Świat kolejek wąskotorowych SMF
14 Październik 2019, 15:00:45 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Fotorelacja ze Śmigla  (Przeczytany 5118 razy)
Krzysiek
Mechanik
***
Długość toru:: 150 m

W terenie W terenie


« : 04 Czerwiec 2006, 13:19:18 »
0

Wyniki zamieszczonej jakiś czas temu przeze mnie ankiety skłoniły mnie do wyjazdu do Śmigla. Kilka dni, mimo mało sprzyjającej pogody, pozwoliły uchwycić w obiektywie zarówno Px48-1785 w ruchu planowym, jak i pociągi transporterowe. Zapraszam do oglądania: www.koleje.wask.pl (najszybciej przez dział Co nowego).
Zapisane

Pozdrawiam
Krzysiek
whisper
Młotkowy
**
Długość toru:: 78 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 04 Czerwiec 2006, 21:19:08 »
0

A ze tak pozwole sie podczepic i zapytac o wielkosc przewozow towarowych i odbiorcow na SKD... Czy transporterowce jezdza regularnie?

Pozdrawiam
Zapisane

Pozdrawiam, Kamil
Krzysiek
Mechanik
***
Długość toru:: 150 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 04 Czerwiec 2006, 22:27:52 »
0

Podobno przewozy nie są oszałamiające, ale od kilku tygodni obserwowany jest napływ wagonów normalnotorowych. Podczas mojego kilkudniowego pobytu na punkt styczny podstawiono 7 węglarek. Wagony wożone są przede wszystkim do odbiorców w Śmiglu i Wielichowie, rzadziej do Wilkowa Polskiego.
Zapisane

Pozdrawiam
Krzysiek
SP45-166
Nowicjusz
*
Długość toru:: 15 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 24 Październik 2006, 09:37:34 »
0

Wiem coś o tym bo widziałem węglarki na transporterach zarówno w Wielichowie jak i w Starym Bojanowie....
Własnie... Tu się zaczyna mój problem związany ze Smigielskim SKPL. Byłem w Wielichowie, byłem w Bojanowie, a w Smiglu nie. Dzięki komu? Dzięki SKPL Smigiel!
W Lipcu Mbxd2 nie mogło zaczekac na opóźnione skomunikowanie w St. Bojanowie, a we wrześniu po tym jak przeszedłem 7 kilosów z buta z Rakoniewic do Wielichowa (śladami kolejki), dowiedziałem się dzwoniąć za własne pięniadze, będąc zaniepokojonym faktem że o 13:21 pociągu ani widu ani słychu, że pociąg został zwyczajnie odwołany z przyczyn technicznych. Zero informacji, zero komunikacji zastępczej. Normalnie tak się wkurzyłem że nie powiem...
Czyli na dwie próby dotarcia do smigla dwie nieudane. Często tam odwołują pociągi? Bo poszanowanie klienta jest zerowe.
Jako typowy pasażer powinienem splunąć na wąski tor w tej okolicy i nie traktować go w ogóle jako cokolwiek nazywane srodkiem transportu. Ale jestem MK i spróbuję po raz trzeci. tyle że w Smiglu porozmawiam sobie "od serca" z naczelnikiem. Bo gdy ma sie tyle taboru co w Smiglu, to albo musiałbyć cały niesprawny (co oznacza fatalną gospodarkę taborową mimo dotacji), albo komuś "nier chciało się puścić zastpeczo Lxd2+Bxhpi, czy chocby zakładowego Żuka na gumach, by rozwiózł po przystankach kartki z pociągu o 13:20 nie będzie. dybyśmy wiedzieli o tym pięć minut wczesniej, to być może wrócilibyśmy normalnie PKS-em, i dalej na Warszawę, tymczasem musielismy (jako że PKSy uciekły) skorzystać z pomocy Wielichowskiej Policji, która w ekspresowym tępie odwiozła nas do drogi Zielona Góra-Poznań w Rakoniewicach, skąd PKS-em dotarlismy do Poznania i dalej w swoim kierunku. Miał ktoś z was podobny przypadek?
Zapisane
Krzysiek
Mechanik
***
Długość toru:: 150 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 24 Październik 2006, 15:40:24 »
0

Ponownie mogę odwołać się do mojego kilkudniowego pobytu w Śmiglu czyli tylko do własnych obserwacji. Przez cały tydzień wszystkie pociągi jeździły i to zgodnie z rozkładem, na skomunikowania nie oczekiwały ponieważ nie było opóźnień na normalnym.
Został odwołany jedynie jeden popołudniowy pociąg Śmigiel-Wielichowo-Śmigiel, ale to z powodu problemów pociągu transporterowego na trasie.
Ogólnie poziom obsługi mogę oceniać jako dobry, ale gdyby mnie spotkały przygody opisane przez SP45-166 chyba myślałbym inaczej.
Zapisane

Pozdrawiam
Krzysiek
bigbird
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 24 Październik 2006, 20:24:02 »
0

Rzeczywiscie, SP45-166, sytuacja z 25 wrzesnia, ktora opisales wczesniej na pl.kolej.misc i mialem okazje czytac, wydaje sie byc skandaliczna. Przeciez maja w Smiglu trzy sprawne motorowki (218, 222 i 226), Lxd2-241 i 266, no i jeszcze parowoz! Czyli wychodzi 6 sprawnych lokomotyw, czego inne kolejki moglyby tylko pozazdroscic! Skad wiec taka absurdalna sytuacja?
Zapisane
ok333
Dyrektor
*****
Długość toru:: 596 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 24 Październik 2006, 23:50:39 »
0

Prozaiczny ...brak kasy na nowe etaty dla mechow i remonty !!! Waskotorowka , to nie stoleczne metro, Panowie. To jest tylko waskotorowka z jej klimatem... np nie mozna wysiadac w biegu na grz  :grin: yby. A PKS zawsze jezdzi  :?:  Bo w naszym kaliskim , w niedziele wszyscy drivers na msze sa wyslani! Sprobujcie pojechac do Radliczyc i w miare szybko wrocic. Ani pekapem , ani pekaesem . No chyba , ze ma sie wlasnego blachosmr.... Ale nie wszyscy maja , albo nie wszyscy moga prowadzic !
Waskotorowka ma byc waskotorowka - z jej klimaten i niedogodnosciami. I jak sie gwizdnie , to mech niech sie miedzy stacjami zatrzyma  ,,Za co laska ''.

Pozdrawiam ciasnotorowo.

ok333
Zapisane

Ratujmy Koleje Waskotorowe  !!!
-----------------------------------------------
,, Najlatwiej niszczyc .
   Trudno zachowac to , co warte zachowania.''
Wislawa Szymborska
bigbird
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 25 Październik 2006, 17:33:26 »
0

No dobra, zgadzam sie ze najwspanialsza rzecza w waskotorowkach jest to ze maja taki klimat i zwiazane z nim niedogodnosci... ja tez to uwielbiam... dlatego na przyklad najmilsze wspomnienia z przejazdzki waskotorowka mam z Ozorkowa, gdzie niedogodnosci bylo co niemiara :mrgreen:  ALE kolejka ozorkowska ma do tego w pewnym stopniu prawo, w koncu jest to odcinek sluzacy wylacznie do ruchu turystycznego i wybierajac sie tam trzeba sie liczyc z roznymi dziwnymi sytuacjami. Za to kolejka smigielska sluzy do ruchu lokalnego i jest dla wielu okolicznych mieszkancow jedyna droga do szkoly czy pracy. Skoro SKPL zdecydowal sie na regularny ruch pasazerski na tym odcinku, musi dokonac staran, aby klienci mieli normalny dojazd takimi pociagami bez zadnych niespodzianek. Nie moze ich w taki sposob totalnie olewac.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!