Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 07:46:38 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Słowo komentarza  (Przeczytany 10127 razy)
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 409 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« : 21 Czerwca 2007, 11:03:11 »
0

Chciałbym napisać przy okazji na temat naszych (z Darkiem Podsiadłym) prac na NKD, do czego skłaniają mnie ostatnie refleksje, których źródła nie zdradzę, bo to akurat nie jest istotne. Mianowicie:

Jeśli ma ktoś ochotę popracować z nami na kolejce niech pisze. Mile widziane są także wszelkie pomysły na to, co można by zrobić. Z takiej burzy mózgów zawsze coś tam można ciekawego wyłowić. Zdaję sobie też sprawę, że to co robimy nie przynosi niczego dla dalszych losów kolejki, no bo czy wykoszenie trawnika (jak zauważył jeden z forumowiczów) poprawi przewozy, a tym samym kondycję finansową "kolejki"? Zgodzicie się, że nie. I ja to rozumiem. Jednak zauważę, że to co robimy (nie będę tego ukrywał) ma charakter częściowo rekreacyjny - po prostu dobrze spędzamy czas jak trochę popracujemy "przy torach", pojedziemy sobie drezyną, pogadamy o kolejce.... To tak jak niektórzy zbierają modele kolei, budują makiety, organizują wystawy modelarskie. Tyle samo to wnosi w poprawę kondycji kolei co nasze koszenie trawnika ;-) Wiecie, rozumiecie.

        Może ten przykład da do myślenia osobom, które postrzegają to, co robimy jak coś "bez głębszego sensu". Na pewno chcielibyśmy, aby kolejka "rosła w siłę", inwestowała, zyskała przewozy - szczególnie towarowe, zatrudniała więcej ludzi. My - nazwijmy się umownie wolontariusze NKD (piszę w imieniu swoim, ale i kolegów, z którymi "się udzielam") robimy tyle, na ile mamy czas i wolne pieniądze (bo mimo wszystko niektórzy z nas mają rodziny i nie zawsze jest czas na całodniowe wypady - to chyba normalne i zrozumiałe, prawda?). Może i kasy na wykonanie prac wiele nie trzeba, ale zawsze tam "coś" mieć przy sobie należy (kupić narzędzia - choć Darek użycza większość swoich, farby - jak coś przyjdzie malować - śruby, jak coś przyjdzie dokręcić, paliwo do drezyny, bilety, aby dojechać na miejsce pracy z miejsc gdzie mieszkamy). Zysku z tego żadnego nie mamy poza satysfakcją. I to jest OK - tak mi się wydaje. Jeśli ma ktoś inne pomysły, niech je też realizuje - czy stoi coś na przeszkodzie? :-)

I jeszcze najważniejsze: Jeśli Wy - forumowicze - uważacie, że zamieszczanie tego typu postów (o wykonanych pracach) jest zbędne i tylko zawala forum (jest nie na temat), proszę o komentarze. Nie lubię rodzić konfliktów, więc wszelkie prośby zostaną spełnione.

Zawsze uważałem, że NIC NA SIŁĘ....

Z poważaniem

Jarek Franczyk
Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
tomasz11
Mechanik
***
Długość toru:: 293 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 21 Czerwca 2007, 11:53:37 »
0

witam. Według mnie robicie kawał dobrej roboty i gdybym mieszkał troche bliżej\200km :cry: \ też bym to robił ale mam nadzieje że jak się zmówimy to może w lipcu, mam wtedy urlop.POZDRAWIAM :lol:
Zapisane

pozdrowienia
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #2 : 21 Czerwca 2007, 13:20:29 »
0

Cytat: "Jarek Franczyk"
I jeszcze najważniejsze: Jeśli Wy - forumowicze - uważacie, że zamieszczanie tego typu postów (o wykonanych pracach) jest zbędne i tylko zawala forum (jest nie na temat).

Jak najbardziej jest na temat co więcej serce rośnie jak się czyta o różnych pracach na różnych kolejkach. Pokazuje to, że wąskie tory mają w Polsce wielu przychylnych ludzi. Zamieszczanie na forum relacji z prac ma wartość archiwalną, bardzo łatwo i szybko można prześledzić dokonania zarówno jeżeli chodzi o osoby jak i miejsca Przez to stajemy się jeszcze bardziej wiarygodni dla potencjalnych partnerów, poprostu dorobek jest udokumentowany i wiarygodny.
Zapisane

grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #3 : 21 Czerwca 2007, 14:14:57 »
0

Jak najbardziej jestem za zamieszczaniem relacji.
O celowosci waszych/naszych dzialan juz wczoraj rozmawialismy, ale powtorze to tutaj. Bardzo podoba mi sie to co robicie dla przyjemnosci i relaksu. Oby wiecej ludzi chcialo sie tak relaksowac
Moja sugestia dotyczyla jedynie zaplanowania waszych/naszych prac tak aby byly bardziej przemyslane i widoczne.
Dla przykladu - peron, trojkat w Naleczowie, tabliczki informacyjne, laweczki i inne gadzety ktore moga miec przelozenie na zyski kolejki i jej popularnosc. Nie sugeruje wielkich nakladow z wlasnej kieszeni, bo od tego sa inne podmioty, chodzi mi jedynie o zwrocenie uwagi na temat ktory juz kiedys wspolnie rozpoczelismy.

Zycze dalszych sukcesow
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 409 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #4 : 21 Czerwca 2007, 22:16:40 »
0

Cytat: "grzegorz_sykut"

(.....) chodzi mi jedynie o zwrocenie uwagi na temat ktory juz kiedys wspolnie rozpoczelismy.
(...)


Być może należy poczekać na więcej komentarzy, ale skoro tych kilka dotychczas jest "ZA" domniemam, że "jest przyzwolenie społeczne" na zamieszczanie tego typu postów :-) ). Skoro tak, ze swojej strony mogę zaproponować w pierwszej kolejności informowanie na forum o zamiarze wykonania prac, a nie tylko o fakcie ich wykonania (tzn. po fakcie ;-) ). Może wówczas nastąpi "lepsze dogadanie" - co należy wykonać aby "efekt" był lepszy...

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że trudno jest cokolwiek planować z uwagi na ciągły brak czasu. Jednak być może takie podejście sprawi, że pojawią się nowi chętni, z nowym zapałem i pomysłami... czego sobie, a przede wszystkim tej ostatniej oficjalnie czynnej, wąskiej kolejce na lubelszczyźnie życzę.

Dziękując za motywujące wsparcie, Pozdrawiam

Jarek Franczyk
Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #5 : 21 Czerwca 2007, 22:34:04 »
0

Cytat: "Jarek Franczyk"
mogę zaproponować w pierwszej kolejności informowanie na forum o zamiarze wykonania prac, a nie tylko o fakcie ich wykonania (tzn. po fakcie ;-) )

No właśnie, od tego trzeba było zacząć, może jakiś chętny się znajdzie. A jak się nie znajdzie - można spróbować wykoleić znajomych z pracy, szkoły, osiedla, a nuż złapią bakcyla? Ja osobiście wykoleiłem kiedyś jedną osobę i jest mi ona wdzięczna :-)
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Poldek
Młotkowy
**
Długość toru:: 66 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 26 Czerwca 2007, 15:32:30 »
0

Cytat: "Jarek Franczyk"

I jeszcze najważniejsze: Jeśli Wy - forumowicze - uważacie, że zamieszczanie tego typu postów (o wykonanych pracach) jest zbędne i tylko zawala forum (jest nie na temat), proszę o komentarze. Nie lubię rodzić konfliktów, więc wszelkie prośby zostaną spełnione.


 Ja zawsze czekam na tego typu posty, a w szcególności na fotki z prac na NKD.
Pozdrawiam i życze wytrwałości w tej zapewne przyjemnej ale ciężkiej pracy.
Zapisane

PKS- Pewność Komfort Szybkość
pawel.adamczyk
Mechanik
***
Długość toru:: 261 m

W terenie W terenie



Nałęczów Wąskotorówka
« Odpowiedz #7 : 08 Stycznia 2011, 20:02:10 »
0

Witam w Nowym roku.

Wspominając ubiegły rok,to nie należał on do najlepszych,raczej był ciężki i smutny. Smutny

Po mrożnej długiej zimie,wiosna zaowocowała katastrofą lotniczą i klimatyczną (powódż),wypatki drogowe,częste deszcza słabe zbiory,
nie nastrajały optynizmem.
Niemal całe powiśle lubelskie było zalane i zniszczone.

Po powodzi,jak drogi zostały otwarte,wybrałem się skuterem do Wilkowa. Było to 4 lipca,MASAKRA  wyglądało wszystko jakby przeszło tornado.      Objeżdzając  Wilków zajechałem na stację, przy torach na placu ładunkowym piętrzył się dorobek całego życia mieszkańców.

Podchodząc bliżej ,spotkałem mieszkańca, zamieniłem parę słów,  opowiedział mi jak tu było, Smutny Smutny

przed odjazdem postanowiłem ruszyć  zwrotnice ,mam klucz do nich.
Jedna tylko ruszyła--otworzył się zamek--od strony koziołka. A z drugiej strony chyba zardzewiały był,klucz wszedł,ale nie dał się obrócić.

Wracając przez Polanówkę , zajechałem do Karczmisk na stację,poogłądałem, i do domu.
PO drodze jeszcze w Niezabitowie próbowałemz zamkami ,2 się odworzyły. Spoko

Wszyscy pomagaliśmy ,udzielając się zbiórkach darów. Spoko

Ja zaczołem kosić stację w wąwolnicy 21 maja, między czasie robiąc drezynkę. I tak po trochu do póżnej jesieni.
W tym czasie udało mi się udrożnić tory do mareczek i do kębła--zarośnięte były niemal do pasa ,jeżynami i trawą,  oczyścić i pomalować całą 1 zwrotnicę.     Miejcami 3-razy koszenie -zarastało. Spoko

Internet mam  od 8 czerwca 2010, do wakacji nie wiedziałem o tym forum ,jest świetne.  Buziak

Ostatnio dowiedziałem się że SKPL  wycofuje sie z kolejek  Śmigielskiej  i Przeworskiej Szok Szok
Na tych kolejach są duże przewozy,takim zachowaniem wstrzymają wszelki ruch.

Nowy rok ,nowe wyzwania ,pomysły  optynizm  oby gorzej nie było.

 Pozdrawiam               DO SIEGO  ROKU.
« Ostatnia zmiana: 10 Stycznia 2011, 11:10:40 wysłane przez pawel.adamczyk » Zapisane

UNITRA z.r.k    Diora,  Tonsil.
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #8 : 08 Stycznia 2011, 23:43:55 »
0

Ostatnio dowiedziałem się że SKPL  wycofuje sie z kolejek  Śreckiej i Przeworskiej Szok Szok
Na tych kolejach są duże przewozy,takim zachowaniem wstrzymają wszelki ruch.
No cóż, widać "duże przewozy" nie zapewniają środków na życie a rumun żebyś nie wiem jak go pieścił na "pasję" jeszcze jeździć nie chce.
Zapisane

Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #9 : 09 Stycznia 2011, 09:01:35 »
0

Poprawka, nie ze "Śreckiej" tylko ze Śmigielskiej. No i trochę ortografii by się przydało ;-)
Zapisane

Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!