prof_klos
|
 |
« Odpowiedz #20 : 12 Lipiec 2008, 08:33:55 » |
0
|
Jeszcze parę lat temu - jadąc chociażby pociągiem od Poznania do Zbąszynia, w okolicy którego mam rodzinę, było widać tabor pod szopą. Jadąc natomiast samochodem, było torowisko wzdłuż drogi. Teraz ani jednego ani drugiego nie ma.
Jakoś na przełomie wieków był widoczny jakiś ruch w obrębie szopy, ktoś się poruszał, szyny nie zarastały. Jeszcze prędzej, ale to już dawne dzieje, jeździło się do znajomych w Lwówku - tą zawrotną, wąskotorową prędkością...
Gdy jakoś w 2001 usłyszałem, że można się nią przejechać - robiłem jakby podświadomie wszystko, żeby na tym przejeździe być, niestety nie udało się, wobec czego straciłem nieodwracalnie możliwość porobienia zdjęć i nabycia dokładniejszych pamiątek pamięciowych po tym jakże zacnym miejscu.
O Opalenickiej dość mało się mówi. Może to i troszkę przez to, że i już za czasów struktur PKP przewozy planowe nieco prędzej przygasły? Szkoda kolei jak i historii z nią związanej.
|
|
|
Zapisane
|
Filozofia sztuką życia...!
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #21 : 13 Lipiec 2008, 20:31:46 » |
0
|
Opalenicką KD zabiła E20 jakby nie patrzeć... Nikt nie pomyślał, żeby przy okazji remontu zachować przeładunek...
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #22 : 14 Lipiec 2008, 08:43:51 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Helek
Młotkowy
 
Długość toru:: 146 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #23 : 14 Lipiec 2008, 09:42:17 » |
0
|
Świetne fotki,aż się łezka w oku kręci :cry:
|
|
|
Zapisane
|
Przyszłość jest prezentem,jaki robi nam przeszłość.
|
|
|
Piotrek
|
 |
« Odpowiedz #24 : 14 Lipiec 2008, 12:13:09 » |
0
|
Jak tak oglądam te zdjęcia to, aż się wieżyć nie chce, że kiedyś tak było pięknie. Potym co teraz zostało to trudno sobie wyobrazić to co na zdjeciach widać... :sad:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
tczewianin
|
 |
« Odpowiedz #25 : 14 Lipiec 2008, 21:18:12 » |
0
|
Ten pan mi bardzo przypomina pana z którym miło mi się gawędziło jeszcze tak niedawno na Krośniewickiej KD. Swoją drogą bardzo mi te zdjęcia przypominają jazdę moją, jako dzieciaka na ŻKD - wtedy jeszcze GKD w pełni ruchu. :sad:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #26 : 15 Lipiec 2008, 14:30:24 » |
0
|
Drugi album jest baardzo ciekawy. Spójrzcie jakie stosowano sprzęgi. Ponadto tabor na części zdjęć ma cechy PKP, a reszta O.K.G...Przejrzyjcie przy okazji resztę albumów tego użytkownika
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
marcinsemek
Młotkowy
 
Długość toru:: 129 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #27 : 17 Lipiec 2008, 10:38:42 » |
0
|
Nie martwcie się, niedługo już tylko takie fotki na wszystkich wąskich w Polsce będziecie mogli oglądać.
|
|
|
Zapisane
|
Wąskotorowiec
|
|
|
Helek
Młotkowy
 
Długość toru:: 146 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #28 : 17 Lipiec 2008, 13:05:04 » |
0
|
Nie martwcie się, niedługo już tylko takie fotki na wszystkich wąskich w Polsce będziecie mogli oglądać. Więcej optymizmu,nie będzie tak źle :mrgreen:
|
|
|
Zapisane
|
Przyszłość jest prezentem,jaki robi nam przeszłość.
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #29 : 17 Lipiec 2008, 19:33:22 » |
0
|
No mógłbym polemizować. Czy niedługo i czy na wszystkich
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
marcinsemek
Młotkowy
 
Długość toru:: 129 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #30 : 18 Lipiec 2008, 10:12:56 » |
0
|
Jak tak dalej będzie to wyglądać to chyba wszystko trafi do pieca hutniczego.
|
|
|
Zapisane
|
Wąskotorowiec
|
|
|
lisiogonek
|
 |
« Odpowiedz #31 : 02 Wrzesień 2008, 22:28:21 » |
0
|
Nie martwcie się, niedługo już tylko takie fotki na wszystkich wąskich w Polsce będziecie mogli oglądać. Z jednej strony można polemizować .....ale z drugiej strony to na przykład żeby móc działać na pozostałościach Bydgosko-Wyrzyskich Kolejek Dojazdowych trzeba mi jeździć do Białośliwia, ponieważ oprócz torowisk zachowana jest także infrastruktura umożliwiająca przechowywanie taboru i naprawę. Niby mam niedaleko siebie zachowany odcinek Sicienko-Mochle, ale co z tego że on jest prawie kompletny, skoro nie ma tam ani jednego pomieszczenia nadającego się na szopę. Dodatkowym utrudnieniem jest brak taboru.....można sobie własną drezyną najwyżej pojeździć (ale najpierw oczyść szlak). Cały ten wywód ma zmierzać ku stwierdzeniu że aby daną kolej można było uznać za "żywą" działającą potrzeba oprócz torowisk także tabor i miejsce stosowne do przechowywania jego... No i oczywiście ludzie...bo wszystkie kolejki są wytworem rąk ludzkich i bez nich nie mają racjii bytu...
|
|
|
Zapisane
|
TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #32 : 03 Wrzesień 2008, 09:41:13 » |
0
|
aby daną kolej można było uznać za "żywą" działającą potrzeba oprócz torowisk także tabor i miejsce stosowne do przechowywania jego... No i oczywiście ludzie...bo wszystkie kolejki są wytworem rąk ludzkich i bez nich nie mają racjii bytu... Ludzie, a szczególnie silna lokalna grupa wsparcia działająca na rzecz kolejki to podstawa ratowania czegokolwiek. Porównajmy taki Nasielsk z Koszalinem, w Nasielsku nie ma nikogo, ktoby o kolejkę walczył, w Koszalinie chłopaki dojechali już do Bonina.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|