papierz
Gość
|
|
« Odpowiedz #20 : 13 Maja 2007, 22:50:15 » |
0
|
Nie każda z tych kolejek bedzie w stanie utrzymać parowóz w "planie". Po co ma trafić gdzieś gdzie nie bedzie wykorzystywany? Jeden kurs parowozem kosztuje min 1 tys zł. Do tego dochodzi jeszcze infrastruktura, zaplecze, częsci zamienne, naprawy a przede wszystkim wykwalifikowani maszyniści. Można oczywiście zlecić innemu operatorowi ale to dodatkowe koszty. Parowóz jest drogą zabawką i na prawdę przyjęcie go nie jest wcale takie łatwe.
Dlatego lok powinien trafić do Krośniewic. Wszystkie elementy, które wymieniłeś będą tam spełnione a dodatkowo możliwość ruchu planowego-osobowego obsługiwanego przez tego Px-a. Przewozy turystyczne będą jedynie "przybraniem do bukietu".
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
papierz
Gość
|
|
« Odpowiedz #21 : 13 Maja 2007, 23:00:36 » |
0
|
Weźmy pod uwagę, że na 16 (czynnych) siedemset pięćdziesiątek sześć już ma sprawnego Px-a (Ełcka, Gnieźnieńska, Krośniewicka, Sochaczewska, Średzka i Świętokrzyska). Z pozostałych marginalne znaczenie turystyczne mają Mławska, Krotoszyńska i Kaliska. Andrzej, przecież Krośniewice nie mają sprawnego Px-a, a potencjał ogromny.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Karol
|
|
« Odpowiedz #22 : 13 Maja 2007, 23:16:45 » |
0
|
Szczególnie z tymi wszystkimi problemami o których mówicie, że się dzieją w Krośniewicach. Nawet jeżeli pojeździł by dwa lata to co potem? Drugi Px w odstawkę kiedy niektóre kolejki nie mają nawet trupa którego w przyszłości można by uruchomić? A może idąc wzorem większości osób mówiących o tym Px-ie (nie tylko na tym forum) powiem, że parowóz powinien stanąć u mnie w Gdyni, obok urzędu jest ładny park gdzie by sobie stał a ja ze znajomymi byśmy o niego dbali a w przyszłości może wybudowali nawet kawałek toru aby mógł sobie pojeździć. Zaproponowałem bezstronnie na jakie kolejki mógłby trafić. Część odrzuciłem bo jeżeli jakaś kolejka ma już parowóz, nawet jeżeli aktualnie nie sprawny albo za niedługo zostanie odstawiony to po co jej drugi? Aby po dwóch latach również został schowany do szopy? Są kolejki które w ogóle nie mają parowozu który można w przyszłości uruchomić. Proszę moderatora o wydzielenie z tego tematu postów dotyczących kwestii gdzie ma trafić parowóz i zamknięcie nowego tematu i dodanie do pierwszego postu informacji o niekontynuowaniu tej kwestii. Widać, że tworzą się niepotrzebne konflikty a wypowiadające się osoby. Jeżeli ktoś naprawdę chce aby parowóz trafił "do niego" niech poinformuje o fakcie lokalne władze lub odpowiednie stowarzyszenia/fundacje i nie wylewa na forum "do mnie!". Swoją drogą to w takiej sytuacji gdybyśmy mogli decydować o losie tego Px to poprzednie rozwiązanie papierza (o wypożyczaniu na jakiś czas) było by zapewne bardzo dobre Pozdrawiam wszystkich a Px niech trafi w dobre ręce (a tych jak widać dużo) Weźmy pod uwagę, że na 16 (czynnych) siedemset pięćdziesiątek sześć już ma sprawnego Px-a (Ełcka, Gnieźnieńska, Krośniewicka, Sochaczewska, Średzka i Świętokrzyska). Z pozostałych marginalne znaczenie turystyczne mają Mławska, Krotoszyńska i Kaliska. Andrzej, przecież Krośniewice nie mają sprawnego Px-a, a potencjał ogromny. Coś nie tak z tym cytatem wyszło A więc wyjaśniam, że chodziło o odstawionego Px48-1902. Tak jak wyżej pisałem co by było po dwóch latach? Dołączył by do kolegi? Czasem równie ważne co posiadanie czynnego parowozu jest również posiadanie takiego który można dać do naprawy. Na przykład Śmigielska wąskotorówka również ma duży potencjał a w przyszłości gdyby posiadała sprawny parowóz na stałe w połączeniu z bliskością Wolsztyna mógłby być jeszcze większy. W Śmiglu chcieli by parowóz jednak koszty naprawy ich parowozu były by bardzo duże tymczasem Krośniewicki Px48 stoi 5 lat od ostatniej jazdy bezpiecznie w szopie czekając na swoją szansę a jak potencjał ogromny to w końcu powinien sie doczekać. Nie od razu Rzym zbudowano
|
|
|
Zapisane
|
.
|
|
|
Przemek
|
|
« Odpowiedz #23 : 14 Maja 2007, 13:31:57 » |
0
|
Do kogo więc nalezy się zwrócić w celu ewentualnego pozyskania tego parowozu??
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marek Sz
SGKW
Długość toru:: 321 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #24 : 14 Maja 2007, 19:37:54 » |
0
|
Andrzej, przecież Krośniewice nie mają sprawnego Px-a, a potencjał ogromny.
I od lat konczy sie tylko na tym potencjale.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
|
« Odpowiedz #25 : 14 Maja 2007, 20:21:35 » |
0
|
Do kogo więc nalezy się zwrócić w celu ewentualnego pozyskania tego parowozu?? Za łatwo by było Rusz głową bo chętnych nie brakuje...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ok333
|
|
« Odpowiedz #26 : 14 Maja 2007, 22:04:45 » |
0
|
Axel , cos mi chodzi po glowie , ze ...masz dostep do ,,drobiu'' :lol: :?: . Dolozymy naszego zbierskiego ,,zimniaczka'' .
Pozdro
|
|
|
Zapisane
|
Ratujmy Koleje Waskotorowe !!! ----------------------------------------------- ,, Najlatwiej niszczyc . Trudno zachowac to , co warte zachowania.'' Wislawa Szymborska
|
|
|
a cygan
|
|
« Odpowiedz #27 : 18 Maja 2007, 21:24:40 » |
0
|
Na tymczasowe przechowanie Px mógłby trafić do Marcul, by potem kursować na linii Starachowice - Iłża. A tak na poważnie - nadleśnictwo szuka eksponatów kolejowych do powstającego skansenu, poprzednie wróciły do Starachowic. Potrzebny parowóz, wózki kłonicowe, platformy do przewozu papierówki.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
bigbird
Młotkowy
Długość toru:: 108 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #28 : 19 Maja 2007, 15:36:29 » |
0
|
Nie mozna by wyslac Px-a do Mlawy, skoro tam obecnie nie ma sprawnej lokomotywy do prowadzenia pociagow?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Przemek
|
|
« Odpowiedz #29 : 19 Maja 2007, 16:42:32 » |
0
|
Nie mozna by wyslac Px-a do Mlawy, skoro tam obecnie nie ma sprawnej lokomotywy do prowadzenia pociagow? A tak to by Mława miała jeszcze jedną lokomotywe do zdewastowania...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
grzegorz_sykut
|
|
« Odpowiedz #30 : 19 Maja 2007, 18:44:18 » |
0
|
Skoro w Mlawie dewastuje sie lokomotywy to moze zadzwon do prezesa SKPL albo odrazu wyzej, zglaszajac ten nielegalny proceder.
W Mlawie stoi w tym momencie 2 szt Px48 wiec mysle ze jest to calkiem niezle wyposazona kolejka. Zauwazyc nalezy ze sa takie ktore tych lokomotyw od dawna nie maja. Daleki jednak jestem od spekulacji na temat gdzie ta lokomotywa powinna trafic. Tym bardziej ze nie moja piaskownica i nie moje zabawki. Wiec po co deliberowac nad faktem skoro zaden z nas nie jest strona w umowach posiadania/uzytkownia tego parowozu. Bo ja to bym prywatnie pozyskal wszystkie Px48 i odmalowal je na rozowo w fioletowe kwiatki. A wszystkie Lxd2 odmalowal na czarny metalik z jolly rogerem na czolownicy. I co? I nic. Mozna sobie moje nadzieje miedzy bajki wlozyc tak samo jak gdybanie kazdego z Was gdzie rzeczony Px moze byc oddelegowany.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #31 : 19 Maja 2007, 18:53:58 » |
0
|
PANOWIE! Skóra na niedźwiedziu jak to napisał ktoś wyżej... Każdy znajdzie milion powodów dlaczego Peiks powinien tarfić do niego... A przecież on ma WŁAŚCICIELA. To że zatrzymała go straż graniczna nie znaczy jeszcze że jest już bezpański/skarbu państwa. Teraz chyba musi być jeszcze jakiś proces prawda? A później chyba przetarg... Bo tak to chyba z wszelkimi dobrami zatrzymanymi przez służby celne i przejęte przez skarb państwa... Więc od siebie proponuje zakończyć te targi i czekać na konkrety... A co do konkretów to czy jaworzyńscy koledzy nie mogliby go schować pod dachem?
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
ok333
|
|
« Odpowiedz #32 : 19 Maja 2007, 20:58:31 » |
0
|
Dobrzyn , nie traktuj tych ,,zabiegow'' tak powaznie :wink: . Znajac zycie . to ten parowoz oraz srodek transportu wykorzystywany do popelnienia przestepstwa - to juz wlasnosc Skarbu Panstwa . Te dwa pojazdy sa juz zabezpieczone jako dowody przestepstwa . To wlasciciel Pxa i wlasciciel ciagnika z naczepa popelnili przestepstwa. Kazdy z nich bedzie odpowiadal oddzielnie , lecz byc moze w jednym procesie . Te dowody przestepstwa pojda ,, na przetarg '' po procesie . Oby ich tylko korazja nie zzarla przed jego zakonczeniem :!: . Milo sie czyta ,ze nasze parowozy czy diselki jezdza po Wyspach Cooka , Walii czy Szwajcarii , ale ja osobiscie wole widziec je na polskim ciasnym torze .
Pozdrawiam.
|
|
|
Zapisane
|
Ratujmy Koleje Waskotorowe !!! ----------------------------------------------- ,, Najlatwiej niszczyc . Trudno zachowac to , co warte zachowania.'' Wislawa Szymborska
|
|
|
Karol
|
|
« Odpowiedz #33 : 19 Maja 2007, 21:31:03 » |
0
|
N cóż Px zdaje się nie ma żadnej dokumentacji tak więc mogą być duże problemy. A w Mławie to zanim zacznie się w ogóle myśleć o sprawach takich jak parowóz powinno się skupić na sprawie reaktywacji kolejki. I powiedzmy sobie szczerze, że wąskotorowe planowce pod parą w Polsce skonczyły się pare lat temu i już nie wrócą, chociażby ze względu na koszty. Parowóz powinien trafić na jedną z kolejek która nie ma ani sprawnego Px-a ani żadnego którego można by przywrócić do ruchu.
|
|
|
Zapisane
|
.
|
|
|
Przemek
|
|
« Odpowiedz #34 : 20 Maja 2007, 14:34:38 » |
0
|
Jeśli gdzieś parowóz (jakikolwiek) ma trafić to na kolejke która jest wstanie go utrzymać. Jeśli kolejki nie stać na kupno parowozu to nei stać też na utrzymanie. Nie prawdą jest że ruch planowy parowzów jest nieopłacalny. Udowodniło to miedzy innymi Cargo wprowadzając w Krakowie planowy ruch retro Kraków-Wieliczka, Gdzie pierwszy kurs w ciagu dnia zarabiał na nastepne i oczywiste jest że następne przynosiły czyste zyski. Ludzie widząc parowóz chetniej wsiadają do pociągu niż na trakcji spalinowej czy elektrycznej.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
mch
|
|
« Odpowiedz #35 : 20 Maja 2007, 17:43:57 » |
0
|
Jeśli gdzieś parowóz (jakikolwiek) ma trafić to na kolejke która jest wstanie go utrzymać. Przekaz podprogowy zawarty między wierszami brzmi: Bieszczadzka ma dobre wyniki finansowe, znakomita frekwencję, więc powinien trafić tam.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Szepol
Czytelnik
Długość toru:: 3 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #36 : 20 Maja 2007, 22:54:48 » |
0
|
A co do konkretów to czy jaworzyńscy koledzy nie mogliby go schować pod dachem? Witam Px na pewno nie zostanie w obecnym miejscu. Czekamy na różne pozwolenia od UTK takie jak świadectwo bezpieczeństwo bocznicy. Jak tylko będziemy mogli to przeprowadzimy na terenie MPiK dość spore manewry. Peiks prawdopodobnie trafi na platforme, przewieziemy go w inne miesjce (gdzie to jeszcze nie wiem) i wyładujemy. Inaczej się raczej tego nie da zrobić. W przyszłym tygodniu na pewno nawet osobiście zabezpieczę parowóz przed dostawaniem sie wody do cylindrów itd. Tak nawiasem to jak ktoś już tu zauważył niepotrzebnie się sprzeczacie. Niczym dojdzie do przejęcia parowozu przez kogolwiek rewizja wygaśnie i byle która wąskotorówka NG jej nie zrobi. Póki co parowóz musi zostać w Jaworzynie, źle mu tu nie jest. A bez księg kotłowych to pewnie nigdzie dużo lepiej by mu być nie mogło. Pozdrawiam Łukasz Szepelak
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin Przybysz
Gość
|
|
« Odpowiedz #37 : 20 Maja 2007, 23:20:52 » |
0
|
Dbaj o nią, dbaj, jak tylko wrócę z Helu zrobię Wam wreszcie wizytację, w końcu mam do Jaworzyny 25 minut, a byłem ze 3 razy po uruchomieniu obecnego skansenu :mrgreen:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
tczewianin
|
|
« Odpowiedz #38 : 26 Maja 2007, 14:40:14 » |
0
|
ja proponuje na lokalizację tego Peiksa Stare Pole i uruchomienie go na linii Malbork - Świetliki :razz: :mrgreen:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Szepol
Czytelnik
Długość toru:: 3 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #39 : 27 Maja 2007, 17:37:05 » |
0
|
Dbaj o nią, dbaj, jak tylko wrócę z Helu zrobię Wam wreszcie wizytację, w końcu mam do Jaworzyny 25 minut, a byłem ze 3 razy po uruchomieniu obecnego skansenu :mrgreen: Zapraszamy serdecznie Obecnie my "wolontariusze" robimy Ty5 a pracownicy robią wagon pocztowy. Z tego co wiem w sprawie peiksa mało co sie ruszyło (o ile wogóle) choć ostatnio przestałem śledzić tą sprawę.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|