Świat kolejek wąskotorowych SMF
18 Wrzesień 2019, 20:08:18 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 ... 10
 1 
 : 14 Wrzesień 2019, 13:14:32 
Zaczęty przez Tw53 Rudy - Nowe: wysłane przez WIĆUŚ
Faktycznie 4 sztuki 1Aw, nie wiem skąd wziął mi się ten piąty. Jestem pewien że jakiś wagon ogrzewczy był, z kotłem w środku i rurą w izolacji ułożoną na zewnątrz wzdłuż pudła. No chyba że cała ta aparatura miała inne zastosowanie niż ogrzewanie

 2 
 : 14 Wrzesień 2019, 10:37:05 
Zaczęty przez a cygan - Nowe: wysłane przez a cygan
Miałem okazję śledzić w internecie "linię 102" i zazdrościłem możliwości jazdy drezynami na drugą stronę granicy, nie wspominając o kawiarence i salonce tuż obok dworca w Przemyślu. W środę, wracając z Zakarpacia, miałem trochę wolnego czasu by odwiedzić "lokal" i zapoznać się z ofertą "linii 102".
Wzorem imprezy "Europejskie Dni Dobrosąsiedztwa 2019 Zbereże (PL) – Adamczuki (UA)", można pomyśleć i zorganizować podobną. Będzie łatwiej, bo tam trzeba budować most pontonowy.
Jest u nas trochę drezyn na normalny tor i można przejechać do Niżankowic.

 3 
 : 14 Wrzesień 2019, 05:47:04 
Zaczęty przez Paweł Niemczuk - Nowe: wysłane przez Paweł Niemczuk
W załączeniu plik graficzny reklamujący Nocną Szychtę Mrugnięcie

A piękne dzięki Uśmiech

 4 
 : 14 Wrzesień 2019, 05:22:35 
Zaczęty przez Tw53 Rudy - Nowe: wysłane przez Marek Sz
Na GKW nie było wagonu ogrzewczego, ten stalowy o którym piszesz to obłożony blachą typowy kryty na 785mm, używany jako magazyn przy robotach torowych. Tzw "kochówka" od nazwy firmy, która jeszcze w czasach PRL wykonywała naprawy infrastruktury na GKW. 1Aw były 4 sztuki, "opolskich" 3 o ile pamiętam + chyba 2 podwozia z takich wagonów, używane jako platformy. Platformy na wózkach LH to wagony z HMN Szopienice, jeśli mówimy o tych samych.

 5 
 : 13 Wrzesień 2019, 20:37:58 
Zaczęty przez Zgroza - Nowe: wysłane przez brok
(...)
Jakby tego było mało różne pojazdy mogą być: skonstruowane, wyprodukowane, wytworzone, powstałe, stworzone, a na koniec jest, że to wszystko było jednak wyprodukowane
(...)

Wygląda na to, że redagował to jakiś polonista Uśmiech W opracowaniach dobrze jest unikać powtórzeń wyrazów, tylko starać się używać synonimów, ale można wpaść w pułapkę. Bo jak zastąpić określenie linia kolejowa? stalowy szlak, droga żelazna i co dalej? 

Co nie zmienia faktu, że w dzisiejszych czasach, wszystko zmierza w drugą stronę, nikogo nie razi już zdanie: Póki co na wąskotorowych szlakach jeżdżą jeszcze ciuchcie, co strasznie cieszy dzieci ale tylko latem, bo jak piździ to pociągów nie ma. (i cyk dziesięć slajdów do przejrzenia)

 6 
 : 13 Wrzesień 2019, 16:00:39 
Zaczęty przez Tw53 Rudy - Nowe: wysłane przez WIĆUŚ
Mi się wydaje że w Rudach po prostu nie ma właściwego wagonu "towarowo-rowerowego" i stąd ten nierozwiązywalny problem.

Są trzy kryte, dwa brankardy i jeden ex-polewaczka. Za to kiedyś było aż pięć, oprócz tych wcześniej wymienionych był jeszcze dwuosiowy kryty, który pojechał do Czech i już nie wrócił, oraz czteroosiowy (ex-ogrzewczy jeśli dobrze pamiętam że to ten akurat) ze stalowym pudłem, po którym ślad zaginął, zapewne zezłomowany. Rudy to była kiedyś zbieranina nietypowego taboru, praktycznie jedynych i wyjątkowych egzemplarzy na wąskim torze: wagon kryty ogrzewczy, urządzenie do odmiałowywania, 2 ostatnie platformy na wózkach Linke-Hoffman, kilka sztuk wagonów pochodzących z przemysłu, ze zderzakami z blaszanego płaskownika, pełny komplet pięciu wagonów 1Aw, jedynych na 785mm, 3 sztuki wagonów osobowych z ZNTK Opole, w zasadzie ostatnia szansa do zestawienia całego pociągu z tych wagonów, nie licząc nikłych szans na to co stoi w Sochaczewie. Niestety poprzedni zarząd zadbał o to aby tą kolekcję mocno uszczuplić.

 7 
 : 13 Wrzesień 2019, 13:47:38 
Zaczęty przez Paweł Niemczuk - Nowe: wysłane przez greywolf
W załączeniu plik graficzny reklamujący Nocną Szychtę Mrugnięcie

 8 
 : 13 Wrzesień 2019, 10:25:22 
Zaczęty przez Tw53 Rudy - Nowe: wysłane przez Tw53 Rudy
Mi się wydaje że w Rudach po prostu nie ma właściwego wagonu "towarowo-rowerowego" i stąd ten nierozwiązywalny problem.
jest ten. Używany w pociągach specjalnych.

 9 
 : 13 Wrzesień 2019, 07:36:00 
Zaczęty przez Tw53 Rudy - Nowe: wysłane przez Kucyk
Mi się wydaje że w Rudach po prostu nie ma właściwego wagonu "towarowo-rowerowego" i stąd ten nierozwiązywalny problem.

 10 
 : 13 Wrzesień 2019, 01:49:15 
Zaczęty przez Tw53 Rudy - Nowe: wysłane przez Paweł Niemczuk
W Bytomiu sprawa jest rozwiązana w ten sposób, że w każdym pociągu kursuje brankard (czasem nawet dwa) z konduktorem bagażowym na pokładzie. Co więcej - przewóz rowerów jest bezpłatny.
A, i generalnie gratuluję pomysłu rezerwacji miejsc.To nie działa. Generuje w dniach szczytu dwa problemy:
- ktoś rezerwuje, a potem się nie zjawia
- już widzę obsługę pilnującą zarezerwowanych miejsc, jak rozentuzjazmowany tłum wali drzwiami i oknami. Żeby tego dopilnować trzeba by mieć, prócz kierownika (i, ewentualnie, konduktora) ze dwóch ochroniarzy, heh....

Strony: [1] 2 3 ... 10
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!