wąskitor
|
|
« Odpowiedz #200 : 26 Luty 2013, 22:38:17 » |
0
|
Zdradzę troszkę więcej szczegółów: - fotostopy odbędą się na terenie m. Gniezna na Cukrowni i przy Stadionie Żużlowym z udziałem autobusu MPK Gniezno - poza terenem miasta Gniezna ( Jelonek, Żelazkowo, Niechanowo, Miroszka, Małachowo Złych Miejsc i we Witkowie) - Dodatkowo na stacji w Gnieźnie będzie okazja sfotografować poznańską Agusię, która przebywa w naprawie. Zostało kilka wolnych miejsc w dodatkowym wagonie, także jeżeli ktoś do piątku nie będzie mógł się określić a byłby zainteresowany wzięciem udziału w imprezie ze spokojem może zadzwonić albo przyjechać na spontana. - Po godz. 16:00 impreza będzie odbywała się tylko i wyłącznie z użyciem autobusu MPK Gniezno- przejazd trasami miejskimi oraz podmiejskimi + dodatkowo zwiedzanie zajezdni MPK Gniezno. Na końcu imprezy uczestnicy zostaną zawiezieni na dworzec PKP
|
|
« Ostatnia zmiana: 26 Luty 2013, 23:28:46 wysłane przez wąskitor »
|
Zapisane
|
|
|
|
Turysta
Nowicjusz
Długość toru:: 44 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #201 : 27 Luty 2013, 01:00:08 » |
-2
|
Nie wiem skąd kolega Px 48 czerpie swą wiedzę o kokosach jakie rzekomo zarabia operator z Gniezna jeżdżąc w Środzie. Jak ich nie chcecie to znajdźcie kogoś innego kto zrobi to taniej i lepiej się przyłoży . Pozdrawiam P.S. Polecam prześledzenie budżetu Powiatowego Zarządu Dróg w Środzie i porównanie całej kwoty przeznaczonej na utrzymanie kolejki z kwotą przeznaczoną na opłatę dla operatora.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #202 : 27 Luty 2013, 08:41:55 » |
+1
|
Jednego nie rozumiem: czy w Środzie nie ma żadnego maszynisty ani mechanika do parowozu że trzeba posiłkować się Gnieznem?
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
px48
|
|
« Odpowiedz #203 : 27 Luty 2013, 12:19:57 » |
+2
|
Odpowiedź na pytanie dlaczego Środa korzysta od 10 lat z operatorstwa zewnętrznego, pomimo tego, że ZDP sam może prowadzić ruch nie padła jeszcze z ust samorządowców. Na obu kolejkach nic pozytywnego się nie dzieje. GKW musi walczyć o pieniądze na przetrwanie i nie ma czasu na rozwój kolejki, a w Środzie jest kasa, ale tutaj jest znowu: "czy się stoi, czy się leży..." Sam budżet, którego pozazdrościłaby każda inna kolejka, bo na rok 2013 jest to 412 tys zł, to jak widać nie wszystko. Przeżera się przez nieefektywne utrzymanie więcej pieniędzy rocznie niż byłoby potrzebne na remont parowozu z wymianą skrzyni ogniowej... W Środzie mechanicy byli i są, ale od 2004 r nie jeździ tutaj ani jeden maszynista miejscowy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
JanPeter
Młotkowy
Długość toru:: 98 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #204 : 17 Marzec 2013, 00:48:36 » |
0
|
A co z ruchem towarowym (do 2008 r. był, potem komuś kolejka "hałasowała")? Uregulowanie kwestii własnościowych nie pomoże?
|
|
|
Zapisane
|
Piotr Janeczko
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #205 : 17 Marzec 2013, 08:51:38 » |
+2
|
Prowadzenie ruchu towarowego ściągnie na głowę potencjalnemu operatorowi podatek od nieruchomości. Nie zapominajmy o tym, że linie, których nie dotyczy obowiązek udostępniania (a zatem wszystkie linie wąskotorowe) nie podlegają podatkowi od nieruchomości jedynie wtedy, gdy są wykorzystywane tylko i wyłącznie do prowadzenia przewozów pasażerskich.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #206 : 17 Marzec 2013, 09:33:43 » |
+4
|
podatek od nieruchomości Obawiam się że kolej gnieźnieńska, nawet bez tego nieszczęsnego ruchu towarowego, chcąc sobie "ułatwić" życie, przywaliła sobie samobója podatkowego i to na własne życzenie. Otóż ktoś tam pomyślał że niby bocznice kolejowe muszą spełniać mniejsze wymagania jeśli chodzi o standardy nawierzchni czy prowadzenia ruchu i wystąpił do UTK o świadectwo bezpieczeństwa dla... użytkownika bocznicy. I nawet takie świadectwo nr 198/UK/12 otrzymał 29 października 2012 r. Ułatwiając sobie życie, BUIEGKW trochę sobie je utrudniła z formalnego punktu widzenia gdyż, po pierwsze mówiąc ogólnie po bocznicy nie wolno wozić ludzi, po drugie, grunty zajęte pod bocznice kolejowe nie są zwolnione z opłat z tytułu użytkowania wieczystego.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #207 : 17 Marzec 2013, 10:29:48 » |
+1
|
Prowadzenie ruchu towarowego ściągnie na głowę potencjalnemu operatorowi podatek od nieruchomości. Nie zapominajmy o tym, że linie, których nie dotyczy obowiązek udostępniania (a zatem wszystkie linie wąskotorowe) nie podlegają podatkowi od nieruchomości jedynie wtedy, gdy są wykorzystywane tylko i wyłącznie do prowadzenia przewozów pasażerskich.
I tu by się przydały organizację ekologiczne i walczące o bezpieczeństwo na drogach. Powinny lobować aby wąski tor był z takiego podatku zwolniony bi jeśli by przewoził towary to i tak nie duże ilości a jakiś przychód finansowy by był.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
janeczek
|
|
« Odpowiedz #208 : 17 Marzec 2013, 10:43:41 » |
+4
|
Zejdże wreszcie na ziemię.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
JanPeter
Młotkowy
Długość toru:: 98 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #209 : 17 Marzec 2013, 14:41:40 » |
0
|
Ciekawe, ile ton towaru musiałaby kolejka wozić, żeby pokryć ów podatek i jeszcze zarobić? Ile wynosiłby taki podatek dla GnKW? W Polsce chyba towar opłaca się wozić tylko wtedy, gdy linia należy jeszcze do PKP. Nie ma co się łudzić, wszystkie kolejki w końcu zgniją w obecnej rzeczywistości prawnej.
|
|
|
Zapisane
|
Piotr Janeczko
|
|
|
sarna
|
|
« Odpowiedz #210 : 17 Marzec 2013, 14:46:09 » |
0
|
Tego ostatniego nie byłbym taki pewny.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #211 : 17 Marzec 2013, 15:01:33 » |
0
|
Ale zaraz. Podatek od nieruchomości na danym terenie ustala gmina. Więc jeśli władza ustaliła by niski(symboliczny) podatek to i małe przewozy były by opłacalne. Wyższa rentowność kolejki jest na korzyść właściciela bo musi mniej do niej dokładać.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
JanPeter
Młotkowy
Długość toru:: 98 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #212 : 17 Marzec 2013, 15:05:58 » |
0
|
(...) nie podlegają podatkowi od nieruchomości jedynie wtedy, gdy są wykorzystywane tylko i wyłącznie do prowadzenia przewozów pasażerskich.
Dziwi nas postawa Urzędu Marszałkowskiego. My już czynimy starania o wykładnie prawną, co to jest transport turystyczny a co to jest transport publiczny – mówi D. Michałowski.
"Przewozy pasażerskie" - na kolejkach pojęcie o wielu znaczeniach, różnie interpretowane. Z jednej strony kolejka prowadząca przewozy pseudopasażerskie (turystyczne) jest zwolniona z podatku, bo "turystyka kolejowa" podchodzi niby pod przewozy pasażerskie, a z drugiej strony UM nie maja zamiaru dotować tych przewozów, bo uznają je nie za pasażerskie, a za sezonowe, turystyczne. Ależ to polskie. Ciekawe, co wyjdzie z tych "starań o wykładnię prawną"? Żeby nie było kolejnego "samobója", że jednak wąskotorówki nie prowadzą przewozów pasażerskich. Ale zaraz. Podatek od nieruchomości na danym terenie ustala gmina. Więc jeśli władza ustaliła by niski(symboliczny) podatek to i małe przewozy były by opłacalne.
Andrzej, jak było wielokrotnie widać, nie było dobrej woli w tym względzie (o ile w ogóle można coś takiego wykazać). Może w Gnieźnie się cud wydarzy, ale mają co najmniej do uregulowania kwestie własnościowe pewnych działek.
|
|
« Ostatnia zmiana: 17 Marzec 2013, 15:12:24 wysłane przez JanPeter »
|
Zapisane
|
Piotr Janeczko
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #213 : 17 Marzec 2013, 15:16:38 » |
+1
|
"Przewozy pasażerskie"... Michałowskiemu chodziło o podciągnięcie kolei gnieźnieńskiej pod przepisy ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym, a dokładniej o 6 rozdział tej ustawy.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
102N
|
|
« Odpowiedz #214 : 17 Marzec 2013, 15:21:29 » |
0
|
Pięknie Was się czyta, ale nikt nie pamięta o najważniejszym! Podatki, podatki, podatki. A co z torowiskiem? Trzeba je najpierw wyremontować. Już teraz wszystko się wykoleja, a co dopiero przy ruchu transporterowym...
|
|
|
Zapisane
|
1. Admin / Moderator ma zawsze rację. 2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #215 : 17 Marzec 2013, 15:25:02 » |
0
|
Infrastruktura to oddzielna sprawa, z resztą jeśli dobrze pamiętam, to nawet gdyby nawierzchnia była w dobrym stanie, to przewozy towarowe ograniczały by się do pociągów dla fotografów, gdyż zlikwidowano bocznice prowadzące tam, gdzie owo cargo miało by docierać. Jeśli się mylę - proszę o sprostowanie.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
102N
|
|
« Odpowiedz #216 : 17 Marzec 2013, 15:28:04 » |
-1
|
Nie mylisz się, nie istnieje bocznica do GSu we Witkowie, Niechanowo ma być / jest zlikwidowane, bocznica wojskowa nie istnieje. Jedynie tor do składu węgla w Powidzu był rok temu. Piszę był, ponieważ nie wiem, czy dalej jest...
|
|
|
Zapisane
|
1. Admin / Moderator ma zawsze rację. 2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #217 : 17 Marzec 2013, 15:28:38 » |
0
|
Ale zaraz. Podatek od nieruchomości na danym terenie ustala gmina. Więc jeśli władza ustaliła by niski(symboliczny) podatek to i małe przewozy były by opłacalne.
Andrzej, jak było wielokrotnie widać, nie było dobrej woli w tym względzie (o ile w ogóle można coś takiego wykazać). Może w Gnieźnie się cud wydarzy, ale mają co najmniej do uregulowania kwestie własnościowe pewnych działek. Owszem ale na innej kolejce gdzie samorząd jest jej bardziej przychylny takie coś mogło by mieć miejsce. Bocznice to inna kwestia. Jeśli kolejka nie będzie walczyła o wznowienie przewozów to bocznice zostano zlikwidowane a wtedy nawet przychylność samorządów i dobry stan techniczny torowiska nie pomorze.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
JanPeter
Młotkowy
Długość toru:: 98 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #218 : 17 Marzec 2013, 15:41:04 » |
0
|
...zlikwidowano bocznice prowadzące tam, gdzie owo cargo miało by docierać.
Przy obecnych problemach nie ma co mówić o bocznicach. Bocznice można odbudować, jeśli będzie klient i poważna oferta. Pewnie zdemontował je właściciel. Skoro opłacało się je rozmontować, to i proces odwrotny jest możliwy.
|
|
|
Zapisane
|
Piotr Janeczko
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #219 : 17 Marzec 2013, 15:44:30 » |
+2
|
Rozmontował szyny pociło na złom i dostał kasę. Do odbudowy potrzeba kupić szyny, elementy mocujące i podkłady. Nie wiem jak było by z projektami i zezwalaniami na budowę.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
|