ok333
|
|
« : 16 Maja 2006, 11:10:39 » |
0
|
Chcialbym by w tym temacie zebrac wszystko co jest do odnalezienia. Przykrym jest fakt , ze najczesciej znajdujemy foty na stronach niemieckich : http://www.bahnbilder.de/name/galerie/kategorie/Polen~Wagen~Historische.htmlW Wielkopolsce skutecznie dzialal pan ...ZAJAC . Nu pagadi. Pozdrawiam ok333 ------------------------------------------------------------------------- SKPL - KOLEJ NA OLEJ
|
|
|
Zapisane
|
Ratujmy Koleje Waskotorowe !!! ----------------------------------------------- ,, Najlatwiej niszczyc . Trudno zachowac to , co warte zachowania.'' Wislawa Szymborska
|
|
|
ok333
|
|
« Odpowiedz #1 : 24 Lipca 2006, 18:30:01 » |
0
|
W ramach ,,drazenia '' tematu, chcialbym Kolegom przedstawic kolejny eksponat do Wirtualnego Muzeum Witaszyckiej KD : http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=stacje&id=5350&okno=galeria&photoid=17998ktory udostepnil mi witaszycki MK kol.Andrzej Chlebowski .Mama kol.Andrzeja przepracowala 25 lat na JKP. Jego okciec-chrzestny byl dyzurnym rucha w Grabinie . I jeszcze jedna rewelacja przekazana przez mojego wspanialego rozmowce . Mechanik - maszynista Pan ZYGMUNT MARCINIAK[=/b] , ktory przez wieke lat prowadzil kultowego ,,ryjka'' - MBxc1-41 - ZYJE I MIESZKA w Witaszycach.
Pozdrawiam 600 milimetrowo
ok333 --------------------------------------------------------------- SKPL - Klub Milosnikow Kolei
PS. Na koniec mam zapytanie zwiazane z w/w Koleja - czy Kolega ,,KaWa'' tu zaglada . Panie Krzysztofie prosze o kontakt na PW.
|
|
|
Zapisane
|
Ratujmy Koleje Waskotorowe !!! ----------------------------------------------- ,, Najlatwiej niszczyc . Trudno zachowac to , co warte zachowania.'' Wislawa Szymborska
|
|
|
Petrik
Czytelnik
Długość toru:: 9 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #2 : 10 Sierpnia 2006, 18:32:39 » |
0
|
Ooo, moja ulubiona kolejka! No, jesli sie sprawdze jako modelarz to niedlugo bede sie bawil MBxc1-42 wlasnej produkcji :-) w skali 0f Pytanko - posiada ktos plany HF-ki? I bylby w stanie udostepnic? Jak posunal sie remont w/w wagonu? Czy ciagle stoi w Kluczykach? Bezsens wozic nim dzieci na Myslecinskiej KP, lepiej byloby go sciagnac do Pionek :-) Choc z drugiej strony maja racje Ci przypominajacy jego zwiazek z Bydgoszcza... http://www.stillgelegt.de/jarotschin/jarotschin-1.htm Enjoy!
|
|
|
Zapisane
|
www.osoblazsko.comwww.jhmd.czKoleje waskotorowe (publiczne) na terenie Czech i... hermanicka.wz.cz (doczekamy sie polaczenia Frydlant - Bogatynia - Zittau? ;-) )
|
|
|
Filip Bebenow
|
|
« Odpowiedz #3 : 10 Sierpnia 2006, 22:30:51 » |
0
|
Ooo, moja ulubiona kolejka! No, jesli sie sprawdze jako modelarz to niedlugo bede sie bawil MBxc1-42 wlasnej produkcji :-) w skali 0f Pytanko - posiada ktos plany HF-ki? I bylby w stanie udostepnic? Jak posunal sie remont w/w wagonu? Czy ciagle stoi w Kluczykach? Bezsens wozic nim dzieci na Myslecinskiej KP, lepiej byloby go sciagnac do Pionek :-) Choc z drugiej strony maja racje Ci przypominajacy jego zwiazek z Bydgoszcza... http://www.stillgelegt.de/jarotschin/jarotschin-1.htm Enjoy! I co wg Ciebie robiłby w Pionkach? Pozdrawiam! FB
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Petrik
Czytelnik
Długość toru:: 9 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #4 : 10 Sierpnia 2006, 23:14:22 » |
0
|
No, jezdzil Na odbudowanej trasie oczywiscie (zakladam, ze w Pionkach beda wieksze potoki pasazerow)... ale z tego co slyszalem jest potrzebny w Bydgoszczy do umozliwienia eksploatacji kolejki takze w okresie zimowym...
|
|
|
Zapisane
|
www.osoblazsko.comwww.jhmd.czKoleje waskotorowe (publiczne) na terenie Czech i... hermanicka.wz.cz (doczekamy sie polaczenia Frydlant - Bogatynia - Zittau? ;-) )
|
|
|
Filip Bebenow
|
|
« Odpowiedz #5 : 11 Sierpnia 2006, 01:14:42 » |
0
|
No, jezdzil Na odbudowanej trasie oczywiscie (zakladam, ze w Pionkach beda wieksze potoki pasazerow)... ale z tego co slyszalem jest potrzebny w Bydgoszczy do umozliwienia eksploatacji kolejki takze w okresie zimowym... Najpierw to on musi do nas trafić - a wtedy już coś się dla niego znajdzie Pozdrawiam! FB
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Karol
|
|
« Odpowiedz #6 : 11 Sierpnia 2006, 10:58:51 » |
0
|
A gdzie on będzie w Bydgoszczy trzymany? Zrobicie dodatkowe stanowisko w sklepie? :wink:
|
|
|
Zapisane
|
.
|
|
|
Filip Bebenow
|
|
« Odpowiedz #7 : 11 Sierpnia 2006, 23:58:26 » |
0
|
A gdzie on będzie w Bydgoszczy trzymany? Zrobicie dodatkowe stanowisko w sklepie? :wink: Takie są plany zarządu, chociaż jak dokładnie będzie to wyglądało - nie mam pojęcia. "Sklep" to zaadoptowany pawilon, który jest pozostałością terenów targowo - wystawowych. Kiedyś roiło się od takich konstrukcji wokoło obecnej lokomotywowni. Brzydszej szopy nie widziałem nigdy w życiu ;/ Pozdrawiam! FB
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kermit
Czytelnik
Długość toru:: 6 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #8 : 29 Sierpnia 2007, 10:29:33 » |
0
|
Zdjęcia ze strony http://www.cleeve.com/jarocin/index.htm Lyd2-60 pokes its head out of Witaszyce Shed 31/5/93 Witaszyce Station 5/93 Witaszyce Station 5/93 1997, almost all the track has gone, and only the weeds remain 1997, almost all the track has gone, and only the weeds remain Witaszyce Yard looks very forlorn 3 years after closing. Most of this track has now been lifted. 5/93 Inside Witaszyce shed in 1992. At the front are Lyd2-069 (left) and Lyd2-60 (right). At the back are Lyd2-58 (left) and Lyd2-62 (right) Photograph: J. Dybstia This 1989 photograph shows Lyd2-069 at one of the many stations on the line. Notice the missing door. (this door was replaced by one from Lyd2-58, which was in turn replaced by one from Lyd2-59) Photograph: J. Dybstia Again in 1989, Lyd2-069 heads across the joint road/rail bridge. The same view as above in Aug 97. Not much has changed, except that this is almost the only part of the railway that now exists The railway did not just use Lyd2's. The Jarocin line actually had three railcars, all originally built for the Bydgoszcz District Railway in the 1930s, and transferred by PKP in the 1950s. One is now at Bialosliwie, one at the Malta Railway in Poznan, and one has been scrapped.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #9 : 29 Sierpnia 2007, 13:13:39 » |
0
|
Co się dzieje z wagonem motorowym z Witaszyc - miał być remontowany, ale wszelki słuch po nim jak dotąd zaginął?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
marcinsemek
Młotkowy
Długość toru:: 130 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #10 : 29 Sierpnia 2007, 13:17:34 » |
0
|
Stoi w Bydgoszczy w byłym ZNTK i gnije. :evil:
|
|
|
Zapisane
|
Wąskotorowiec
|
|
|
prof_klos
|
|
« Odpowiedz #11 : 29 Sierpnia 2007, 16:48:12 » |
0
|
Oj, marnieje w oczach. Coraz bardziej wątpię by cokolwiek jeszcze z niego udało się zrobić.
|
|
|
Zapisane
|
Filozofia sztuką życia...!
|
|
|
Marek Sz
SGKW
Długość toru:: 321 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #12 : 29 Sierpnia 2007, 18:50:09 » |
0
|
Oj, marnieje w oczach. Coraz bardziej wątpię by cokolwiek jeszcze z niego udało się zrobić. A na pewno mówimy o tym samy wagonie? Bo jego ostatnie zdjecia pzredstawiały stan o niebo lepszy niż to co było pod koniec lat 90 w ZNTK Bydgoszcz.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin Przybysz
Gość
|
|
« Odpowiedz #13 : 29 Sierpnia 2007, 19:16:27 » |
0
|
Kto jest jego właścicielem obecnie?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Karol
|
|
« Odpowiedz #14 : 29 Sierpnia 2007, 20:38:20 » |
0
|
Był już poruszany ten temat - ma się lepiej, stoi w Toruniu i na coś czeka, chyba na silnik(?). Właścicielem jest Muzeum Kolejnictwa.
|
|
|
Zapisane
|
.
|
|
|
marcinsemek
Młotkowy
Długość toru:: 130 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #15 : 30 Sierpnia 2008, 20:04:10 » |
0
|
W Toruniu? Na kluczykach? Pierwsze słyszę Można więcej?
|
|
|
Zapisane
|
Wąskotorowiec
|
|
|
marcinsemek
Młotkowy
Długość toru:: 130 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #16 : 04 Września 2008, 14:03:18 » |
0
|
Tak sobie przeczytałem monografię o Jarocińskiej na wask.pl. I po tej lekturze odnoszę wrażenie że komuś bardzo zależało na likwidacji tej kolejki, bo najpierw zachodnia dokp, a potem sam dyro generalny zarządził natychmiastową rozbiórkę, i dziwi ta błyskawiczność rozbiórki. Czyżby tajemnica jakowaś?
|
|
|
Zapisane
|
Wąskotorowiec
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #17 : 04 Września 2008, 15:15:17 » |
0
|
A nie chodziło o wiadukt kolejki nad droga krajową, który miał być zdemontowany w pierwszej kolejności?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #18 : 05 Września 2008, 14:35:19 » |
0
|
TIR uszkodził ten wiadukt już po zakończeniu ruchu. I to kolejkę "położyło" do końca... Została trasa odcięta od witaszyc. Na stronie interloku są zdjęcia tego wiaduktu
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
yahya
Czytelnik
Długość toru:: 8 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #19 : 31 Października 2009, 14:31:14 » |
+1
|
Przypadkiem w czasie kwerendy w Archiwum Akt Nowych w Warszawie wpadła mi w ręce teczka z dokumentami Jarocińskiej Kolejki Powiatowej z lat 1938-1946 (zbiór AAN 315: Ministerstwo Komunikacji w Warszawie; sygn. 168 -- choć powinna to być sygn. 157). Podaję kilka ciekawostek, które wynotowałem z tych akt -- może to kogoś z Państwa zainteresuje:
Po wojnie linia ta przypadła Polsce w stanie niemal nienaruszonym. Łączna długość w 1945 r. to 76,23 km plus tory stacyjne o łącznej dł. 4 km oraz prywatne bocznice o łącznej dł. 8,087 km.
Tabor zachowany po Niemcach to: a) 7 parowozów (6 tendrzaków i 1 z tendrem), z czego 3 nadawały się do naprawy. Modele te to 0-3-1 (15,4 t, moc 100 KM) oraz 0-4-0 i 0-3-0. Parowozy te pochodziły z lat 1901-1927; b) 2 wag. 4-osiowe po 36 miejsc; c) 2 wag. bagażowe 4-osiowe; d) 7 wag. krytych 4-osiowych 16 t i 20 takich samych, ale 7-tonowych; e) 10 węglarek 4-osiowych 11 t i 83 takie same ale 7-tonowe; f) 4 pary (w sumie 8 szt.) platform do drzewa 2-osiowych, 4-tonowych. Na linii w 1945 r. było 7 punktów wodnych. W teczce były mapy z planami sytuacyjnymi linii z zaznaczeniem, że 26-kilometrowy odcinek Sucha - Trąbczyn został zbudowany w czasie okupacji.
Czy ktoś z Państwa jest w stanie zidentyfikować typy wymienionych wyżej parowozów oraz ich nomenklaturę na PKP? Dodam tylko, iż przypuszczam, że wymieniony parowóz z tendrem to najpewniej Tx4-565.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|