ok333
|
 |
« : 29 Maj 2007, 11:52:22 » |
0
|
Ostatnio wygrzebalem w swoich zbiorach stara mape wydawana kiedys w sobotnim wydaniu ,,Glosu Wielkopolskiego'' , zatytulowana - ,,Czestochowa'' . Poczatkowo nie wiedzialem , gdzie ten post wrzucic. Ale jak tory koncza sie ,,przewroconymi mlotkami '' , to sa to jakies nieczynne sztolnie. W Czestochowie znam glownie okolice Jasnej Gory , a potem juz szlaki ,,Orlich Gniazd'' i Jury. Zatem przedstawie to co mam na starej mapie , a kolegow ,,oblatanych'' w samym miescie , poprosze o pomoc .
Na wschod od stacji Cz-wa Stradom , od linii kieleckiej odchodzi poczatkowo w kierunku S , a pozniej S-W bocznica . ktora konczy sie w na S od Boru Wypalanek.. Gdzies ok 1,5 km przed jej koncem zaczynaja sie tory waskie , ktore mnie interesuja . Nie wiem czy byl jakis ,,styk'' z torem 1435 mm?? Ten waski - zaczynajacy sie w okol.Boru biegl na poludnie ale ...po wschodniej stronie drogi do Nierady . Przed Stara Kuznica r o z w i d l a l sie w 3 kierunkach :
1 - pierwsza ,,nitka'' w kier. W , dalej w kier.W-N i potem w kier W w strone Dzbowa ? Na mapie ucieta jest w przy sztolni w okol.Zawodzia i Walaszczykow. , 2 - druga - srodkowa - biegla najpierw na S-W ,potem W i dochodzila do zamknietej sztolni pomiedzy Stara Kuznica i Kuznica , lecz na N od Suboczyny , 3 - trzecia nitka - najdluzsza - biegla na S-E na mostek nad NN strumieniem i dalej po N stronie drogi pom. Stara Kuznica i Huta Stara B i konczyla sie na S od kosciola w Brzezinach Wielkich .
Przykro mi ,ze trudze was samym opisem , ale wobec braku skanera nie moge przedstawic mapy , ktora wiecej mowi nie... :wink: trujac .
Pozdrawiam kuzniczo.
|
|
|
Zapisane
|
Ratujmy Koleje Waskotorowe !!! ----------------------------------------------- ,, Najlatwiej niszczyc . Trudno zachowac to , co warte zachowania.'' Wislawa Szymborska
|
|
|
ok333
|
 |
« Odpowiedz #1 : 29 Maj 2007, 21:13:00 » |
0
|
Kolejka kopalniana okolic Klobucka i Wreczycy . Namierzylem kolejna przemyslowa kolejke waskotorowa Na mojej mapie ma styk z ,,Weglowka'' na N od Klobucka . Odbija od niej ( weglowki ) na W i w odleglosci ok 4 km od stacji Klobuck przecina DK 489 . Nastepnie biegnie na S przez lasy j przed Kopaczka skreca na W. Linia ta ma odnoge biegnaca na E i po przekroczeniu DK 403 ( Klobuck - Wreczyca Wlk. - Blachownia ) biegnie ok 700 m dalej przez las az do do dawnej sztolni Kopalni ,,Jozef'' . zrodlo : :arrow: http://europejczycy.czest.pl/jura/page29.htmlSzyb znajdowal sie w lasie , za duza halda . Ostatnia partia rudy z tej kopalni zostala wydobyta 30 czerwca 1982 roku *dodano : Dzieki Pawlowi Cieslarowi wiemy jeszcze wiecej . Status - zlikwidowan Tabor - jest tutaj : http://www.tabor.wask.pl/kolej.php?id=6316
|
|
|
Zapisane
|
Ratujmy Koleje Waskotorowe !!! ----------------------------------------------- ,, Najlatwiej niszczyc . Trudno zachowac to , co warte zachowania.'' Wislawa Szymborska
|
|
|
|
Marcin Przybysz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #3 : 30 Maj 2007, 23:22:02 » |
0
|
Wszystko ładnie fajnie, ale chyba tym razem mógłbyś zastosować przycisk "edycja postu" :?:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
KLAN PALUCHOWSKICH
|
 |
« Odpowiedz #4 : 31 Maj 2007, 08:17:38 » |
0
|
Wszystko ładnie fajnie, ale chyba tym razem mógłbyś zastosować przycisk "edycja postu" :?: Aż sie prosi Marcinie aby na forum zainstalować Mod-a scalającego kolejne, bezpośrednio pod sobą posty tej samej osoby w jeden 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
emibe
|
 |
« Odpowiedz #5 : 04 Czerwiec 2007, 00:22:01 » |
0
|
Tak już kiedyś było. W tym szkopuł, że koledze ok333 (choć może to dotyczyć innych użytkowników) sklei posta po pół roku (okazuje się, że znalazł jakieś info właśnie po kilku miesiącach) i wtedy mało osób będzie wiedziało, że jest nowe info (musiałby być wąskotorowym hardcorowcem i przeglądać wszystkie tematy :twisted: ).
Rozwiązanie jest takie. Jeżeli dodajemy informacje po kilku minutach lub nawet godzinach (przyjmijmy granicę jednego dnia - chyba, że macie inny pogląd na sprawę) dotyczące tego samego tematu i nikt nie napisał nic w międzyczasie - to EDYTUJEMY.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
olomar
Młotkowy
 
Długość toru:: 128 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #6 : 11 Październik 2012, 23:41:27 » |
0
|
Odgrzewam temat... Na wschod od stacji Cz-wa Stradom , od linii kieleckiej odchodzi poczatkowo w kierunku S , a pozniej S-W bocznica . ktora konczy sie w na S od Boru Wypalanek.. Gdzies ok 1,5 km przed jej koncem zaczynaja sie tory waskie , ktore mnie interesuja . Nie wiem czy byl jakis ,,styk'' z torem 1435 mm?? Ten waski - zaczynajacy sie w okol.Boru biegl na poludnie ale ...po wschodniej stronie drogi do Nierady . Przed Stara Kuznica r o z w i d l a l sie w 3 kierunkach :
1 - pierwsza ,,nitka'' w kier. W , dalej w kier.W-N i potem w kier W w strone Dzbowa ? Na mapie ucieta jest w przy sztolni w okol.Zawodzia i Walaszczykow. , 2 - druga - srodkowa - biegla najpierw na S-W ,potem W i dochodzila do zamknietej sztolni pomiedzy Stara Kuznica i Kuznica , lecz na N od Suboczyny , 3 - trzecia nitka - najdluzsza - biegla na S-E na mostek nad NN strumieniem i dalej po N stronie drogi pom. Stara Kuznica i Huta Stara B i konczyla sie na S od kosciola w Brzezinach Wielkich . Bocznica normalnotorowa biegła do Zakładów Górniczo-Hutniczych "Sabinów". Odbywała się tutaj pierwsza obróbka rudy żelaza. "Prażyli " rudę, tak to tutaj nazywali, normalnym torem jechała (ta "prażona" ruda) do huty Hantkego, Bieruta, Częstochowa, a obecnie ISD Donbass Czy tor wąski z normalnym się stykały? Nie wiem Zapewne w jakiś sposób tak. ZGH Sabinów posiadało swoją parowozownię wąskotorową , jak również tabor normalnotorowy. Te wąskie tory odchodzące na południe, to cała sieć kolei wąskotorowych do szybów kopalnianych po rudę, jak i do lasu po drewno do kopalni. Mniejszych prażaków w okolicy było więcej znałem jedną lokalizacje ale nie wiem czy po kilkunastu latach bym tam trafił, jak również nie wiadomo, czy tam jeszcze coś istnieje, hut żelaza w okolicy również było więcej. znane mi to Blachownia, Poraj, Kłobuck, Myszków Informacje te nie są pełnymi w 100%, są one znane mi "od dziecka"
|
|
|
Zapisane
|
Gdyby to ode mnie zależało, to w Polsce parowozy nie stałyby po krzakach, tylko sobie jeździły po torach 
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #7 : 12 Październik 2012, 09:45:39 » |
0
|
Był o tym obszerny artykuł w Parowoziku. Gdzieś mam skany
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Ariel Ciechański
|
 |
« Odpowiedz #8 : 12 Październik 2012, 10:36:41 » |
0
|
Był o tym obszerny artykuł w Parowoziku. Gdzieś mam skany
Obszernym to bym go nie nazwał - trudno w nim szukać np czegoś takiego :-P. 
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br /> 
|
|
|
olomar
Młotkowy
 
Długość toru:: 128 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #9 : 12 Październik 2012, 14:43:16 » |
0
|
Jak również trudno znaleźć obecnie jakieś pozostałosci "w terenie". Np tartak za ZGH sabinów wykorzystuje dwa kawałki torów do obsługi traku 
|
|
|
Zapisane
|
Gdyby to ode mnie zależało, to w Polsce parowozy nie stałyby po krzakach, tylko sobie jeździły po torach 
|
|
|
olomar
Młotkowy
 
Długość toru:: 128 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #10 : 08 Styczeń 2013, 15:37:16 » |
0
|
Dawno temu w lesie.... A dzisiaj tylko tyle zostało. Poraj-kol. Borek 
|
|
|
Zapisane
|
Gdyby to ode mnie zależało, to w Polsce parowozy nie stałyby po krzakach, tylko sobie jeździły po torach 
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #11 : 05 Sierpień 2013, 14:11:31 » |
0
|
Pozostałości przejazdu obok Wręczycy Małej.
|
|
|
|
olomar
Młotkowy
 
Długość toru:: 128 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #12 : 20 Wrzesień 2013, 12:57:53 » |
0
|
Przeglądałem galerię WRP i przypadkiem trafiłem ten smaczek: http://wrphoto.eu/details.php?image_id=2942Szlak Kopalnia Dębowiec - Poraj
|
|
|
Zapisane
|
Gdyby to ode mnie zależało, to w Polsce parowozy nie stałyby po krzakach, tylko sobie jeździły po torach 
|
|
|
olomar
Młotkowy
 
Długość toru:: 128 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #13 : 14 Październik 2013, 21:17:48 » |
+1
|
Taki niecodzienny gość wychynął spod asfaltu na ulicy Żyznej w Częstochowie, dokładnie w tym miejscu: http://goo.gl/maps/IKhPp
|
Gdyby to ode mnie zależało, to w Polsce parowozy nie stałyby po krzakach, tylko sobie jeździły po torach 
|
|
|
olomar
Młotkowy
 
Długość toru:: 128 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #14 : 16 Maj 2014, 23:16:13 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Gdyby to ode mnie zależało, to w Polsce parowozy nie stałyby po krzakach, tylko sobie jeździły po torach 
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #15 : 16 Maj 2014, 23:31:49 » |
0
|
To nie kapeć, nie ma tendra, ma za to małe skrzynie wodne
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
olomar
Młotkowy
 
Długość toru:: 128 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #16 : 16 Maj 2014, 23:44:42 » |
+1
|
Ale z tego co wiem, to prócz Px-ów i Kp4, to był tylko Lasek w Poraju(Osinach), chyba, że nie wiem  Ale z drugiej strony, to kapcie poszły do Stąporkowa w 1967, a zdjęcie jest z 1970r według podpisu...
|
|
« Ostatnia zmiana: 16 Maj 2014, 23:50:53 wysłane przez olomar »
|
Zapisane
|
Gdyby to ode mnie zależało, to w Polsce parowozy nie stałyby po krzakach, tylko sobie jeździły po torach 
|
|
|
lxd2-001
Uciszony
Nowicjusz

Długość toru:: 24 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #17 : 31 Maj 2014, 23:49:18 » |
-1
|
Było kilka lasów ,Orenstein taki sam jak w Rogowie oraz Px49 Bardzo dziwnie wygląda Px z tendrem trzyosiowym ciągnąc koleby ,mam to na fotografii. Pierwsze egzemplarze Lxd 2 w Polsce również zaczynały w ZGH Sabinów ,jeszcze przed zakupem przez PKP Nawet fotografia ofertowa z prospektu rumuńskiego jest wykonana na tle jednej z kopalń rud żelaza okręgu częstochowskiego
|
|
« Ostatnia zmiana: 31 Maj 2014, 23:53:16 wysłane przez lxd2-001 »
|
Zapisane
|
|
|
|
Krzychu 126
Czytelnik
Długość toru:: 1 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #18 : 17 Luty 2015, 12:08:10 » |
0
|
Witam Panów Czy posiada ktoś jakieś zdjęcia związane z wąskim torem w Częstochowie  Na Dźbowie, za szkołą w okolicy Powstańców Warszawy, znajduje się hałda. Obok niej namierzyłem mały, betonowy mostek - jak dla mnie wygląda to na fragment szlaku wąskotorówki.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
olomar
Młotkowy
 
Długość toru:: 128 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #19 : 17 Luty 2015, 23:20:35 » |
0
|
Za ogródkami, przed płotem? Oczywiście że tak, kiedyś tam był wjazd do kopalni Barbara.
Inne ciekawostki z Dźbowa i najbliższych okolic: Powstańców Warszawy, pomiędzy Malowniczą, a Trzcinową, przy komisie "wyłazi" tor na dawnym przejeździe. Busolowa, pomiędzy Chłopską, a Lakową, bez trudu znajdziesz przejaz, z doskonale zachowanymi nasypami po obu stronach ulicy i wiele innych śladów jeszcze pozostało
|
|
|
Zapisane
|
Gdyby to ode mnie zależało, to w Polsce parowozy nie stałyby po krzakach, tylko sobie jeździły po torach 
|
|
|
|