Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Października 2025, 11:24:08 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Prowadzenie lokomotywy...  (Przeczytany 15887 razy)
px48
Zawiadowca
****
Długość toru:: 335 m

W terenie W terenie


Prezes TPKŚ


« : 05 Czerwca 2006, 16:52:16 »
0

Czy zdarzyło Wam się prowadzić lokomotywę, drezynę, wagon motorowy nie mając uprawnień??
mi sie pare razy udało...  Chichot
Zapisane

Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1038 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 05 Czerwca 2006, 17:06:15 »
0

Cytat: "px48"
Czy zdarzyło Wam się prowadzić lokomotywę, drezynę, wagon motorowy nie mając uprawnień??
mi sie pare razy udało...  Chichot


Zapewne wielu nam się to zdarzało, ale nie jest to temat na publiczną dyskusję. Wielki Brat czuwa.
Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #2 : 05 Czerwca 2006, 17:10:18 »
0

Cytat: "Rogoz"


Zapewne wielu nam się to zdarzało, ale nie jest to temat na publiczną dyskusję. Wielki Brat czuwa.

Dokładnie. Jest to wykrocznie przeciwko "Ustawie o transporcie kolejowym".
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
px48
Zawiadowca
****
Długość toru:: 335 m

W terenie W terenie


Prezes TPKŚ


« Odpowiedz #3 : 05 Czerwca 2006, 17:22:21 »
0

Przyznaje się, że troche nakłamałem mówiąc, że mi się zdarzyło. Jedynie "na sucho" sobie próbowałem w Train Simulatorze, a w realu tylko na trupach.. A wymóg wykształcenia technicznego jest absurdalny. W zamian powinny byc wprowadzone praktyki w warsztatach itp. Może komuś zależy na tym, żeby nie miał kto jeżdzić. Wiem tylko, że trwają rozmowy w tym kierunku i może sie coś zmieni..
Zapisane

AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #4 : 05 Czerwca 2006, 17:44:47 »
+1

hehe... chyba każdemu sie zdarzylo Co do mnie - długo by wymieniać... nie chwaląc się. Od Wls-ek po SM42 i TKp oraz Ol49 ... Zdarzyło się

Cytuj


Zapewne wielu nam się to zdarzało, ale nie jest to temat na publiczną dyskusję. Wielki Brat czuwa.



Nie tak do końca, no chyba że ktoś powie jak to jeden MKol na PMK "Prowadziłem przez kilka minut EP07-... z pociągiem "..." 22 kwietnia 2006r. Przepisy PKP są chore jak i UTKowski jednak jak pojedziesz do Skansenu czy na wąski tor i mechanik da Ci poprowadzić loka to nikt nikomu głowy nie urwie.

Cytuj
W zamian powinny byc wprowadzone praktyki w warsztatach itp. Może komuś zależy na tym, żeby nie miał kto jeżdzić. Wiem tylko, że trwają rozmowy w tym kierunku i może sie coś zmieni..


Średnia wieku maszynistów drastycznie się podniosła, brak nowej krwi sprawił że PKP KM i PKP Cargo prowadzą rozmowy z Technikami które kiedyś były szkołami PKP aby wznowiły kierunki. Sami podobno mają juz ponad 1000 chętnych.

A póki co kursy na maszynistów prowadzone sa w Katowicach w firmie Farkom. Koszt kilka tysiaków plus załatwione gdzieś praktyki. Polecam koleje przemysłowe lub prywaciarzy. Tam nikt nie robi problemów, wiem cos o tym.
Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 05 Czerwca 2006, 20:42:50 »
0

Cytat: "px48"
A wymóg wykształcenia technicznego jest absurdalny. W zamian powinny byc wprowadzone praktyki w warsztatach itp. Może komuś zależy na tym, żeby nie miał kto jeżdzić. Wiem tylko, że trwają rozmowy w tym kierunku i może sie coś zmieni..

Wymóg wykształcenia przedewszystkim mechanicznego. Żeby lokomotyw nie prowadzili analfabeci tylko ludzie którzy mają pojęcie czym się bawią. Praktyki na warsztacie są obowiązkowe i tak i tak. Ja mam nadzieje że to się nie zmieni!! Wydaje sie wam że jak pogracie w Trainza czy Maszyne to już jesteście świetnymi maszynistami?? A gdzie znajomość lokomotywy? A jak się zepsuje na szlaku to co? zadzwonicie po pomoc drogową?
Zapisane
Filip Bebenow
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 05 Czerwca 2006, 20:49:47 »
0

Cytat: "Przemek"
Cytat: "px48"
A wymóg wykształcenia technicznego jest absurdalny. W zamian powinny byc wprowadzone praktyki w warsztatach itp. Może komuś zależy na tym, żeby nie miał kto jeżdzić. Wiem tylko, że trwają rozmowy w tym kierunku i może sie coś zmieni..

Wymóg wykształcenia przedewszystkim mechanicznego. Żeby lokomotyw nie prowadzili analfabeci tylko ludzie którzy mają pojęcie czym się bawią. Praktyki na warsztacie są obowiązkowe i tak i tak. Ja mam nadzieje że to się nie zmieni!! Wydaje sie wam że jak pogracie w Trainza czy Maszyne to już jesteście świetnymi maszynistami?? A gdzie znajomość lokomotywy? A jak się zepsuje na szlaku to co? zadzwonicie po pomoc drogową?

Spokojnie po co się unosić
Pozwolę sobie dorzucić swoje 0,03 PLN - nie sądzę, aby ktokolwiek z miłośników prowadził pociąg zupełnie sam. Zawsze nad nim jest ktoś jeszcze, kto czuwa nad jazdą i nie pozwoli aby dopuścić do awarii, a jeśli do takiej dojdzie, to on zajmuje się naprawą. Sam miałem przyjemność wcielać się w mechanika m.in. na Ol49, Pt47, Px48, Ty2, TKp i EU07, ale za każdym razem pod czujnym okiem "prawdziwego" maszynisty ...
Pozdrawiam!
FB
Zapisane
px48
Zawiadowca
****
Długość toru:: 335 m

W terenie W terenie


Prezes TPKŚ


« Odpowiedz #7 : 05 Czerwca 2006, 21:30:07 »
0

Cytuj
Wydaje sie wam że jak pogracie w Trainza czy Maszyne to już jesteście świetnymi maszynistami?? A gdzie znajomość lokomotywy? A jak się zepsuje na szlaku to co? zadzwonicie po pomoc drogową?


Tak się składa, że czasami to właśnie ja lub inny miłośnik prędzej wykryje usterkę od mechanika.. A co co do znajomosci lokomotywy, to po 3 latach "przebywania w pobliżu" parowozu, raczej już nic mnie nie zdziwi. Jak sobie przeliczyłem to byłem obecny przy ok 300 jazdach parowozu. Parowóz jest jak niemowlę, które nie mówi, ale wyraźnie przekazuje pewne informacje. Już nie jeden specjalista stwierdził, że gdyby nie te chore przepisy, to już dawno bym miał uprawnienia na palacza (przynajmniej).  
Podobno trwają rozmowy w celu ustanowienia nowego rodzaju maszynisty, tzw "maszynisty kolei wąskotorowych". A wtedy droga do zdobycia papierka będzie już łatwiejsza...
Zapisane

krzysiek20
Gość
« Odpowiedz #8 : 05 Czerwca 2006, 21:44:20 »
0

Cytat: "Przemek"
Cytat: "px48"
A wymóg wykształcenia technicznego jest absurdalny. W zamian powinny byc wprowadzone praktyki w warsztatach itp. Może komuś zależy na tym, żeby nie miał kto jeżdzić. Wiem tylko, że trwają rozmowy w tym kierunku i może sie coś zmieni..

Wymóg wykształcenia przedewszystkim mechanicznego. Żeby lokomotyw nie prowadzili analfabeci tylko ludzie którzy mają pojęcie czym się bawią. Praktyki na warsztacie są obowiązkowe i tak i tak. Ja mam nadzieje że to się nie zmieni!! Wydaje sie wam że jak pogracie w Trainza czy Maszyne to już jesteście świetnymi maszynistami?? A gdzie znajomość lokomotywy? A jak się zepsuje na szlaku to co? zadzwonicie po pomoc drogową?
dokładnie popieram cię w 100%
Zapisane
fidzio
Gość
« Odpowiedz #9 : 05 Czerwca 2006, 22:00:38 »
0

Cytuj
Wymóg wykształcenia przedewszystkim mechanicznego. Żeby lokomotyw nie prowadzili analfabeci tylko ludzie którzy mają pojęcie czym się bawią.


Uważasz ze osoba po liceum jest analfabetą?? Jeżeli chodzi o technika i licea to ja zauważam raczej odwrotną prawidłowość.
Zapisane
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 601 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #10 : 05 Czerwca 2006, 22:14:39 »
0

Cytat: "px48"
Tak się składa, że czasami to właśnie ja lub inny miłośnik prędzej wykryje usterkę od mechanika...


Niestety z moich obserwacji wynika że MK szybciej odkryje usterkę swojego aparatu.

S posdravem Adam
Zapisane

Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #11 : 05 Czerwca 2006, 23:07:42 »
0

Cytat: "px48"
Już nie jeden specjalista stwierdził, że gdyby nie te chore przepisy, to już dawno bym miał uprawnienia na palacza (przynajmniej).

Zamiast jojczeć jakie te przepisy są niedobre to zróbcie se jeden z drugim odpowiednie technikum. Szkolnictwo zaoczne istnieje w naszym kraju.

Cytat: "px48"
Podobno trwają rozmowy w celu ustanowienia nowego rodzaju maszynisty, tzw "maszynisty kolei wąskotorowych". A wtedy droga do zdobycia papierka będzie już łatwiejsza...

Znam wielu maszynistów z papierami i latami dośwaidczenia. Niektórzy z nich nie potrafią odpalić lokomotywy a inni nie umiom jej zgasić. Sa tacy co nie umiom ruszyć zmiejsca. Jeśli teraz papiery ma być łatwiej zdobyć kolej upadnie przez takich maszynistów.
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #12 : 05 Czerwca 2006, 23:31:15 »
0

Dokładnie tak Przemek.

Mam wyjeżdżone kilkadziesiąt godzin i pare tysięcy km... I na parowozie i na dieslach. Nie wiem co bym zrobił gdyby pociąg stanął na szlaku, brak jeszcze doświadczenia. Wiem natomiast że za każda kolejną godziną spędzoną przy naprawie "kociołka" czy smroda ucze się czegoś, wiem że za każdą niespodzianką przy prowadzeniu pociągu wiem więcej. I ucze się nie z przymusu a z miłości do kolei.

Tego brak niestety kolejarzom z zawodu. Dlatego nigdy choć pod tym względem oni nam MKolom nie dorównaja. A jak zdobędziemy doświadczenie..... to my im pokażemy

Co do techników i liceów... teoria - praktyka. Ta zależność się nieco rozbiega w przypadku tych szkół. I o ile na wyższej uczelni to pierwsze sie przydaje to w pracy fizycznej - chociażby przy taborze - niestety nie bardzo.
Zapisane
fidzio
Gość
« Odpowiedz #13 : 05 Czerwca 2006, 23:44:47 »
0

Cytat: "AXEL"

Co do techników i liceów... teoria - praktyka. Ta zależność się nieco rozbiega w przypadku tych szkół. I o ile na wyższej uczelni to pierwsze sie przydaje to w pracy fizycznej - chociażby przy taborze - niestety nie
bardzo.

Sadze ze generalnie masz rację, ale dam sobie obciąc ręke ze na 100 absolwentów techników mało kto zna sie na jak to okresliles "pracy fizycznej przy taborze" tak dobrze jak aktywnie działający MK po liceum a nawet z wyzszym wykształceniem...
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #14 : 06 Czerwca 2006, 00:08:24 »
0

Pod warunkiem że to MK a nia fociści... taki to nigdy sie nie pobrudził przy torach a co dopiero o pracy mówić.
Zapisane
kamicz
SGKW
*
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #15 : 18 Czerwca 2006, 19:50:33 »
0

Cytat: "AXEL"
Pod warunkiem że to MK a nia fociści... taki to nigdy sie nie pobrudził przy torach a co dopiero o pracy mówić.


Wtrące jedno zdanie. Nie zawsze tak jest że MK nie jest focistą. Znam kilka osób (oraz siebie), którzy łażą z aparatem, będz kamerą a smaru się nie wstydzą :wink:
Zapisane

Pozdrawiam, Kamil
Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
www.sgkw.eu
px48
Zawiadowca
****
Długość toru:: 335 m

W terenie W terenie


Prezes TPKŚ


« Odpowiedz #16 : 19 Czerwca 2006, 15:06:54 »
0

Cytuj
Zamiast jojczeć jakie te przepisy są niedobre to zróbcie se jeden z drugim odpowiednie technikum. Szkolnictwo zaoczne istnieje w naszym kraju.

Niestety nie każdy może sobie na to pozwolić. Ja wybieram sie na studia techniczne, więc kłopot z głowy Chichot

Cytuj
Wtrące jedno zdanie. Nie zawsze tak jest że MK nie jest focistą. Znam kilka osób (oraz siebie), którzy łażą z aparatem, będz kamerą a smaru się nie wstydzą

Tylko takich MK jest najwyżej 5%.... :wink: [/quote]
Zapisane

Referee
Młotkowy
**
Długość toru:: 109 m

W terenie W terenie


PawelSzrajber
WWW
« Odpowiedz #17 : 03 Grudnia 2006, 13:20:39 »
0

Ja prowadziłem Px48 przez 15 km (znaczy przebywałem w budce maszynisty), normalnotową SM42 przez 40 km
Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #18 : 03 Grudnia 2006, 13:43:43 »
0

Jeśli nie masz uprawnień to się nie chwal publicznie bo to forum czytają też inspektorzy z UTK.
Zapisane
Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #19 : 03 Grudnia 2006, 16:16:13 »
0

Cytat: "Referee"
 Ale jakby co to nikt tego nie widział i nie czytał  :lol:


Piszesz to na własną odpowiedzialność - taki tekst może Ci zaszkodzić nawet za ładnych parę lat.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!