Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #20 : 14 Maja 2009, 21:47:05 » |
0
|
Co do Konstancina i tego zabetonowanego toru, to jakim cudem on ma szerokość 600mm? Ech, Panowie, niech żona się nie dowie...Jak się już szuka prawdy historycznej to sensacje na bok odłożyć trzeba. W Konstancinie, koło rezydencji co ją Krauze kupił od Grobelnego za pośrednictwem Rydzyka jest na rzece Jeziorce mostek betonowy, na którym leży wąski tor. Ten tor nie gościł nigdy na sobie parowozów, motowozów, ba, nawet malutkiej węglareczki. Bo to był tor do wózków przewożących grodzie do zastawiania przepływu rzeki, a sam mostek był takim upustem spiętrzającym wodę... Ech..
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #21 : 14 Maja 2009, 23:36:39 » |
0
|
Bart, dzięki za mapkę! O to mi chodziło.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AmaSoft
Młotkowy
 
Długość toru:: 66 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #22 : 17 Maja 2009, 18:59:53 » |
0
|
Dzieki za mapke! pomoże ona w odnalezieniu śladów kolejki.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Ariel Ciechański
|
 |
« Odpowiedz #24 : 18 Maja 2009, 15:23:36 » |
0
|
Ech wielka szkoda że tylko śladów. Byłoby co oglądać. W okolicach Warszawy (znaczy w promieniu 100 km od) nie ma już czynnych kolejek cegielnianych. A może się mylę. :smile:
Liczymy na reportaż z poszukiwań pozostałości. :wink:
Kaszewy koło Kutna będą w tych granicach...
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br /> 
|
|
|
Jacek 83218
|
 |
« Odpowiedz #25 : 22 Maja 2009, 14:53:39 » |
0
|
Ech szkoda że nic bliżej. Wracając do tematu Baniochy. Wczoraj byłem tam w celach że tak powiem handlowych. Czasu na szukanie pozostałości po cegielni nie miałem, ale znalazłem chwilę na rozejrzenie się za budynkiem stacyjnym. Wydaje mi się że go znalazłem, obecnie jest to ruderowaty dom zasłonięty dokumentnie drzewami i krzakami. Dla osób które chciałyby go szukać małe info. Znajduje się on przy wyasfaltowanym placu (czyżby zaasfaltowano teren na którym leżały tory stacji?), po prawej stronie szosy patrząc w kierunku Piaseczna, za budynkami w których mieszczą się sklepy itp idąc w kierunku Góry Kalwarii. Link do Zumi. http://www.zumi.pl/namapie.html?&loc=baniocha&Submit=Szukaj&long=21.1266674&lat=52.0225998&type=3&scale=1Jest pomiędzy budynkiem z czerwonym dachem, a dużym drzewem, zasłonięty mniejszym drzewem. Na środku widoku który otworzy powyższy link.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ksiezyc_nad_gieesem
Gość
|
 |
« Odpowiedz #26 : 25 Maja 2009, 20:46:27 » |
0
|
Chciałem nieśmiało zauważyć, że do Góry Kalwarii dało się dojechać nie tylko z Piaseczna, ale również z Grójca. Trawało to kilka dni, no może dwa tygodnie w czerwcu 1915 roku. O ciuchci raczej nie mogło byc mowy, ale trakcja owsiana jak najbardziej.
Pozdrawiam serdecznie i trakcyjnie.
ksiezyc_nad_gieesem ...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jerzy Ch.
Nowicjusz

Długość toru:: 39 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #27 : 26 Stycznia 2010, 08:28:57 » |
0
|
Prześledziłem kolegów wypowiedzi na temat połączenia do Góry Kalwarii, a zwłaszcza początkowego jej odcinka, które przebiegało po terenie dzisiejszej ulicy Gerbera. Pytanie przy tym zadane brzmiał - Jak się wówczas ta ulica nazywał ? Nagrodą był uścisk prezesa - proszę podać jego nazwisko. Niemniej bez nazwiska prezesa powiem kolegom, że dzisiejsza ulica nie istniała, a teren na którym ułożone były tory GKD nazwany został przez mieszkańców WĘGIEŁKI !!!!!!! Kolejka ie przejeżdżała przez rondo, bo ronda tam nie było , a jedynie skrzyżowanie do którego dochodziły ulice Kościuszki, Świętojańska, 17stycznia i Kilińskiego. Budowę ronda zainicjował i doprowadził do końca członek PTKW, który wówczas był burmistrzem Od tam tego czasu rondo to mosi nieoficjalną nazwę "Rondo Witkowskiego". Istotnie mosty na rzece Jeziorce :roll: były niegdyś obrotnicami. Jeden z nich ukradła ekipa naprawiająca most drogowy. Dyrekcja GDDKiA obiecała nam, że przy przygotowaniach do poszerzenia mostu drogowego dla trasy 79 podniosą ten most dźwigiem i przwiozą go nam do Piaseczna. Mocno w to nie werzę, ale wnuczkowi przekażę, aby dopilnował.
Co do narody to udzielę jej sobie przed lustrem :-)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jacekglm
|
 |
« Odpowiedz #28 : 26 Stycznia 2010, 18:05:51 » |
0
|
W kwestii uścisku ręki prezesa. Jako żem prezes klubu turystyki rowerowej przy piaseczyńskim PTTKu to obietnica uściśnięcia ręki zostanie dotrzymana. Tylko odpowiedzieć musicie jak się nazywała ulica,która biegła na południe od starego cmentarza :smile:
Ulicę jak i pseudorondo pamiętam. Pamiętam też wąską ulicę Świętojańską z kasztanami. I dwukierunkową Kościuszki...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AmaSoft
Młotkowy
 
Długość toru:: 66 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #29 : 29 Stycznia 2010, 18:42:29 » |
0
|
To już wiem kto most ukradł, złodzieje ! Pozostała połowa bardzo się obsunęła. A wie ktoś jaki tabor obsługiwał Górę ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
PAFAWAG
|
 |
« Odpowiedz #31 : 28 Maja 2010, 18:52:55 » |
0
|
Znalazłem coś takiego: http://www.phototrans.eu/14,109694,0,Ikarus_280_26_2092.html :grin: Ktoś wie może, gdzie to jest? Są ślady po odkręcanych zderzakach, jest sprzęg centralny, więc wąskotorowe to to chyba raczej nie jest - to jeszcze PKP sprowadziło to na stację w charakterze magazynu?
|
|
|
Zapisane
|
"Jeśli kolejka tak bardzo przeszkadzała mieszkańcom, to dlaczego podczas ostatniego jej przejazdu wzdłuż trasy musiały stać oddziały milicji, bo ludzie potestowali przeciw jej zamknięciu?" Wrocław Wąsk. - Trzebnica Gaj, 27.05.1967...
|
|
|
AmaSoft
Młotkowy
 
Długość toru:: 66 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #32 : 31 Maja 2010, 21:44:25 » |
0
|
Nie widziałem takiego wagonu w okolicach stacji... Może został zabrany.... Trzeba będzie przy okazji zobaczyć.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
AmaSoft
Młotkowy
 
Długość toru:: 66 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #34 : 01 Lipca 2010, 14:37:07 » |
0
|
Sprawdziłem i ten wagon stał koło nastawni przy drodze 79, tej obok peronu  pozostał po nim tylko ten murek.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|