Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 10:32:32 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3 4 ... 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: odbudowa torowiska cd.  (Przeczytany 67926 razy)
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #20 : 28 Września 2007, 23:02:41 »
0

Cytat: "KLAN PALUCHOWSKICH"
Jak im to nie robi różnicy w $$$ to im rybcia czy robi to FPKW, TORMAX czy Zenek&Zenek  


A widzisz guzik prawda. Firma Barwickiego jest duuuużo droższa a jednak woleli wybrać jego tylko po rozstrzygnięciu przetargu nie mieli już jak. Sytuacja sama sie wyjaśniła.

Staroużytki będą w połowie lutego do kupienia S49.
Zapisane
ilza.info
Młotkowy
**
Długość toru:: 84 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #21 : 28 Września 2007, 23:12:33 »
0

Cytat: "KLAN PALUCHOWSKICH"
Coś około 2km, jakby skończyć rozbiórkę Starachowic Wąsk. a w Iłży zostawić tylko oblot to może po drobnych zakupach szyn staroużytecznych starczyłoby.


Niewyobrażam sobie jak można rozebrać układ torowy w Iłży? Zresztą jak Starachowice można też rozbierać? przecież to zabytek!!
Zapisane
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #22 : 29 Września 2007, 00:35:25 »
0

Cytat: "ilza.info"
Cytuj
Aaa tam, dzielicie zapałkę na czworo, ważne, że fachowcy jak by nie było, odbudują kolejny kawałek, i to jeszcze w tym roku. Ile zostanie "beztorza" od składu drewna do ósmego kilometra?


tak naprawde mozna liczyc od wlotu toru do lasu za zebcem, bo jesli firma ulozy odcinek od skladu drewna do marcul, to tam tylko 100-150metrow braku i juz dalej szyny sa


W takim razie wliczając 200 metrów dziury od Nadleśnictwa do zakrętu w las: 3 i pół kilometra.
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #23 : 29 Września 2007, 22:26:48 »
0

Cytat: "ilza.info"
Niewyobrażam sobie jak można rozebrać układ torowy w Iłży? Zresztą jak Starachowice można też rozbierać? przecież to zabytek!!

O planach budowy szopy w Iłży wiedzieliście a o rozbiórce torowiska w Starachowicach nie wiecie ?

To teraz za 10 groszy pytanko: Skąd pochodzi materiał do odbudowy torowiska przetargowego ?
Zapisane

AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #24 : 29 Września 2007, 23:02:33 »
0

Ze Starachowickiej grupy towarowej.
  • Smutny
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #25 : 30 Września 2007, 20:56:50 »
0

Cytat: "AXEL"
Ze Starachowickiej grupy towarowej.
  • Smutny
Brawo! Odpowiedź poprawna, kolega Axel wygrywa Parowóz z makaronu sztuk 2,5 do odbioru z Bemowa.

Pytanie nr. 2: Czy jeżeli zlikwiduje się wszystkie zbędne tory (w Starachowicach i Iłży) to czy materiału torowego wystarczy na połączenie obydwu odcinków?

Na to pytanie nie znam już odpowiedź więc proszę o same poprawne odpowiedzi
Zapisane

AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #26 : 30 Września 2007, 21:12:11 »
0

NIE MA ZBĘDNYCH TORÓW NA ZABYTKOWEJ LINII !!! I tego się trzymajmy. Za rozbiórkę bocznicy PKP NZ oddaje materiał torowy - co więc lepiej rozebrać? Zabytkową grupę towarową w Starachowicach, Stację w Iłży czy nieużywaną od 25 lat bocznicę?
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #27 : 30 Września 2007, 21:18:52 »
0

Cytat: "AXEL"
NIE MA ZBĘDNYCH TORÓW NA ZABYTKOWEJ LINII !!! I tego się trzymajmy. Za rozbiórkę bocznicy PKP NZ oddaje materiał torowy - co więc lepiej rozebrać? Zabytkową grupę towarową w Starachowicach, Stację w Iłży czy nieużywaną od 25 lat bocznicę?


Rozumiem, mi też nie jest wesoło słyszeć o rozbiórkach zabytkowych linii bo mi to piotrkowem pachnie.

Możesz coś bliżej o tej bocznicy napisać? Jak nie oficjalnie to chociaż na PW. Dostosujemy sobie KLANowy grafik do prac rozbiórkowych Chichot
Zapisane

AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #28 : 30 Września 2007, 21:41:29 »
0

Nic tu do krycia. NZ-ty mówią o tym głośno. Kwestia poszukania linii... Otóż, PKP Zakład Gospodarowania Nieruchomościami chętnie idzie na taki układ bo:

-teren trudniej sprzedać jak przez jego środek biegnie linia kolejowa.
-za rozbiórkę firmy specjalistyczne biorą średnio dwukrotność wartośći złomu z danej linil.

Dochodzi oczywiście transport ale czy nie warto?
Zapisane
Pechu
Młotkowy
**
Długość toru:: 107 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #29 : 01 Października 2007, 08:23:17 »
0

Cytat: "KLAN PALUCHOWSKICH"


Pytanie nr. 2: Czy jeżeli zlikwiduje się wszystkie zbędne tory (w Starachowicach i Iłży) to czy materiału torowego wystarczy na połączenie obydwu odcinków?



Jezeli dodac 2,1 km toru spod Blazin, ktory bedzie do dyspozycji po przebudowie linii na odc. Pastwiska-Blaziny, to mysle, ze materialu wraz z torami z grupy towarowej powinno wystarczyc.
Zapisane
fidzio
Gość
« Odpowiedz #30 : 01 Października 2007, 10:50:05 »
0

Rafał jeżeli nie wiesz jaka była wartość ofert to proszę Cię siedź cicho. Tak się składa, że ja byłem przy otwieraniu ofert a nie Ty. A co do rozbiórki lini itp. to ZTCW to w Mławie nie ma ubytków...
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #31 : 01 Października 2007, 14:46:20 »
0

Grzegorz, nie tylko wiem jaka była wartość ofert bo żadna to tajemnica - ale i wiem jaka była treść umowy bo ją mam i śmiem nawet na tej podstawie stwierdzić dlaczego Paweł sie wycofał. Co więcej wiem ilu było oferentów i jak szybko wszyscy chcieli zrezygnować z usług FPKW a tak wogóle co to za uciszanie? Cenzor Ty czy co? Nie bede w tym temacie więcej dyskutował bo znowu skończy sie zamknięciem ...

Co do rozbiórki - uważam że było to zbyt pochopne posunięcie. Poprostu szkoda stacji ...
Zapisane
Waldi7
Mechanik
***
Długość toru:: 181 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #32 : 05 Października 2007, 11:11:58 »
0

Żeby zabezpieczyć istniejący układ torowy przed dewastacją konieczne jest prowadzenie w miarę regularnego ruchu po linii. Połączenie obu odcinków wydaje się sprawą pierwszoplanową w tym celu. Jeżeli materiał torowy w inny sposób jest nieosiągalny w dającym się przewidzieć czasie (koszty), to rozbiórka ma sens. Pozwoli na realne odtworzenie linii i prowadzenie ruchu na całej długości - jak dowodzą przykłady innych kolejek, tam gdzie ruch jest, dewastacje są, ale niezbyt duże (wyeliminować je całkowicie chyba nie sposób); brak ruchu ośmiela złodziei.

Tak więc rozumiem potrzebę rozebrania pewnych elementów układu torowego, bo chyba lepiej ocalić od zagłady całą linię, a nie czekać na zgromadzenie stosownych środków finansowych i materiałów w nieskończoność i co jakiś czas ze zgrozą otrzymywać komunikaty "odcinek od km ... do km... rozkradziono", czyli bezsilnie patrzeć, jak szlak przestaje istnieć.

Rozumiem też, że układ torowy stacji ma swoją niewątpliwą wartość historyczną, ale z dwojga złego ...

Co do rozbiórki ew. bocznic - jeżeli wymaga to poniesienia znacznych nakładów na transport - to pomysł bardzo dobry, tylko znowu może być trudny do realizacji w czasie (czyt. "w pieniądzach").

Rozbiórka układów stacyjnych nie jest ciekawym wyjściem z sytuacji, jednak jak już wspominałem w celu ratowania dla przyszłości tego, co się da, zrozumiałbym takie działanie - przecież prowadzenie ruchu z wykorzystaniem torów przeznaczonych do ew. rozbiórki raczej nie wchodzi w rachubę ... (chyba, że nie wiem o czymś, o czym wiedzą inni). ZTCW ruch ciężkich składów na linii w obecnym stadium "życia" np. podkładów itp. jest niemożliwy, a one tory byłyby przydatne, raczej przy prowadzeniu ruchu towarowego.
Zapisane

Pozdrawiam serdecznie!
ilza.info
Młotkowy
**
Długość toru:: 84 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #33 : 06 Października 2007, 18:52:02 »
0

Prace na odcinku Skład Drewna - Nadleśnictwo rozpoczęte.
Aktualnie przecinane są podkłady, został wstępnie oczyszczony cały odcinek.
Pozdrawiam
Przemek
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #34 : 07 Października 2007, 00:34:24 »
0

Czyli idą tam podkłady z Siedlec Dołożyłem więc swoje 3gr do tej linii
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #35 : 07 Października 2007, 08:38:58 »
0

Cytat: "ilza.info"
Prace na odcinku Skład Drewna - Nadleśnictwo rozpoczęte.
Aktualnie przecinane są podkłady, został wstępnie oczyszczony cały odcinek.

Serca nasze KLANOWE niezmiernie się z tego faktu radują
Zapisane

ilza.info
Młotkowy
**
Długość toru:: 84 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #36 : 07 Października 2007, 21:19:15 »
0

Niestety jestem aktualnie na tygodniu na szkoleniu, nie ma mnie w Iłży, ale poproszę kolegę, żeby robił fotki może nawet codziennie z prac na tym odcinku, jak tylko je dostanę na maila umieszcze na forum.
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #37 : 07 Października 2007, 22:27:10 »
0

Do ekipy budującej szlak:

Skoro nie macie toromierza i namiętnie go szukacie po Polsce to pomogę Wam i nadmienię żebyście szukali tylko na kolejkach o rozstawie 750mm. Bije od Was profeską na kilometr. Łaska boska, że koledzy z GKW Wam niesprzedali bo byśta się chłopaki w walka zapakowali.

Ech... ciekawe to torowisko będzie nie ma co ...

FPKW przynajmniej ma narzędzia a jak nie ma to wie gdzie szukać żeby sobie obciachu nie robić.
Zapisane

kamicz
SGKW
*
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #38 : 07 Października 2007, 23:03:59 »
0

Dokladnie, ale bylby 1 plus :!: Mielibyśmy kolejną kolejkę(fragment) 785mm :lol:

Cytuj
"witam,,jesteśmy w trakcie remontu toru wąskotorowego na odcinku Iłża - Starachowice (woj.świętokrzyskie) ,,,,przy układaniu szyn niezbędny nam jest toromierz wąskotorowy, proszę o pomoc,, mogę zakupić toromierz ewentualnie wypożyczyć,,, Artur W., Skarżysko Kamienna,,,pozdrawiam"
Zapisane

Pozdrawiam, Kamil
Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
www.sgkw.eu
ilza.info
Młotkowy
**
Długość toru:: 84 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #39 : 08 Października 2007, 00:41:31 »
0

Cytuj
FPKW przynajmniej ma narzędzia a jak nie ma to wie gdzie szukać żeby sobie obciachu nie robić.


hahahaha To dlaczego FPKW nie wykonuje tych prac? Po co to wszystko było? Przetarg był tak cholernie tajnie chroniony, żadnych specyfikacji, przedmiaru prac, później brak informacji o podmiotach, które brały udział w przetargu...tylko, żeby dać to FPKW. I co? Po raz kolejny dali ciała.
Dziwie się tylko, że fpkw w ogóle było dopuszczone do przetargu. Wiem o innych firmach, które chciały wziąć udział w tych pracach, za mniejsze pieniądze nawet niż fpkw (kilka tys mniej), ale nie zostali dopuszczeni.
A teraz nie ma nawet informacji na BIP-ie, że podmiot, który wygrał wycofał się i wykonuje ktoś inny...
Paranoja, po prostu paranoja...
Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4 ... 6   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!