Ponieważ inne "najnowsze" wątki nie dotyczą bezpośrednio tego, co dzieje się obecnie z pozostałościami po Piotrkowskiej KD (wątek o zdjęciach, książce, etc.), postanowiłem stworzyć nowy wątek specjalnie pod to. Jeżeli administracja/moderacja uważa że lepiej przyłączyć do innego wątku - to proszę o przeniesienie.
Otóż sytuacja na stacji wąskotorowej w Piotrkowie w październiku 2021 roku wyglądała tak, że niewielka część dachu lokomotywowni w jej południowej części (wybudowanej po WW1 OIDP, prosiłbym o poprawienie jeżeli się mylę bo część północna to 1902) wpadła do środka. Rok później, 30 X 2022 sytuacja była już znacznie gorsza, ponieważ do tego czasu zawaleniu uległa znacznie większa część dachu:
13 grudnia napisałem w tej sprawie pismo do WUOZ w Łodzi. Dzisiaj, tj. po 5 miesiącach, otrzymałem odpowiedź do streszczenia w dwóch punktach:
- WUOZ przeprowadził kontrolę dwa dni po moim piśmie i stwierdził zły stan obiektu
- Będzie kontrola "w zakresie przestrzegania i stosowania przepisów dotyczących ochrony zabytków i opieki nad zabytkami", ale tego gdzie będzie nie napisali (w PKP SA?)
W dalszej części wydarzeń od 2020 roku:
- PKP SA chce sprzedać teren stacji wąskotorowej z wyłączeniem budynku stacyjnego w drodze przetargu ustnego nieograniczonego (w opisie z kolei stoi że pisemny nieograniczony). Cena orientacyjna wynosi 4 167 000,00 zł. W informacji o przetargu brak informacji że obiekty na działce są wpisane do rejestru zabytków.
- Równocześnie z powyższą informacją o przetargu (ponieważ można go znaleźć w zakładce "sprzedaż" na stronie PKP SA, a nie w przetargach) na wrotach lokomotywowni pojawiła się płachta że nieruchomość do wynajęcia.
- Po pracach modernizacyjnych bocznicy na lotnisko w 2022, teren stacji na wysokości peronu zamienił się w składowisko ziemi i starych podkładów. Zostało to wspomniane w piśmie do WUOZ, ale się nie odnieśli do tej kwestii.
- Na starotorzu między p.o. Bugaj i mostem na Wierzejce pojawiły się panele fotowoltaiczne.
Jeżeli coś więcej się pojawi to postaram się dodać niezwłocznie.