Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 07:01:35 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3] 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]  (Przeczytany 62454 razy)
lukazs
Nowicjusz
*
Długość toru:: 46 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #40 : 02 Lipca 2007, 23:27:25 »
0

Mosty piękne, widok z nich również musiał być piękny. Moim ulubionym miejscem na piwko z przyjaciółmi jest właśnie filar dawnego mostu drogowo-wąskotorowego w Kałdowie.
Zapisane
analelek
Czytelnik

Długość toru:: 1 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #41 : 10 Lipca 2007, 20:35:39 »
0

Cytat: lukazs
Mosty piękne, widok z nich również musiał być piękny. Moim ulubionym miejscem na piwko z przyjaciółmi jest właśnie filar dawnego mostu drogowo-wąskotorowego w Kałdowie.
Przepraszam,że pytam ,ale gdzie ten filar? :wink:
« Ostatnia zmiana: 14 Marca 2013, 18:45:45 wysłane przez kalito » Zapisane

Michał
lukazs
Nowicjusz
*
Długość toru:: 46 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #42 : 11 Lipca 2007, 22:44:49 »
0

Jak by tu wytłuamczyć najprościej - jadąc pociągiem z Tczewa widać go zaraz za knajpą Zamczysko (takie drewniane wiaty, wybudowane na dawnym podjeździe wąskotorówki). Filarów jest w zasadzie kilka, ale tylko jeden ucywilizowany do tego żeby na niego wejść. Na zachodnim brzego Nogatu, mniej więcej 50 metrów od mostu kolejowego, patrząc w górę rzeki.
Zapisane
ok333
Dyrektor
*****
Długość toru:: 596 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #43 : 17 Lipca 2007, 21:02:27 »
0

Dla tych krajobrazow warto , zebyscie dolozyli staran , zeby jezdzila  :

 :arrow: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=27760

Musze Was zachecac z Wielkopolski Wschodniej fota Tomka Blewaski z Ostrowa Wlkp.
Zapisane

Ratujmy Koleje Waskotorowe  !!!
-----------------------------------------------
,, Najlatwiej niszczyc .
   Trudno zachowac to , co warte zachowania.''
Wislawa Szymborska
tczewianin
Mechanik
***
Długość toru:: 257 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #44 : 18 Lipca 2007, 21:21:44 »
0

Krajobrazy to też ważna sprawa, choć większość ludzi (turystów) jedzie przez Żuławy patrząc na tablice drogowe z napisem tj. Malbork, Stegna, Krynica M. W końcu mało osób wysiądzie w połowie drogi kolejki np. w takiej Lipince czy Nowym Stawie pozwiedzać.
Zapisane
JanPeter
Młotkowy
**
Długość toru:: 98 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #45 : 11 Września 2007, 23:26:04 »
0

Ciąg dalszy "tasiemca": http://malbork.naszemiasto.pl/wydarzenia/767166.html .
Zapisane

Piotr Janeczko
Karol
Zawiadowca
****
Długość toru:: 357 m

W terenie W terenie


Gdiniô


« Odpowiedz #46 : 11 Września 2007, 23:34:59 »
0

A czemu "tasiemca"? Jeżeli powiat przejmie południową część wąskotorówki na własność to można wszytko zrobić - nawet wybudować linię dla TGV. Dzięki za link, ja rzadko kiedy przeglądam naszemiasto.pl więc zapewne umknęło by mi to
Zapisane

.
JanPeter
Młotkowy
**
Długość toru:: 98 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #47 : 12 Września 2007, 17:11:39 »
0

Karolu - temu, że będzie się to działo latami, aż nie zostanie kamień na kamieniu. Z tym TGV, to okrutny żart  :grin: .
Zapisane

Piotr Janeczko
feyg
Mechanik
***
Długość toru:: 233 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #48 : 11 Marca 2013, 09:40:59 »
+1

W ramach odświeżenia wątku, prasowe wieści z ostatniej soboty. Oczywiście o Malborku czy nawet Kmiecinie mowy już być nie może, ale odcinek do przejazdu na Warszawskiej zostanie udrożniony do sezonu. Przy pomyślnych wiatrach podobny los na spotkać odcinek Tuja - Lubieszewo.

Pasjonaci kolejnictwa chcą uruchomić "zapomnianą" linię wąskotorową w Nowym Dworze Gdańskim.
Cytuj
Odcinek torowiska kolei wąskotorowej w Nowym Dworze Gdańskim chce reaktywować Pomorskie Towarzystwo Miłośników Kolei Żelaznych. W czasie społecznej akcji oczyścili liczący kilkaset metrów torów. Akcja będzie kontynuowana.
Zapisane
bxi
Młotkowy
**
Długość toru:: 93 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #49 : 11 Marca 2013, 11:37:01 »
+7

Powyższy przykład pokazuje że nigdy nie należy wątpić, szesnastoosobowa grupa przyjaciół Żuławskiej Kolejki wykonała spory kawał dobrej i ciężkiej pracy.


Powyżej uczestnicy akcji w komplecie.



Tak jeszcze niedawno zaczynała się linia w stronę Malborka..


Trochę pracy o poranku i pierwsze efekty.


Chyba najcięższe prace przy odkuwaniu kilofem rowków przejazdu...

..ale udało się!


Od 2010 roku pierwszy wjazd pojazdu szynowego w stronę Malborka


Prace na wyskości rampy, pracowali ciężko mali i duzi!


Zwrotnica na rampę oczyszczona!


Łuk za rampą także już przejezdny.


Czasem trzeba wypocząć.


Prace na skrzyżowaniu z torem normalnym...


...na które za chwile wjedża drezyna.


Prace dalej posuwają się gładko...


...tym bardziej że szyny trzeba odkopywać.


Koszenie buszu.


Szlak przejezdny...

Pierwszy od 10 lat pojazd szynowy, który dotarł tak daleko!


Nasze zadanie na kwiecień.

Więcej fotek pod linkiem:
http://bxi.pxd.pl/album/46854/1/zkd-oczyszczanie-szlaku-do-ul-warszawskiej-9-marca-2013
Zapisane
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #50 : 11 Marca 2013, 13:32:49 »
+4

Bardzo ładny reportaż, życzę wytrwania w dalszych zmaganiach z oczyszczeniem szlaku. Jakie macie plany wobec tego odcinka? Jak wygląda trasa za ul. warszawską?
Zapisane

2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #51 : 11 Marca 2013, 20:59:48 »
0

Bardzo miło o czytać i oglądać

Chciałbym spytać, co z niecnymi knowaniami Starostwa, o których była swego czasu mowa w sąsiednim wątku?
« Ostatnia zmiana: 11 Marca 2013, 21:19:33 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
feyg
Mechanik
***
Długość toru:: 233 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #52 : 11 Marca 2013, 22:56:20 »
0

Ano plany były, szum medialny też natomiast w pewnym momencie ktoś w starostwie uzmysłowił sobie, że wraz z oficjalną likwidacją linii, za grunt pod nią przyjdzie im płacić podatek gminom i ... plany zostały odłożone na półkę. Minus tego jest taki, że sprzedaż nawierzchni za Solnicą miała sfinansować remont dachu na hali.
Co do odcinka do Ostaszewa: póki co gmina Nowy Dwór Gdański kolejkę chce (stąd starania o przedłużenie czynnego szlaku do Lubieszewa) zaś gmina Ostaszewo kolejki nie chce.
Co do planów w stosunku odcinka do Warszawskiej: po jego udrożnieniu ma on służyć tylko do przejazdów drezyną ręczną (przynajmniej na razie - względy techniczne). Szkoda, że nie przetrwał niezależny wjazd na stację gdyż w tym momencie każdorazowy wyjazd wymaga wjazdu na tor szlakowy po którym odbywa się w sezonie ruch pociągów. Zapewne rozjazd zyska rozjazd z zamkiem trzpieniowym miast kłopotliwej w obsłudze spony iglicowej.
Za Warszawską jest przekładaniec z brakami, a w Kmiecinie generalnie tor jest i na upartego można by to udrożnić i pojeździć sobie drezynką ręczną po wsi.
« Ostatnia zmiana: 11 Marca 2013, 23:02:57 wysłane przez feyg » Zapisane
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 631 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #53 : 11 Marca 2013, 23:32:19 »
0

Fantastyczna fotorelacja zdjęciowa Juz po drugim zdjęciu wróciły do mnie wspomnienia z prac torowych na odcinku Iłżeckim ( Kolej starachowicka) w 2005 roku Tam też zaczęło ie od drezyny ręcznej, a dziś? Jeździ tam lokomotywa Lyd1
Narobiliście mi smaku Panowie tymi pracami  Szkoda że mam do Was tak daaaaleko,bo chętnie bym pomachał kilofem jak i innymi narzędziami ręcznymi Jak już wejde na tory, to ciężko jest mnie z nich wygonić hihihi 
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
bxi
Młotkowy
**
Długość toru:: 93 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #54 : 12 Marca 2013, 10:04:57 »
+3

Dziękuję wszystkim za miłe słowa!

Zwrotnica na szlak w kierunku Malborka. Zdjęcie zrobione latem 2012.



Dla pytających o szlak za ulica Warszawską. Szyny wystające za przejazdem przez ulicę Warszawską, od strony Kmiecina:


Przystanek Nowy Dwór Gdański Szkoła








Zapisane
boris-cz
Młotkowy
**
Długość toru:: 50 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #55 : 12 Marca 2013, 23:06:58 »
0

...tor szlakowy po którym odbywa się w sezonie ruch pociągów.

Aaaale ruch...,rano tam i wieczorem z powrotem

Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #56 : 13 Marca 2013, 11:05:42 »
0

http://dziennikelblaski.wm.pl/60439,Gigantyczne-korki-na-drodze-dojazdowej-do-Mierzei-Wislanej.html
http://nowydworgdanski.naszemiasto.pl/artykul/galeria/1510925,uwaga-korki-na-drodze-do-mierzei-wislanej,id,t.html
Czy w okolicy stacji jest miejsce na parking?? Do tego połączenie Mbxd2+letniak NGD-Stegna(Sztutowo) skomunikowane z pociągami nadmorskimi.

http://rpo.mazowia.eu/projekty--kluczowe/uchwala-zmieniajaca-w-sprawie-zatwierdzenia-do-dofinansowania-projektu-miasta-stolecznego-warszawy-budowa-parkingow-strategicznych-parkuj-i-jedz-park-ride-ii-etap.html być może udało by się dostać na to jakieś dofinansowanie.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #57 : 13 Marca 2013, 11:09:48 »
0



Zwłaszcza z RPO województwa mazowieckiego....
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #58 : 13 Marca 2013, 11:15:10 »
0

To tylko przykład że i w Polsce coś się da...

Czyją własnością jest plac przy bocznicy normalnotorowej?? Można było by to wykorzystać latem na parking?
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2013, 14:26:59 wysłane przez andrzej2110 » Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
arekmiz
Nowicjusz
*
Długość toru:: 41 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #59 : 14 Marca 2013, 08:22:45 »
+3

Może wziąć przykład z Niechorza i Gryfickiej KD? Tak nastawiali fotoradarów po krzakach oraz parkometrów (biorą opłaty za parkowanie nawet po sezonie) i są najbogatszą gminą zachodniopomorskiego. No i mają kasę na super odbudowę kolejki wąskotorowej...
Zapisane

pozdrawiam
ArekMiz
Strony: 1 2 [3] 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!