Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 04:36:59 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wolontariusze MKD - początek końca?  (Przeczytany 23911 razy)
ok333
Dyrektor
*****
Długość toru:: 596 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #20 : 27 Czerwca 2007, 10:18:53 »
0

Podsumowujac , mozna powiedziec w mysl polskiego porzekadla , ze ,,nie ma tego zloego ,co by na dobre nie wyszlo'' ! Uwazam ,ze dobrze  , ze opublikowali . I niech Koledzy z Mlawy - nie wspominajac nic o ,,tajniakach''- wiedza , ze takich spraw sie nie przemilcza . To poprostu prowadzi do patologii . Ale wina nie lezy tylko po ich stronie . Winny jest tez operator ( czy jego przedstawiciel ) za stworzenie takiej mozliwosci. Musimy caly czas  pamietac o podstawowej zasadzie ,  ktora powienien sie kierowac wolontariusz na torach -   rozsadek- po trzykroc rozsadek  i troska o cudze i wlasne zycie !

Pozdrawaim
Zapisane

Ratujmy Koleje Waskotorowe  !!!
-----------------------------------------------
,, Najlatwiej niszczyc .
   Trudno zachowac to , co warte zachowania.''
Wislawa Szymborska
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #21 : 27 Czerwca 2007, 10:30:13 »
0

Rozsądek owszem - ale publikacja ich wyczynu to kopanie pod siebie i SKPL. Nie sądzisz ?? Niema co tego roztrząsać. Osobiście uważam że popełnili błąd. To forum czytają różni ludzie. ZTCW chyba Piottr może powiedzieć coś o kontroli z UTK jakiś czas temu na wąskich torach SKPL i nie tylko tórej główna przyczyną były wątki z forum. Niech to będzie dla wszystkich przestrogą bo potem wychodzą kwiatki, ze ktos donos napisał a donosy są tu, nigdzie indziej.
Zapisane
kgrid
Młotkowy
**
Długość toru:: 125 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #22 : 27 Czerwca 2007, 11:47:47 »
0

Cytuj
Polska to być dziwny kraj...

Fidzio ma rację , nie ma co udawać świętych, każdemu z nas pewnie się przytrafiło wiadomo co, ale jednak mnie przytkało, gdy zobaczyłem internetową galerię, w której nastolatek chwali się jak to prowadził najcięższą z wąskotorowych lokomotyw, wykonując nią skomplikowane manewry z taborem :shock:

Przepraszam za "nastolatka", nie ujmuję doświadczeniu i zaangażowaniu w pracę owego, ale postronnego obserwatora, czy też pewien urząd mało by to interesowało.


Aha...czyli czterdziestoletni człowiek który połowę swojego życia spędził jako maszynista, posiadający oba pozwolenia na tabor (E i S) to nastolatek?
Pokazaliśmy te zdjęcia z pewną premedytacją, nie ukrywam. Ale jak to ktoś powiedział "nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło" więc moi drodzy, musimy się tu tak kłócić? Wyszło co wyszło i tyle...
Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 794 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #23 : 27 Czerwca 2007, 14:27:22 »
0

Panowie.
Fakt faktem, trochę dałem do pieca swoją wypowiedzią za co przepraszam bezpośrednio dotkniętych... Wina leży po każdej stronie- i po stronie wolontariuszy, i po stronie operatora, i osób trzecich które miały w jaki kolwiek sposób kontakt fizyczny z kolejką...

Rozumiem pretensje ze strony operatora i chęć szybkiego zarobku, ale są sprawy które trzeba jeszcze przed wznowieniem ruchu załatwic- i o to chodzi wolontariuszom- niestety obie strony nadają na różnych falach jak narazie...

Z poważaniem, Przemek"Harry"Gajewski
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
mateo
Gość
« Odpowiedz #24 : 27 Czerwca 2007, 14:35:17 »
0

Czyli w Mlawie jest super można sobie wejść na stacje wsiąść do "Rumuna" i sobie pojeżdzić. Super! Ogólny rozp...j!
Zapisane
kgrid
Młotkowy
**
Długość toru:: 125 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #25 : 27 Czerwca 2007, 14:45:50 »
0

Cytuj
Czyli w Mlawie jest super można sobie wejść na stacje wsiąść do "Rumuna" i sobie pojeżdzić. Super! Ogólny rozp...j!


Drogi Przyjacielu, nie jesteś w centrum sprawy i nie wiesz jak naprawdę było.
Twoją wypowiedź pozostawię bez komentarza.
Zapisane
ok333
Dyrektor
*****
Długość toru:: 596 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #26 : 27 Czerwca 2007, 22:12:07 »
0

Czyli ... przestanmy paplac , chlapac  itp., itd . Przestanmy pisac w stylu ,, a opowiadal mi tam taki jeden , co pilnuje :roll: albo sprzata '' . A tu licza sie tylko  f a k t y  i  d o k u m e n t y  (sic ! ) .
Wiem jedno  , ze wolontariusz jak chce nim byc , to powinien zyc w zgodzie z operatorem . Nie ma innego wyjscia . Noo , moze zle powiedzialem . Jest wlasciwie jedno wyjscie wtedy  -   fotografowanie z rowu  , czy  drogi  , albo przejazd w inny koniec Polski. A to powieksza koszty przyjemnosci !

Pozdrawiam - przepraszajac tych , ktorych moze dotknalem .
Zapisane

Ratujmy Koleje Waskotorowe  !!!
-----------------------------------------------
,, Najlatwiej niszczyc .
   Trudno zachowac to , co warte zachowania.''
Wislawa Szymborska
mateo
Gość
« Odpowiedz #27 : 27 Czerwca 2007, 22:53:36 »
0

W pelni popieram kolegę ok333, operator ma głos decydujący o dalszym kierunku funkcjonowania kolei a my wolontariusze możemy pomagać tylko za zgodą  tegoż operatora i już.
Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 794 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #28 : 27 Czerwca 2007, 23:01:44 »
0

Drogi Ok 333.

Rozumiem, że jesteś miłośnikiem- czytaj lubiącym ten klimat jaki tworzy wąski tor- więc zapewne też zdajesz sobie sprawę z tego, że nawet jeżeli przedmiot naszych sporów, czyli MKD jest TYLKO wąskotorówką to musi spełniać pewne parametry.
Plany obecnego operatora są dość ambitne- i chwała mu za to, ale czy realne- tyle, że niestety nie są wzięte pewne okoliczności pod uwagę.
Pewnie śledząc ten wątek zorientowałeś się w jakim jest to wszystko stanie i mam nadzieje że jesteś człowiekiem zdolnym przewidzieć konsekwencje zlekceważenia zaniedbań jakie powstały- a cały spór toczy się właśnie o prawidłową kolejność czynności, czyli usunięcie zaniedbań i dopiero dalszą eksploatacje kolejki.
Co do milczenia w pewnych tematach- wybacz, ale jeśli się lekceważy sprawy bezpieczeństwa to tak daleko się nie zajedzie.
Zdaje sobie sprawę, że wielu szacownych miłośników kolejek zawodowo nie jest związanych z koleją więc jest to dla nich w pewien sposób czarną magią i to rozumiem- nie sposób być wszechwiedzącym.
 

                                                                                                                                           Z poważaniem, Przemek"Harry"Gajewski


mod: dodano 8 minut później:

Przepraszam, może i podbijam post'a, ale wypowiedzi kolegi "Mateo" nie przeczytałem z powodów technicznych.
Śledząc rozwój sprawy w "sieci" nie wiesz wszystkiego- ja też nie wszystko wiem- z wiadomych powodów, do Mławy mam 130 kilometrów, a żeby wiedzieć co i jak trzeba śledzić sprawy będąc na miejscu
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
ok333
Dyrektor
*****
Długość toru:: 596 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #29 : 28 Czerwca 2007, 00:29:52 »
0

Synek ( zwracan sie do H.P. ) ,

 zebys Ty wiedzial - jaki ja lubie klimat  Co? Mnie nie wychowywano na ,,Harryn Potter'ze'' ani na innej science fiction !!! Czy czytales kiedys ,,Jak hartowala sie stal '' K.Paustowskiego Co? ,,Kak zakalalas' stal'  '' pa russki . Przeczytaj , warto . Jak mialem 20 lat przyjmowalem razem z kolega ( tak , mielismy obowiazek wzajemnego patrzenia na rece Kolegi   :oops: ) w CHZ ,,Skorimpex'',  dziennie min.trzech Jap'sow z Nichimena , z Mitsubishi  i czort pamieta z jakich firm jeszcze . I wtedy moglem wsiasc do pociagu  ,,bylejakiego,, z  rana , pojechac sto czy dwiescie kilometrow i na noc wrocic do domu . A potem ,,jedynie sluszny system'' tak nam Polske  roz...achtungBanditen... lil , ze sproboj powtorzyc moj voyage w ten sam sposob . Postaw sie na miejscu ludzikow z wiosek i miast malogabarytowych ,  ktorzy chcieliby choc na moment , w weekend  wydostac sie do wielkiego swiata  - czytaj powiatu . Pojechac rano , odwiedzic szwagra i wieczorem wrocic (zakladam ,ze nie maja albo nie moga kierowac ,,blachosmrodem'' ) Ni hu hu .
Ja tez kiedys bylem idealista  , moi znajomi twierdza ,ze nadal nim jestem . Nie , ja juz wyroslem z tego . Zaloz prywatna , wlasna firme  i bez RP-kolesiow ja poprowadz. Przez 10 lat nie odbijesz sie od dna , o ile fiskus Cie wczesniej nie unicestwi . Fiskus albo jakie UTK itp.
Kolega Tomasz S. wyrosl z naszego ruchu i wie ,,z czym to sie je'' . Nie sadz ,ze nie chcialby by te wszystkie nasze kolejki , zarowno te SKPL-wskie , jak i pozostale byly na tzw. mikado . Lsniace, pachnace i z HiTech , by tory byly idealne , loki i wagony wypieszczone  i ...moglbym wyliczac w nieskonczonosc . Pracuje juz kilka lat  i nie moze przeskoczyc tego zaczarowanego progu , by mogl oplacic wszystkich pracownikow ( mowie o optymalnej ilosci ) , by zlikwidowac chociazby  trawsko i krzaczory na szlakach  i co najwazniejsze by zapewnic Firmie choc taka ilosc kasy ... by starczylo na wklad wlasny do grantow unijnych . By nie musial zebrac o to , co mu sie nalezy ( np. doplaty do biletow ulgowych czy byle datki od samorzadow ) . I nie moze  tym ludkom i ich dzieciom zapewnic tego komfortu - wydostania sie z zapyzialych miejscowosci na chwileczke .   Jesli jestes zdolniejszy , lepszy ... zastap Go , sproboj swych sil ! Napewno odda Ci to cudo , ten slodki biznes !!! I przez caly czas pamietaj ,ze to nie Tomek ,,kolej na glowie postawil'' .

Sadze jednak - czego Ci nie zycze  - ze  za kilka lat Ci przejdzie  Twoj idealizm . A  moze w stolicy bedziesz mial wiecej szczescia. Co? Anglicy maja lepiej , aczkolwiek tez nie idealnie . Oni przejmowali koleje znacznie wczesniej  i nie takie zapuszczone . Tam nie ma takiej ,,troski'' o zabytki i ...parszywego zlomiarstwa.

Pozdrawiam .
I wybacz ten ,,familiaryzm'' na poczatku. Roznica wieku po prostu mna kierowala.

Andrzej Marek Matusiak / ok333
Zapisane

Ratujmy Koleje Waskotorowe  !!!
-----------------------------------------------
,, Najlatwiej niszczyc .
   Trudno zachowac to , co warte zachowania.''
Wislawa Szymborska
Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #30 : 28 Czerwca 2007, 10:56:06 »
0

Panowie, myślę, że wszystko w temacie już powiedziane, tak więc kończymy dyskusję i działamy dalej? Bo coś czuję, że za chwilkę zacznie się magiel. Ok333 ładnie sprawę podsumował. Prośbę mam - kończymy wątek? Zamykać nie chcę, ale apeluję do rozsądku  :wink:
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #31 : 28 Czerwca 2007, 11:13:08 »
0

Od siebie powtórzę tylko jedno bu krótko podsumować wypowiedź kolegi ok333.

Tabor, dopuszczenia, rewizje, przeglądy, stan szlaku i wiele, wiele innych rzeczy sciśle związanych z prowadzeniem ruchu to wyłącznie sprawa operatora i nic do tego wolontariuszom. Nie musi sie taki czy inny Tomek S. nikomu tłumaczyć a juz na pewno nie wolontariuszom. Nie od dziś się tymi zabawkami bawi. Radziłbym wreszcie zrozumieć gdzie wolontariusza miejsce w szeregu. Takimi wypowiedziami Harry co najwyżej możesz rozzłościć pewne grupy ludzi  

Marcin- Zamknij prosze bo to sie nigdy nie skończy
Zapisane
Misiek_K
Mechanik
***
Długość toru:: 162 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #32 : 28 Czerwca 2007, 14:02:25 »
0

Cytat: "Harry Potter"
Pewnie śledząc ten wątek zorientowałeś się w jakim jest to wszystko stanie i mam nadzieje że jesteś człowiekiem zdolnym przewidzieć konsekwencje zlekceważenia zaniedbań jakie powstały- a cały spór toczy się właśnie o prawidłową kolejność czynności, czyli usunięcie zaniedbań i dopiero dalszą eksploatacje kolejki.


Przyjacielu MKD,
Jesli widzisz nieprawidlowosci i chcesz zrobic cos dobrego dla kolejki (w co nie watpie), to wlasciwa droga jest kontakt z przedstawicielem operatora i zaproponowanie mu konkretnej pomocy z twojej strony. Wybrana przec ciebie droga pisania w formie placzu na publicznym forum jest bledna i na dluzsza mete bardzo szkodzaca kolejce.
Per secula seculorum
EOT.
Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 794 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #33 : 28 Czerwca 2007, 15:55:28 »
0

Panowie.
Po części macie racje- może i dużo mówię o zastrzeżeniach jakie są co do stanu faktycznego.

Dla przypomnienia wspomnę, że cały cyrk rozpętał się po opublikowaniu zdjęć z manewrów jakie odbyły się 09.06.2007 celem wydostania Wmc'tki z lokomotywowni i przestawienia jej do wagonowni ( dla wyjaśnienia dodam, że za nastawnikiem zasiadał zawodowy maszynista z uprawnieniami na obie trakcje, a jedynym zarzutem z jakim się zgodzę był brak pełnomocnictwa od operatora/ upoważnienia).


W między czasie tj. od początku wiosny ruszył remont wagonu rumuńskiego Bxhpi, wykonano znaki ostrzegawcze na szlak (fundusze zostały zdobyte przez Piotra Gajkowskiego dzięki dreptaniu od pokoju do pokoju po powiatach) oraz powolne prace i oględziny przy lokomotywie Lxd2-323.
Odbyła się także "akcja Drezynowanie" ( w dniu 03.06.2007) mająca za zadanie przypomnieć kolejkę starszym mieszkańcom i przybliżyć ją tym młodszym.


Zaczęły się powolne prace a niestety MKD jest z tego co mi wiadomo jedyną kolejką jaka stoi od zeszłego sezonu. W między czasie trzeba było odmówić ok 40 potencjalnych wycieczek (tyle było telefonów z zapytaniem).

To wszystko było wykonane zasadniczo przez osoby tj.: Piotr Gajkowski,Marek- maszynista, Kacper , Daniel ,Przemek Gajewski, Mariola oraz Paweł.
W efekcie tego dopiero w weekend 22-23.06 przyjechała reprezentacja SKPL'u i niestety zamiast podziękowania że się ktoś w ogóle interesował kolejką i prośbą o dalszą pomoc i ew. upoważnieniem maszynisty do manewrów na terenie stacji, osoby poza Kacprem i Markiem dostały zakaz wstępu.
Niech mi ktoś wytłumaczy w takim razie gdzie tu logika??

                                                                                                                                                          Z poważaniem, Przemek"Harry"Potter

Ps. Panie Andrzeju, rozumiem, że poniosły Pana nerwy...spokojnie, mnie tez się to kilka dni temu zdarzyło na tym forum.
Nie mam żalu do nikogo.
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Phinek
Gość
« Odpowiedz #34 : 28 Czerwca 2007, 19:03:55 »
0

Nie jest moim zadaniem atakować nikogo osobiście, ale ami porównajcie....

Cytat: "AXEL"

Tabor, dopuszczenia, rewizje, przeglądy, stan szlaku i wiele, wiele innych rzeczy sciśle związanych z prowadzeniem ruchu to wyłącznie sprawa operatora i nic do tego wolontariuszom. ... nikomu tłumaczyć a juz na pewno nie wolontariuszom. ... Radziłbym wreszcie zrozumieć gdzie wolontariusza miejsce w szeregu.


oraz wcześniejsze...

Cytat: "AXEL"

Jaka jest prawda każdy wie. Po torowisku Starachowice - Lipie tylko lekki tabor może jeździć i to z bólem i żadne pokrętne czy mniej pokrętne wypowiedzi ludzi z otoczenia Pawła Sz. nie są w stanie nikomu oczu zamydlić. ...


...jak sposób patrzenia zmienia się w zależności od punktu siedzenia.
Lepper też myślał, że wyskoczy z chłopakami na drogę pokrzyczy i wszystko samo sie załatwi, a teraz jest ministrem rolnictwa i sam widzi, że nie jest to wszystko jakie proste i łatwe jak się na pierwszy rzut oka wydaje.

Proponuję, więc aby nie zależnie kto jest operatorem i jakiej kolejki, to aby brudy prać na PW a nie na PUBLICZNYM forum.

Zwłaszcza, że tak PryWatnie mówiąc to w niektórych działaniach AXEL-a popieram i będę się starał pomagać w miarę swoich możliwości.
Zapisane
Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #35 : 28 Czerwca 2007, 19:39:30 »
0

Kurde, prosiłem  :evil:

Koniec, kropka, zamykamy  :!:
Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!