Świat kolejek wąskotorowych SMF
17 Grudzień 2017, 22:32:27 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 ... 10
 1 
 : Dzisiaj o 22:01:59 
Zaczęty przez Franc Maurer - Nowe: wysłane przez Kajetan
Bardzo Ci Pawle dziękuję za kolejny mały kawałeczek do tej układanki.

Pozwoliłem sobie dzisiaj, korzystając z wolnej chwili, zajrzeć na stację. Widoki są następujące:

1) Przyjeżdżamy na stację. Żywej duszy nie ma. Na drzwiach dawnej kasy biletowej kartka z programem 100-lecia kolejki...




2) Człapiemy w stronę lokomotywowni. Tu także nikogo nie ma, aczkolwiek budynek poobwieszany kamerami i prowizorycznymi lampami (pamiątka chyba z czasów SKPL) jak przysłowiowa choinka. W środku, przez szparę w drzwiach, widać WMc z żurawikiem. Podejrzewam że również tam znajdziemy MBxd1




3) Jest, jest ślad życia!



4) W okolicy poniewierają się wraki wagonów MBxd2. Część nawet wózków nie ma. Doliczyłem się czterech: MBxd2-214, 215, 217, 219



Muszą stać w tym miejscu naprawdę długo skoro już drzewa przez podłogę przerosły...



5) Wędrujemy w stronę warsztatów



Wszędzie witają nas ostrzeżenia przed złymi psami. Nie napotkałem ani jednego.



Dochodzimy do clou, czyli fantów stojących przed halą warsztatów



3Aw należący do SKKW - Ex Piotrków



3Aw, wersja Times New Roman


Letniak i część pozostałych fantów



Buda dla psa, nieobsadzona



I dwa szpiegowskie zdjęcia Lxd2 stojących w hali



 2 
 : Dzisiaj o 21:51:18 
Zaczęty przez RezerwA - Nowe: wysłane przez Vader
Dorobione suwaki dolne do knora  Duży uśmiech

 3 
 : Dzisiaj o 15:34:43 
Zaczęty przez PiotrS - Nowe: wysłane przez majster
Wagon Bxh 368 był fabrycznie zbudowany jako osobowy. Według moich informacji zbudowano go w 1894 roku w fabryce w Görlitz prawdopodobnie dla gnieźnieńskiej kolei powiatowej, świadczyć mogą o tym pewne charakterystyczne dla GKP elementy wagonu, widoczne na różnych dostępnych jego zdjęciach. Po przekuciu tej kolei na 750 mm trafił do Myszyńca.

 4 
 : Dzisiaj o 15:20:49 
Zaczęty przez Franc Maurer - Nowe: wysłane przez 2xm
Cytuj
My dojrzewamy, a nie starzejemy się

Złośliwy obserwator wydarzeń wokół KKD mógłby stwierdzić, że jest dokładnie odwrotnie Język
Ja oczywiście nie jestem złośliwy.

 5 
 : Dzisiaj o 14:29:01 
Zaczęty przez PiotrS - Nowe: wysłane przez Kucyk
Ja myślałem że tego typu wagony miały jakiś wojskowy rodowód, bo jednak dla zwykłej komunikacji pasażerskiej wnętrze chyba nie było zbyt dobrze rozwiązane. Ot np. w czasie działań wojennych położono jakąś feldbankę i przyjechała inspekcja od Kajzera, to właśnie w takie wagoniki wąsaci generałowie w pikielhaubach się pakowali aby przy sznapsach wskazywać przez okna palcami wsie do pacyfikacji.

 6 
 : Dzisiaj o 14:20:16 
Zaczęty przez PiotrS - Nowe: wysłane przez PiotrS
Patrząc na zdjęcia archiwalne z kolei myszyniecko - ostrołęckiej rzuca się w oczy dosyć duże zróżnicowanie wagonów pasażerskich, z których część stanowi adaptacje krytych wagonów towarowych. Bxh 388 to właśnie przebudowany wagon kryty, który już w Myszyńcu służył do przewozu pasażerów. Ten wagon lub bardzo podobny występuje nawet w filmie: https://www.youtube.com/watch?v=ZmYSZjWsdIE.
W kwestii wagonu Bx 368, o który pytasz mogło być podobnie. Niestety nie znam jego genezy, ale on także zyskał swoją aktualną (pasażerską) architekturę jeszcze w Myszyńcu.  Jego archiwalne zdjęcie z 1968 r. występuje w monografii Andrzeja Tajcherta "Koleje wąskotorowe na Kurpiach".

 7 
 : Dzisiaj o 13:54:38 
Zaczęty przez ronnie861 - Nowe: wysłane przez Piotrek
Krótko streszczając: było mglisto i klimatycznie.
https://youtu.be/sRSd_qA3IyU

 8 
 : Dzisiaj o 13:15:38 
Zaczęty przez PiotrS - Nowe: wysłane przez Kucyk
Dziękując za odpowiedź poproszę jeszcze o wyjaśnienie do czego służył fabrycznie, bo chyba nie do wożenia zwykłych pasażerów?

 9 
 : Dzisiaj o 12:49:18 
Zaczęty przez PiotrS - Nowe: wysłane przez PiotrS
Osobliwość tego wagonu polega m.in. na tym, że od czasu przywiezienia z Myszyńca do przedmiotowego remontu nie podlegał żadnym pracom remontowym. O ile wagon Bxh 388 został parokrotnie odmalowany, (ostatni raz został wyremontowany około 2005 r.) to Bx 368 przez większość swojego pobytu w Czarnym Dunajcu tj. około  40 lat był odstawiony na zarastającej krzakami bocznicy. Niegdyś służył jako mobilny szałas - garderoba dla pracowników na terenie kopalni. Wówczas sporadycznie wyjeżdżał na szlak. Ale szybko tę funkcję przejął Bxh 388. Dlatego jeszcze w zeszłym roku, do czasu remontu wewnątrz można było podziwiać oryginalne oznaczenia PKP rodem z Myszyńca.


 10 
 : Dzisiaj o 12:03:43 
Zaczęty przez Franc Maurer - Nowe: wysłane przez mylene
Jedni się starzeją, a drudzy dojrzewają, to zależy od sposobu patrzenia na życie. My dojrzewamy, a nie starzejemy się i jest tu mowa o ludziach, nie o materii kolejkowej, bo ona nie ma wyboru. Proste Uśmiech
Dla osoby dojrzałej w zakresie tematu KKW jest np. oczywiste, że SKKW to poprzednio SKOKW, ale SKKW to nie TPKKD i wrzucanie tych organizacji do jednego wora jest niestosowne i niewłaściwe.
To że obie organizacje działały na jednej kolejce nie oznacza, że powinny być tak samo postrzegane.
TPKKD przez raptem 3 lata swojego istnienia, poruszało się nielegalnie na terenie PKP i wykonywało prace bez zezwolenia konserwatora jednocześnie kłamiąc lokalnej władzy, że takowe zezwolenia posiada. Ktoś się prawdopodobnie zdenerwował z tego powodu i widać podziękował Towarzystwu.
SKKW mimo mocnych zgrzytów z władzą w Krośniewicach, przypomnę straszenie nas sądem za rzekome naruszenie dóbr osobistych Pani Burmistrz, nadal pracuje i robi co w jego mocy, by KKW nie odeszło całkiem w niebyt i zapomnienie.
Ja 3 lata temu informowałem Prezesa tamtego Towarzystwa o ryzyku pojawienia się bałaganu wraz z ich obecnością na KKW. Niestety nie było reakcji, a efekty widzą dziś wszyscy. Towarzystwo się likwiduje, w sprawę ich działań na KKW włączyło się PKP, został wstrzymany proces przekazywania kolejki do lokalnego samorządu.  
Towarzystwo zestarzało się lekko przez te 3 lata, ale niestety nie dojrzało do tego, by na przykładzie SKKW uzyskać w/w pozwolenia/zezwolenia nie wspomnę o tym, że nie potrafiłó choćby pytać co im wolno, a czego nie, bo my przez 11 lat działania trochę doświadczenia już zebraliśmy. Szkoda więc, że poczuli się zbyt pewnie na terenie kolejki, ale teraz to już historia i nie ma co gdybać.
Więc wracając do odpowiedzi na cytowane wyżej pytanie, jedni się starzeją inni dojrzewają.

Strony: [1] 2 3 ... 10
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!