Świat kolejek wąskotorowych SMF
20 Listopad 2019, 00:29:14 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 ... 10
 1 
 : 18 Listopad 2019, 15:26:28 
Zaczęty przez Arczi - Nowe: wysłane przez MichałŁ
Dzięki za wyjaśnienie. Zastanawiało mnie jak to działa, jak tam nie ma żadnej kabiny dla operatora. A to jest przyczepa.

 2 
 : 18 Listopad 2019, 09:02:52 
Zaczęty przez Trabant - Nowe: wysłane przez Trabant
Witam, zacząłem sklejać ten parowóz. Kupiłem go jak był nowością, ale dopiero teraz zabrałem się za sklejanie. Całość robię metodą budżetową. Kseruję oryginał, podklejam brystolem lub inną tekturą i wtedy sklejam żeby nie niszczyć wycinanki. Dlatego mogę powtórzyć nieudaną część. Całość oczywiście maluje na bieżąco. Podłogę zrobiłem z zapałek.

 3 
 : 17 Listopad 2019, 21:16:51 
Zaczęty przez PX48-28 - Nowe: wysłane przez ksiezyc_nad_gieesem
Żeby nie tworzyć nowych wątków.
Takie coś wala mi się po dysku.
Się zamienię na inne kwity ... hehehe

Bądźcie zdrowi.

Jarek

 4 
 : 17 Listopad 2019, 20:01:52 
Zaczęty przez robbo2k - Nowe: wysłane przez andrzej2110
07.09.1975 roku z Sochaczewa do Wyszogrodu https://www.youtube.com/watch?v=2H3DXoX8InQ

 5 
 : 17 Listopad 2019, 19:21:39 
Zaczęty przez Arczi - Nowe: wysłane przez kemot324
https://www.youtube.com/watch?v=APMz27EuQHI
w 29.10

 6 
 : 17 Listopad 2019, 17:30:11 
Zaczęty przez Kucyk - Nowe: wysłane przez Kucyk
Ta torba wisi na zewnątrz też na zdjęciach T. Roszaka z zimy 1980/81 więc... aż strach pomyśleć co zawiera.

Wracając do tematu - nawet na małych parowozach jeśli turbozespół był zabudowany, to nie ma możliwości nie zauważyć go choćby po charakterystycznej rurze wydechowej. Ona zawsze skierowana była tak, by para nie zasłaniała widoczności najczęściej przy kominie. Poza tym prądnica to kawał klamota - nie ukryje się jej.





Tu dodam a propos widoczności, że na niektórych Kp4 wydech był prowadzony poziomo nad dach budki!


 7 
 : 17 Listopad 2019, 17:15:08 
Zaczęty przez Kucyk - Nowe: wysłane przez Michał Z
Słynna HF 10357 (ta z tajemniczą torbą na tylnej ścianie budki) miała reflektor i z tyłu.
ta torba to prowiant obsługi na służbę, to najchłodniejsze miejsce Mrugnięcie
Na żadnym zdjęciu różnych parowozów nie widać turbogeneratora - gdyby były na pomoście, to z rachunku prawdopodobieństwa wynika, że na połowie z tych zdjęć powinno być go widać. Dlatego raczej napewno były to baterie w pakiecie. Używali jak musieli, np. jak jechali wzdłuż drogi po zmroku. Włączanie świateł za dnia to bardzo współczesny pomysł.

 8 
 : 17 Listopad 2019, 16:30:39 
Zaczęty przez Kucyk - Nowe: wysłane przez Jsz
A ja tam myślę że turbogenerator mógł być umieszczony gdzieś w nietypowym miejscu.Na zdjęciach parowozy są uchwycone tylko z jednej strony, więc co było zamontowane z drugiej nie mamy pewności.Są jeszcze osoby które miały szanse widzieć te maszyny w ruchu.

 9 
 : 17 Listopad 2019, 13:11:31 
Zaczęty przez Arczi - Nowe: wysłane przez PiotrS
Cześć

W zakładzie Bór za Lasem koło Czarnego Dunajca też coś podobnego jest. Zawsze mogę tam zapytać ale chyba szybciej będzie coś w sieci znaleźć.

Pozdrawiam.

PiotrS

 10 
 : 17 Listopad 2019, 13:07:56 
Zaczęty przez Kucyk - Nowe: wysłane przez Kucyk
Być może już nie ma. Słynna HF 10357 (ta z tajemniczą torbą na tylnej ścianie budki) miała reflektor i z tyłu.
A ta z Cukrowni Guzów nawet dwa:



Co do akumulatorów, to myślę że wobec ich deficytowości - przypomnę że z jeszcze na początku lat 90 kradzieże ich z samochodów był na porządku dziennym - raczej mogły to być tzw. baterie ogniw, czyli zespół "gołych" R-20 władowany do tekturowej skrzynki 20X20 i zalany pakiem (taką smołą) z którego wystawały dwa przewody do podłączenia. Było to powszechne źródło prądu do np. lampek do barier przy robotach drogowych. I nikt tego nie kradł, bo po co?

A czy tego używano? To już chyba temat nie do ogarnięcia.

Strony: [1] 2 3 ... 10
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!