bradko
Nowicjusz

Długość toru:: 25 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #40 : 15 Września 2005, 17:59:27 » |
0
|
Wypalanie przy pierwszym ataku było błędem! Była trawka, a wyrósł dżungiel. A tak przy okazji - naprawdę został odkopany tor trzeci? Cały? Są gdzieś foty? A tak właściwie, to po co? Rozumiem, że "do oblotu", ale czego przez co? Czyżby do Iłży miała trafić lokomotywa?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
emcebob
|
 |
« Odpowiedz #41 : 15 Września 2005, 18:57:23 » |
0
|
Wypalanie przy pierwszym ataku było błędem! Była trawka, a wyrósł dżungiel. A tak przy okazji - naprawdę został odkopany tor trzeci? Cały? Są gdzieś foty? A tak właściwie, to po co? Rozumiem, że "do oblotu", ale czego przez co? Czyżby do Iłży miała trafić lokomotywa? Tor trzeci został odsłonięty, ponieważ na połowie swojej długości znajdował się od 10 do 30, a przy rampie przy stacji nawet 50 centymetrów pod ziemią. Jednakże trzeba wybrać ziemię z między szyn, bo tego koparka nie mogła zebrać. Na jutro ze względu na ogromną ilość osób, które będą pracować planujemy: 1.Uruchomić zwrotnice nr. 1,2,3,5,7,8 i zdemontować mechanizmy nastawcze 2. Wykopać i zdemontować wykolejnicę (uruchomić się jej nie da) 3. Oczyścić torowisko na całej stacji Jeżeli wystarczy czasu i sił, to ruszymy w stronę Starachowic i pracę będziemy kontynuować w sobotę. pozdrawiam i zapraszam na jutro i na sobotę emcebob
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
fidzio
Gość
|
 |
« Odpowiedz #42 : 15 Września 2005, 20:21:51 » |
0
|
Wypalanie przy pierwszym ataku było błędem! Była trawka, a wyrósł dżungiel. A tak przy okazji - naprawdę został odkopany tor trzeci? Cały? Są gdzieś foty? A tak właściwie, to po co? Rozumiem, że "do oblotu", ale czego przez co? Czyżby do Iłży miała trafić lokomotywa? Tor trzeci został odsłonięty, ponieważ na połowie swojej długości znajdował się od 10 do 30, a przy rampie przy stacji nawet 50 centymetrów pod ziemią. Jednakże trzeba wybrać ziemię z między szyn, bo tego koparka nie mogła zebrać. Na jutro ze względu na ogromną ilość osób, które będą pracować planujemy: 1.Uruchomić zwrotnice nr. 1,2,3,5,7,8 i zdemontować mechanizmy nastawcze 2. Wykopać i zdemontować wykolejnicę (uruchomić się jej nie da) 3. Oczyścić torowisko na całej stacji Jeżeli wystarczy czasu i sił, to ruszymy w stronę Starachowic i pracę będziemy kontynuować w sobotę. pozdrawiam i zapraszam na jutro i na sobotę emcebob nie demontujcie wykolejnicy uruchomienie jej jest zapewne niemozliwe gdyz jest ona zamknieta a do jej otworzenia potrzebny jest klucz, jezeli chodzi o mechanizmy to zapewne prezes wezmie je ze soba, zostana naprawione w sekcji automatyki FPKW  PROŚBA prosze o układ torowy i oznaczenie na przeciwwagach (o ile takie są) polozen tzn. jezezli przeciwwaga "lezy" to napisac w zaleznosci od ulozenia rozjadzu "krzywo" lub "prosto" ma to duze znaczenie co do malowania przeciwwagi z gory dziekuje naczelnik sekcji automatyki prof. dr hab. n kol. Zwrotnicus Napendus wz Grzesiek ;]
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
emibe
|
 |
« Odpowiedz #43 : 15 Września 2005, 22:41:38 » |
0
|
Wypalanie przy pierwszym ataku było błędem! Była trawka, a wyrósł dżungiel. A tak przy okazji - naprawdę został odkopany tor trzeci? Cały? Są gdzieś foty? A tak właściwie, to po co? Rozumiem, że "do oblotu", ale czego przez co? Czyżby do Iłży miała trafić lokomotywa? Lok musi prędzej, czy później trafić do Iłży. Czy możesz napisać gdzie wyrósł dżungiel:?: Tam gdzie wybrana ziemia - w torze? Jakoś sobie nie przypominam. PROŚBA prosze o układ torowy i oznaczenie na przeciwwagach (o ile takie są) polozen tzn. jezezli przeciwwaga "lezy" to napisac w zaleznosci od ulozenia rozjadzu "krzywo" lub "prosto" ma to duze znaczenie co do malowania przeciwwagi
Służę mapką ze ŚK autorstwa Michała Zajferta. Nieco ją uszczupliłem i zniekształciłem na potrzeby internetu. Mam nadzieję, że mi się nie dostanie :oops: Możecie operować torami i numerami zwrotnic. 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
emcebob
|
 |
« Odpowiedz #44 : 15 Września 2005, 22:47:55 » |
0
|
nie demontujcie wykolejnicy uruchomienie jej jest zapewne niemozliwe gdyz jest ona zamknieta a do jej otworzenia potrzebny jest klucz, jezeli chodzi o mechanizmy to zapewne prezes wezmie je ze soba, zostana naprawione w sekcji automatyki FPKW  Powiem szczerze, że nie widziałem tam żadnego zamka, ale nie będę się kłócił, bo się na tym niezbyt znam. Prezes przyjedzie i powie co z tym zrobić. A co do mechanizmów, to Ogoniasty prosił, żeby mu jeden lub dwa dać do naprawy. PROŚBA prosze o układ torowy i oznaczenie na przeciwwagach (o ile takie są) polozen tzn. jezezli przeciwwaga "lezy" to napisac w zaleznosci od ulozenia rozjadzu "krzywo" lub "prosto" ma to duze znaczenie co do malowania przeciwwagi
Nie rozumiem nic odnośnie tych przeciwwag  , ale i tak jest tylko jedna przy zwrotnicy 8   
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
bradko
Nowicjusz

Długość toru:: 25 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #45 : 16 Września 2005, 00:38:19 » |
0
|
Lok musi prędzej, czy później trafić do Iłży. Czy możesz napisać gdzie wyrósł dżungiel:?: Tam gdzie wybrana ziemia - w torze? Jakoś sobie nie przypominam.
Dżungiel wyrósł na międzytorzu i za torem drugim. No a o ten tor i lokomotywę to spytałem dlatego, że jest przecież do dyspozycji tor drugi, zupełnie nie zasypany i mało zarośnięty. Tak, wiem, brakuje rozjazdu, ale lokomotywy też, więc rzucenie się na prace ziemne już teraz trochę mnie zaskoczyło. Nawiasem - czy aby rozjazd czwarty nie jest też "lewy"? Nie można było jego zabrać do Lipia? Po nim nikt by nie płakał.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
emibe
|
 |
« Odpowiedz #46 : 16 Września 2005, 01:22:50 » |
0
|
Dżungiel wyrósł na międzytorzu i za torem drugim. Czyli tam gdzie miał prawo  Tym bardziej że tam się wyrzucało spaloną ziemię i zagrabiało resztki spalenizny. Już byśmy takim frontem nie szli. Na torach jest OK a jeszcze byłoby lepiej gdyby się herbicydem opryskało to co zaczęło rosnąć na torze.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
emcebob
|
 |
« Odpowiedz #47 : 16 Września 2005, 06:24:21 » |
0
|
Lok musi prędzej, czy później trafić do Iłży. Czy możesz napisać gdzie wyrósł dżungiel:?: Tam gdzie wybrana ziemia - w torze? Jakoś sobie nie przypominam.
Dżungiel wyrósł na międzytorzu i za torem drugim. No a o ten tor i lokomotywę to spytałem dlatego, że jest przecież do dyspozycji tor drugi, zupełnie nie zasypany i mało zarośnięty. Tak, wiem, brakuje rozjazdu, ale lokomotywy też, więc rzucenie się na prace ziemne już teraz trochę mnie zaskoczyło. Nawiasem - czy aby rozjazd czwarty nie jest też "lewy"? Nie można było jego zabrać do Lipia? Po nim nikt by nie płakał. Ja będę płakał. Zabierzcie najlepiej od razu całą stację razem z budynkiem. I tak już do Lipia poszła 9 zwrotnica. A jak odnowimy odcinek iłżecki, to zabierzemy znowu te dwie zwrotnice z Lipia ? Z tego co wiem, to nie wolno nic zmieniać, bo kolejka jest wpisana do rejestru zabytków...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
fidzio
Gość
|
 |
« Odpowiedz #48 : 16 Września 2005, 06:33:10 » |
0
|
Powiem szczerze, że nie widziałem tam żadnego zamka, ale nie będę się kłócił, bo się na tym niezbyt znam.
Jescze miesiac temu były ;] chyba zostaly zdemontowane. Prezes przyjedzie i powie co z tym zrobić. A co do mechanizmów, to Ogoniasty prosił, żeby mu jeden lub dwa dać do naprawy. Czemu nie jak wie jak trzeba to zrobic  PROŚBA prosze o układ torowy i oznaczenie na przeciwwagach (o ile takie są) polozen tzn. jezezli przeciwwaga "lezy" to napisac w zaleznosci od ulozenia rozjadzu "krzywo" lub "prosto" ma to duze znaczenie co do malowania przeciwwagi
Marcin Wielkie dzieki za uklad torowy:) masz u mnie piwo :twisted: [/quote] Hehe no to wszystko nie jest takie proste no ale to nic pomalujemy przeciwwagi na miejscu tak zeby nie bylo watpliwosci. pozdrawiam i wspomagam duchowo  P.S jednej rzeczy tylko nie rozumiem dlaczego rozjazd 8 jest przed rozjazdem 7... moze plan jest niedokladny...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
fidzio
Gość
|
 |
« Odpowiedz #49 : 16 Września 2005, 08:06:02 » |
0
|
Dzieki planowi od marcina wykonalem sobie taki projekt przyszlej talbicy kluczowej. Jest robiony w paincie wiec prosze sie nie czepiac:) 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
emibe
|
 |
« Odpowiedz #50 : 16 Września 2005, 09:39:37 » |
0
|
Ja będę płakał. Zabierzcie najlepiej od razu całą stację razem z budynkiem. I tak już do Lipia poszła 9 zwrotnica. A jak odnowimy odcinek iłżecki, to zabierzemy znowu te dwie zwrotnice z Lipia ? Z tego co wiem, to nie wolno nic zmieniać, bo kolejka jest wpisana do rejestru zabytków... Do Lipia przecież nic już nie pójdzie, bo po co. Faktem jest, że jak będzie uruchomiony odcinek iłżecki trzeba będzie mieć dwie (w ostateczności jedną) zwrotnice do oblatywania na końcu tego odcinka. Dobrze, żeby to były Marcule. Kolejka jest zabytkowa, ale finanse są takie, że trzeba się ratować tym co zostało i jest pod ręką. W przyszłości, jak 'będzie lepiej' uzupełni się te własne pożyczki 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin Przybysz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #51 : 16 Września 2005, 10:26:06 » |
0
|
A co do mechanizmów, to Ogoniasty prosił, żeby mu jeden lub dwa dać do naprawy. Kochani, chcę, żeby było to jasno i wyraźnie powiedziane - WSZELKIE urządzenia i elementy układu torowego są własnością Powiatu, a odpowiada za nie finansowo FPKW. Bardzo uprzejmie proszę o NIE ZABIERANIE NAWET JEDNEJ ŚRUBKI poza obręb torowiska bez wiedzy i zgody (nie dorozumianej, tylko jasno wyrażonej) Pawła Szweda. To tak dla porządku, i przypomnienia reguł - unikniemy nieporozumień. Pozdrawiam i trzymam kciuki za jutrzejszą akcję  Marcin
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin Przybysz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #52 : 16 Września 2005, 10:29:38 » |
0
|
i wózek ma u nas zostać. Kurde, chłopaki, nie wiem, czy wiecie ale to przełomowa chwila  Powaga, pamiętam jak do Starachowic prezes przywiózł nam po raz pierwszy wózek, to małośmy się nie posikali z radości - pierwszy raz od 7 lat coś zazgrzytało po torach.... Ech, gdzie te czasy... 1 października na prace do Star przywiozę płytki ze zdjęciami z pierwszych prac, zobaczycie jak to było. Pozdraw MP
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
emibe
|
 |
« Odpowiedz #53 : 16 Września 2005, 10:41:19 » |
0
|
... bez wiedzy i zgody (nie dorozumianej, tylko jasno wyrażonej) Pawła Szweda. Mówiłem o tym na trzecim ataku. Pozdrawiam i trzymam kciuki za jutrzejszą akcję  Akcja od w czoraj i dziś trwa w najlepsze. Martwię się o pogodę bo chmury idą na południe. Ale odpukuję w niemalowane.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin Przybysz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #54 : 16 Września 2005, 11:12:35 » |
0
|
J A jak odnowimy odcinek iłżecki, to zabierzemy znowu te dwie zwrotnice z Lipia ? Z tego co wiem, to nie wolno nic zmieniać, bo kolejka jest wpisana do rejestru zabytków , W kwestii formalnej - nie dwie zwrotnice z Lipia, a jedna. Druga juz tam była. Emcebob, ja mam wrażenie, że zaczynasz podział my/wy, czyli dwie konkurencyjne kolejki. To nie tak. W kwestii ogólnej - ja mam nadzieję, że Ty tak jak i ja, widzisz SKW jako jeden spójny system, chwilowo podzielony kradzieżą. a nie dwie kolejeczkki - piaskownice, w których walczy się o grabki i wiaderka. Twoja postawa przypomina wypisz wymaluj psa ogrodnika - sami nie używamy, a innym nie damy. Ale zwrotnica poszła do Lipia bo była konieczna, a poza tym nie zmieniła właściciela, tylko przystanek. Za rok, daj Boże, dojedziesz do Lipia kolejką z Iłży, i tam będziesz przekładał wajchę na "swojej" zwrotnicy. Gdyby nie ona w Lipu, kolejka by nie ruszyła, i być może po większości torów zostałyby wspomnienia, a wtedy Paweł nie przywiózłby Wam teraz wózka do Lipia, tylko zabrał reszte sprzętu do Rogowa i zaorał teren. A jak będą fundusze, to się sprowadzi nową zwrotnicę , "żeby było tak jak kiedyś" Sćisłe trzymanie się zasady "nie wolno nam nic zmieniać" może doprowadzić do sytuacji jak na GKW, gdzie złodzieje ukradli nieużywane torowisko i konserwator zabytków wykreślił linię z rejestru, bo fizycznie przestałą istnieć. Pamiętaj, to jest jedna kolejka, jedna całość. Mam propozycję - jak któryś z Iłżan się zadeklaruje, że będzie się opiekował jak swoim (tzn regularnie wymieniał łożyska w przednim kole, skręci ramę obluzowaną, nasmaruje , dokręci szprychy) - to ja oddaję Wam do końca sezonu mój rower szynowy ze Starachowic - żeby tylko po torach ktoś jeździł, żeby były naprawdę używane. Kto chętny? Pozdraw MP
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
emcebob
|
 |
« Odpowiedz #55 : 16 Września 2005, 15:17:56 » |
0
|
W kwestii formalnej - nie dwie zwrotnice z Lipia, a jedna. Druga juz tam była.
Wiem, że była jedna, a pisząc dwie miałem na myśli tą, która jest i tą, która miałaby być teraz zabrana. Emcebob, ja mam wrażenie, że zaczynasz podział my/wy, czyli dwie konkurencyjne kolejki. Za rok, daj Boże, dojedziesz do Lipia kolejką z Iłży, i tam będziesz przekładał wajchę na "swojej" zwrotnicy. Będziemy się starać, żeby tak się stało. Sćisłe trzymanie się zasady "nie wolno nam nic zmieniać" może doprowadzić do sytuacji jak na GKW, gdzie złodzieje ukradli nieużywane torowisko i konserwator zabytków wykreślił linię z rejestru, bo fizycznie przestałą istnieć. Pamiętaj, to jest jedna kolejka, jedna całość. Ja i tak nie mam na to żadnego wpływu  Może troszkę mnie poniosło. Przepraszam za to :oops: Mam propozycję - jak któryś z Iłżan się zadeklaruje, że będzie się opiekował jak swoim (tzn regularnie wymieniał łożyska w przednim kole, skręci ramę obluzowaną, nasmaruje , dokręci szprychy) - to ja oddaję Wam do końca sezonu mój rower szynowy ze Starachowic - żeby tylko po torach ktoś jeździł, żeby były naprawdę używane. Kto chętny?
Chętny jestem jak najbardziej, ale nie mamy go trzymać  Postaram się dogadać z Kucem, żeby przechowywać rower gdzieś u niego w magazynie. Pierwszy dzień akcji był owocny, ale nie aż tak, jak chcielibyśmy. Z planowanych 6 zwrotnic odkopaliśmy tylko 3, ale żadnej nie uruchomiliśmy ze względu na to, że nie mieliśmy oleju. Poza tym oczyszczony jest cały tor 3 i częściowo tory 1,2 oraz 6. Dodatkowo większość torów zostało wykoszone. Jutro planujemy dalej oczyszczać stację i uruchomić pozostałe zwrotnice. Pozdrawiam emcebob
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
bradko
Nowicjusz

Długość toru:: 25 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #56 : 16 Września 2005, 15:18:26 » |
0
|
Wiem, że była jedna, a pisząc dwie miałem na myśli tą, która jest i tą, która miałaby być teraz zabrana.
Nie "miałaby" i nie "teraz", tylko zdziwiłem się, że zabrano zwrotnicę, której brak upośledził stację, a zostawiona została taka nieużyteczna.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin Przybysz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #57 : 16 Września 2005, 16:30:46 » |
0
|
Pierwszy dzień akcji był owocny, ale nie aż tak, jak chcielibyśmy. Z planowanych 6 zwrotnic odkopaliśmy tylko 3, ale żadnej nie uruchomiliśmy ze względu na to, że nie mieliśmy oleju. Poza tym oczyszczony jest cały tor 3 i częściowo tory 1,2 oraz 6. Dodatkowo większość torów zostało wykoszone. Jutro planujemy dalej oczyszczać stację i uruchomić pozostałe zwrotnice.
A drezyną dojechaliście do zasypanego przejazdu? Jakieś fotki można prosić  ?? Pozdraw MP
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
emcebob
|
 |
« Odpowiedz #58 : 16 Września 2005, 16:41:58 » |
0
|
Do tego przejazdu jeszcze daleko  Na razie można dojechać całym torem 3 do zwrotnicy nr. 1 Fotki ma Przemek i zgłaszajcie się do niego.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ogoniasty
|
 |
« Odpowiedz #59 : 16 Września 2005, 18:07:07 » |
0
|
a czy mogłbym prosic o z fotografowanie zw 8?? najlepiej by jedno ze zdiec było ze zblizeniem na mechanizm z dzwignią i wagą  1 pazdziernika przywioze juz mechanizm zwrotnicy 3 wraz z lampą 
|
|
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
|