Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Listopada 2024, 12:59:25 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3 4 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kolejka Jabłonowska  (Przeczytany 94210 razy)
ksiezyc_nad_gieesem
Gość
« Odpowiedz #20 : 11 Maja 2010, 22:44:04 »
+1

Cytat: "Phinek"
Na tym zdjęciu:
http://home.comcast.net/~zemat/images/fullsize/30-09-44-023.JPG
widać ciekawe ukształtowanie terenu, które może być śladem po ów bocznicy.

Dzięki serdeczne, mógłbyś to jakoś umieścić we współczesnej Warszawie ??
Cytat: "RomekL"

No i bardzo mnie zaciekawił rosyjskojęzyczny schemat linii na odcinku Most - Wawer , zamieszczony w poście Księżyca_nad_Gieesem:  jest tam zaznaczony przystanek Sąd Gminny (w oryginale: остановочныи пунктъ Гминный судъ), o którym jeszcze nie słyszałem. Wg B. Pokropińskiego między rogatkami grochowskimi a Wawrem była stacja Grochów II. (obecne Rondo Wiatraczna) i przystanek Grochów I. (przy szkole weterynaryjnej, do niedawna Wydział Weterynarii SGGW, obecnie siedziba Sinfonia Varsovia).

Pan Bogdan trochę się pomylił. Parę rozkładów pozwoli, mam nadzieję, wyjaśnić sprawę.
1914 r.

1922 r.

1924 r.

1926 r.


Pozdrawiam serdecznie i rozkładowo.

ksiezyc_nad_gieesem ...
Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #21 : 11 Maja 2010, 23:14:59 »
0

Cytat: "ksiezyc_nad_gieesem"
Dzięki serdeczne, mógłbyś to jakoś umieścić we współczesnej Warszawie ??


Port praski to dosyc charakterystyczny punkt odniesienia.
Teren na którym widzę domniemany nasyp (i wagoniki) jest miedzy nasypem lini średnicowej a Aleją Zieleniecką.

Link do zumi:
http://www.zumi.pl/namapie.html?&loc=warszawa,+aleja+zieleniecka&Submit=Szukaj&long=21.0474488&lat=52.2446252&type=2&scale=2&svActive=false
Zapisane

To jest przekaz.
ksiezyc_nad_gieesem
Gość
« Odpowiedz #22 : 11 Maja 2010, 23:41:30 »
0

Cytat: "Ptr"

Port praski to dosyc charakterystyczny punkt odniesienia.
Teren na którym widzę domniemany nasyp (i wagoniki) jest miedzy nasypem lini średnicowej a Aleją Zieleniecką.

Dzięki. Jakby co to odrobię w polu.

Pozdrawiam serdecznie i polowo.

ksiezyc_nad_gieesem ...
Zapisane
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #23 : 12 Maja 2010, 12:35:22 »
0

A korzystasz z Google Earth?

Zobacz sobie tą NAKŁADKĘ.
Do tego w górnym pasku programu wybierz tryb obrazów historycznych (zegareczek), wybierz najwcześniejsze zdjęcia jakie są dostępne.

We właściwościach nakładki mapki możesz sobie ustawiać przezroczystość i ewentualnie lepiej dopasować.
Zapisane
RomekL
Nowicjusz
*
Długość toru:: 21 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #24 : 12 Maja 2010, 14:33:06 »
+1

@Księżyc_nad _Gieesem:
Dzięki za zamieszczenie kilku rozkładów jazdy  linii jabłonowskiej.
Mea culpa, zamieniłem kolejność przystanków i stacji w moim poście.
Zgodnie z jeszcze rosyjskim rozładem, chyba letnim na 1914 r.- tabela nr 18г patrząc od Warszawy w stronę Karczewa mamy kolejno przystanki i stacje: Straż Pożarna (Пожарная Команда), Stare Rogatki (Старая-Застава), Kamionek (Камiонекъ), Grochów II. (przy szkole weterynaryjnej - Гроховъ II), Grochów I. (stacja - ob. Rondo Wiatraczna - Гроховъ I), Gocławek (Гоцлавскъ) i Wawer (Ваверъ).
W każdymm razie ten rozkłąd jazdy NIE ZAWIERA przystanku Sąd Gminny.
W rozkłądach międzywojennych Sąd Gminny też sie nie pojawia.
Przystanek Straż Ogniowa wykazany w 1922 r., w 1924 juz go nie ma.
Kamionek ostatni raz pojawia się w 1924 r. Stare Rogatki noszą tę nazwę jeszcze w 1924 r., w 1926 juz jest Park Skaryszewski; Surgiewicz juz operuje nazwą Park Paderewskiego.
No i kolejna tajemnica, juz znacznie dalej od Warszawy: Przedsatwione rozkłady z lat 1914, 1922, 1924 i 1926 nie wymieniają przystanku Borków (wiem o jego istnieniu zksiązki Surgiewicza) - kiedy mógł się pojawić? ZTCP w rozkładach okupacyjnych już jest.
Zapisane
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #25 : 12 Maja 2010, 21:43:01 »
0

1. Parowozy z fabryki w Kołomnie miały zainstalowane sprężarki, trudno określić czy w tym czasie pociągi były prowadzone na hamulcach zespolonych. Później z całą pewnością nie.
2. Borków powstał w latach trzydziestych, wraz z rozwojem osiedli podwarszawskich.
3. Na budynku stacji Park Paderewskiego /zburzony w latach siedemdziesiątych/ był napis wykonany z metalowych liter przymocowanych do elewacji.
4. Sąd Gminny lub później Wawer Sąd - przystanek osobowy około 1 km przed stacją Wawer.
5. Grochów II - stacja i warsztaty mieszczące się przy dzisiejszym Rondzie Wiatraczna.

Wymieniona w linkowanym artykule bocznica w Otwocku do cegielni w Teklinie to zupełnie odrębna kolej, nie związana z koleją jabłonowską.
Zapisane
track-and-train
Młotkowy
**
Długość toru:: 111 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #26 : 07 Września 2010, 08:25:17 »
0

Artykuł o kolejce Jabłonowskiej:
http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/1,508490.html

Ktoś zna ten mostek na Świdrze o którym mowa?
Zapisane
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #27 : 07 Września 2010, 10:33:11 »
0

Mostek nie jest odpowiednim określeniem.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #28 : 07 Września 2010, 11:21:06 »
0

Dokładna lokalizacja:

http://www.zumi.pl/namapie.html?&loc=Warszawa,+&Submit=Szukaj&long=21.23661515&lat=52.1242821&type=2&scale=1b&svActive=false

Miejscowi mówią, że jest on na złodziejskiej drodze - temat mógłby rozwinąć Ogon, który nieopodal mieszka.

Jechałem rowerem przez niego jakieś 2 lata temu... gdzieś nawet jakieś zdjęcia mieć powinienem.
Zapisane
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #29 : 07 Września 2010, 14:40:35 »
0

Tak jest to jest właśnie ten most. Jest w niezmienionym kształcie, jeśli nie brać pod uwagę zmiany barierek z poprzecznych na pionowe z płaskowników i oczywiście nawierzchni asfaltowej. Jeśli się nie mylę to ma on pięć filarów. Przy dwóch zachowały się betonowe izbice. Jeszcze rok temu można było przejechać samochodem, dziś są ustawione barierki uniemozliwiające wjazd na most. Kilka lat temu ulice Mozaikowa i Mrówcza były polnymi drogami gdzie można było bez trudu odnaleźć fragmenty nasypu czy też resztki małych mostków i przepustów. Dziś jest szeroka, asfaltowa ulica. Resztki nasypu można zobaczyć pomiędzy Wawrem a Aninem, Falenicą i Michalinem, przy wspominanym moście na Świdrze oraz w samym Świdrze. Pozostały budynki stacyjne w Wawrze /przebudowany/, Międzylesiu, Falenicy, Józefowie, Świdrze - dwa, Otwocku i Karczewie wraz z całym kompleksem parowozowni. Pozostały też przyczółki mostku pomiędzy Wawrem i Aninem.
Zapisane
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #30 : 09 Września 2010, 12:03:49 »
0

Zachował się także nasyp biegnący wzdłuż Portu Praskiego wraz z jednym słupem telegraficznym niedaleko ulicy Jagiellońskiej. Po północnej części linii chyba nic nie zostało poza budynkiem stacyjnym którego nie udało mi się jeszcze zidentyfikować na 100%
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #31 : 09 Września 2010, 12:17:45 »
0

Po stronie północnej pozostał tylko budynek parowozowni w Jabłonnie, Stacyjny żaden nie przetrwał.
Zapisane
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #32 : 09 Września 2010, 12:35:08 »
0

Dzięki za poprawienie bo właśnie o parowozownię mi chodziło. Który to jest budynek?
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #33 : 09 Września 2010, 12:43:24 »
0

Szary budynek, po lewej stronie ulicy prowadzącej z Jabłonny do Legionowa, mniej więcej vis a vis kompleksu marketów. Od zachodniej strony, mimo dokonanej przebudowy widoczne ślady dawnych dwóch bram wjazdowych.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #34 : 09 Września 2010, 13:29:53 »
0

A że się głupio zapytam ... Który?

http://www.zumi.pl/namapie.html?&loc=Warszawa,+&Submit=Szukaj&long=20.9199434&lat=52.3804316&type=2&scale=1&svActive=false
Zapisane
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #35 : 09 Września 2010, 13:53:22 »
0

Kawałek za rondem w stronę Legionowa, po lewej stronie. Narożny budynek, z dwuspadowym dachem, z dwoma kominami. Przed budynkiem coś jasnoniebieskiego - reklama czy namiot?
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #36 : 09 Września 2010, 13:55:06 »
0

czyli ten:

http://www.zumi.pl/namapie.html?&loc=Warszawa,+&Submit=Szukaj&long=20.92080845&lat=52.3815851&type=2&scale=1b&svActive=false
Zapisane
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #37 : 09 Września 2010, 14:07:53 »
0

Tak.
Zapisane
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #38 : 09 Września 2010, 14:59:01 »
0

Dzięki
Nawet kątem widać wspomniane bramy wjazdowe.
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #39 : 09 Września 2010, 15:05:47 »
0

O masz! Tyle razy przejeżdżałem obok tego budynku i nawet nie zwróciłem na niego uwagi.
Zapisane

To jest przekaz.
Strony: 1 [2] 3 4 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!