Świat kolejek wąskotorowych SMF
17 Październik 2019, 06:00:23 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Zbieramy na parowóz!  (Przeczytany 8652 razy)
nikolai
Młotkowy
**
Długość toru:: 75 m

W terenie W terenie


WWW
« : 30 Maj 2006, 11:46:56 »
0

za smigiel.pl

z notatki dowiadujemy sie, ze parowoz jest dzieki burmistrzowi, a dalej mozna przeczytac o syndromie wiesniactwa czyli nadawaniu imion...


Zbieramy na parowóz!

Dzięki porozumieniu burmistrza Śmigla i firmą Wolsztyn Experience
Howarda Jonesa, wąskotorowa lokomotywa parowa regularnie już ciągnie
wagony po torach trasy Śmigiel – Stare Bojanowo. Porozumienie w tej
sprawie obowiązuje do końca tego roku. Rozkład jazdy – z
uwzględnieniem kursów z parowozem – dostępny jest m.in. na śmigielskim
portalu internetowym: www.smigiel.pl.



Tymczasem w Stowarzyszeniu Przyjaciół Śmigielskiej Kolejki powstała
nowa inicjatywa, zmierzająca do odremontowania i uruchomienia od lat
nieczynnej wąskotorowej parowej lokomotywy, stojącej obecnie na
śmigielskiej stacji w charakterze atrapy. Koszty takiego
przedsięwzięcia trudno dziś jest oszacować, ale wiadomo, że będą one
niemałe. Przywrócenie sprawności to zadanie bardzo poważne. Trzeba
całkowicie wymienić kocioł, wszystkie mechanizmy, a także nadwozie i
podwozie. Aby zebrać środki na remont, stowarzyszenie przeprowadzi w
czasie trwania Dni Śmigla (2-4 czerwca br.) kwestę wśród mieszkańców
grodu wiatraków i spodziewanych gości. Od ich ofiarności zależy, na
ile realne będzie zamierzenie przyjaciół śmigielskiej wąskotorówki.

Jak dowiadujemy się nieoficjalnie, powstała też myśl o nadaniu
lokomotywie imienia, podobnie jak to zrobiono w Wolsztynie, powołując
do życia Piękną Helenę. Może będzie to Basieńka, dla uczczenia postaci
Barbary Chłapowskiej z dawnego dworku w Koszanowie, ukochanej małżonki
Henryka Dąbrowskiego, twórcy polskiego hymnu? Być może już niedługo
się tego dowiemy!
Zapisane

Obsługa może odmówić przewozu osób nietrzeźwych, wzbudzających odrazę brudem lub niechlujstwem [...]
(Regulamin przewozu osób i bagażu na sieci SKPL, Rozdział 4, pkt. 1)
ok333
Dyrektor
*****
Długość toru:: 596 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 30 Maj 2006, 12:42:56 »
0

My , na swoim terenie zbieramy kase  ( a potrzeba ca 20 - 30 tysiecy PLN ) na restauracje naszego Px48-1726. Za 2-3 tygodnie wracamy do jego odrdzewiania i malowania.

Pozdrawiam

ok333
---------------------------------------------------------
SKPL - Klub Milosnikow Kolei
Zapisane

Ratujmy Koleje Waskotorowe  !!!
-----------------------------------------------
,, Najlatwiej niszczyc .
   Trudno zachowac to , co warte zachowania.''
Wislawa Szymborska
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 568 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #2 : 30 Maj 2006, 19:44:02 »
0

Cytuj
Trzeba całkowicie wymienić kocioł, wszystkie mechanizmy, a także nadwozie i podwozie.

No to w zasadzie zbudować parowóz od nowa Mrugnięcie

Cytat: "ok333"
a potrzeba ca 20 - 30 tysiecy PLN

20-30 tys. ? Skąd te delikatne szacunki?

S posdravem Adam
Zapisane

bigbird
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 30 Maj 2006, 20:30:17 »
0

Jak chodzi o nadawanie parowozom imion, to zanim Px48-1785 pojechal do Smigla mialem pomysl, aby ta lokomotywe nazwac "Balladyna" - gdyz trasa gnieznienskiej kolejki przebiega przez okolice opisane w tym utworze Slowackiego. (W koncu Anastazewo jest mniej wiecej w polowie drogi miedzy Gnieznem a Goplem.)
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1864 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #4 : 30 Maj 2006, 20:34:30 »
0

Cytat: "Adam W"
Cytat: "ok333"
a potrzeba ca 20 - 30 tysiecy PLN

20-30 tys. ? Skąd te delikatne szacunki?

Koledzy, zejdźcie na ziemię. Naprawa rewizyjna sprawnego parowozu Px48 dla Gryfic kosztowała 140 tysięcy i trwała rok. Zatem naprawa trupa będzie na pewno znacznie powyżej tej kwoty. Sama próba wodna to jest ztcp 20 tysięcy....
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2002 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #5 : 30 Maj 2006, 21:36:18 »
0

Piotrek Ty zejdź na ziemie. Spytaj ile kosztowała naprawa Śląska z Pyskowiec czy ile kosztowała naprawa Laska z Bieszczad. Jasne że jak sie odda lokomotywe do Piły i wpadnie za rok ją odebrać to tyle wyjdzie.
Zapisane
ok333
Dyrektor
*****
Długość toru:: 596 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 30 Maj 2006, 21:37:50 »
0

Macie Panowie racje.
Juz zszedlem na lad.Wlasnie wrocilem z machania szpadlem i lomem .Przejazdy w Borkowie rozkute. Jedziemy zatem Lxd2.
A na ,,pare'' pojedziemy do Alberta.

Pozdrawiam po wielkopolsku  Chichot

ok333

PS.Ach te wylicznki Prezesow. :wink:
Zapisane

Ratujmy Koleje Waskotorowe  !!!
-----------------------------------------------
,, Najlatwiej niszczyc .
   Trudno zachowac to , co warte zachowania.''
Wislawa Szymborska
px48
Zawiadowca
****
Długość toru:: 335 m

W terenie W terenie


Prezes TPKŚ


« Odpowiedz #7 : 02 Czerwiec 2006, 21:33:04 »
0

Będąc w Śmiglu podczas pierwszego przejazdu Px48-1785 dokładnie obejrzałem Px48-1765. Stan tego parowozu jest zły (nawet fatalny). Przywrócenie go do ruchu jest bardzo trudne, może nawet niemożliwe. Osprzętu kotła praktycznie nie ma. Sam kocioł zapewne jest w złym stanie. Potrzebne będą "przeszczepy" z innych Px-ów. Więc lepszym (i o wiele tańszym) rozwiązaniem jest postaranie się o inny parowóz...
Chyba, że znajdzie się tyle kasy jak w przypadku Pm36-2, kiedy to po 25 latach w MuzKolu przywróconą ją do sprawności...
Zapisane

Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1864 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #8 : 03 Czerwiec 2006, 12:29:46 »
0

Nie ma rzeczy niemozliwych, jeżeli są finanse i odpowiednia wiedza i możliwości techniczne. Parowóz w Bieszczadach, przypominam, stał 20 lat na pomniku przed cukrownią w Kruszwicy. A teraz śmiga, i para bucha. Zrobić można nawet nowy parowóz, wszystko jest kwestią środków finansowych.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 824 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #9 : 03 Czerwiec 2006, 12:52:13 »
0

Cytat: "Piottr_tt"
Nie ma rzeczy niemozliwych, jeżeli są finanse


Jeśli są finanse to znajdzie się firma co wyprodukuje nowy parowóz od zera,  zbuduje nowe klimatyzowane wagony i/lub wagony motorowe itp itd...
Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #10 : 03 Czerwiec 2006, 20:48:02 »
0

Cytat: "Piottr_tt"
Naprawa rewizyjna sprawnego parowozu Px48 dla Gryfic kosztowała 140 tysięcy i trwała rok. Zatem naprawa trupa będzie na pewno znacznie powyżej tej kwoty. Sama próba wodna to jest ztcp 20 tysięcy....

...a z silnikiem diesla to 400!
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2002 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #11 : 03 Czerwiec 2006, 20:49:39 »
0

:lol:
Zapisane
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 844 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #12 : 03 Czerwiec 2006, 22:55:17 »
0

Cytuj
Jeśli są finanse to znajdzie się firma co wyprodukuje nowy parowóz od zera, zbuduje nowe klimatyzowane wagony i/lub wagony motorowe itp itd...


Dokładnie tak. Najpierw proponuje znaleźć dobre źródło finansowania takich przedsięwzięc i zastanowić się nad sensem takich inwestycji, potem znaleźć sponsora. Wiem, że Was miłosnicza fantazja ponosi ale pieniądze nie rosną na drzewach i najpierw trzeba je mieć lub z sukcesem przekonać ich posiadacza (pieniędzy) żeby zacząc się takimi sprawami zajmować.

Ludzie nikt nie wpompuje poważnej kasy tylko po to, żeby ciufcia jeździła sobie ku uciesze garstki zapaleńców. To trzeba sobie jasno powiedzieć i lepiej zastanowić się poważnie skąd te pieniądze wziąc a potem myśleć na co je przeznaczyć.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
nikolai
Młotkowy
**
Długość toru:: 75 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #13 : 04 Czerwiec 2006, 14:21:43 »
0

Wg mnie najpierw nalezy sie zastanowic czy parowoz jest priorytetem. Nie wiem jak jest na innych kolejkach, ale sadze, ze podobnie jak na smiglu. Tu torowisko nadaje sie juz tylko do calkowitego remontu, do jazdy jako tako nadaje sie fragment smigiel - nietazkowo i krotki odcinek miedzy robaczynem a starym bojanowem. Ludzie, nalezy w koncu zejsc na ziemie! W watku o podbijarce pisalem juz co mysle o podniecie parowozem. Smigiel to kolejka nie majaca walorow turystycznych. Wiekszosc pociagow to pociagi pasazerskie w regularnym ruchu, ktore dowoza dzieciaki do szkol. Nalezy zejsc w koncu na ziemie. Do remontu w pierwszej kolejnosci powinny trafic dwie motorowki puszczane na regularne pasazerskie oraz torowisko.

Na tzw. 'milosnikach kolei' wrazenie moze robic dym z parowozu, ale nie na ludziach korzystajacych z kolejki jako codziennego srodka transportu.
Gwarantuje Wam, ze rozwalone torowisko + drewniane lawki = bolace siedzenie.
Zapisane

Obsługa może odmówić przewozu osób nietrzeźwych, wzbudzających odrazę brudem lub niechlujstwem [...]
(Regulamin przewozu osób i bagażu na sieci SKPL, Rozdział 4, pkt. 1)
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 844 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #14 : 04 Czerwiec 2006, 18:11:46 »
0

Swiete slowa

Mimo wszelkich atrybutów turystycznych jakie maja kolejki wąskotorowe, nie należy na siłe je uszczęśliwiać. Skoro Śmigiel ma regularny ruch pasażerski i ruch towarowy, a małe perspektywy na turystyke to lepiej zadbać o ruch pasażerski i komfort pasażerów oraz o towarowy a nie o mżonki dla miłośników, któży nawet jesli się pojawią to nie są grupą na której kolejka może zarabiać na swoje utrzymanie.

A turystyka oparta o kolejke wąskotorowa to nie tylko ciufcia z parowozem, bo tak na prawde ludzie zwracają uwagę na inne rzeczy i sam parowóz może ich zadowoli na chwile, ale nic poza tym. Takie mam zdanie na ten temat.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
nikolai
Młotkowy
**
Długość toru:: 75 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #15 : 08 Czerwiec 2006, 12:59:42 »
0

Przyjaciele śmigielskiej ciuchci dziękują!

Dziękujemy za hojność i pomoc. Dzięki darczyńcom, mieszkańcom Śmigla i gościom przybyłym na święto miasta, zebraliśmy w sumie 657,70 złotych oraz 1,32 euro. Stowarzyszenie Przyjaciół Śmigielskiej Kolejki Wąskotorowej taką właśnie kwotą zakończyło kwestę na rzecz remontu lokomotywy parowej, która obecnie jest tylko nieczynnym zabytkiem, ozdobą śmigielskiego dworca. Będzie jeszcze o 146,50 zł więcej, dzięki młodzieży gimnazjalnej, która, w Dniach Śmigla, sprzedawała pamiątki w punkcie informacji turystycznej na dworcu wąskotorówki.

Członkowie Stowarzyszenia serdecznie dziękują wszystkim ofiarodawcom, jak również osobom które pomogły w przeprowadzeniu kwesty, a w szczególności dziewczynom ze śmigielskiej świetlicy socjoterapeutycznej, harcerzom z Żegrówka, druhom Kręgu Starszych Harcerzy ze Śmigla, młodzieży z gimnazjum oraz wszystkim innym przyjaciołom wąskotorówki.

http://www.inter.media.pl/nt-bin/smigiel/start.asp?page=artykul&tytul=Aktualności&dzial=Aktualności&nr=954
Zapisane

Obsługa może odmówić przewozu osób nietrzeźwych, wzbudzających odrazę brudem lub niechlujstwem [...]
(Regulamin przewozu osób i bagażu na sieci SKPL, Rozdział 4, pkt. 1)
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!