Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 01:05:39 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Projekt zmiany ustawy.  (Przeczytany 8810 razy)
CarnageLink
Nowicjusz
*
Długość toru:: 13 m

W terenie W terenie


« : 04 Lutego 2016, 20:59:21 »
0

Witam. W dniu dzisiejszym znalazłem na stronie Rządowego Centrum Legislacji projekt ustawy o zmiany ustawy o transporcie kolejowym oraz niektórych innych ustaw. Link: Projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym oraz niektórych innych ustaw Zacząłem czytać i wynika z tego, że maszyniści kolei wąskotorowych by jeździć będą musieli posiadać licencję i świadectwo maszynisty. Jedno mnie zastanawia, to po co zostało zrobione te wyłączenie w roku 2012. Proszę o Wasze opinie w temacie i wymienienie jakie jeszcze zmiany dotyczące kolei wąskotorowych są w tym projekcie. Sam też szukam, ale trochę czasu to zajmie. Pozdrawiam
Zapisane
Filip Bebenow
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 05 Lutego 2016, 04:15:07 »
0

Większej bzdury nie słyszałem. Proszę nie siać fermentu. Bardzo niedokładnie pan przeczytał ten projekt.

Pozdrawiam
FB
Zapisane
CarnageLink
Nowicjusz
*
Długość toru:: 13 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 05 Lutego 2016, 15:46:45 »
0

Większej bzdury nie słyszałem. Proszę nie siać fermentu. Bardzo niedokładnie pan przeczytał ten projekt.

Pozdrawiam
FB

Szanowny Panie Filipie,

przeczytałem ten projekt (w większości dość pobieżnie, lecz jeśli chodzi o świadectwo i licencję maszynisty z wielką uwagą - wręcz niedowierzaniem o możliwości przywrócenia tejże kwestii na kolei wąskotorowych) i dostatecznie dużo z niego zrozumiałem. W związku z tym postanowiłem napisać o swoich wątpliwościach na forum.

Lecz, z Pana wypowiedzi ewidentnie wynika, że jestem fermenciarzem. I z tym się nie zgadzam. Dlatego, przedstawiam obecnie istniejące przepisy i propozycję zawartą w zmianie do ustawy (w formie wycinków).

Obecna forma:

2. Z obowiązku uzyskania autoryzacji bezpieczeństwa zwolnieni są:
1) zarządcy:
a) których linie kolejowe są funkcjonalnie oddzielone od reszty systemu kolei i są:
– przeznaczone do prowadzenia pasażerskich przewozów aglomeracyjnych i wojewódzkich przewozów pasażerskich w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym lub
– wpisane do rejestru zabytków lub do inwentarza muzealiów,
b) których linie turystyczne są eksploatowane w celach wykonywania przewozów rekreacyjno-wypoczynkowych i okolicznościowych, w tym kolei wąskotorowych,
c) których linie wąskotorowe są eksploatowane w celu przewozu rzeczy;
2) zarządcy infrastruktury kolejowej, która jest wyłącznie użytkowana przez właścicieli do prowadzenia własnych przewozów towarowych (zarządcy prywatnej infrastruktury kolejowej).

5. Z obowiązku uzyskania licencji maszynisty i świadectwa maszynisty zwolnieni są prowadzący pociągi lub pojazdy kolejowe po liniach kolejowych, o których mowa w ust. 2 pkt 1, pojazdy kolejowe wyłącznie w obrębie bocznicy kolejowej, a także pojazdy kolejowe specjalne, które nie są przeznaczone do samodzielnej jazdy po czynnych torach kolejowych.

Proponowana forma:

1. Warunkiem prowadzenia ruchu kolejowego na linii kolejowej jest posiadanie przez jej zarządcę autoryzacji bezpieczeństwa.
2. Warunku, o którym mowa w ust. 1, nie stosuje się do:
1) linii metra;
2) linii kolejowych:
a) wąskotorowych,
b) funkcjonalnie oddzielonych od reszty systemu kolei:
- przeznaczonych do prowadzenia pasażerskich przewozów
aglomeracyjnych lub wojewódzkich przewozów pasażerskich w
rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym
transporcie zbiorowym lub
- wpisanych do rejestru zabytków lub do inwentarza muzealiów,
c) eksploatowanych wyłącznie w celach wykonywania przewozów rekreacyjnowypoczynkowych
i okolicznościowych,
d) które są wyłącznie użytkowane przez właścicieli do prowadzenia własnych
przewozów towarowych.

10. Z obowiązku uzyskania licencji maszynisty i świadectwa maszynisty zwolnieni
są prowadzący pociągi lub pojazdy kolejowe po liniach kolejowych, o których mowa w
ust. 2 pkt 1, pojazdy kolejowe wyłącznie w obrębie bocznicy kolejowej, a także pojazdy
kolejowe specjalne, które nie są przeznaczone do samodzielnej jazdy po czynnych
torach kolejowych.

Czy dalej Pan uważa, że sieję ferment?

Jednocześnie pragnę zauważyć, że tabelka z projektu jest tylko i wyłącznie załącznikiem do uzasadnienia. I w niej jest zawarte, że linie funkcjonalnie oddzielone - przewóz osób, linie muzealne będą musiały posiadać licencję przewoźnika i licencję maszynisty. Zaś, koleje wąskotorowe i koleje turystyczne już nie będą miały tych obostrzeń. Lecz, ta tabelka nie będzie aktem prawnym, tylko zapisy w/w.

Pozdrawiam
Zapisane
Filip Bebenow
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 05 Lutego 2016, 16:33:06 »
0

Chciałem coś odpisać,  ale...  Nie jestem prawdziwym MK, więc się nie wypowiem. Z podnoszeniem larum i biciem w tarabany wstrzymałbym się jednak do chwili opublikowania zmian w Dzienniku Ustaw.
Pozdrawiam serdecznie,
FB
Zapisane
CarnageLink
Nowicjusz
*
Długość toru:: 13 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 05 Lutego 2016, 16:48:58 »
+1

Chciałem coś odpisać,  ale...  Nie jestem prawdziwym MK, więc się nie wypowiem. Z podnoszeniem larum i biciem w tarabany wstrzymałbym się jednak do chwili opublikowania zmian w Dzienniku Ustaw.
Pozdrawiam serdecznie,
FB

Panie Filipie, proszę dokończyć swoją wypowiedź. To jest forum publiczne, na którym toczą się dyskusje. Każdy ma swoje racje i swoje argumenty, więc proszę je przedstawić. Jak pragnąłbym zauważyć to obecnie trwają konsultacje społeczne w tym zakresie. I chciałbym zobaczyć czy którykolwiek z podmiotów wymienionych w rozdzielniku się w omawianym zakresie wypowie. Prace trwają dość szybko. Więc, nie chciałbym być czarnowidzem, ale po uchwaleniu może być już za późno. Nawet po spotkaniu w UTK można już nic nie ugrać. Dlatego, chciałem by ktoś już teraz podjął ten temat. Oby 1 marca nie był złym dniem dla kolei wąskotorowych.

Pozdrawiam
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #5 : 05 Lutego 2016, 18:28:47 »
-1


2. Warunku, o którym mowa w ust. 1, nie stosuje się do:
1) linii metra;
2) linii kolejowych:
a) wąskotorowych,

I tyle w temacie.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 05 Lutego 2016, 18:36:49 »
+1

I tyle w temacie.
A to szkoda, że tak mało ..... i jeszcze większa, że .... nie na temat.  Smutny
Zapisane
CarnageLink
Nowicjusz
*
Długość toru:: 13 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 05 Lutego 2016, 19:32:56 »
+1


2. Warunku, o którym mowa w ust. 1, nie stosuje się do:
1) linii metra;
2) linii kolejowych:
a) wąskotorowych,

I tyle w temacie.

andrzej2110, chciałbym zauważyć że się mylisz tym twierdzeniem. Warunkiem nie stosującym na kolejach wąskotorowych to autoryzacja bezpieczeństwa (ust.1). A nie licencja i świadectwo maszynisty (ust. 10). Przeczytaj jeszcze raz cały post z propozycją zmiany i zobaczysz, że jest tak jak piszę.

Pozdrawiam
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!