a cygan
|
 |
« Odpowiedz #20 : 03 Czerwca 2007, 20:06:32 » |
0
|
No wiesz... moze nie jestesmy super fachowcami ale specjalisci od budowy toru wyjechali budowac solidny szlak na helu. Może to dlatego "toromistrz" nie dopuscil torowiska?
Miałem czas na Hel, ale mam też czas na prace przy ławkach w Lipiu. Co do stanu torów, nie chcę "szukać dziury w całym", wolę jak choć jeździ lekki skład przy tym stanie torów. Mój "rower torowy" ma nadal problemy z utrzymaniem się na 750 mm (tolerancja +/- ). A może tak wzorem "ludzi z Helu" postaramy się by "specjalisci od budowy toru" ponownie pojawili się w Starachowicach?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #21 : 03 Czerwca 2007, 21:12:44 » |
0
|
A może tak wzorem "ludzi z Helu" postaramy się by "specjalisci od budowy toru" ponownie pojawili się w Starachowicach? Tym bardziej że idzie "długi weekend" i przez 4 dni pospolite ruszenie mogłoby wymienić wystarczająco dużo podkładów w najgorszych miejscach. Może czas wreszcie zawiesić na kołku uprzednie urazy i zrobić coś razem, wspólnie, nie dla Fundacji, nie dla Powiatu, ale dla Kolejki?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
KLAN PALUCHOWSKICH
|
 |
« Odpowiedz #22 : 03 Czerwca 2007, 21:51:15 » |
0
|
Co stało na przeszkodzie aby remontować torowisko do Lipia przed sezonem a nie w czasie jego trwania? Żeby remontowac to trzeba mieć czym, było około 30 podkładów to je FPKW PRZED rozpoczeciem sezonu wstawiła. Podkłady sie skończyły to i remonty sie skończyły PS. Jako że sesja mnie gnębi i o zobaczeniu wąskich do lipca nie mam co nawet marzyć to takie pytanko od MK klawiaturowca: Czy dotarły już na SKW podkłady ?  Serdeczne pozdrowienia znad Twierdzenia Laplace`a, dla wszystkich 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
DD
Nowicjusz

Długość toru:: 18 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #23 : 03 Czerwca 2007, 22:17:24 » |
0
|
Żeby remontowac to trzeba mieć czym, było około 30 podkładów to je FPKW PRZED rozpoczeciem sezonu wstawiła. Podkłady sie skończyły to i remonty sie skończyły Umowa Powiatu z FPKW nie nakłada na Powiat obowiązku dostarczenia podkładów. Fundacja wzięła na siebie obowiązki, z których nie jest w stanie się wywiązywać. To jestem w stanie zrozumieć. Zareagowałem na pokrętną wypowiedź wskazującą nieprawdziwe przyczyny niewykorzystywania WLS 180 do prowadzenia ruchu. Podzielam pogląd, że wspólnie można więcej zrobić dla kolejki. Podstawą takiego działania musi być jednak zaufanie do partnera. Zaufania nie buduje się puszczając w eter fałszywe informacje.
|
|
|
Zapisane
|
Dariusz Dąbrowski
|
|
|
Marcin Przybysz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #24 : 03 Czerwca 2007, 22:40:25 » |
0
|
Zaufania nie buduje się puszczając w eter fałszywe informacje. Tym bardziej, że nikt nie obwinia FPKW. Sytuacja jest jaka jest, wszyscy to wiemy i widzimy, ale Michale13, Twoje pokrętne wypowiedzi niszczą zupełnie wszelkie próby porozumienia, choćby w sprawie wspólnych robót na szlaku. Komu Ty chcesz oczy zamydlić?? Michał13: 90 % osób wypowiadających się w tym wątku wie dokładnie dlaczego Wls 150 nie może znaleźć się na szlaku, i jakoś, dziwnie, zobacz: nikt nie obrzuca błotem FPKW za niemoc (nawet straszny Axel spuścił z tonu :wink: ), więc może i Ty zmienisz nieco retorykę ?? (Wybaczcie, nie mogłem się powstrzymać)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
KLAN PALUCHOWSKICH
|
 |
« Odpowiedz #25 : 03 Czerwca 2007, 22:50:27 » |
0
|
Umowa Powiatu z FPKW nie nakłada na Powiat obowiązku dostarczenia podkładów. To nam troszkę obraz wyjaśnia. BTW. Czy treść umowy FPKW<->Powiat jest tajna ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
emibe
|
 |
« Odpowiedz #26 : 04 Czerwca 2007, 00:02:11 » |
0
|
Zaufania nie buduje się puszczając w eter fałszywe informacje. Tym bardziej, że nikt nie obwinia FPKW. Sytuacja jest jaka jest, wszyscy to wiemy i widzimy, ale Michale13, Twoje pokrętne wypowiedzi niszczą zupełnie wszelkie próby porozumienia, choćby w sprawie wspólnych robót na szlaku. Komu Ty chcesz oczy zamydlić?? Wydaje mi się, że trzeba wziąć duży, bardzo duży dystans na to co pisze Michał13 (nawet fidzio o tym kiedyś pisał)... No ale widocznie na takie informacje sobie opinia publiczna i my zasłużyliśmy. No wiesz... moze nie jestesmy super fachowcami ale specjalisci od budowy toru wyjechali budowac solidny szlak na helu. Może to dlatego "toromistrz" nie dopuscil torowiska? Czyżby w MOKu organizowali przegląd satyryczny? Tak, siedzą już na Helu od roku i zawijają sreberka... W odpowiedzi mam inną teorię ;-) Po przejechaniu testowym (początek wątku) stwierdzono, że lok jest za ciężki. Fundacyjni specjaliści wyrzucili trochę bebechów, żeby lydka unosiła się nad torem (by nie uszkodzić świeżo odremontowanego torowiska), jak się okazało za dużo i teraz trzeba niektóre powstawiać z powrotem, co oczywiście musi potrwać.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #27 : 04 Czerwca 2007, 09:55:53 » |
0
|
Panowie, Jaka jest prawda każdy wie. Po torowisku Starachowice - Lipie tylko lekki tabor może jeździć i to z bólem i żadne pokrętne czy mniej pokrętne wypowiedzi ludzi z otoczenia Pawła Sz. nie są w stanie nikomu oczu zamydlić. Czekajmy spokojnie na rozwój wydarzeń a w tzw. międzyczasie spowrotem dociążymy Lydke 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
KLAN PALUCHOWSKICH
|
 |
« Odpowiedz #28 : 04 Czerwca 2007, 10:14:02 » |
0
|
Po torowisku Starachowice - Lipie tylko lekki tabor może jeździć 100% racji  Prosszę osoby dobrze poinformowane o odpowiedź na dwa pytanka: - ile środków należy zaangażować w szlak Starachowice-Lipie aby mógł kursować po nim skład tzw. ciężki (Wls180+rumunek) ?? - wg. umowy FPKW<->Powiat czyje powinny być to środki ? - jaki jest cel kursów składem ciężkim ? czy jest to tylko brak hamulca w letniakach ? Amen !
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
DD
Nowicjusz

Długość toru:: 18 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #29 : 04 Czerwca 2007, 10:26:56 » |
0
|
Po torowisku Starachowice - Lipie tylko lekki tabor może jeździć 100% racji  Prosszę osoby dobrze poinformowane o odpowiedź na dwa pytanka: - ile środków należy zaangażować w szlak Starachowice-Lipie aby mógł kursować po nim skład tzw. ciężki (Wls180+rumunek) ?? - wg. umowy FPKW<->Powiat czyje powinny być to środki ? - jaki jest cel kursów składem ciężkim ? czy jest to tylko brak hamulca w letniakach ? Amen ! Z umowy Powiat - FPKW wynika, że powinny to być środki FPKW. Powiat wziął na siebie remonty pozostałej części szlaku i jak widać realizuje te zamierzenia współnie z Miastem Iłża. Wcześniej FPKW miała wyremontować cały szlak. W obowiazującej obecnie umowie zmniejszono zakres obowiązków FPKW. Jaki jest koszt remontu torowiska do Lipia? To pytanie do toromistrza i FPKW. Zgodnie z wstępnymi założeniami lekki skład miał kursować z Iłży do Marcul a na odcinku Starachowice - Lipie miał jeździć skład ciężki (WLS -180 + wagon rumuński). Kursy na obydwu odcinkach mogłyby się odbywać tak aby grupom zorganizowanym zapewnić atrakcyjną podróż ze Starachowic do Iłży i odwrotnie. Od Lipia do Marcul byłby to spacer lub podróż zaprzęgiem konnym. W bieżącym roku odcinek Iłżecki zostanie przdłużony do Nadleśnictwa Marcule. Mam nadzieję, że wyjaśniłem część wątpliwosci.
|
|
|
Zapisane
|
Dariusz Dąbrowski
|
|
|
Michał13
Gość
|
 |
« Odpowiedz #30 : 04 Czerwca 2007, 15:58:48 » |
0
|
Panowie, Jaka jest prawda każdy wie. Po torowisku Starachowice - Lipie tylko lekki tabor może jeździć i to z bólem i żadne pokrętne czy mniej pokrętne wypowiedzi ludzi z otoczenia Pawła Sz. nie są w stanie nikomu oczu zamydlić.  I z tym akurat się zgodzę , Axel, lecz nadal pozostaję przy tym , że ludzie którzy przyjechali do wagonu rumuńskiego po to by usunąć usterkę , nie mogli odpalić LYDki , ale mniejsza z tym , może już to usunęli , tylko o tym nie wiem. Pozostaje mi tylko przyznać rację PIOTROWI TT. I zapytać skąd taka przemiana , bo jak ja pisałem o pracach torowych to nikt z wolontariuszy nie przyjechał , bo każdy miał inne zajęcie a wtedy potrzeba było nam ludzi , bo było nas tylko trzech :cry: ale jak teraz FPKW ma stałą grupę zaufanych wolontariuszy to teraz ktoś jest chętny do pracy na SKW :wink: (nie piszę tego do Klanu i Piotra) ale niestety kończy się tylko na takich postach, bo jak przyjdzie co do czego to nikt niema czasu, co niektórzy wymigują się od pracy na torach tym że mają problemy ze zdrowiem, lecz ciężka jazda na rowerze szynowym który ponoć spada w niczym nie przeszkadza. :cry: Ale wróćmy do pomysłu Piotra można by zorganizować takie roboty wtedy gdy wszyscy będą mogli (przede wszystkim chodzi o Klan). :lol:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin Przybysz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #31 : 04 Czerwca 2007, 16:19:27 » |
0
|
I zapytać z kąt taka przemiana No właśnie, pomyśl, dlaczego ludzie woleli pojechać pracować na Helu , zamiast pracować z Wami? (poza tym "skąd" a nie "z kąt")
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #32 : 04 Czerwca 2007, 17:51:28 » |
0
|
Więc Michale wnosisz że teraz, jak FPKW ma grupe stałych zaufanych wolontariuszy to my nagle sie wpychamy tak? Otóż nie. Bo: -po pierwsze FPKW nie ma wogóle wolontariuszy na SKW -po drugie FPKW nie ma zaufanych wolontariuszy na SKW -po trzecie FPKW nie ma stalych wolontariuszy na SKW Aha, i nikt nie ma zamiaru z wami pracować. Sytuacja WOGÓLE sie nie zmienila odnaszej delklaracji zaprzestania współpracy z FPKW a ze Szwedem w szczególności bo jak to określił DD do takiej współpracy potrzebne jest ZAUFANIE. Dlaczego? Bo pracujemy ZA DARMO, poświęcając SIŁY, PIENIĄDZE, CZAS, etc. etc. ... i w zamian za to oczekiwaliśmy choć odrobine DOBREJ WOLI, LOJALNOŚCI, CHĘCI czy WYWIĄZYWANIA SIĘ Z DANEGO SŁOWA etc. etc. A że dostaliśmy co najwyżej stek obietnc bez pokrycia - stało sie jak sie stało. Proponuje zakończyć w tym miejscu dyskusje na ten temat i nie poruszać prosiłbym więcej tematu współpracy FPKW z nazwijmy to Grupą Starachowicko - Helską  Wróćmy do Wls180.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Michał13
Gość
|
 |
« Odpowiedz #33 : 04 Czerwca 2007, 19:00:16 » |
0
|
A więc tak: -FPKW już ma wolontariuszy na których można liczyć w każdej chwili przy pracach na SKW. Tylko w jednym się zgodzę FPKW niema stałych wolontariuszy ale wszystko w swoim czasie.
Ale panowie taka rozmowa do niczego nie prowadzi skończmy to i wróćmy do 180. :wink:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
KLAN PALUCHOWSKICH
|
 |
« Odpowiedz #34 : 04 Czerwca 2007, 20:02:37 » |
0
|
Zgodnie z wstępnymi założeniami lekki skład miał kursować z Iłży do Marcul a na odcinku Starachowice - Lipie miał jeździć skład ciężki (WLS -180 + wagon rumuński). Dlaczego nie można konfiguracji składów zamienić ? Odcinek iłżecki jest w znacznie lepszym stanie od starachowickiego. Układ hamulcowy ? niestety kończy się tylko na takich postach, bo jak przyjdzie co do czego to nikt niema czasu, co niektórzy wymigują się od pracy na torach tym że mają problemy ze zdrowiem, lecz ciężka jazda na rowerze szynowym który ponoć spada w niczym nie przeszkadza. Pisz tak dalej a napewno zachęcisz ludzi do pomocy na SKW. Zrozum michał że wolontariat ma to do siebie że wolontariusz pracuje kiedy ma na to czas i ochotę. W żaden sposób nie wolno krytykować tego że ktoś zamiast pracować wolał robić coś innego. Tak było, jest i będzie czy to ci się podoba czy nie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ogoniasty
|
 |
« Odpowiedz #35 : 04 Czerwca 2007, 22:46:40 » |
0
|
Co do Lydki też był bym za puszczeniem jej na odcinek iłżecki. Przyczyn jest kilka. Jedną z nich jest to że na odcinek iłżecki nie jesteśmy chyba obrażeni :wink: Co do szlaku na iłżeckiej stronie to na bank trzeba wymienić częsc podkładów na stacji. Na szlaku miedzy błazinami a pastwiskami stanu toru nie jest nawet wstanie zbadać toromistrz bo podkłady są zarośniete trawskiem :neutral:
|
|
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #36 : 04 Czerwca 2007, 22:55:07 » |
0
|
Wiecie ile kosztowałby transport i dźwigi ?? Szkoda zachodu ... poza tym tamten odcinek wcale wiele sie nie różni. Po prostu spod trawy tego wszystkiego nie wiedać co na Starachowickim jest na wierzchu...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
KLAN PALUCHOWSKICH
|
 |
« Odpowiedz #37 : 05 Czerwca 2007, 09:07:43 » |
0
|
Wiecie ile kosztowałby transport i dźwigi ?? Szkoda zachodu ... Jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma. W najlepszym wypadku na odcinku starachowickim do wymiany jest co 7-9 podkład co dam nam ich przynajmniej 1000 szt. doskonale wiemy, że nie ma kapusty na zakup takiej ilości podkładów nie mówiąc już o wymianie w tym roku. Dlatego postulowałbym za transportem Wls180+letniak do Iłży, zwłaszcza że ptaszki ćwierkają że szopa w iłży już stoi  To jest chyba jedyne sensowne rozwiązanie, które pozwoli Iłży ruszyć w tym roku. poza tym tamten odcinek wcale wiele sie nie różni. Po prostu spod trawy tego wszystkiego nie widać co na Starachowickim jest na wierzchu... Mam inne informacje  Szlak został zbadany przed weekendem majowym i dostał całkiem dobrą ocenę.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
emcebob
|
 |
« Odpowiedz #38 : 05 Czerwca 2007, 12:37:49 » |
0
|
zwłaszcza że ptaszki ćwierkają że szopa w iłży już stoi  To jest chyba jedyne sensowne rozwiązanie, które pozwoli Iłży ruszyć w tym roku. Nie tylko ptaszki, garaż widziałem osobiście, a wygląda tak:  Jak widać nie zaskakuje swoimi rozmiarami i nie jestem pewien, czy WLS-180 zmieści się w środku. P.S. Wybaczcie słabą jakość zdjęcia, ale robione było telefonem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
KLAN PALUCHOWSKICH
|
 |
« Odpowiedz #39 : 05 Czerwca 2007, 14:15:03 » |
0
|
Nie tylko ptaszki, garaż widziałem osobiście, a wygląda tak O dzizus, rozmiary iście królewskie :evil: Dlaczego taki mały ? 23m^2 ??
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|