Marcin Przybysz
Gość
|
 |
« : 21 Maja 2007, 23:16:39 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #1 : 21 Maja 2007, 23:39:54 » |
0
|
Jakis czas temu rozgorzała dyskusja w jaki to sposób połączyć szyny z bunkra z szynami na zewnątrz. Niektórzy wyszydzili zaroponowaną przeze mnie metode kotew wklejanych ( http://750mm.pl/viewtopic.php?t=1203&postdays=0&postorder=asc&start=15 ) , że to niby tylko 600mm a nie cmk "mistrzu"  a jednak .... W beton za pomocą masy żywicznej wkleilem pręty gwintowane M16 (otwory fi 18, masa zywiczna i włożone w to pręty - w dużym uproszczeniu). Za pomocą łap mocujacych firmy SIKLA zamocowaliśmy tor do betonu poprzez podkładki slizgowe wykonane ze zbrojonego tw. sztucznego. Tor trzyma sie niczym w merze warszawskim Jako ciekawostke dodam, że otwory maja głębokość ok 150 mm. Na głębokości 100mm niemiecki konstruktor zastosował w betonie supergęste zbrojenie przez ktore musielismy sie wraz z Bartkiem z Klanu z uporem maniaka przebijać. Udało sie ... na fotkach tor jeszcze przed końcowym ustawieniem względem toru wychodzącego z bunkra. Teraz nie czuć wogóle styku. Technologia założona na początku sprawdziła sie w praktyce.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #2 : 22 Maja 2007, 06:49:47 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 11:44:52 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #3 : 22 Maja 2007, 07:00:54 » |
0
|
... no niestety troch tokosztuje. Minimalny koszt jednego zamocowania to około 30-40zł.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kalito
|
 |
« Odpowiedz #4 : 22 Maja 2007, 08:27:54 » |
0
|
Niektórzy wyszydzili zaroponowaną przeze mnie metode kotew wklejanych, że to niby tylko 600mm a nie cmk "mistrzu"  a jednak .... ... no niestety troch tokosztuje. Minimalny koszt jednego zamocowania to około 30-40zł. No i wlasnie o to tym niektorym pewnie chodzilo... Koszt niewspolmiernie wysoki w stosunku do potrzeb. BTW ile takich przytwierdzen bedzie wykonane?
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Kalito Piszę w miarę poprawnie po polsku.
|
|
|
KLAN PALUCHOWSKICH
|
 |
« Odpowiedz #5 : 22 Maja 2007, 08:33:01 » |
0
|
BTW ile takich przytwierdzen bedzie wykonane? Wszystkie przytwierdzenia w liczbie sztuk 12 (6 punktów po 2 kotwy) zostały już wykonane.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kalito
|
 |
« Odpowiedz #6 : 22 Maja 2007, 09:23:11 » |
0
|
No to od biedy mozna sie bylo pokusic na te kosmiczna technologie... 
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Kalito Piszę w miarę poprawnie po polsku.
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #7 : 22 Maja 2007, 13:37:23 » |
0
|
... niestety w tym przypadku nie było innej mozliwości.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin Przybysz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #8 : 22 Maja 2007, 14:39:31 » |
0
|
Była, była, na upartego można było rozwiercić dziury kosztem l2 wierteł i dnia pracy, wstawić drewniane kołki i zabić gwoździe...
Ale niech nam nie umyka jedno - to jest praca w obrębie bunkra, gdzie wszystko jest zrobione z niemiecką wojenną solidnością i precyzją - nie ma miejsca na żadną prowizorkę.
Bunkier będzie żył - z czasem zostaną uruchomione wszystkie systemy, wentylacja, itp - byłoby wstyd, gdyby system kolejowy okazał się partaniną.
Powiem tak - organizacja Todta by się tego wykonania nie powstydziła :twisted:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
bradko
Nowicjusz

Długość toru:: 25 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #9 : 22 Maja 2007, 14:58:46 » |
0
|
Powiem tak - organizacja Todta by się tego wykonania nie powstydziła :twisted: Jedna rzecz mnie niepokoi - jeżeli, jak na zdjęciach, łapy jednym końcem opierają się wprost na betonie, to to nie zacznie się wykruszać?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin Przybysz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #10 : 22 Maja 2007, 15:15:22 » |
0
|
Na to idzie jeszcze warstwa betonu - na wysokość główki szyny. Nie ma obawy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #11 : 23 Maja 2007, 12:23:36 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 11:44:38 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
KLAN PALUCHOWSKICH
|
 |
« Odpowiedz #12 : 23 Maja 2007, 14:40:23 » |
0
|
Widać, że na lewym toku szyn jest poważna przerwa - czy szyna lewa została przed zamocowaniem podcięta do właściwych proporcji? Lewy tok szynowy został odpowiednio podcięty oraz podszlifowany tak aby nie było problemów z przejeżdżaniem przez złącze. Na chwilę obecną większym problemem są zbyt wąskie rowki w torowisku w bunkrze.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ok333
|
 |
« Odpowiedz #13 : 23 Maja 2007, 20:03:59 » |
0
|
Panowie moje gratulacje ! Widze ,ze korzystacie z madrosci ludowych powiedzen :wink: tu z Podhala ... Trzeba sobie radzic - powiedzial baca - zawiazujac buta glisda .. Axel , kapelusz z piorkiem i parzenice mozesz juz nosic !!!!
Pozdrawiam
|
|
|
Zapisane
|
Ratujmy Koleje Waskotorowe !!! ----------------------------------------------- ,, Najlatwiej niszczyc . Trudno zachowac to , co warte zachowania.'' Wislawa Szymborska
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #14 : 24 Maja 2007, 01:19:38 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 11:44:31 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin Przybysz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #15 : 24 Maja 2007, 09:05:48 » |
0
|
Y-yy, piszesz o innym problemie - drzwi. nie chowające się w ścianie (tak jak chowały się niemieckie oryginalne). To też problem, bo na czas przejazdu trzeba drzwi zamykać, ale może to i dobrze, ze względu na bezpieczeństwo zwiedzających :wink:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|