Świat kolejek wąskotorowych SMF
10 Października 2024, 22:10:01 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3 4 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Chcemy reaktywowac waskotorowke w Helu  (Przeczytany 83970 razy)
Vallenty
Czytelnik

Długość toru:: 8 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #20 : 07 Września 2006, 10:27:33 »
0

sorry - zrobilem jedna osobe z

emibe - dzieki za mapke!!!!
i z

Marcina Przybysza - pozostale pytania, zadane wyzej...
Zapisane

pozdrawiam z pieknego zawsze Helu i zapraszam na najwieksza strone www o Helu:
http://hela.com.pl oraz na strone Muzeum: http://www.hela.com.pl
Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #21 : 07 Września 2006, 20:16:14 »
0

Czołem,
rozmawiałem z samym Dyrektorem

Bardzo pozytywnie, ale wybaczcie, szczegóły jutro wieczorem, jestem w trasie (cholerna praca, ja powinienem być na wakacjaaaaach)

marcin

a mapki Emibe zwykle są niesamowite -  to fakt
Zapisane
ok333
Dyrektor
*****
Długość toru:: 596 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #22 : 07 Września 2006, 21:55:04 »
0

Temperatura rosnie Chichot  ! Krag sie rozszerza  Chichot /. Vallenty rozbudowuj pensjonat  :wink:  Chichot !!!

http://www.skokw.info/tor6/23.htm

Na tym forum - juz od dluzszego czasu tez trwa dyskusja. Laczmy sily . Pozyskalismy Geografa i samego Papierza  Chichot . Waldi tez jest zdolnym komputerowcem!
Ale ! UWAGA CHLOPCY !!! Zabysmy nie zadeptali helskiej waskotorowki !Najwazniejsze , to pozyskac do naszych dzialan Marynarke Wojenna i Samorzad !  UNIO , szykuj juz kase dla KOLEJKI ! :wink:

Pozdrawiam z Wielkopolski Wschodniej - po gospodarsku.

ok333
----------------------------------
SKPL - Kolej na Olej
Ekopaliwa - w sam raz dla ,,Heli''
Zapisane

Ratujmy Koleje Waskotorowe  !!!
-----------------------------------------------
,, Najlatwiej niszczyc .
   Trudno zachowac to , co warte zachowania.''
Wislawa Szymborska
Vallenty
Czytelnik

Długość toru:: 8 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #23 : 08 Września 2006, 09:03:34 »
0

Rozne fora dyskusyjne...
Jak odnotowalem, dyskusja na temat holejki helskiej toczy sie juz co najmniej na czterech forach:
http://www.750mm.pl/forum/viewtopic.php?t=1011&highlight=hel

http://www.750mm.pl/forum/viewtopic.php?t=1004&highlight=hel

http://www.750mm.pl/forum/viewtopic.php?t=581&highlight=hel

http://www.skokw.info/tor6/23.htm

A moze ktos z Was zna jeszce inne fora?
A moze tak wartoby zgromadzic temat w jednym miejscu i tam go kontynuowac?
A przy okazji - spotkalem na tych forach rozpaczliwe posty poszukiwaczy niedostepnej rzekomo mapki kolei waskotorowej w Helu...
A czy nikomu nie przyszlo do glowy napisac na strone http://hela.com.pl - nie chwalac sie najwieksza strone www o Helu i o taka mapke zapytac?
Obecnie mapka jest w zasobach Muzeum Obrony Wybrzeza w Helu i tez chyba wartoby bylo, zeby MOW - jako gospodarz terenu - jakos gromadzilo "kolejkowiczow"  chcacych te kolejke reaktywowac.

I dodatkowo - moja prosba do Emibe - prosze w imieniu MOW i "Helskiej Tawerny" o prawa do publikacji mapki na www i informacje jakie dane autorskie zamiescic.
A ponadto - wszelkie mapki, jakie ktokolwiek wykona, beda w Muzeum Obrony Wybrzeza wdziecznie przyjete i skatalogowane "dla potomnosci"
Mozna wysylac na moj adres wszarski@energoprojekt.pl lub na ktorykolwiek inny adres opublikowany na stronie
http://www.helmuzeum.pl/kontakt.htm

Pozdrawiam forumowiczow i marze o chwili, gdy nasza kolejka w Helu ruszy!
a na deser lektura:
http://www.przyjacielehelu.org/helska_bliza/hb_200/art18.htm
Zapisane

pozdrawiam z pieknego zawsze Helu i zapraszam na najwieksza strone www o Helu:
http://hela.com.pl oraz na strone Muzeum: http://www.hela.com.pl
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #24 : 08 Września 2006, 11:39:02 »
0

Proponuję uporządkować temat, bo się robi mały nieporządek.
Tematy helskie przenoszę do jednego działu, Vallentego proszę o nie powtarzanie postów (3 w 3 wątkach - jeden wystarczy i każdy zaineresowany przeczyta).
I proponuję kontynuować temat w jednym wątku.

Co do mapki - jest ona zassana z netu. Ale skąd - niepamiętam (szukam i sprawdzam). I raczej - w związku z tym nie jest ot tak do rozpowszechniania i wykorzystywania :evil: (jak to z takimi mapami bywa). Tak naprawdę to nie powinienem był jej (dalej) rozpowszechniać, ale w tym przypadku cel jest (dla nas) nadrzędny  
Mapa sztabówka WP N-34-50-B (HEL) PRL 1974 ale bez spotykanych obecnie copyrightów... (nie było wtedy takiej potrzeby).
Moja sugestia jest taka - instytucja MOW mogłaby się oficjalną drogą zwrócić do MW o (nie takie jak ta mapa) plany. Mają dkładniejsze. Przy dzisiejszej technice byłoby śmieszne zasłanianie się tajemnicą wojskową. Niedługo na Googlach będzie sobie popatrzeć na te ich helskie tajemnice.
Mapę prześlę (jakbym zapomniał - przypomnij na PW), ale by nie było kwasów IMHO powinniście z nią (i inną pozyskaną w podobny sposób) iść do wojska o zgodę jej prezentacji, by nie mieć wroga w słusznych sprawach.

A mapka z nakładkami kolejowymi czeka na uzupełnienia, bo pewnie nie ma połowy naniesionych torów...
Zapisane
Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #25 : 08 Września 2006, 22:33:33 »
0

WItam.

Zgodnie z obietnicą, garść nowości z wczoraszej wizyty w MOW. Przede wszystkim wózek torowy.  Jestem pod wrażeniem - zrobiony na błysk przez wolontariusza z Helu (Vallenty, jak zowie się ten pan jeżdżący UAZem i nie tylko, który sypie wiadomościami o wąskich hellskich jak z rękawa ??)

Właśnie, kwestia wózka i rozstawu...  Skoro wykopany na baterii cyplowej wózek jest na 600 mm (a jest, bo stoi sobie na dworcu na działobitni), to:

a) przyjmujemy, że przed wojną rozstaw wynosił jednak 600 a nie l000 mm, i wózek może być jeszcze polski -  i bardzo dobrze, bo mamy zabytek, który pamięta salwy baterii Laskowskiego, trafiające w niemieckie pancerniki.
b) przyjmujemy, że przed wojną rozstaw był jednak l000, wózek więc musi być już niemiecki - i to też dobrze, bo mamy orginał, pasujący do otoczenia. :lol:

Fotki wózka pojawią się za dwa trzy dni, w poniedziałek wizyta w MOW, i kolejna relacja fotograficzna, tym razem z działobitni

Fidzio - nie obnażaj mojej ignorancji w dziedzinie szynowej Na mój ogląd szyny są jakby S 49, staroużyteczne, ale to zupełnie nie mój dział
 :oops:
A teraz zapowiedziana relacja z wizyty w MOW.
Panie i Panowie. Nadchodzą dobre czasy dla helskiej wąskotorówki. Plany odbudowy, zakładające w opcji minimum (o opcji maksimum nie piszę, by nie zapeszyć) odbudowę szlaku do wszystkich trzech działobitni - no powiedzcie, czyż to nie zbyt piękne by wydawało się prawdziwe. A jednak prawdziwe. Klimat TYCH wąskich torów, plus to niesamowite nasycenie historią na każdym kroku...  Mam nadzieję, że na podstawie nadesłanych mapek Emibe stworzy ładny obrazek poglądowy, a ci co nie byli nigdy w tej okolicy będą mogli sobie wyobrazić, jak to wyglądało/wygląda/będzie wyglądać. Po Pionkach szykuje się kolejny Feniks z popiołów.
Marynarka Wojenna nie zamierza oddawać "swojej" części wąskotorówki, ale nawet odcinek między działobitniami - ech........
Jutro wrzucę parę zdjęć sprzed 3 lat - zobaczycie te zakrętasy do działobitni nr 3  :shock:  

Tyle na dzisiaj
Marcin
Zapisane
fidzio
Gość
« Odpowiedz #26 : 10 Września 2006, 08:26:53 »
0

Cytat: "Marcin Przybysz"
Po Pionkach szykuje się kolejny Feniks z popiołów.


Chyba raczej z dużej chmury mały deszcz a nie Feniks z popiołów i nie chodzi mu tu o waskie tory na helu
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #27 : 11 Września 2006, 08:44:44 »
0

Witam,

widzę, że helskie wąskie tory cieszą się neibywałym powodzeniem wśród ekipy starachowickiej tak się składa iż ja w ostatnią środę Hel odwiedziłem.
Jeżeli chodzi o sprawy związane z waskimi torami to mam taki pomysł aby nawiązać kontakt z Pomorskim Towarzystwem Miłośników Kolei Żelaznych, nawet jeżeli by nie weszli w projekt to mogli by udzielić kilku rad/informacji.
Zapisane

emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #28 : 12 Września 2006, 01:19:40 »
0

Dzięki otrzymanemu skanowi (dzięki Vallenty) artykułu Krzysztofa Labudy ze Świata Kolei 9/2002 i pozostałych materiałów skleciłem taką oto mapkę:

Zapisane
Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #29 : 12 Września 2006, 08:58:46 »
0

Oj, nie mogę się miejscami połapać, na pewno do Schlezwig-Holsteina powino być troszkę inaczej - proszę o konsultację i pomoc Gunshipa - brakuje kilku malutkich bocznic na trasie do portu wojennego

Ale generalnie - rewelacja, nareszcie czytelna mapka.
Zapisane
Gunship
Młotkowy
**
Długość toru:: 90 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #30 : 12 Września 2006, 15:51:52 »
0

Hej Marcinie. Tak - miejscami jest troszkę inaczej a w kilku miejscach brakuje pewnych bocznic. Np. bzdurny jest układ na samym cyplu, ale o tym później Postaram się dzis do wieczora nanieść poprawki jeżeli autor tej mapki pozwoli Pozdrawiam.
Zapisane
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #31 : 12 Września 2006, 16:51:14 »
0

Autor mapki oczywiście pozwala.
Widziałem lekkie przesunięcia mapek opracowanych przez K.Labudę względem tej tajnej niemieckiej mapy. A jak to zwykle bywa trzeba to i tak sprawdzać "w naturze".
Zapisane
Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #32 : 12 Września 2006, 17:38:44 »
0

Nasunął mi się pewnien pomysł. Mam przy sobie palmtopa z GPS i  z Automapą - tam jest opcja "zapis śladu". Czy istnieje mozliwość podłożenia zapisanego śladu pod tworzącą się obecnie mapkę? Gdyby tak - jestem skłony nawet za cenę postrzelanych przez wartowników portek wybrać się z GPSem na całą istniejącą trasę i udostępnić Wam nagranie. A więc?
Zapisane
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #33 : 12 Września 2006, 18:09:37 »
0

Jak masz taką możliwość to idź. I zapisz to do pliku (tu akurat się nie znam, ale pewnie kolega Rogoz ma to obcykane).
Ja ze swojej strony wiem, że dane te można zrzucić
( http://www.googleearthforum.pl/viewtopic.php?p=2593
http://www.gpsvisualizer.com/map?form=googleearth )
na Google Earth, a to już prawie nasza mapa.
Zapisane
Gunship
Młotkowy
**
Długość toru:: 90 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #34 : 12 Września 2006, 19:16:33 »
0



No to naniosłem swoje poprawki Przepraszam za jakośc ale nie mam zdolnosci graficznych na komputerze  :oops:

Poprawki które naniosłem:

- na baterii cyplowej były 3 bocznice
  * wzdłuż działobitni 1,2 i 3 ( obecne 1 i 2 gdyż pierwsza przedwojenna leży w zatoce Chichot)
  * druga odgałęziająca się w stronę dawnego szefostwa fortyfikacji i budynków baterii przecinająca ul Kuracyjną obok obecnego stanowiska ZPKO powojennej baterii ( w 39 stał tam przeciwlotniczy Hotchkis 13.2 mm a w czasie okupacji Niemcy zbudowali radar Wurzburg - na którego podstawie po wojnie zbudowano ZPKO
  * bocznica prowadząca do przedwojennego stanowiska 4 (obecnego nr 3 - tego z działem)

- przy ul. Leśnej - deptaku prowadzącym na plażę - odgałęzienie od głównej "magistrali prowadzącej na cypel - wzdłuż deptaku do prawego (tego bliżej drogi) stanowiska 21 baterii plot. - torowisko podchodziło prostopadle do tylnej ściany schronu - do sąsiedniego stanowiska donoszono pociski ręcznie

- na wysokości rozgałęzienia w prawo wzdłuż morza i prosto do stacji kolejowej - powyginałem trasę. Pozostałości podkładów wskazują na trochę inny układ - nie taki "gordyjski po linii prostej.

- w rejonie  bateri S-H na niebiesko zaznaczyłem linię normalnotorową - kazde stanowisko miało własną bocznicę - a te wąskotorowe łączyły się jakoś ale nie wiem jak -w kazdym razie nie dochodziły do linii szerokotorowej.

- skróciłem trochę bocznicę na łuku linii do Władysławowa po prawej stronie

- układ bocznic przy magazynach torped (składy południowe) jest bardziej zbliżony do tego co podałem - ten zaprezentowany wcześniej zbytnio wyłaził na wschód - poprostu kwestia przesunięcia linii bardziej w stronę zachodnią

- na północ od kempingu dodałem bocznicę do 22 baterii plot. powinny się tam zachować "perony" ziemno-drewniane, równoległe do ścian tylnych działobitni baterii które ułatwiały wyładunek.

- w rejonie schronów minowych za mijanką dodałem bocznicę odbijąjącą w lewo prosto do koszarów w Borze - na jednym z łuków krzyżuje się z bocznicą wychodzącą za schronami w stronę linii szerokotorowej. Miejsce to mnie jeszcze zastanawia a ta mapa jest w zbyt małej podziałce na to żeby dokładnie zaznaczyc jak to wygląda w rzeczywistości. W kazdym razie jedna z tras odbijała prosto do torów kolejowych i niewykluczone że przechodziła na drugą stronę - gdyż na odcinku od zbiorników paliwowych do 23 baterii plot. znalazłem zasypane torowisko!!! a mam pewne przesłanki że do 23 baterii też dochodziła kolejka. WIem że to trochę "kosmicznie" brzmi ze względu na ukształtowanie terenu ale...
Ostatnia zwrotnica łagodnie równolegle dochodziła do linii normalnotorowej - miejsce awaryjnego przeładunku.
Postaram się to wrzucić na moją mapę i poprawić.

Pozdrawiam

Gunship
Zapisane
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #35 : 13 Września 2006, 10:55:32 »
0

Poprawki będą naniesione, przy okazji trzebaby było zrobić legendę (numerek i a na dole co to jest) do każdej bocznicy - o ile to nie wojskowe tajemnice  :twisted:  Wówczas wszystkie opisy będą na 99% czytelne i mapa gotowa do prezentacji.
Zapisane
Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #36 : 13 Września 2006, 15:21:21 »
0

Może to śmieszne, ale ja bym nie nanosił informacji w zakresie "gdzie co jest", jeśli jest obecnie ogrodzone i pilnowane. Tak na wszelkii wypadek. Nieciekawe czasy się nam robią ostatnio. Dziś wieczorem ruszam z GPSem, będę zapisywał pliki tytułując "wszedłem tu i tu, wyszedłem tam a tam", w formacie na jaki pozwala Automapa, mam nadzieję, że ktoś to potem skonwertuje do wykorzystania.

Kto się pisze na prace wąskotorowe na Helu w maju 2007?  :smile:
Zapisane
Gunship
Młotkowy
**
Długość toru:: 90 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #37 : 13 Września 2006, 17:16:25 »
0

Tak jak napisałem postaram się nanieść to na moją "dziesiątkę" - przynajmniej interesujące nas sporne obszary.
Co do oznakowań mam coś co was zainteresuje
Wyślę wam niespodziankę na maila Chichot


Co to maja 2007 - wstępnie jestem za! Kobietę trzeba zaciągnąć znowu na Hel - będzie marudzić ale się zgodzi jak obiecam jej góry w lipcu : :cool:
Zapisane
Kristofor_z_domu
Młotkowy
**
Długość toru:: 63 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #38 : 15 Września 2006, 17:15:24 »
0

Jadę jutro na Hel, kogo spotkam??
Zapisane

Kristofor_z_domu
Kristofor_z_domu
Młotkowy
**
Długość toru:: 63 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #39 : 16 Września 2006, 20:05:24 »
0

Na Helu byłem 9 - 11 rano więc ludziom pracy głowy nie zawracałem.
Z moją drugą połową poszliśmy wzdłóż torów (niezła salonka z Lublina stoi) potem wąskim torem aż he, hen do ostatniej - tak mi się wydawało bramy. Potem spory kawał szliśmy dawnym nasypem (są ślady po podkładach) i doszliśmy do okolic Hel  - Bór, wychodząc prosto na szpital wojskowy. Jestem ciekaw jak daleko docierały tory??
Potem już bardziej rozrywkowo z piwkiem w dłoni doszliśmy do Kuźnicy. Jest ładna trasa piesza z Władysławowa do Juraty, tylko trzeba iść poza sezonem:)
Zapisane

Kristofor_z_domu
Strony: 1 [2] 3 4 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!