Tytuł: Projekt zmiany ustawy. Wiadomość wysłana przez: CarnageLink on 04 Lutego 2016, 20:59:21 Witam. W dniu dzisiejszym znalazłem na stronie Rządowego Centrum Legislacji projekt ustawy o zmiany ustawy o transporcie kolejowym oraz niektórych innych ustaw. Link: Projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym oraz niektórych innych ustaw (http://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12281650) Zacząłem czytać i wynika z tego, że maszyniści kolei wąskotorowych by jeździć będą musieli posiadać licencję i świadectwo maszynisty. Jedno mnie zastanawia, to po co zostało zrobione te wyłączenie w roku 2012. Proszę o Wasze opinie w temacie i wymienienie jakie jeszcze zmiany dotyczące kolei wąskotorowych są w tym projekcie. Sam też szukam, ale trochę czasu to zajmie. Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Projekt zmiany ustawy. Wiadomość wysłana przez: Filip Bebenow on 05 Lutego 2016, 04:15:07 Większej bzdury nie słyszałem. Proszę nie siać fermentu. Bardzo niedokładnie pan przeczytał ten projekt.
Pozdrawiam FB Tytuł: Odp: Projekt zmiany ustawy. Wiadomość wysłana przez: CarnageLink on 05 Lutego 2016, 15:46:45 Większej bzdury nie słyszałem. Proszę nie siać fermentu. Bardzo niedokładnie pan przeczytał ten projekt. Pozdrawiam FB Szanowny Panie Filipie, przeczytałem ten projekt (w większości dość pobieżnie, lecz jeśli chodzi o świadectwo i licencję maszynisty z wielką uwagą - wręcz niedowierzaniem o możliwości przywrócenia tejże kwestii na kolei wąskotorowych) i dostatecznie dużo z niego zrozumiałem. W związku z tym postanowiłem napisać o swoich wątpliwościach na forum. Lecz, z Pana wypowiedzi ewidentnie wynika, że jestem fermenciarzem. I z tym się nie zgadzam. Dlatego, przedstawiam obecnie istniejące przepisy i propozycję zawartą w zmianie do ustawy (w formie wycinków). Obecna forma: 2. Z obowiązku uzyskania autoryzacji bezpieczeństwa zwolnieni są: 1) zarządcy: a) których linie kolejowe są funkcjonalnie oddzielone od reszty systemu kolei i są: – przeznaczone do prowadzenia pasażerskich przewozów aglomeracyjnych i wojewódzkich przewozów pasażerskich w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym lub – wpisane do rejestru zabytków lub do inwentarza muzealiów, b) których linie turystyczne są eksploatowane w celach wykonywania przewozów rekreacyjno-wypoczynkowych i okolicznościowych, w tym kolei wąskotorowych, c) których linie wąskotorowe są eksploatowane w celu przewozu rzeczy; 2) zarządcy infrastruktury kolejowej, która jest wyłącznie użytkowana przez właścicieli do prowadzenia własnych przewozów towarowych (zarządcy prywatnej infrastruktury kolejowej). 5. Z obowiązku uzyskania licencji maszynisty i świadectwa maszynisty zwolnieni są prowadzący pociągi lub pojazdy kolejowe po liniach kolejowych, o których mowa w ust. 2 pkt 1, pojazdy kolejowe wyłącznie w obrębie bocznicy kolejowej, a także pojazdy kolejowe specjalne, które nie są przeznaczone do samodzielnej jazdy po czynnych torach kolejowych. Proponowana forma: 1. Warunkiem prowadzenia ruchu kolejowego na linii kolejowej jest posiadanie przez jej zarządcę autoryzacji bezpieczeństwa. 2. Warunku, o którym mowa w ust. 1, nie stosuje się do: 1) linii metra; 2) linii kolejowych: a) wąskotorowych, b) funkcjonalnie oddzielonych od reszty systemu kolei: - przeznaczonych do prowadzenia pasażerskich przewozów aglomeracyjnych lub wojewódzkich przewozów pasażerskich w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym lub - wpisanych do rejestru zabytków lub do inwentarza muzealiów, c) eksploatowanych wyłącznie w celach wykonywania przewozów rekreacyjnowypoczynkowych i okolicznościowych, d) które są wyłącznie użytkowane przez właścicieli do prowadzenia własnych przewozów towarowych. 10. Z obowiązku uzyskania licencji maszynisty i świadectwa maszynisty zwolnieni są prowadzący pociągi lub pojazdy kolejowe po liniach kolejowych, o których mowa w ust. 2 pkt 1, pojazdy kolejowe wyłącznie w obrębie bocznicy kolejowej, a także pojazdy kolejowe specjalne, które nie są przeznaczone do samodzielnej jazdy po czynnych torach kolejowych. Czy dalej Pan uważa, że sieję ferment? Jednocześnie pragnę zauważyć, że tabelka z projektu jest tylko i wyłącznie załącznikiem do uzasadnienia. I w niej jest zawarte, że linie funkcjonalnie oddzielone - przewóz osób, linie muzealne będą musiały posiadać licencję przewoźnika i licencję maszynisty. Zaś, koleje wąskotorowe i koleje turystyczne już nie będą miały tych obostrzeń. Lecz, ta tabelka nie będzie aktem prawnym, tylko zapisy w/w. Pozdrawiam Tytuł: Odp: Projekt zmiany ustawy. Wiadomość wysłana przez: Filip Bebenow on 05 Lutego 2016, 16:33:06 Chciałem coś odpisać, ale... Nie jestem prawdziwym MK, więc się nie wypowiem. Z podnoszeniem larum i biciem w tarabany wstrzymałbym się jednak do chwili opublikowania zmian w Dzienniku Ustaw.
Pozdrawiam serdecznie, FB Tytuł: Odp: Projekt zmiany ustawy. Wiadomość wysłana przez: CarnageLink on 05 Lutego 2016, 16:48:58 Chciałem coś odpisać, ale... Nie jestem prawdziwym MK, więc się nie wypowiem. Z podnoszeniem larum i biciem w tarabany wstrzymałbym się jednak do chwili opublikowania zmian w Dzienniku Ustaw. Pozdrawiam serdecznie, FB Panie Filipie, proszę dokończyć swoją wypowiedź. To jest forum publiczne, na którym toczą się dyskusje. Każdy ma swoje racje i swoje argumenty, więc proszę je przedstawić. Jak pragnąłbym zauważyć to obecnie trwają konsultacje społeczne w tym zakresie. I chciałbym zobaczyć czy którykolwiek z podmiotów wymienionych w rozdzielniku się w omawianym zakresie wypowie. Prace trwają dość szybko. Więc, nie chciałbym być czarnowidzem, ale po uchwaleniu może być już za późno. Nawet po spotkaniu w UTK można już nic nie ugrać. Dlatego, chciałem by ktoś już teraz podjął ten temat. Oby 1 marca nie był złym dniem dla kolei wąskotorowych. Pozdrawiam Tytuł: Odp: Projekt zmiany ustawy. Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 05 Lutego 2016, 18:28:47 2. Warunku, o którym mowa w ust. 1, nie stosuje się do: 1) linii metra; 2) linii kolejowych: a) wąskotorowych, Tytuł: Odp: Projekt zmiany ustawy. Wiadomość wysłana przez: janeczek on 05 Lutego 2016, 18:36:49 I tyle w temacie. A to szkoda, że tak mało ..... i jeszcze większa, że .... nie na temat. :(Tytuł: Odp: Projekt zmiany ustawy. Wiadomość wysłana przez: CarnageLink on 05 Lutego 2016, 19:32:56 2. Warunku, o którym mowa w ust. 1, nie stosuje się do: 1) linii metra; 2) linii kolejowych: a) wąskotorowych, andrzej2110, chciałbym zauważyć że się mylisz tym twierdzeniem. Warunkiem nie stosującym na kolejach wąskotorowych to autoryzacja bezpieczeństwa (ust.1). A nie licencja i świadectwo maszynisty (ust. 10). Przeczytaj jeszcze raz cały post z propozycją zmiany i zobaczysz, że jest tak jak piszę. Pozdrawiam |