Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #20 : 04 Listopada 2007, 09:08:13 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 11:28:51 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
lukazs
Nowicjusz

Długość toru:: 46 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #21 : 15 Listopada 2007, 19:34:29 » |
0
|
Cukrownia w NS zamknięta, a to był chyba jedyny zainteresowany pociagiem w tej okolicy. Jednak coś tam musi jeździć (przynajmniej miesiąc temu jeździło) bo szyny przetarte.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
tczewianin
|
 |
« Odpowiedz #22 : 16 Listopada 2007, 19:09:58 » |
0
|
No niestety zamknięta...... a szkoda  Wg. książki "Koleje Wąskotorowe Polski Północnej" była bocznica CPN w NDG. Czy ona jeszcze istnieje? I jeśli tak czy tam coś jeździ od czasu do czasu? Możliwe jest też że czasem pojawi się jakiś transport do Skupu Złomu w Nowym Stawie (blisko stacji, dawny skład węgla "Węglopex").
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
flugzeug30
Gość
|
 |
« Odpowiedz #23 : 17 Listopada 2007, 00:00:41 » |
0
|
To chyba jednak gdanska SM-42 + kilka Eaos-ow ze zlomem...?! Tam chyba istnieje splot 1435 + 750 mm...?! Bo w swietle http://www.kolej.one.pl linia waskotorowa w Nowym Stawie jest nieprzejezdna...natomiast normalnotorowa jest uzytkowano towarowo.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
tczewianin
|
 |
« Odpowiedz #24 : 17 Listopada 2007, 12:52:02 » |
0
|
Splot torowy istniał już kiedyś z Nowego Dworu Gdańskiego do Szymankowa.... znowu prowadzę do książki Koleje Wąskotorowe Polski Północnej B. Pokropińskiego. Splot zlikwidowano chyba kilka lat po wojnie. A co do jakiegoś transportu do Nowego Stawu to chyba jedyny możliwy jest do tego skupu bo jakichś innych firm korzystających z usług kolei tam chyba nie ma.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
lukazs
Nowicjusz

Długość toru:: 46 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #25 : 22 Listopada 2007, 09:36:40 » |
0
|
Splot był z Nowego Dworu do Nowego Stawu.
Bocznica do CPNu rozebrana, podkłady z niej przekazano SŻKD, służa do wymiany na szlaku.
Wąskiego już w Nowym Stawie nic od dawna nie jeździ, to już 10 lat będzie ponad. Natomiast jeździła tam zdawka z Malborka 2xSM42
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
tczewianin
|
 |
« Odpowiedz #26 : 23 Listopada 2007, 18:20:23 » |
0
|
2 loki SM42? Ale ktoś może zna rozkład dla tej linii?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
KAC
Czytelnik
Długość toru:: 2 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #27 : 09 Grudnia 2007, 19:12:35 » |
0
|
Obecnie linię obsługują lokomotywy z malborskiej sekcji Zakładu Taboru w Olsztynie (do września 1999 były to loki z Ząjączkowa). Zdawka wyrusza z Malborka w poniedziałki, środy i piątki około 7:25, przyjazd do Nowego Stawu około 9:30. Jest to oczywiście zależne od wagonów. Zasadniczo wozi się nawozi sztuczne (ok. 90% przybycia Ze stacji Włocławek Brzezie lub Puławy Azoty), czasem węgiel do "Węglopexu" i Nowego Dworu Gd. Mimo zamknięcia cukrowni, nadal wozi się cukier w kontenerach z dość dużego magazynu cukrowniczego.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
tczewianin
|
 |
« Odpowiedz #28 : 09 Grudnia 2007, 21:54:44 » |
0
|
No nareszcie ktoś z NS się wypowiedział w tej sprawie. PS: Czy ja odnoszę takie wrażenie, czy inni forumowicze też ze sprawa trzeciej szyny stanęła w miejscu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
KAC
Czytelnik
Długość toru:: 2 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #29 : 13 Grudnia 2007, 20:15:56 » |
0
|
Trzecia szyna to na tym etapie głęboka przyszłość. Rewitalizacja połączenia z Szymankowa do Nowego Dworu pochłonęłaby ogromne środki...
Co do wcześniejszych Waszych wypowiedzi: W Nowym Stawie istniał rzeczywiście splot kolei wąskotorowej normalnotorowej zabezpieczony posterunkiem osłonnym - nastawnią Ns1 (wyburzoną w 1997 roku). Drugi był na wspomnianej bocznicy z NDG do CPN. Pamiętam przejazd tamtą bocznicą: SM42 z Zajączkowa + kilka ładownych cystern przy prędkości 10 km/h. OIDP CPN posiadał własną SM03.
Jeszcze do II połowy lat dziewięćdziesiątych ruch na tej bocznej trasie był naprawdę duży. Codzienna zdawka z Zajączkowa do Nowego Dworu, (kilka razy prowadzona 2xSM42 a nawet SM42+ST44 (!)) była normalnym widokiem. Długo można byłoby opowiadać...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
lukazs
Nowicjusz

Długość toru:: 46 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #30 : 09 Lutego 2008, 13:34:31 » |
0
|
Może niezbyt wąskotorowo- wczoraj autobus MZK Malbork - Jelcz M11 - kursujący na linii nr 4 uderzył w pociąg na linii Szymankowo - Nowy Dwór. Prawdopodobnie chodzi o przejazd przed Tralewem.
Osobiście tego nie widziałem, ale taką wersje usłyszałem, widziałem pojazd PKP PLK, oraz holowany uszkodzony autobus - z rozbitym przodem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
tczewianin
|
 |
« Odpowiedz #31 : 09 Lutego 2008, 15:02:12 » |
0
|
Chodzi o przejazd przed Stogami z czego mi się wydaje..... (musiało to być koło 8 rano, bo tylko wtedy i o 13 jeżdżą "4" do Stogów, kiedyś była jeszcze z Nowego Stawu równo o 19 przez Stogi, ale to już historia). Ps. Jak dla mnie to chyba wina kierowcy była patrząc na miejsce zderzenia, bardzo dobrą widoczność i "zawrotną" prędkość pociągu - 30 km/h :neutral:
P.S.: To będzie pierwszy szlak, jaki chce odwiedzić moją drezyną, jeśli ją zbuduję kiedyś.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
lukazs
Nowicjusz

Długość toru:: 46 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #32 : 10 Lutego 2008, 16:14:22 » |
0
|
Według WOSu tam jest ograniczenie do 20 chyba i przejazd pod osłona drużyny manewrowej... Co i tak nie zmienia faktu że wina kierowcy ewidentna.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
tczewianin
|
 |
« Odpowiedz #33 : 10 Lutego 2008, 19:31:13 » |
0
|
Eh.... będzie miał nauczkę na przyszłość, jeśli pozwolą mu jeszcze poprowadzić autobus, a Jelcz i tak już do kasacji był.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
lukazs
Nowicjusz

Długość toru:: 46 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #34 : 19 Lipca 2008, 14:17:03 » |
0
|
Według maszynisty MBxd2 letniak do Starachowic pojechał z Nowego Dworu pociągiem - potwierdzeniem tego są ślady po tym że coś jechało na stacji w Nowym Dworze.
Oprócz tego pare dni temu skład z cementem przyjechal do Nowego Stawu - czy dalej stoi - pewnie nie, ale na 100% nie wiem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
tczewianin
|
 |
« Odpowiedz #35 : 19 Lipca 2008, 16:07:32 » |
0
|
Nie, już pojechał. Ale widziałem jak stał. Teraz jestem w Nowym Stawie codziennie więc mam mniej więcej rozeznanie w tym czy coś jechało, czy nie patrząc na stan szyn na przejazdach na Westerplatte i koło POD w stronę Lasek (al. Cukrowników?)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Arczi
|
 |
« Odpowiedz #36 : 20 Lipca 2008, 01:41:38 » |
0
|
Stawie codziennie więc mam mniej więcej rozeznanie w tym czy coś jechało, czy nie patrząc na stan szyn na przejazdach na Westerplatte i koło POD w stronę Lasek (al. Cukrowników?) O jakim Westerplatte mowa? Czy Ci się coś nie pomyliło?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
tczewianin
|
 |
« Odpowiedz #37 : 20 Lipca 2008, 10:47:18 » |
0
|
na Westerplatte - na ulicy Westerplatte - ulica prowadząca od Kościoła Ewangelickiego w Nowym Stawie do wylotu na Dębinę SHR, gdzie po drodze przecina ową linię kolejową. Nie rozumiem problemu. :neutral:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Arczi
|
 |
« Odpowiedz #38 : 20 Lipca 2008, 11:24:43 » |
0
|
Nie ma żadnego problemu. Nie wiedziałem że chodzi o nazwę ulicy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
tczewianin
|
 |
« Odpowiedz #39 : 20 Lipca 2008, 12:19:27 » |
0
|
Ok. Jak dla mnie to jedyny sposób aby poznać, czy jechał pociąg w ogóle i czy tylko do NS czy też do NDG. :razz:
Swoją drogą coś sprawa przywrócenia tej linii do porządku ucichła.... . :neutral:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|