ile w poprzednich latach "Srebrny" kursował tylko w niedziele, to w tym roku będzie kursował także w soboty.
Podsumowując: dzięki wieloletniej promocji Szlaku Zabytków Techniki oraz wpisaniu Zabytkowej Kopalni Srebra na listę UNESCO GKW z fanaberii grupy świrów stały się rozpoznawalną atrakcją turystyczną. Liczba podróżnych systematycznie rośnie, rośnie praca przewozowa. Obawialiśmy się, że zwiększenie liczby pociągów spowoduje, że liczba podróżnych wzrośnie jedynie nieznacznie, zmniejszy się obłożenie poszczególnych pociągów. Nic takiego się nie stało. Frekwencja jest rekordowa, regularnie wynosi w pobliżu 90 procent. W efekcie w roku 2020 można spodziewać się rekordowych przewozów, zbliżonych do tych, jakie osiągaliśmy lata temu, gdy pociągi letnie kursowały 3 razy dziennie codziennie, a nie tylko w weekendy.
Oczywiście nie ma róży bez ognia (tudzież kolców). Doskwiera niedobór wagonów pasażerskich, brak mijanki w Bytomiu Wąskotorowym (co wymusza osobliwą organizację ruchu), a w perspektywie zbyt krótkie tory stacyjne w Miasteczku Śląskim.
A propos Miasteczka Śląskiego: przy okazji odbudowy linii kolejowej nr 182 (Miasteczko Śląskie - Zawiercie) w bezpośrednim sąsiedztwie stacji Miasteczko Śląskie Wąskotorowe powstanie przystanek pasażerski na tej linii. GKW uzyskają skomunikowanie z koleją normalnotorową na drugim końcu linii. Nie wiadomo jeszcze, z jaką częstotliwością będą kursowały pociągi normalnotorowe (ale pewnie dość często - linia ma obsługiwać lotnisko w Pyrzowicach), trudno wyczuć, czy uda się uzyskać sensowne skomunikowania, ale, jak by na to nie patrzeć, z pewnością będzie to korzystne.
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1976 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #18 : 18 Sierpień 2020, 10:10:13 »
0

Doskwiera niedobór wagonów pasażerskich, brak mijanki w Bytomiu Wąskotorowym (co wymusza osobliwą organizację ruchu), a w perspektywie zbyt krótkie tory stacyjne w Miasteczku Śląskim.
Na czym polega problem z budową/odbudową mijanki w Bytomiu Wąsk? Chodzi o obiekt inżynieryjny nad ul. Łagiewnicką?
Czy o tereny PKP S.A.?
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #19 : 18 Sierpień 2020, 14:11:15 »
0

Główny problem polega na zawiłym stanie prawnym działek, w tym przez PKP SA. Nieboszczka DKD straszy zza grobu.
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!