Świat kolejek wąskotorowych SMF
13 Listopad 2019, 15:22:40 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Sochaczewska Kolej Muzealna  (Przeczytany 152048 razy)
przemek77
Nowicjusz
*
Długość toru:: 15 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #140 : 27 Sierpień 2014, 19:44:52 »
+3

Czy ten Bxhpi na 4 zdjęciu na pewno stoi za ukresem?


Chętnych było tyle, że doczepili wszystkie wagony, które mieli na chodzie:


robione z ostatniego wagonu:
Zapisane
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1184 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #141 : 30 Wrzesień 2014, 01:04:19 »
0

Planujemy dokończenie wyprawy rowerowej po śladach kolejki leśnej w najbliższą środę czyli 1.10.

Wyjazd raniutko pociągiem w stronę Nowego Dworu.
Chętnych dołączyć zapraszam na priv lub bezpośrednio na mejla gajosgitara(małpa)gmail.com w celu ustalenia detali.
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
hjugytf
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #142 : 30 Wrzesień 2014, 10:09:30 »
0

Nieźle. I wszędzie było pełno? Macie może film lub zdjęcia z tak dużego składu?
Zapisane
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1184 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #143 : 30 Wrzesień 2014, 13:33:29 »
0

yyy?

Przepraszam, musimy odwołać wyjazd i przełożyć na przyszły tydzień.
« Ostatnia zmiana: 01 Październik 2014, 01:11:52 wysłane przez gajos » Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1184 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #144 : 27 Listopad 2014, 17:18:06 »
0

Wybiera się ktoś?
http://www.e-sochaczew.pl/sochaczew,30-lat-minelo8230,46051.html
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
tomasz11
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #145 : 29 Listopad 2014, 20:16:15 »
0

Ja będe,warto przypomnieć sobie wagon którym jedżiło się prawie 30 lat temu jeszcze wtedy z własnym napędem i dzieciom trzeba też pokazać
Zapisane

pozdrowienia
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1184 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #146 : 30 Listopad 2014, 21:36:49 »
+1

Imprezka choć krótka i frekwencja nie powalała to warto było skorzystać z rzadkiej okazji przejechania się sochaczewską kolejką w póżno jesiennej porze roku, co przyznała sama obsługa.
Skoro o obsłudze mowa to należą się brawa za organizację a zwłaszcza ogrzewane wagony, ciepłe napoje i serdeczną gościnność. Miło że muzeum zmienia się na lepsze i otwiera na sugestie miłośników kolei.
Można by ponarzekać że skład pociągu był identyczny jak zwykły sezonowy pociąg. Lxd2+4xBxhpi


https://picasaweb.google.com/100817226249442340617/30112014SochaczewskaKolejMuzealna30LatMineO#
https://www.youtube.com/watch?v=35ouuVGHxHI&feature=youtu.be
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
Misza
Młotkowy
**
Długość toru:: 104 m

W terenie W terenie

750 czytam od dawna


« Odpowiedz #147 : 30 Listopad 2014, 22:33:12 »
-3

Pojechałem na 5 min żeby pani w kasie zadać pytanie: czy zwiedzanie obejmuje także zaplecze?
była w szoku, ja za 50min w domu...
Zapisane

Misza
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1184 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #148 : 30 Listopad 2014, 23:00:35 »
+8

Kasa jest ostatnim miejscem gdzie pyta się o zaplecze...
Ale jaka metoda takie skutki.
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
tomasz11
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #149 : 01 Grudzień 2014, 07:43:07 »
+3

Pojechałem na 5 min żeby pani w kasie zadać pytanie: czy zwiedzanie obejmuje także zaplecze?
była w szoku, ja za 50min w domu...
Temperatura niska ale atmosfera była gorąca,brawo dla pana Krzyśka który zachęcał dzieci do poznawania obsługi parowozów.Ja w kasie nie załatwiałem zwiedzania zaplecza i Mi się udało.  To co zobaczyłem za żelazną bramą spowodowało że zakręciła się łezka w oku
Zapisane

pozdrowienia
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1184 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #150 : 01 Grudzień 2014, 10:07:46 »
+1

Na przyszłość ujawnij się, podejdż, nie gryziemy. Mamy tylko aparaty w rękach Uśmiech
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
Misza
Młotkowy
**
Długość toru:: 104 m

W terenie W terenie

750 czytam od dawna


« Odpowiedz #151 : 02 Grudzień 2014, 03:33:18 »
+1

Kasa jest ostatnim miejscem gdzie pyta się o zaplecze...
Ale jaka metoda takie skutki.
Moje pierwsze kontakty z MK W Sochaczewie to ja zaliczyłem w 1991...zgłaszajac wolontariat:)
i to trochę nie jest tak ze ja nie potrafię znaleźć dobrej drogi.. rozumiem że ta herbatka tak Was ujęła.
Może trochę za zimno jednak było dla mnie żeby się  przez panią z kasy przebijać...
Bardziej o reakcje chodzi... i zmianę myslenia  /patrz przejscie tunelem średnicowym, zwiedzanie stacji metra w trakcie budowy, a to tylko z kolejowego podwórka przykłady/
A powód I jest taki  że nie ma się czym pochwalić na tym zapleczu.

PS z moich dobrych wejść to: organizacja swoich urodzin w "Sali Lustrzanej" na Towarowej w MK
Mrugnięcie
Zapisane

Misza
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1184 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #152 : 02 Grudzień 2014, 23:01:55 »
+2

W 91' to ja mogłem conajwyżej rodziców poprosić o wycieczkę do muzeum ale zapewniam że herbatką nie da się nas ująć bo potrafimy wyczuć szczere intencje i pozytywne zmiany. Może nie rewolucję ale zawsze coś.
Wszyscy są ludżmi, w Sochaczewie także. Niestety akurat tam nie bez przyczyny nauczyli się ostrożności wobec osobników z aparatami i śliną na ustach którzy myślą że takie muzeum powinno mieć wszystkie zbiory w stanie fabrycznym... Tymczasem klepią biedę nie inną niż pozostałe kolejki. Może i popełniano mniejsze lub więsze błędy organizacyjne, bo kto ich nie popełnia.
Osobiście uważam że MK jest nieco za bardzo demonizowane niż na to zasłużyło.
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
ronnie861
Młotkowy
**
Długość toru:: 76 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #153 : 30 Czerwiec 2015, 10:00:06 »
+4

http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/24822/Parowoz-Px-z-Sochaczewie-bedzie-znow-pod-para.html
Zapisane
rafaelsantee
Nowicjusz
*
Długość toru:: 36 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #154 : 30 Lipiec 2015, 01:02:29 »
0

Kolejny pomysł na Sochaczewską Kolej Muzealną, który pojawił się na lokalnej stronie www

http://www.e-sochaczew.pl/sochaczew,powiatowa-kolej-waskotorowa,48553.html
Zapisane
robbo2k
Nowicjusz
*
Długość toru:: 17 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #155 : 05 Sierpień 2015, 14:12:02 »
0

120dni na wykonanie od dnia podpisania umowy.  Oferty do połowy sierpnia.


Przetarg na wykonanie piątego poziomu utrzymania parowozu wąskotorowego serii Px29-1704 w połączeniu z rewizją wewnętrzną i próbą ciśnieniową kotła.



Przedmiotem zamówienia jest wykonanie 5 poziomu utrzymania  parowozu  wąskotorowego serii  Px29-1704 w połączeniu z rewizją wewnętrzną i próba ciśnieniową kotła zgodnie z przepisami PKP-WM1 i MTP32, Rozporządzeniem Ministra Transportu z dnia
20  października 2006 r. w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie projektowania, wytwarzania, eksploatacji, naprawy i modernizacji specjalistycznych urządzeń ciśnieniowych (Dz.U.199poz.1469), Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury
z dnia 15 lipca 2011r (Dz.U.156 poz.932), Instrukcją Technologiczną o Naprawie Kotłów Parowozowych,  oraz z aktualnymi przepisami dotyczącymi naprawy kotłów parowozowych, przepisami i wymaganiami Urzędu Transportowego Dozoru Technicznego oraz Dokumentacją DSU.
Zakres naprawy:
1.   Należy przeprowadzić rewizję, naprawę i wymianę zużytych zespołów, części i elementów parowozu i doprowadzić go do stanu użyteczności pozwalającej na jego dalszą bezawaryjna pracę.
2.   Przy naprawie należy zdemontować zbadać i sprawdzić wszystkie części podwozia parowozu oraz tendra, silniki parowe, mechanizm napędowy i parorozdzielczy oraz wszystkie urządzenia pomocnicze. Części zużyte i uszkodzone oraz części nie mające na powierzchniach pracujących zapasu na dalsze zużycie należy naprawić lub wymienić na nowe, aby naprawa zapewniała prawidłową pracę parowozu do czasu następnego, równoznacznego poziomu utrzymania.
3.   Kocioł
Naprawa obejmuje demontaż kotła z ostoi parowozu,  wymianę płomienic i płomieniówek.
 Wymianę skrzyni ogniowej, wieńca stopowego, części zewnętrznych ścian  stojaka, wymianę kompletnych gniazd  wyczystkowych, uszkodzonych zespórek, pomiary grubości walczaka z ewentualną wymianą blach. Należy wykonać kompletną naprawę  przegrzewacza pary z wymianą rur parowych, przeprowadzić naprawę klap popielnika z ewentualną modyfikacją, belek rusztowych oraz wymianę rusztowin na nowe z zabezpieczeniem 50 % rusztowin w zapasie. Należy przeprowadzić naprawę osprzętu kotła:

              -      Wodowskaz – naprawa
-   Korki łatwotopliwe –wymiana   
-   Zawory bezpieczeństwa – naprawa
-   Manometry kotłowe i powietrzne – wymiana na nowe
-   Kurki probiercze  - naprawa lub wymiana     
-   Inżektory – naprawa
-   Zawór przepustnicy i zespół sterowania przepustnicą – naprawa
-   Zawory odmulające - naprawa lub wymiana   
-   Gwizdawka parowa – naprawa
-      Zawory zasilające kocioł  – naprawa
-      Kolumna parorozdzielcza – naprawa, wymiana  zaworów
-      Dymnica – naprawa
-      Siatka odiskierna – naprawa z wymianą siatki
-      Drzwiczki paleniska – naprawa
 -     Otulina kotła – naprawa 
Rewizje wewnętrzną, naprawę kotła oraz próbę ciśnieniową, należy przeprowadzić pod nadzorem  Transportowego Dozoru Technicznego. Należy sporządzić wymaganą dokumentację naprawy kotła.  Wszelkie koszty związane z nadzorem TDT i sporządzeniem niezbędnej dokumentacji ponosi Wykonawca.
4. Podwozie parowozu i układ napędowy
Podczas naprawy  należy wymontować zestawy kołowe z parowozu i tendra, zestawy kołowe poddać naprawie z zachowaniem wymiarów naprawczych i prawidłowego profilu zarysu obręczy. Z pomiarów należy sporządzić protokóły zgodnie z dokumentacją DSU.   Należy sprawdzić stan  prowadnic łożysk osiowych, regenerować wszystkie  łożyska ślizgowe , resory nośne regenerować, wieszaki, wahacze, umocowanie cylindrów silników parowych, tłoki, suwaki, trzony, stawidła, korbowody i wiązary poddać rewizji, w razie potrzeby naprawić w takim zakresie, aby zapewniły bezpieczeństwo i niezawodność pracy parowozu. Należy naprawić urządzenia zderzakowo-sprzęgowe oraz sprzęg pomiędzy parowozem a tendrem.
5. Tender.
Należy wykonać nową skrzynię węglowa i wodną z zastosowaniem nitów w formie atrapy wizualnej, zawory wodne i węże gumowe pomiędzy tendrem a parowozem wymienić. Podwozie tendra należy poddać naprawie.

6. Układ hamulcowy
Należy przeprowadzić naprawę 2 szt. sprężarek parowozowych -  jedna zapasowa. Zrewidować i  naprawić cały układ hamulca, cylindry hamulcowe z wymianą uszczelnień, wymienić elastyczne sprzęgi hamulcowe i zawory oraz wszystkie przewody gumowe. Wykonać naprawę przekładni dźwigniowej, wieszaków  hamulcowych,    wymienić wszystkie wstawki hamulcowe. Należy wykonać rewizję wewnętrzną i próbę ciśnieniową zbiorników sprężonego powietrza. Należy zabezpieczyć 1 dodatkowy komplet wstawek hamulcowych parowozu  i tendra do dyspozycji Zamawiającego.
7. Instalacja elektryczna
Należy zrewidować i naprawić turbogenerator oraz całą instalacje elektryczną,  wymienić przewody elektryczne oraz elementy połączeniowe na nowe.
8. Budka maszynisty
Sprawdzenie i ewentualna naprawa  podłogi, okien i dachu oraz drewnianego poszycia wewnętrznego. Wykonanie   wywietrznika dachowego.
9. Zabezpieczenie antykorozyjne oraz malowanie zewnętrzne
Podczas naprawy należy sukcesywnie wykonywać zabezpieczenie antykorozyjne poszczególnych elementów parowozu i tendra. Po zakończonej naprawie należy wykonać malowanie zewnętrzne. Należy zachować dotychczasowa kolorystykę parowozu i tendra, ewentualne  korekty malowania należy uzgadniać z Zamawiającym. Naprawa zostanie wykonana z zachowaniem podwyższonej estetyki zewnętrznej z zastosowaniem wysokiej jakości powłok malarskich, z zastosowaniem miedzianych rur zewnętrznych.
10. Po wykonanej naprawie należy wykonać niezbędną dokumentację powykonawczą oraz dokonać wpisów w dokumentacji lokomotywy.
11. Rozładunek i załadunek lokomotywy na terenie zakładu naprawczego.
Rozładunek i załadunek lokomotywy na terenie zakładu naprawczego wykonuje Wykonawca własnym kosztem i staraniem.
12. Wykonanie regulacji oraz jazdy próbnej z pociągiem w Sochaczewie.
Po zakończonej naprawie należy wykonać regulację i jazdę próbną z pociągiem na trasie Sochaczewskiej Kolei Muzealnej, oraz sporządzić stosowne protokóły zgodnie  z dokumentacją DSU.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3895 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #156 : 05 Sierpień 2015, 14:33:50 »
0

... zgodnie z dokumentacją DSU...
...której z pewnością nie ma...

Ogólnie ten SIWZ jest napisany wyjątkowo ogólnie. Z politowaniem
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
robbo2k
Nowicjusz
*
Długość toru:: 17 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #157 : 24 Sierpień 2015, 14:07:13 »
0

.... i nikt nie złożył oferty.

 Naprawdę nie zrobili  rozeznania na rynku przez przetargiem.   SIWZ ogólny wiec chetnych na ryzyko brak
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3895 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #158 : 24 Sierpień 2015, 15:07:55 »
0

Nikt nie złożył oferty, bo jeśli ileś tam razy nie będzie ofert, bądź przetargu nie uda się rozstrzygnąć z jakiejś przyczyny, to można go zamienić na zamówienie z wolnej ręki, gdzie rygory takie jak np. problemy z ZUSem czy skarbówką nie dyskwalifikują już na starcie wykonawcy - vide remont parowozu w Gnieźnie.
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1184 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #159 : 26 Sierpień 2015, 23:58:25 »
+5

Niespodziewanie i spontanicznie wraz z kolegą Ptr odbyliśmy drugą i nieostatnią wycieczkę rowerową po śladach Kampinowskiej Kolei Leśnej. Tym razem na warsztat poszedł najdłuższy i najważniejszy jej odcinek, Grochale - Granica.
Zacznijmy od końca czyli miejsca gdzie drewno kończyło podróż żelazną drogą.

Jako że mapy nieprecyzyjnie wskazują dokładne miejsce spławu do Wisły przyjeliśmy dwie opcje.


Pierwsza to tor idący cały czas prosto aż do Wisły. Jednak zastanawia sposób ominięcia wału przeciwpowodziowego.
Orientacyjne miejsce spławu. Po lewej widać wał.


Orientacyjne miejsce numer dwa uwzględniając mapy twierdzące że tor skręcał i kończył się tuż przed wałem.


W tym miejscu tor przechodził przez drogę. W tle Wisła.


Po kilkuset metrach przez pole tor przecinał okolice skrzyżowania dróg wchodząc w las. Zaznaczyłem czerwoną linią. Śladów w terenie brak.


Tor po około 1,5km dochodzi do drogi leśnej przed wsią Rybitew, idzie równolegle by za wsią odbić skosem w las i ponownie powraca do drogi.


W lesie zachowały się przecinki po torze obok krętej drogi.


Na wysokości Starej Dąbrowy tor odchodzi na kilkadziesiąt metrów idąc równolege obok leśnej drogi bardzo wyrażnym i szerokim nasypem.


Po czym "wraca" na drogę.


Po kilku kilometrach natrafiamy na pierwsze drewniane podkłady których na odcinku do Polesia jest całkiem sporo.


Kolejny bardzo widoczny nasyp.


W okolicach wsi Górki na zachowały się 4 metalowe podkłady wbite pionowo mające zapobiec przesuwaniu się toru na bagnistym terenie.


Przed Polesiem tor znów idzie wyrażnym nasypem nieco obok drogi.


Zachowane podkłady na skrzyżowaniu z leśną drogą.


Co ciekawe na odcinkach gdzie tor szedł poza używanymi drogami zachowało się bardzo dużo wyrażnych śladach po podkładach. Oczywiście czasami jakiś podkład się zachował.


Ciekawiły też dwa izolatory znalezione w odstępie 100m.


Krzyż upamiętniający miejsce pierwotnych warsztatwo kolejki.



Oczywiście krzyż wykonany z szyn i złączki.


Wg. tabliczki pod krzyżem znajdowaliśmy się w miejscu dawnych warsztatów. Po oględzinach najbliższej okolicy nie dało się odszukać w terenie żadnych śladów. Jest tylko w miarę równy i mniej zadrzewiony teren na wprost krzyża.



Około 100m przed krzyżem, jadąc od strony Grochali widać wyrażne odgałęzienie w stronę Granicy i łącznicy z Piaskami Królewskimi.


Kolejne podkłady w okolicach łącznicy którą... przeoczyliśmy.


Za łącznicą teren urozmaicają coraz większe nasypy i wykopy.




Na wysokości wsi Cisowe natrafiamy nasyp pozwalający przypuszczać iż była w tym miejscu mijanka lub ładownia.


Intuicja nas nie zawiodła bo na końcu zwężenia nasypu znależliśmy dowód, podrozjazdnicę .


Tuż za zwrotnicą znajduje się polana do której dochodziły słupy energetyczne.


Nim wyjehaliśmy z polany znależliśmy dwie metalowe niespodzianki. Złaczkę.


Gwóżdż.


Jadąc w stronę Granicy mijamy ślad po przepuście.


Dalej już podczas sporej ulewy dojeżdzamy do chyba największego mostu na tej kolejce. Rzeka Łasica. Tor i most był jakieś 3 metry w lewo od istniejącego mostku.


Ślady po kolejnym przepuście.


Rozwidlenie, w lewo na Zamczysko. Na wprost Granica.


Tuż przed Granicą wykop a w nim widoczne miejsce po torze.


Więcej zdjęć i opisów w linku poniżej.
https://picasaweb.google.com/100817226249442340617/20140709KOLEJKIPUSZCZYKAMPINOWSKIEJ#6187065828346915394
Niebawem trzecia wyprawa śladem odnogi do Zamczyska oraz szukanie przeoczonej łącznicy do Piasków Królewskich.
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!