Świat kolejek wąskotorowych SMF
19 Czerwca 2024, 07:23:33 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Dlaczego nie kursuje???  (Przeczytany 11026 razy)
kemot324
Nowicjusz
*
Długość toru:: 38 m

W terenie W terenie


« : 10 Sierpnia 2022, 22:07:26 »
+2

Byłem kilka dni temu na Helu i okazało się, że kolejka nie kursuje, oraz muzeum kolei helskich jest nieczynne. Ktoś zna powody i czy i kiedy kolejka ruszy?
Zapisane
arekmiz
Nowicjusz
*
Długość toru:: 39 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #1 : 12 Sierpnia 2022, 11:56:47 »
0

Zapewne covid - srowid.
Zapisane

pozdrawiam
ArekMiz
Jacek 83218
Mechanik
***
Długość toru:: 251 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 12 Sierpnia 2022, 20:56:10 »
0

Ale covidoza w Polsce przynajmniej na razie nie obowiązuje. Poza tym latem zawsze i tak wąskotorówki jeździły i wszystkie muzea czy skanseny były czynne
Sam jestem ciekaw przyczyny. Na stronie jest napisane że zwiedzanie tylko na grup powyżej 20 osób po uzgodnieniu wyłącznie telefonicznym.
« Ostatnia zmiana: 13 Sierpnia 2022, 11:36:17 wysłane przez Jacek 83218 » Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #3 : 14 Sierpnia 2022, 20:56:36 »
+8

Bardzo skuteczne  "uprzejmie donoszę" z zeszłego roku plus kolejne "uprzejmie donoszę" wysyłane w trakcie tego roku, zastopowały kolejkę na bieżący sezon. A to miłośnik kolei wypisuje na maila bezpieczenstwo@wiadomoco.pl
hehe...
Damy znać, bo chyba jesienią huczny powrót, i tyle w temacie na razie.
Zapisane

Arczi
Zawiadowca
****
Długość toru:: 401 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #4 : 26 Sierpnia 2022, 01:00:53 »
+1

Bardzo skuteczne  "uprzejmie donoszę" z zeszłego roku plus kolejne "uprzejmie donoszę" wysyłane w trakcie tego roku, zastopowały kolejkę na bieżący sezon. A to miłośnik kolei wypisuje na maila bezpieczenstwo@wiadomoco.pl
hehe...
Damy znać, bo chyba jesienią huczny powrót, i tyle w temacie na razie.

Ostatnio doszły mnie słuchy że osoba bardzo kiedyś zaangażowana w powstanie tej kolejki a obecnie już nie związana z tą kolejką od ponad 5 lat, została pomówiona przez byłego operatora tej kolejki o powiedzmy inicjałach "L. Dz." o to że zastosował zasadę "uprzejmie donoszę". Od ponad roku sami pracownicy tej kolejki już wiedzą kto miał wpływ na to że UTK zainteresował się tą kolejką. Ten ktoś nie ukrywał tego i wszem i wobec przyznawał się do tego, a przyczyną tego  stanu rzeczy było delikatnie mówiąc nie rzetelne wywiązywanie się operatora "L. Dz. ze swoich zobowiązań w stosunku do niego. Dawny operator doszedł do wniosku że najlepszym sposobem działalności operatorskiej jest minimalny wkład a maksymalny zysk. Czego owocem jest nie remontowany tabor jak i nie inwestowanie w remont i utrzymanie torowiska. Po zeszłorocznej wizycie UTK i przymusowym zamknięciu kolejki pod koniec sezonu wakacyjnego, znalazł się nagle kolejny operator. Kolejny operator nazywając się "Ax. R." szumnie obiecywał (na kilku portalach internetowych) wielkie zmiany i naprawę wszystkich zaniechań po poprzednim operatorze.  Jak to niestety bywa na obietnicach się skończyło. O żeby być rzetelnym jedna lokomotywa została odmalowana. Teraz  najlepiej się tłumaczyć że źli ludzie swoimi donosami, przyczynili się do zamknięcia kolejki a biedny operator walczy z biurokracją i odbija się od ściany biurokratycznej machiny.       
Zapisane
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 631 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #5 : 29 Sierpnia 2022, 00:53:57 »
+4

Dziarmolenie !!!! Jedyną przyczyną zawieszenia ruchu na kolejce jest pazerność na pieniądze operatora kolejki, brak jakichkolwiek inwestycji w infrastrukture. Lokomotywy mechanicznie zostały zajechane jak sandały Mojżesza jak i torowisko które od lat prosiło sie o remont. Samo byle jakie odmalowanie lokomotyw nie odzwierciedla stanu faktycznemo. Prowadze Muzeum Kolei Helskich nie pierwszy rok i nie da sie mi oczu zamydlić informacjami że niebawem znowu ruszymy !!! Muzeum obrywa za niechlujstwa operatora a i kasjerki też sie w tym roku nasłuchały obelg pod ich adresem. To jest dramat !!! Jedynym ratunkiem dla kolejki jest natychmiastowe wyjeb***e operatora i wdrożenie planu napraw tak, by kolejka znowu zaczęła wozić turystów.
 Ciastkami mnie nie przekupicie!!! A dla tych co chcą odwiedzić Muzeum Kolei Helskich, bramy są otwarte. Muzeum teoretycznie jest zamknięte, ale ja jestem na muzeum budując kolejne interaktywne ekspozycje do 10 września.
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2016 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #6 : 29 Sierpnia 2022, 08:54:52 »
-6

Psy szczekają - karawana idzie dalej.
Zapisane
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 631 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #7 : 29 Sierpnia 2022, 15:39:27 »
+3

Jak na razie to ta twoja karawana stoi po uszy w gównie.
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
arekmiz
Nowicjusz
*
Długość toru:: 39 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #8 : 29 Sierpnia 2022, 21:33:47 »
+2

Jakież to typowo polskie...   
Zapisane

pozdrawiam
ArekMiz
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2016 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #9 : 29 Sierpnia 2022, 22:10:27 »
-4

Jak na razie to ta twoja karawana stoi po uszy w gównie.
Toś błysnął intelektem.
Całe szczęście stoi jeszcze i to bez takich jak ty
Zapisane
Arczi
Zawiadowca
****
Długość toru:: 401 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #10 : 31 Sierpnia 2022, 01:05:08 »
-1

Jakież to typowo polskie...  
Niestety nie wiem czy znasz realia Helskiej Kolejki że przyjmujesz taką postawę. Patrząc z perspektyw osoby która jest tu na miejscy  i widzi co się dzieje z tą kolejką, to pewnie miałbyś inna perspektywę.

 
Jak na razie to ta twoja karawana stoi po uszy w gównie.
Toś błysnął intelektem.
Całe szczęście stoi jeszcze i to bez takich jak ty

Patrząc z Twojej perspektywy, oraz z tego co się teraz dzieje na tej kolejce i używając kolejowej nomenklatury to stoisz teraz pod znakiem D1 i zastanawiasz się co zrobić. Myślę ze poprzedni operator nie powiadomił Cię że dwie lokomotywy nadają się do co najmniej pośredniego remontu, dlatego nie masz pełnego obrazu sytuacji.  Oczywiście nie wspomnie już o kapitalnym remoncie torowiska między Brunem a Cezarem. Mam nadzieje ,że poprzedni operator o tym wszystkim Ciebie poinformował i masz w w pełni informację o bieżącym stanie kolejki. Z tego ca ja wiem nie było Ciebie o bardzo długiego czasu w naszych okolicach więc może nie do końca masz wiarygodne informację.  
« Ostatnia zmiana: 31 Sierpnia 2022, 01:33:27 wysłane przez Arczi » Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2016 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #11 : 31 Sierpnia 2022, 12:16:37 »
0


Patrząc z Twojej perspektywy, oraz z tego co się teraz dzieje na tej kolejce i używając kolejowej nomenklatury to stoisz teraz pod znakiem D1 i zastanawiasz się co zrobić. Myślę ze poprzedni operator nie powiadomił Cię ...


Myślę, że jako przewoźnik jako tako zaznajomiony z procedurami i przepisami wiem co mam robić i wierz mi lub nie, na pewno nie stoję i nie zastanawiam się cóż dalej. A co do reszty - powiadomił mnie o wszystkim i właśnie dlatego kolejka nie jeździ i tak długo to wszystko trwa. Ale już niebawem
Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #12 : 01 Września 2022, 22:33:45 »
0

Jedynym ratunkiem dla kolejki jest natychmiastowe wyjeb***e operatora 

Miałem się nie odzywać, ale jednak się odezwę.
Bom ciekaw.
Którego operatora chcesz wyjebać? Tego co go już od roku nie ma?
 Czy tego nowego, który został operatorem parę miesięcy temu, a  obecnie kończy procedury związane z uzyskiwaniem wszelkich możliwych wymaganych prawem formalności, i szykuje jesienny remont?

Zapisane

Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 631 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #13 : 26 Września 2022, 20:08:25 »
0

Marcinie a co za różnica kiedy wiem że operatorem jest Axel ale i tak Ty ciągniesz za sznurki Chichot
 A teraz moje pytanie do operatora kolejki.  Operatorze czy w przyszłości robiąc naprawy bierzące torowiska, dalej planujesz podkradać matertiał torowy z Muzeum kolejki (który to Twoi pracownicy mają w czwartek zabrać z placu bez zgody Ogona), które z trudem zorganizowałem na potrzeby muzealne ? Czy wreszcie zainwestujesz jakieś pieniądze w infrastrukture i zaczniesz łapać plusy u Ogona?  Jestem wrogiem braku inwestycji i cwaniactwa a nie waszym.

 I jeszcze jedna sprawa. Żeby nikomu nie przyszło na myśl by podmienić jakieś części z lokomotywy Ls40 i Ls60 bo ręce połamie! To tylko tak na marginesie...
 
A teraz lepsza wiadomość. Dziś do życia w sensie mechanicznym wróciła lokomotywa Ls60 320 ,z wyremontowanym silnikiem oraz po P5 sprzęgła   Została tylko elektryka której pewnie w tym sezonie nie skończe, ale bądźmy dobrej myśli
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2016 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #14 : 27 Września 2022, 21:50:09 »
0

Marcinie a co za różnica kiedy wiem że operatorem jest Axel ale i tak Ty ciągniesz za sznurki Chichot
 A teraz moje pytanie do operatora kolejki.  Operatorze czy w przyszłości robiąc naprawy bierzące torowiska, dalej planujesz podkradać matertiał torowy z Muzeum kolejki (który to Twoi pracownicy mają w czwartek zabrać z placu bez zgody Ogona), które z trudem zorganizowałem na potrzeby muzealne ? Czy wreszcie zainwestujesz jakieś pieniądze w infrastrukture i zaczniesz łapać plusy u Ogona?  Jestem wrogiem braku inwestycji i cwaniactwa a nie waszym.

 I jeszcze jedna sprawa. Żeby nikomu nie przyszło na myśl by podmienić jakieś części z lokomotywy Ls40 i Ls60 bo ręce połamie! To tylko tak na marginesie...
 
A teraz lepsza wiadomość. Dziś do życia w sensie mechanicznym wróciła lokomotywa Ls60 320 ,z wyremontowanym silnikiem oraz po P5 sprzęgła  Została tylko elektryka której pewnie w tym sezonie nie skończe, ale bądźmy dobrej myśli

Wybacz ogonek ale twoje plusy czy minusy mnie nie interesują. Nie jesteś ani stroną ani partnerem do rozmów. Umowa zawarta jest z Muzeum gdzie Dyrektorem jest Wojtek. I to On podejmuje decyzje będąc tak samo jak ja inwestorem nie tylko w infrastrukturę ale i w wiele innych rzeczy które i tak nie dotrą do zakamarków twego wnętrza 😀
A co do łamania rąk - takimi wpisami dajesz świadectwo swojej "wielkości".
« Ostatnia zmiana: 27 Września 2022, 22:05:53 wysłane przez AXEL » Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #15 : 28 Września 2022, 09:06:31 »
+12

Ogon, różnica jest zasadnicza: za "moich" czasów kolejka jeździła "na kocią łapę", bez papierów. Axel jest operatorem kolejowym, który od zera robi wszelkie wymagane papiery, świadectwa bezpieczeństwa, dopuszczenia, zatrudnia diagnostów, profesjonalistów od naprawy taboru, itp. Tego za moich czasów nie było. Remontów torowiska też nie było, a dziś zaczynają się prace, prawda? Taka jest różnica.

Co do podkładów - powiedziałeś "moje, nie ruszać, ja z tego będę budował dodatkowe tory". Musisz zrozumieć dwie rzeczy - za Twoją pracę płaci Muzeum, za te podkłady płaci Muzeum. Muzeum, w osobie Wojtka, jest,  nazwijmy to delikatnie, wkurzone brakiem ruchu kolejki i brakiem jakiegokolwiek przychodu, pozwalającego wypłacić choćby Twoją pensję jako pracownika.

To nie jest kolejka ogrodowa, gdzie mały Jasio dostawi sobie parę metrów torów, i będzie się cieszył jak ... mały Jasio. To jest kolej która musi zarobić na siebie i na pracownika Muzeum Kolei Helskich. Dlatego użycie podkładów zakupionych przez Muzeum na potrzeby remontu szlaku, jest ważniejsze, niż ich użycie na wybudowanie kawałka toru wystawowego, c'nie?

Proszę Cię, nie pisz publicznie o łamaniu rąk, bo sam sobie kiepskie świadectwo wystawiasz. Ja wiem, że to było napisane po Ogonowemu, taki masz styl, ale mimo wszystko, to publicznie dostępne forum.
Trzymaj kciuki za powodzenie uruchomienia przejazdów w sezonie 2023, bo jak się nie uda, to decyzja zarządu Muzeum będzie krótka "likwidujemy kolejkę, sprzedajemy tabor, zamykamy MKH"

Aaa, i gratulacje za lokomotywki, robią wrażenie!

Zapisane

Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 631 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #16 : 28 Września 2022, 20:17:48 »
-1

Marcinie to nie są podkłady zakupione przez muzeum !!! i stalowy materiał również. Ten materiał przekazałem na MKH a nie dla operatora który powinien zainwestować  i zakupić nowy materiał torowy który będzie w przysłości przynosił mu dochody.
 Jakim kapitałem dysponuje operator, robiąc zwykłe "klejenie" toru z materiałów staroużytecznych i bez podkładek stalowych? 
 I nie jestem jak twierdzisz zwykłym szeregowym pracownikiem, tylko jestem współtwórcą tego muzeum a to już co innego.
 

Kciuki zawsze bede trzymał za otarcie sezonu a do likwidacji muzeum nie dopuszcze. Tymbardziej do sprzedania taboru handlarzowi Axelkowi. Nie ten operator to znajdzie sie inny uczciwszy. A co do łamanych rąk to tylko metafora, ale facjate obije i to porządnie bez metafory.

A teraz już na spokojnie... Marcinie zabezpieczcie Wlski przed zimą plandekami, ta WLs co stoi u mnie jest już oszklona przez Ogona wiec nie zniszczcie mojej pracy.
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2016 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #17 : 28 Września 2022, 22:31:11 »
0

Szkoda słów......

« Ostatnia zmiana: 29 Września 2022, 07:08:43 wysłane przez AXEL » Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #18 : 29 Września 2022, 08:15:54 »
+4

Ogon, przestań histeryzować.
Podkłady zakupiłeś jako pracownik Muzeum za pieniądze Muzeum. Tak, to Twoja zasługa, zdobyłeś bardzo dobry materiał w dobrej cenie. Zostaną wykorzystane na szlaku, by przywrócić ruch pociągów.
Ty natomiast jak mały Jasiu płaczesz, że nie zbudujesz z nich dodatkowego toru w NIECZYNNYM muzeum.

Po raz kolejny, wypowiadając się jako pracownik Muzeum, grozisz rękoczynami. Mam prośbę: zanim klikniesz "wyślij", weź 10 głębokich oddechów i zastanów się czy chcesz wysłać. Aby ludzie nie zaczęli odbierać Cię jak takiego bandytę, który w każdym poście grozi pobiciem. Przecież Cię znam, przecież w realu taki nie jesteś.

Nigdy nie traktowałem Cię jako "szeregowego pracownika". Ale co do współtworzenia.... Pomysł utworzenia Muzeum, parę lat ciężkiej pracy, generalnie Muzeum w takim a nie innym kształcie, to jest była i będzie zasługa wielkiego nieobecnego:  Arcziego. Pojawiłeś się na pewnym etapie, i - nie ujmuję Ci zasług - od dwóch lat to Muzeum żyje dzięki Tobie. To TY jesteś duszą tego miejsca, o Tobie piszą zachwycone mamy maluchów, których kształcisz na maszynistę w LS'ce Chwała CI za to.

Mówiąc szczerze - nie wyobrażam sobie MKH bez Twojej osoby.

Jednak przywracanie do ruchu zaniedbanej przeze mnie kolejce zostaw ludziom, którzy się na tym znają. I opanuj emocje.
Co do Wlsek - serdeczne dzięki w imieniu operatora (tak, "maczam palce" w dalszej działalności kolejki, ale na szczeście nie ja podejmuję kluczowe decyzje  Chichot) za oszklenie, obiecuję zadbać o lokomotywki na zimę.
Trzymaj się ciepło

« Ostatnia zmiana: 29 Września 2022, 08:26:28 wysłane przez Leśny Dziadek » Zapisane

Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 631 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #19 : 29 Września 2022, 11:50:37 »
+9

Sprawy wszystkie omówiłem już osobiście z Axelem, Wyjaśniliśmy wszyskie spory i ... Pomoge w przywróceniu infrastruktury do należytego stanu. Czeka nas dużo pracy a jeszcze żadna usterka torowa nie wygrała z Ogonem 4 raz wydłużm pobyt w Helu (a miałem wrócić pod koniec sierpnia )
Poprzednie posty uznajemy za niebyłe.
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!