|
fidzio
Gość
|
|
« Odpowiedz #1 : 12 Maja 2007, 07:26:05 » |
0
|
Po paserach z czech do wesołej listy dołączyć mieli zamiar również hiszpani
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
prof_klos
|
|
« Odpowiedz #2 : 12 Maja 2007, 07:32:44 » |
0
|
Na szczęście im się to nie udało, ale toż to kosmiczna sprawa. Rozumiem - przemycać papierosy, wódkę, ale Parowóz?? To nawet mi do głowy nie wpadło. Co za czasy... Oby jak najmniej tego typu działań.
|
|
|
Zapisane
|
Filozofia sztuką życia...!
|
|
|
wagonownia
Gość
|
|
« Odpowiedz #3 : 12 Maja 2007, 10:02:43 » |
0
|
witam - i po kiego przywędrował z Gniezna , aby inni mędrcy go sprzedali? Ostatnio na platwormach sztuk 2 - jechały sobie wagoniki - cel mi nie znany , nie zdążyłem sprawdzić.Widać ,że były to węglarki ,ale z dwoma buforami , coś w tym stylu jak na 785 mm i jechały linią na Biasłystok .Będzie tak z 6 dni temu.Czy też do kogoś do prywatnych zbiorów , cóż .........
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #4 : 12 Maja 2007, 10:18:57 » |
0
|
Pytanie tylko co teraz z Peiksem... Skarb Państwa??
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
wagonownia
Gość
|
|
« Odpowiedz #5 : 12 Maja 2007, 10:34:38 » |
0
|
więc dodzwoniłem sie do Straży Granicznej i dowiedziałem sie , że nie ma możliwości o przekroczeniu granicy , a ów kierowca juz został zatrzymany.Padło pytanie co z nim będzie - ja uważam że powinien trafic na kolejkę , która o niego zadba , a wydaje mi sie że troche ich jest.Np.kolej krośniewicka jak najbardziej , a moje prywatne zdanie - kolej rogowska tam sie dba o powierzone mienie kolejowe.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ok333
|
|
« Odpowiedz #6 : 12 Maja 2007, 12:13:41 » |
0
|
Czyli ... bedzie mozna oba pojazdy Px'a i ciezarowke :grin: kupic na przetargach !!! A wiec - kto da wiecej - bo taka jest kolej rzeczy przejetych na Skarb Panstwa . Lecz to troche potrwea , bo najpierw sprawa sadowa itd. ...
|
|
|
Zapisane
|
Ratujmy Koleje Waskotorowe !!! ----------------------------------------------- ,, Najlatwiej niszczyc . Trudno zachowac to , co warte zachowania.'' Wislawa Szymborska
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #7 : 12 Maja 2007, 12:25:11 » |
0
|
A on ma ważną rewizję? Ktoś wie coz tamtejszą Lydka??
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
papierz
Gość
|
|
« Odpowiedz #8 : 12 Maja 2007, 13:18:12 » |
0
|
A on ma ważną rewizję? Jeśli dobrze pamiętam, to chyba jeszcze przez rok może dwa lata będzie miał ważną rewizję. Bardzo jestem ciekaw jaki będzie finał tej sprawy. W Polsce nikt nie chciał go odkupić, hmm może lepiej jak napisze, nikogo z entuzjastów nie było stać na to cacko. Cena 200 000 zł skutecznie ograniczyła możliwość odkupienia go od poprzedniego właściciela, czyli Wyższej Szkoły Ekonomicznej (jeśli dobrze pamiętam). Jeżeli przejmie go skarb państwa, bo przecież nie jest wykluczone, że jednak pojedzie do hiszpańskiego nabywcy, to moim zdaniem trafi ostatecznie gdzieś do muzeum, być może do Sochaczewa, gdzie może obsługiwać turystów. Nie znam się na procedurach postępowania w takich sytuacjach, ale jeśli nikt nie zgłosi się do ewentualnego przetargu, to prawdopodobnie taka zapadnie decyzja. A może niech skarb państwa udostępnia go co dwa lata innej czynnej kolejce, żeby cieszył rdzennych MK i turystów. Remontem też mógłby się zająć skarb państwa. :wink: tylko tak sobie filozofuję. :smile: Wiadomo, że to nie możliwe.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
prof_klos
|
|
« Odpowiedz #9 : 12 Maja 2007, 13:23:10 » |
0
|
Dobra inicjatywa - by go dali na kolejkę, gdzie nie ma Px'a Wszakże takie coś napędziłoby turystykę w jakimś rejonie.
|
|
|
Zapisane
|
Filozofia sztuką życia...!
|
|
|
Łukasz
SGKW
Długość toru:: 203 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #10 : 12 Maja 2007, 21:06:23 » |
0
|
Według informacji wziętych z innego forum peiks jest w Jaworzynie Śląskiej. Info z forum parowozowni Wolsztyn. i odnośnie Px... jest on teraz w jaworzynie i prawdopodobnie stanie się własnością muzeum
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ok333
|
|
« Odpowiedz #11 : 12 Maja 2007, 21:19:27 » |
0
|
...a po kie licho Jaworzynie Px48 na 750 mm i na chodzie Moze zamienia na Harleye :grin: :?: . Faktem jest ,ze z granicy to do nich najblizej - klopot z magazynowaniem celnym !
|
|
|
Zapisane
|
Ratujmy Koleje Waskotorowe !!! ----------------------------------------------- ,, Najlatwiej niszczyc . Trudno zachowac to , co warte zachowania.'' Wislawa Szymborska
|
|
|
polo
Młotkowy
Długość toru:: 145 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #12 : 13 Maja 2007, 05:59:39 » |
0
|
na BKL z nim !!
|
|
|
Zapisane
|
Nie Lubię Fotografów Kolejowych
|
|
|
Karol
|
|
« Odpowiedz #13 : 13 Maja 2007, 13:26:11 » |
0
|
Albo na ŻKD - obie mają największy ruch turystyczny z 750-tek. Aczkolwiek nieważne na jaką kolejkę by trafił dobrze będzie jeżeli zostanie w Polsce. I nasuwa się jeszcze pytanie jak zapobiec podobnym próbom po zniesieniu kontroli granicznej. Tutaj jest link do postu ze zdjęciem parowozu w Jaworzynie http://www.parowozy.com.pl/forum/viewtopic.php?p=11036#11036 A teraz cała sytuacja skojarzyła mi się z pewnym faktem, że kiedyś ktoś szukał chyba tutaj albo w innym kolejowo dyskusyjnym miejscu dla znajomego biznesmena lokomotywy wąskotorowej. Biznesmen ten zdaje się był był z Hiszpanii.
|
|
|
Zapisane
|
.
|
|
|
ok333
|
|
« Odpowiedz #14 : 13 Maja 2007, 16:11:47 » |
0
|
Widze ,ze po Peiksa juz sie kolejka ustawia :smile: :?: :?: :?: Pozwolcie , ze w imieniu SKPL-u wcisne sie w ,,ogonek'' . Kaliska KD oferuje mu 57 km toru ( one way ) i ulatwiony dojazd koleja do stacji poczatkowej w Opatowku Wask. dla Milosnikow Kolei . W centrum Polski czyli w miare blisko dla wszystkich . Trzeba sie troche rozpychac lokciami , zeby nie wyjsc jak ... prezydent Lodzi na EURU 2012 :wink: .
Ta droga pragne w imieniu wszystkich Milosnikow Kolei ( zwlaszcza pod para ) podziekowac polskim sluzbom granicznym i celnym za baczenie na szczelnosc naszej granicy . Oby nigdy , zaden zabytek nie przedostal sie w niepowolane rece przemytnikow !.
Pozdrawiam
|
|
|
Zapisane
|
Ratujmy Koleje Waskotorowe !!! ----------------------------------------------- ,, Najlatwiej niszczyc . Trudno zachowac to , co warte zachowania.'' Wislawa Szymborska
|
|
|
wagonownia
Gość
|
|
« Odpowiedz #15 : 13 Maja 2007, 17:38:27 » |
0
|
Najwazniesze ,aby tender sie znalazł , a mogło być tak że tender juz się wydostał!!!!? Każdy pisze dla swojej kolejki - nasza proponuje wymianę px48-1902 na 1754 narazie bez tendra - jakby sie tamten znalazł to wtedy cały px wraz z tendrem do Jaworzyny ,a tamten kompletny do Krośniewic
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
px48
|
|
« Odpowiedz #16 : 13 Maja 2007, 18:03:51 » |
0
|
Wydaje mi się, że sprawa Px48-1754 wywoła nie mało kłótni i sporów. Ja nie wyobrażam sobie jak można sprawiedliwie "przydzielić" ten parowóz do jakiejkolwiek kolejki. Każda będzie miała swój cel w otrzymaniu tegoż peiksa. Co do kwestii wymiany to są chyba tylko 2 odstawione peiksy, które pod względem fizycznym i wizualnym odpowiadają 1754, a mianowicie krośniwicki 1902 i średzki 1920. Teraz pozostaje czekać na dalsze rozwinięcie sprawy, a temat przydzielenia 1754 i Salomonowi by sprawił problem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
wagonownia
Gość
|
|
« Odpowiedz #17 : 13 Maja 2007, 18:51:29 » |
0
|
całkowicie sie z tobą zgadzam - chociaż jeden normalnie myśli , gdyż jeden juz mnie ochrzanił ,ale najlepieć ćwiczyć przecisk myszki niz pędzel bądz łopatę na linii - ale cóz podobni działacze są w dzisiejszym chorym rządzie
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Karol
|
|
« Odpowiedz #18 : 13 Maja 2007, 19:47:44 » |
0
|
Widze ,ze po Peiksa juz sie kolejka ustawia :smile: :?: :?: :?: Pozwolcie , ze w imieniu SKPL-u wcisne sie w ,,ogonek'' . Kaliska KD oferuje mu 57 km toru ( one way ) i ulatwiony dojazd koleja do stacji poczatkowej w Opatowku Wask. dla Milosnikow Kolei . W centrum Polski czyli w miare blisko dla wszystkich . Trzeba sie troche rozpychac lokciami , żeby nie wyjść jak ... prezydent Lodzi na EURU 2012 :wink: . Zapomniałeś jeszcze wspomnieć o (jedynej już?) obrotnicy na 750mm I żadna tam kolejka tylko lokalny patriotyzm zaślepia racjonalne rozwiązania co najlepiej z Px-em zrobić. Ten komentarz szczególnie jest wykierowany w stronę jednego Jaworzyńskiego wolontariusza z forum wolsztyńskiego. Faktem jest, że jeżeli parowóz pozostał by w Polsce to pozostanie w Jaworzynie to dla niego mniejsze zło. Weźmy pod uwagę, że na 16 (czynnych) siedemset pięćdziesiątek sześć już ma sprawnego Px-a (Ełcka, Gnieźnieńska, Krośniewicka, Sochaczewska, Średzka i Świętokrzyska). Z pozostałych marginalne znaczenie turystyczne mają Mławska, Krotoszyńska i Kaliska. Uważam, że Px powinien trafić na jedną z pozostałych kolejek - Bieszczadzką, Nałęczowską, Przeworską, Rogowską, Starachowicką, Śmigielską lub Żuławską. Ta droga pragne w imieniu wszystkich Milosnikow Kolei ( zwlaszcza pod para ) podziekowac polskim sluzbom granicznym i celnym za baczenie na szczelnosc naszej granicy . Oby nigdy , zaden zabytek nie przedostal sie w niepowolane rece przemytnikow !. Tak ale co będzie za rok gdy zdejmą kontrolę graniczną? Czy istnieją jakieś zabezpieczenia przed tym? Bo w podobny sposób za rok może np. zniknąć pół Stanicy, a Gierudzki swoją muzealną podróż z Kaszub, przez Rudy zakończyłby jako muzealnik w Chile. O parowozach takich jak np. Baziel z w-m nie mówiąc - tysiączka to zapewne łakomy kąsek dla zachodnich miłośników albo Siemens i Zastal z Oleśnicy - moglibyśmy się nawet nie zorientować kiedy by już jakiś niemiec trzymał je sobie w tajemnicy w garażu. Zresztą w tym kraju nawet może się to obejść bez wiedzy właściciela jak np. w dzień pocięto wagon tuż przy peronach Olsztyńskiego dworca należący do KMK Olsztyn na oczach wielu ludzi i sokistów albo jak Gierudzki zabrał Tw53 z Raciborza. Podjeżdża dźwig, ładuje na platformę i nie ma.
|
|
|
Zapisane
|
.
|
|
|
px48
|
|
« Odpowiedz #19 : 13 Maja 2007, 20:15:32 » |
0
|
Ja uważam, że na razie nie ma co dzielić skóry na nieździedziu, a proponowana przez Karola wersja przydziału do jednej z tych sześciu kolejek też nie jest do końca sprawiedliwa. Każda 750 mmetrówka powinna się oficjalnie ustosunkować do tego tematu i wskazać dlaczego to właśnie do niej ma trafić peiks. Druga kwestia to sprawa finansowa. Nie każda z tych kolejek bedzie w stanie utrzymać parowóz w "planie". Po co ma trafić gdzieś gdzie nie bedzie wykorzystywany? Jeden kurs parowozem kosztuje min 1 tys zł. Do tego dochodzi jeszcze infrastruktura, zaplecze, częsci zamienne, naprawy a przedewszystkim wykwalifikowani maszyniści. Można oczywiście zlecić innemu operatorowi ale to dodatkowe koszty. Parowóz jest drogą zabawką i na prawdę przyjęcie go nie jest wcale takie łatwe.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|