lukazs
Nowicjusz

Długość toru:: 46 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #40 : 02 Lipca 2007, 23:27:25 » |
0
|
Mosty piękne, widok z nich również musiał być piękny. Moim ulubionym miejscem na piwko z przyjaciółmi jest właśnie filar dawnego mostu drogowo-wąskotorowego w Kałdowie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
analelek
Czytelnik
Długość toru:: 1 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #41 : 10 Lipca 2007, 20:35:39 » |
0
|
Mosty piękne, widok z nich również musiał być piękny. Moim ulubionym miejscem na piwko z przyjaciółmi jest właśnie filar dawnego mostu drogowo-wąskotorowego w Kałdowie. Przepraszam,że pytam ,ale gdzie ten filar? :wink:
|
|
« Ostatnia zmiana: 14 Marca 2013, 18:45:45 wysłane przez kalito »
|
Zapisane
|
Michał
|
|
|
lukazs
Nowicjusz

Długość toru:: 46 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #42 : 11 Lipca 2007, 22:44:49 » |
0
|
Jak by tu wytłuamczyć najprościej - jadąc pociągiem z Tczewa widać go zaraz za knajpą Zamczysko (takie drewniane wiaty, wybudowane na dawnym podjeździe wąskotorówki). Filarów jest w zasadzie kilka, ale tylko jeden ucywilizowany do tego żeby na niego wejść. Na zachodnim brzego Nogatu, mniej więcej 50 metrów od mostu kolejowego, patrząc w górę rzeki.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ok333
|
 |
« Odpowiedz #43 : 17 Lipca 2007, 21:02:27 » |
0
|
Dla tych krajobrazow warto , zebyscie dolozyli staran , zeby jezdzila : :arrow: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=27760Musze Was zachecac z Wielkopolski Wschodniej fota Tomka Blewaski z Ostrowa Wlkp.
|
|
|
Zapisane
|
Ratujmy Koleje Waskotorowe !!! ----------------------------------------------- ,, Najlatwiej niszczyc . Trudno zachowac to , co warte zachowania.'' Wislawa Szymborska
|
|
|
tczewianin
|
 |
« Odpowiedz #44 : 18 Lipca 2007, 21:21:44 » |
0
|
Krajobrazy to też ważna sprawa, choć większość ludzi (turystów) jedzie przez Żuławy patrząc na tablice drogowe z napisem tj. Malbork, Stegna, Krynica M. W końcu mało osób wysiądzie w połowie drogi kolejki np. w takiej Lipince czy Nowym Stawie pozwiedzać.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
JanPeter
Młotkowy
 
Długość toru:: 98 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #45 : 11 Września 2007, 23:26:04 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Piotr Janeczko
|
|
|
Karol
|
 |
« Odpowiedz #46 : 11 Września 2007, 23:34:59 » |
0
|
A czemu "tasiemca"? Jeżeli powiat przejmie południową część wąskotorówki na własność to można wszytko zrobić - nawet wybudować linię dla TGV. Dzięki za link, ja rzadko kiedy przeglądam naszemiasto.pl więc zapewne umknęło by mi to 
|
|
|
Zapisane
|
.
|
|
|
JanPeter
Młotkowy
 
Długość toru:: 98 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #47 : 12 Września 2007, 17:11:39 » |
0
|
Karolu - temu, że będzie się to działo latami, aż nie zostanie kamień na kamieniu. Z tym TGV, to okrutny żart :grin: .
|
|
|
Zapisane
|
Piotr Janeczko
|
|
|
feyg
|
 |
« Odpowiedz #48 : 11 Marca 2013, 09:40:59 » |
+1
|
W ramach odświeżenia wątku, prasowe wieści z ostatniej soboty. Oczywiście o Malborku czy nawet Kmiecinie mowy już być nie może, ale odcinek do przejazdu na Warszawskiej zostanie udrożniony do sezonu. Przy pomyślnych wiatrach podobny los na spotkać odcinek Tuja - Lubieszewo. Pasjonaci kolejnictwa chcą uruchomić "zapomnianą" linię wąskotorową w Nowym Dworze Gdańskim.Odcinek torowiska kolei wąskotorowej w Nowym Dworze Gdańskim chce reaktywować Pomorskie Towarzystwo Miłośników Kolei Żelaznych. W czasie społecznej akcji oczyścili liczący kilkaset metrów torów. Akcja będzie kontynuowana.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
bxi
Młotkowy
 
Długość toru:: 93 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #49 : 11 Marca 2013, 11:37:01 » |
+7
|
Powyższy przykład pokazuje że nigdy nie należy wątpić, szesnastoosobowa grupa przyjaciół Żuławskiej Kolejki wykonała spory kawał dobrej i ciężkiej pracy.  Powyżej uczestnicy akcji w komplecie.   Tak jeszcze niedawno zaczynała się linia w stronę Malborka..  Trochę pracy o poranku i pierwsze efekty.  Chyba najcięższe prace przy odkuwaniu kilofem rowków przejazdu...  ..ale udało się!  Od 2010 roku pierwszy wjazd pojazdu szynowego w stronę Malborka  Prace na wyskości rampy, pracowali ciężko mali i duzi!  Zwrotnica na rampę oczyszczona!  Łuk za rampą także już przejezdny.  Czasem trzeba wypocząć.  Prace na skrzyżowaniu z torem normalnym...  ...na które za chwile wjedża drezyna.  Prace dalej posuwają się gładko...  ...tym bardziej że szyny trzeba odkopywać.  Koszenie buszu.  Szlak przejezdny...  Pierwszy od 10 lat pojazd szynowy, który dotarł tak daleko!  Nasze zadanie na kwiecień. Więcej fotek pod linkiem: http://bxi.pxd.pl/album/46854/1/zkd-oczyszczanie-szlaku-do-ul-warszawskiej-9-marca-2013
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #50 : 11 Marca 2013, 13:32:49 » |
+4
|
Bardzo ładny reportaż, życzę wytrwania w dalszych zmaganiach z oczyszczeniem szlaku. Jakie macie plany wobec tego odcinka? Jak wygląda trasa za ul. warszawską?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #51 : 11 Marca 2013, 20:59:48 » |
0
|
Bardzo miło o czytać i oglądać  Chciałbym spytać, co z niecnymi knowaniami Starostwa, o których była swego czasu mowa w sąsiednim wątku?
|
|
« Ostatnia zmiana: 11 Marca 2013, 21:19:33 wysłane przez 2xm »
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
feyg
|
 |
« Odpowiedz #52 : 11 Marca 2013, 22:56:20 » |
0
|
Ano plany były, szum medialny też natomiast w pewnym momencie ktoś w starostwie uzmysłowił sobie, że wraz z oficjalną likwidacją linii, za grunt pod nią przyjdzie im płacić podatek gminom i ... plany zostały odłożone na półkę. Minus tego jest taki, że sprzedaż nawierzchni za Solnicą miała sfinansować remont dachu na hali. Co do odcinka do Ostaszewa: póki co gmina Nowy Dwór Gdański kolejkę chce (stąd starania o przedłużenie czynnego szlaku do Lubieszewa) zaś gmina Ostaszewo kolejki nie chce. Co do planów w stosunku odcinka do Warszawskiej: po jego udrożnieniu ma on służyć tylko do przejazdów drezyną ręczną (przynajmniej na razie - względy techniczne). Szkoda, że nie przetrwał niezależny wjazd na stację gdyż w tym momencie każdorazowy wyjazd wymaga wjazdu na tor szlakowy po którym odbywa się w sezonie ruch pociągów. Zapewne rozjazd zyska rozjazd z zamkiem trzpieniowym miast kłopotliwej w obsłudze spony iglicowej. Za Warszawską jest przekładaniec z brakami, a w Kmiecinie generalnie tor jest i na upartego można by to udrożnić i pojeździć sobie drezynką ręczną po wsi.
|
|
« Ostatnia zmiana: 11 Marca 2013, 23:02:57 wysłane przez feyg »
|
Zapisane
|
|
|
|
Ogoniasty
|
 |
« Odpowiedz #53 : 11 Marca 2013, 23:32:19 » |
0
|
Fantastyczna fotorelacja zdjęciowa  Juz po drugim zdjęciu wróciły do mnie wspomnienia z prac torowych na odcinku Iłżeckim ( Kolej starachowicka) w 2005 roku  Tam też zaczęło ie od drezyny ręcznej, a dziś? Jeździ tam lokomotywa Lyd1  Narobiliście mi smaku Panowie tymi pracami  Szkoda że mam do Was tak daaaaleko,bo chętnie bym pomachał kilofem jak i innymi narzędziami ręcznymi  Jak już wejde na tory, to ciężko jest mnie z nich wygonić  hihihi 
|
|
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
bxi
Młotkowy
 
Długość toru:: 93 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #54 : 12 Marca 2013, 10:04:57 » |
+3
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
boris-cz
Młotkowy
 
Długość toru:: 50 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #55 : 12 Marca 2013, 23:06:58 » |
0
|
...tor szlakowy po którym odbywa się w sezonie ruch pociągów.
Aaaale ruch...,rano tam i wieczorem z powrotem 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #56 : 13 Marca 2013, 11:05:42 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Ariel Ciechański
|
 |
« Odpowiedz #57 : 13 Marca 2013, 11:09:48 » |
0
|
Zwłaszcza z RPO województwa mazowieckiego....
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br /> 
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #58 : 13 Marca 2013, 11:15:10 » |
0
|
To tylko przykład że i w Polsce coś się da...
Czyją własnością jest plac przy bocznicy normalnotorowej?? Można było by to wykorzystać latem na parking?
|
|
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2013, 14:26:59 wysłane przez andrzej2110 »
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
arekmiz
Nowicjusz

Długość toru:: 41 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #59 : 14 Marca 2013, 08:22:45 » |
+3
|
Może wziąć przykład z Niechorza i Gryfickiej KD? Tak nastawiali fotoradarów po krzakach oraz parkometrów (biorą opłaty za parkowanie nawet po sezonie) i są najbogatszą gminą zachodniopomorskiego. No i mają kasę na super odbudowę kolejki wąskotorowej... 
|
|
|
Zapisane
|
pozdrawiam ArekMiz
|
|
|
|