buczek_pkp
|
 |
« Odpowiedz #180 : 17 Maja 2010, 18:30:06 » |
0
|
A czy można się dowiedzieć jaka to modernizacja Lxd2???
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #181 : 17 Maja 2010, 18:42:14 » |
0
|
Wcześniej kiedyś ktoś za PKPu zamontował na czołach gniazdka zasilania oświetlenia wagonów podłączone cieniutkimi kabelkami pod obwód jednego z reflektorów.
Teraz te gniazdka przewędrowały w lepsze miejsce i dostały zasilanie przewodzikiem o właściwym przekoru oraz osobny stycznik sterowny z kabiny stosownym gustownym przełącznikiem. Zasilanie wagonów jest sygnalizowane odpowiednią kontrolką, zaś cała instalacja została pociągnięta w oryginalnych kanałach kablowych oraz dodatkowo zabezpieczona peszlem motoryzacyjnym odpornym na oleje.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
buczek_pkp
|
 |
« Odpowiedz #182 : 19 Maja 2010, 21:24:04 » |
0
|
Ale prądnica spokojnie daje rade zasilić tyle wagonów w energie elektryczną??? Ja zawsze słyszałem teorię, że nie da rady :shock:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #183 : 19 Maja 2010, 21:41:50 » |
0
|
A wiesz mocium Panie jaka jest różnica między teoria, a praktyką?
Taka, że praktycznie zasiliła :mrgreen: Spokojnie przecież ten alternator potrafi i 100 Amper wbić na układ, więc jak każdy wagon po 15 bierze to co to dla niego...
Praktycznie to podczas świecenia 3 bryk z samego kabla to na wskaźniku miałem ciągle i tak 10-20 A na plusie (czyli tyle jeszcze do aku leciało).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #184 : 19 Maja 2010, 21:43:53 » |
0
|
...no i sprawa buforowania bateriami*...
*) to tak dla Buczka
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
E583.002
|
 |
« Odpowiedz #185 : 19 Maja 2010, 21:55:07 » |
0
|
Buczek, kto jak kto ale jako przyszły technik trakcji elektrycznej nie powinenes wierzyc w takie bajki  zresztą to czysta elektrotechnika jeżeli wagon bierze ok 8A no a altenator jest 100A to łatwo policzyć, że 3 wagony powinen dac radę uciągnąć Dodam, że na doczepach instalacja jest tak przerobiona, że wagony mają swoje aku ale w momencie załączenia się oświetlenia z lokomotwy są one odcinane od obwodu po to aby lokomotywa ich nie ładowała gdyż oznaczało by to przepływ znacznych prądów=spadek napięcia=palenie się gniazd grzanie przewodów itp itd. Temat zostanie rozwiązany w momencie gdy wagony będą miały własne prądnice....
|
|
|
Zapisane
|
Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
|
|
|
buczek_pkp
|
 |
« Odpowiedz #186 : 20 Maja 2010, 23:00:21 » |
0
|
Jakoś nigdy nad tym nie myślałem tylko poprostu wbiłem sobie do głowy to co pare osób mi powiedziało... Jak widać mam nauczke na przyszłość. Najierw to przemyśl, a potem wbij to sobie do głowy. A z drugiej strony to ze mnie taki elektryk jak...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Michał Z
|
 |
« Odpowiedz #187 : 23 Maja 2010, 11:30:36 » |
0
|
W ten weekend kontynuowaliśmy naprawę silnika Wls40, w Magazynie No.1 został zainstalowany nowy zegar przemysłowy Siemensa, garść fot. na: http://kolejrogowska.pl/?page_id=2Ponadto trwały przygotowania do oprysku toru, który powinien dojść dziś do skutku. Wcześniej ciągłe opady deszczu uniemożliwiały nam wykonanie tej jakże potrzebnej operacji. Oprócz tego kontynuowane były prace przy wnętrzu 1Aw "kruszwickiego". Podziękowania dla wszystkich zaangażowanych 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AmaSoft
Młotkowy
 
Długość toru:: 66 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #188 : 23 Maja 2010, 19:32:28 » |
0
|
Byłem wczoraj w białej Rawskiej i mam do Was pytanie: dokąd prowadzi tor od stacji w Białej Rawskiej ? Z tego co namierzyłem to przechodzi przez drogę na Nowe miasto, potem przez rzeczkę i dalej biegnie łukiem w prawo... PS: czekamy kiedy WLSka wyruszy w drogę 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
marcin sds
|
 |
« Odpowiedz #189 : 23 Maja 2010, 22:47:02 » |
0
|
to bocznica do dawnej krochmalni/syropiarni
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AmaSoft
Młotkowy
 
Długość toru:: 66 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #190 : 23 Maja 2010, 22:53:10 » |
0
|
Dzięki. Swoją drogą ów bocznica jest w dobrym stanie, pozdrawiam. 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #191 : 24 Maja 2010, 00:13:19 » |
0
|
Swoją drogą ów bocznica jest w dobrym stanie, pozdrawiam.  Z tego, co wielokrotnie sprawdzałem organoleptycznie, w Białej nie ma obecnie żadnej bocznicy. Byłem wczoraj w białej Rawskiej i mam do Was pytanie: dokąd prowadzi tor od stacji w Białej Rawskiej ? Z tego co namierzyłem to przechodzi przez drogę na Nowe miasto, potem przez rzeczkę i dalej biegnie łukiem w prawo... To jest tor szlakowy Rawa - Biała
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #192 : 24 Maja 2010, 00:43:32 » |
0
|
Byłem wczoraj w białej Rawskiej i mam do Was pytanie: dokąd prowadzi tor od stacji w Białej Rawskiej ? Z tego co namierzyłem to przechodzi przez drogę na Nowe miasto, potem przez rzeczkę i dalej biegnie łukiem w prawo... Zdaje się że opisujesz tor szlakowy w kierunku Rawy i Rogowa. Tak, owszem, jest w przyzwoitym stanie. Natomiast w drugą stronę od stacji masz tor wyciągowy dla dwóch torów odstawczych na plac przeładunkowy koło drogi na Nowe miasto. Kiedyś tor ten szedł dalej w lewo do krochmalni, zachował się ślad po tej bocznicy w formie mostku nad kanałem ok. 300m za stacją.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #193 : 24 Maja 2010, 01:39:15 » |
0
|
Jak zwykle kilka niusów. I jak zwykle nie tylko dobre i te złe:
Dobre: Oprysk doszedł do skutku... Złe: Lyd1-215 nie potrafiła samodzielnie powrócić ze szlaku i musiał po nią pojechać rumun. Lepsze: 215 już naprawiona :wink:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AmaSoft
Młotkowy
 
Długość toru:: 66 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #194 : 24 Maja 2010, 02:22:06 » |
0
|
Dzięki panowie za sprostowanie, wg. osoby którą pytałem gdzie jest stacja, znajduje się ona po prawo od strony drogi w kierunku Nowego Miasta (kierując się od centrum), stąd moje pytanie. Niestety, czas naglił i nie udało się sprawdzić... Kiedy indziej 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Adam W
|
 |
« Odpowiedz #195 : 24 Maja 2010, 23:34:05 » |
0
|
W kwestii prac dodałbym jeszcze uruchomienie podwójnego zegara Siemensa w muzeum  Hula aż miło. Po naprawie zegara przy kasie biletowej mamy w obrębie budynku magazynowego już cztery czynne zegary pokazujące aktualny czas. http://kolejrogowska.pl/?page_id=2 Jeżeli ktoś z Was ma możliwość nieodpłatnego lub taniego przekazania zegarów wtórnych (okrągłych, pojedynczych i podwójnych, małych i dużych) to proszę o informację. S pozdravem Adam
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ogoniasty
|
 |
« Odpowiedz #196 : 25 Maja 2010, 23:25:25 » |
0
|
ja mam wielki :mrgreen: ale na razie służy u mnie. Nie mam tylko do niego "matki". Ta "matka" to układ elektroniczny?
|
|
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #197 : 25 Maja 2010, 23:46:04 » |
0
|
Jak nie masz matki* to nie służy tylko się kurzy :mrgreen:
* - przez matkę rozumiem nie Twą Rodzicielkę lecz zegar "matkę" lub stosowny układ elektroniczny generujący odpowiednie impulsy.
A tak swoja droga, to jak "Włocławek" się miewa... czyli czy mam sie streszczać z remontem pudła, czy jeszcze mam chwile czasu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ogoniasty
|
 |
« Odpowiedz #198 : 26 Maja 2010, 00:04:19 » |
0
|
jakos w niedziele bedzie do odbioru 
|
|
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #199 : 26 Maja 2010, 00:08:16 » |
0
|
Panie Sobota-Niedziela do my "Dni Rawy" objeżdżamy więc jeżeli już to albo w piątek rano, albo po niedzieli...
A może zawitasz do nas na Sobotę-Niedzielę?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|