Chciałbym odgrzać kotleta i zapytać, co się stało z Lyd1-219, która znajdowała się swego czasu w Kosinie k. Drezdenka? Oraz czy tender od Px48-1754 nadal istnieje?
Parowóz Px48-1754 (pochodzący z Gnieźnieńskiej KD, ostatnia naprawa główna: 2004 r.), jak można wyczytać na stronie Tomiego:
http://tomi.holdys.pl/index2.php?desc2=on&par=Px48-1754musiał niestety wyjechać z Muzeum w Jaworzynie Śląskiej do swojego prawowitego właściciela w słoneczej Hiszpanii
A tender od tego parowozu zapewne już wcześniej przed zatrzymaniem, samego parowozu na granicy przez celników, udało się wywieźć do nowego właściciela w Hiszpanii
Teraz należałoby ustalić dokładne mejsce stacjonowania parowozu na terenie Hiszpanii. Pracownicy Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa w Jaworzynie Śląskiej, którzy opiekowali się parowozem do 2011 r., powinni wiedzieć na ten temat coś więcej
A co dokładnie stało się z samą Lyd1-219? (Chorzów, nr fabr. 7641/1964 pochodzącej z Pleszewskiej KD, ostatnia naprawa rewizyjna przeprowadzona w Gnieźnie - listopad 2004 r.). Najlepiej chyba będzie o to zapytać w Ośrodku Jeździeckim w Kosinie k. Drezdenka