Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 10:26:34 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 3 [4] 5 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: odbudowa torowiska cd.  (Przeczytany 67925 razy)
tomek242
Młotkowy
**
Długość toru:: 56 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #60 : 19 Października 2007, 13:56:32 »
0

Witam serdecznie. W wakacje miałem przyjemność jechać SKW do Lipia i z powrotem. Uważam że odbudowa torowiska i reaktywacja kolejki to bardzo cenna inicjatywa. Chciałbym również zwrócić uwagę szanownych panów na poruszony na forum problem odbudowy torowiska bez tzw podkładek czy tez jak to nazywa szanowny kolega Ogoniasty "na boso".

  Otóż ja pochodzę z małopolskiego a konkretnie z Krakówka  :mrgreen: gdzie dość często w ostatnich latach natykałem sie na złomowiskach na rozebrane elemety kolejek wąskotorowych (podkładki, śruby itp. o iglicach już nie wspominając). Dlaczego więc szanowni pasjonaci SKW nie podejmują działań poszukiwawczych elementów dla 750mm w takich właśnie miejscach na terenie innych województw. Naprawdę można przeciekawe rzeczy znaleźć.
Inna sprawa, że ja osobiście nie mam jak i gdzie tego zbierać ale może mój skromny post będzie pomocny dla wolontariuszy poszukujących takich elementów i dysponujących własnym transportem.

  Druga sprawa, podczas rozmowy w Lipiu z chyba kol. AXELEM dowiedziałem się, że koszt jednej śruby do skręcania szyn to około 1,30gr. Troszkę to dziwna cena, bo z tego co wiem to takie śruby można kupić w każdej spółdzielni GS na wagę i to kosztuje grosze  :mrgreen: . W związku z tym proszę o wyjaśnienie o co chodzi z ta chorą cena za jedna śrube (chyba, że są to jakieś specjalne utwardzane cieplnie śruby dedykowane do torowisk).
Mam jeszcze kilka adresów które wykopałem w sieci i dotyczące torowisk. Może to z mojej strony przesada albowiem z tego co czytałem to FPKW raczej na razie cienko z kasą ale być może z czasem te linki posłużą szanownym kolegom do bardziej zakrojonych prac w zakresie odbudowy torowiska i infrastruktury.
Oto te linki: http://www.poltorex.pl/oferta.html ; http://www.findrew.pl/podklady_kolejowe.php ; http://www.tormax.com.pl/main.html ; http://www.tormax.com.pl/main.html ; http://www.ludwinscy.com.pl/rail.htm.
Zapisane

SKW
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1038 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #61 : 19 Października 2007, 17:35:39 »
0

Poniżej fotki Ogoniastego z odcinka Iłżeckiego.

Zwrotnica nr 1 z częściowo rozkradzionym mechanizmem:






"Garaż" dla lokomotywy:


Odbudowa torowiska:




Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #62 : 20 Października 2007, 23:43:51 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 11:29:41 wysłane przez Phinek » Zapisane
fidzio
Gość
« Odpowiedz #63 : 21 Października 2007, 08:18:37 »
0

Cytat: "tomek242"
... że koszt jednej śruby do skręcania szyn to około 1,30gr. Troszkę to dziwna cena, bo z tego co wiem to takie śruby można kupić w każdej spółdzielni GS na wagę i to kosztuje grosze  :mrgreen: . W związku z tym proszę o wyjaśnienie o co chodzi z ta chorą cena za jedna śrube (chyba, że są to jakieś specjalne utwardzane cieplnie śruby dedykowane do torowisk).....

Akurat 1,3 za taka srube to bardzo dobra cena. Kilogram "srub z GSu" kosztuje ok 12-13 zlotych. Sruby jakie ida do skrecania torow (bodajze M20) maja swoja wage i zapewniam Cie ze cena za jedna wyjdzie Cie wiecej niz owe kultowe 1,3.

DO moda: nie mam klawisza alt (nie moj komp) jak bede mial gdzie to poprawie.
Zapisane
tomek242
Młotkowy
**
Długość toru:: 56 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #64 : 23 Października 2007, 23:10:48 »
0

Witam. No to juz jestem pouczony w zakresie śrub  :mrgreen:  Rzeczywiście żelastwo drogawe. Niemniej jednak cene 1,30 znalazłem u jednego z producentów aksesoriów szynowych (linki macie panowie w moim poście). Dlatego pytałem. Inna sprawa, czy przewidujecie jakies prace torowe w okresie ferii zimowych to znaczy okolice stycznia (o ile oczywiście gleba nie będzie zamarznięta)?? Jeżeli tak to proszę podac termin, jestem chętny do pomocy, byle tylko ta kolejka jeździla w końcu gdzieś dalej  :grin:  A na koniec mała niespodzianka, nie wiem czy sie nie wypusciłem jak szczerbaty na sucharki ale oto kilka fotek z SKW zamieszczonych na www.deviantart.org.

http://non2camera4man2.deviantart.com/art/750-mm-unused-track-63506864

http://non2camera4man2.deviantart.com/art/750-mm-train-63516041

Mam nadzieję, że nik się nie obrazi za to że umieściłem fotki z skw na międzynarodowym forum dla fotografików, artystów plastyków amatorów i takich tam :lol:

Pozdrawiam serdecznie sympatyków i wolontariuszy SKW.
Zapisane

SKW
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #65 : 24 Października 2007, 09:01:07 »
0

Cytat: "tomek242"
Inna sprawa, czy przewidujecie jakies prace torowe w okresie ferii zimowych to znaczy okolice stycznia (o ile oczywiście gleba nie będzie zamarznięta)?? Jeżeli tak to proszę podac termin, jestem chętny do pomocy


Prace torowe nie są planowane ale są za to planowane prace przy usuwaniu roślinności czyli tzw. odkrzaczanie, bardzo przyjemna forma spędzania zimowych sobót, z pociągiem i aprowizacją oczywiście Termin i zakres prac nadal się ustala, oczywiście informację o pracach podam z conajmniej tygodniowym wyprzedzeniem
Zapisane

tomek242
Młotkowy
**
Długość toru:: 56 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #66 : 26 Października 2007, 22:52:04 »
0

A czy ktos był ostatnio na odbudowywanym odcinku Iłżeckim? Może jakas dokumentacja zdjęciowa??? :smile:
Zapisane

SKW
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1038 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #67 : 29 Października 2007, 10:03:29 »
0

Będę na miejscu prac po Wszystkich Świętych to zrobię foty.
Zapisane
tomek242
Młotkowy
**
Długość toru:: 56 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #68 : 31 Października 2007, 20:46:33 »
0

Czy jadąc na relaksacyjne prace zimowe konieczne jest zabranie jakiejś odzieży roboczej?? Bo raczej takie prace to do czystych nie należą???
Zapisane

SKW
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #69 : 31 Października 2007, 21:59:53 »
0

Cytat: "tomek242"
Czy jadąc na relaksacyjne prace zimowe konieczne jest zabranie jakiejś odzieży roboczej??

Oczywiście, odzież robocza i rękawice robocze we własnym zakresie.

ATSD czy 242 w Twoim nicku ma coś wspólnego z pewnym belgijskim zespołem muzycznym?
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
tomek242
Młotkowy
**
Długość toru:: 56 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #70 : 01 Listopada 2007, 19:00:43 »
0

Tak drogi kolego ma i to bardzo dużo.  :mrgreen: Ja tego słucham i posiadam kilka albumów w kolekcji tego właśnie zespołu. Ale nie schodzmy z głównego wątku bo nas admin wywali. :sad:  :mrgreen:

Inna sprawa, że ogólnie interesuje mnie elektronika. Lecz  co z odbudową torów ktoś miał tam a Panów jechać porobić fotki?? Przydałaby się jakaś dokumentacja tego co dzieje się tam jesienią i zimą.
Zapisane

SKW
Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #71 : 01 Listopada 2007, 19:28:48 »
0

Jedna  prośba: istnieje funkcja edycji postu - Tomku, stosuj, proszę. Tym razem ja połączyłem Twoje 3 posty w jeden, następnym razem zrób to sam
Zapisane
tomek242
Młotkowy
**
Długość toru:: 56 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #72 : 01 Listopada 2007, 19:40:54 »
0

Oki wiem. W końcu mam rączki i rozumek :smile:  Dzięki za uwagę  :smile:
Zapisane

SKW
Lechok
Czytelnik

Długość toru:: 3 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #73 : 06 Listopada 2007, 19:57:29 »
0

Witam. Pierwszy raz jestem na tym forum. Interesuje mnie sprawa odbudowy torowiska w Marculach.Często jeżdżimy do Kozienic i widzimy tam roboty.ostatnio podbijali sprzętem mechanicznym podkłady.Może ktoś wie czy będzie połączony odcinek Starachowice-Iłża i ile go brakuje.Kiedyś mieszkałem w Błazinach.POZDRAWIAM.
Zapisane

Lechok
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #74 : 06 Listopada 2007, 22:38:30 »
0

Cytat: "Lechok"
Może ktoś wie czy będzie połączony odcinek Starachowice-Iłża i ile go brakuje.Kiedyś mieszkałem w Błazinach.POZDRAWIAM.


Kiedyś będzie, narazie brak dobrych 2-3 kilometrów torowiska (kompletnego, nie ma już nawet podkładów miejscami). Oczywiście jedynym czynnikiem hamującym jest kasa a dokładniej jej brak. Odbudowa 1km torowiska przez odpowiednią firmę to 400 000PLN. Same szyny to 2*1000m*42kg=>84t*600PLN=50 400 PLN do tego dolicz galanterię torową (podkładki, śruby) jakieś 30 000 PLN, podkłady (2PLN sztuka, średnio co 50cm OIDP co daje nam 2000 szt. czyli 4000PLN) sam materiał pobieżnie wychodzi nam 50 400+30 000+4 000=85 000 PLN do tego musisz doliczyć koszty pracy ludzi oraz maszyn, koszt projektu i dokumentacji budowlanej (na odbudowę torowiska potrzebne jest pozwolenie na budowę chociaż w papierach tory oficjalnie istnieją) nadzoru itp. Słowem góra kapusty która bezpośrednio do inwestora nie wróci za jego życia/kadencji.
Zapisane

tomek242
Młotkowy
**
Długość toru:: 56 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #75 : 06 Listopada 2007, 23:17:33 »
0

Pytanie: a co ze sponsorami?? Czy fundacja ma możliwośc negocjacji sponsoringu czy w ogóle są podejmowane w tym kierunku jakiekolwiek działania?? Wiem,że w Pionkach tak jest a jak jest na SKW?? Czyżby niechciana "siostra"Co??? A czy nie można pozyskac środków Unijnych w ramach odbudowy i restrukturyzacji kolejki. Może jest możliwośc skorzystania z jakiegoś programu Unijnego??? Ktoś w ogóle za tym kopał np po sieci??
Przecież jest bardzo duzo firm w województwie, które z chęcią zasopnsorowałyby pewne prace konserwatorskie (odbudowę) w zamian za reklamę np na wagonach SKW?? Nie wiem  czy to tez nie jest rozwiązanie?? A jeszcze jedna sugestia to po prostu kwestowanie, np na dniach miasta Iłża lub Starachowice to tez przecież jest sposób na pozyskanie jakichś środków.

P.S. nie sądziłem, że budowa kilometra toru to taki koszt (400 000 pln). Naprawdę nie ma nic taniej, przecież są firmy torowe które też w zamian za reklamę może spuściły by z ceny???
Zapisane

SKW
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #76 : 06 Listopada 2007, 23:34:25 »
0

Cytat: "tomek242"
Pytanie: a co ze sponsorami?? Czy fundacja ma możliwośc negocjacji sponsoringu czy w ogóle są podejmowane w tym kierunku jakiekolwiek działania?? Wiem,że w Pionkach tak jest a jak jest na SKW?? Czyżby niechciana "siostra"Co??? A czy nie można pozyskac środków Unijnych w ramach odbudowy i restrukturyzacji kolejki. Może jest możliwośc skorzystania z jakiegoś programu Unijnego??? Ktoś w ogóle za tym kopał np po sieci??
Przecież jest bardzo duzo firm w województwie, które z chęcią zasopnsorowałyby pewne prace konserwatorskie (odbudowę) w zamian za reklamę np na wagonach SKW?? Nie wiem czy to tez nie jest rozwiązanie?? A jeszcze jedna sugestia to po prostu kwestowanie, np na dniach miasta Iłża lub Starachowice to tez przecież jest sposób na pozyskanie jakichś środków.

Te firmy walą do SKW drzwiami i oknami. niestety wskaźnikiem chęci do bezinteresownej pomocy  widać po zaangażowaniu mieszkańców Starachowic (bez urazy dla kolegów Andrzeja i Jacka, właśnie jest ich dwóch, reszta to starachowiczanie exportowi) w prace renowacyjne.
Fundacja ma możliwość prób pozyskiwania sponsorów, wymaga to ludzi których nie posiada, Pionki mają troszeczkę inną specyfikę (tu na każdym kroku słyszę o przychylnych duszach wspierających ekipę). Co do środków z UE jest to zadanie dla właściciela (Powiat Starachowice) a nie dla FPKW, który pisząc wniosek o renowację Wielkiego Pieca przetarł jakby szlak (są także głosy ze w programie tym miały znaleźć sie środki na renowację SKW lecz potem ze względów na brak możliwości zabezpieczenie wkładu własnego w tak znacznej wysokości pomysłu tego zaniechano).

Zawsze pozostaje jedno niedyskretne acz zasadnicze pytanie: Jaki jest sens i cel (społeczny, ekonomiczny, kulturowo-zabytkowy) odbudowy rozkradzionego szlaku ?

Kwestowanie ? Zapomnij !! W Wolsztynie podczas parady parowozów przy dużej imprezie dużym nagłośnieniu i sporym zaangażowaniu na renowację parowozu (temat znacznie bardziej nośny medialnie) zebrano... 24 000 PLN to ile takiej wielkości kwest (jak na realia wąskich torów jest to megakwesta) należy przeprowadzić ?

Cytat: "tomek242"
P.S. nie sądziłem, że budowa kilometra toru to taki koszt (400 000 pln). Naprawdę nie ma nic taniej, przecież są firmy torowe które też w zamian za reklamę może spuściły by z ceny???


Spuscić z ceny ? Ile ? 10% ? Koszty które wyliczyłem tu to optymistyczne założenia przy zakupie materiału staroużytecznego. W rzeczywistości zapewne są jeszcze wyższe.
Reklama ? Po co reklama firmie budującej tory ? Czy pasażerowie SKW mają szansę stać sie kiedykolwiek ich klientami ?

PS. Nie zapominaj, że Ty także możesz rozejrzeć dookoła siebie za potencjalnymi sponsorami SKW czy chociażby klientami, każdy klient to podkład czy śruba stopowa więcej

PS2. Będąc właścicielem firmy remontującej torowisko jakiej wysokości dałbyś upust przy zysku na poziomie 10% ? 10% od 400 000 PLN to dobry samochód.

Kluczem do sukcesu jest pojawienie sie koordynatora (lub grupy takich osób), którzy by sie podjęli tematu poprowadzenia sprawy dalej (perspektywa inwestycyjno-rozwojowa na SKW to rok, nie możesz być pewien czy będziesz dłużej jeździł bo co roku przy umowie dzieją się różne dziwne podchody). Rafał wspominał o bocznicach do rozbiórki gdzie PLk daje materiał torowy za free. Trzeba by dograć sprawę z PLK, załatwić ludzi (wcale nei takie proste !!) sprzęt (podnośniki, klucze palniki) transport OIDP 4PLN za km (TIR 30ton) dźwig, potem to wszystko przetransportować do Starachowic (znaleźć miejsce gdzie zgromadzonego toru po pierwszej nocy nie ubędzie o 50%, też nie jest takie proste), następnie projekt odbudowy, pozwolenie na budowę (ja o pozwolenie na budowę domu letniskowego, wg. projektu typowego tylko i wyłącznie dzięki sprawnemu kierownikowi budowy czekałem 3 tygodnie, w wydziałach zawalonych robotą czas oczekiwania dochodzi do pół roku). Potem ekipa do budowy (300m. toru w Marculach kosztowało 35 000 PLN OIDP czyli 100PLN za mb). Sam biznesplan tego przedsięwzięcia i robota papierowa to dobre pół roku naprawdę dobrego chodzenia i nagrywania, w dodatku wymagająca wiedzy budowlano-techniczno-biznesowej. Kto jest w stanie pozwolić sobie na półroczny urlop i delegacje do Starachowic żeby to wszystko prowadzić ? Teraz widzisz ogrom prac i nakładów ? A to wszystko tylko i wyłącznie na prędce spisane szacunki. Ludzi z FPKW jest sztuk 2 na Pionki i Starachowice. Ostatnim czasem Powiat Starachowice i gmina Iłża zaczynają inwestować w SKW i to w nich jedyna realna nadzieja na rozwój, nie ma innego organizmu zdolnego pociągnąć tak gigantyczny temat.
Zapisane

tomek242
Młotkowy
**
Długość toru:: 56 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #77 : 07 Listopada 2007, 00:13:57 »
0

Wszystko fajnie. Zadaję tyle pytań ponieważ chciałbym sie zagłębic w temat. I zorientować jakie działania mają sens bo już macie sobie to zasadniczo obtrzaskane.
A co do kwesty to wiem,że nie za bardzo są ludzie coby to robili ale pomyśl tu kwesta tam kwesta i zawsze jakiś grosz będzie na cokolwiek. Jestem "centuś" Krakowski więc coś o tym wiem  :razz:
Co do sponsorów to podam przykład z "mojego podwórka": moja kuzynka z kuzynem działają w podupadłym klubie sportowym jako działacze. W przeciagu roku odkąd tam są udało im się pozyskac około 300 000 pln od sponsorów i tylko w zamian za to, że na boisku są wywieszone billboardy tychże firm. Udało się miedzy innymi wybudowac całą halę z ogrzewaniem i sztuczna murawą oraz zaplecze techniczne. Gdyby tak reklama na wagonach SKW w zamian za dotacje od sponsora??? Nie wiem jak jest u was ale dla Powiatu jako firmy to chyba nie jest żaden problem?? Ja mogę popytac ale nie gwarantuję, że czegoś się dowiem, ale jak się dowiem to na pewno napisze o tym na forum.


P.S. I czy wśród ludzi którzy są tam na miejscu jest ktoś kto sam zawdzieje kamasze i uderzy na rozmowy do prywatnych firm, instytucji lub innych fundacji tak jak to robi moja kuzynka?? No nie wiem może bzdurne mam rozumowanie ale na swoich oczach mam przykład,że tak można i się da. I masz rację, że tu juz przydałby się mocniejszy koordynator współpracujący i w Wami i z ewentualnymi sponsorami.
Zapisane

SKW
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #78 : 07 Listopada 2007, 10:29:35 »
0

Cytat: "tomek242"
Co do sponsorów to podam przykład z "mojego podwórka": moja kuzynka z kuzynem działają w podupadłym klubie sportowym jako działacze


Klub sportowy jest nośny medialnie a kolejka nie, klub to miejsce w którym dzieciaki mogą sie rozwijać, pracować, wyrównywać granice itp. a kolejka ?? pasja kilku szalonych warszawiaków... Co nie zmienia faktu że za sponsorami trzebaby naprawde pochodzić, chętnych do takiej pracy brak.

Jest jeszcze jedna mina (być może iluzoryczna). Z tego co wiem żadna kolejka w Polsce (chyba żadna) nie została przekazana oficjalnie na własność władz lokalnych/stowarzyszenia itp. Wszystko nadal jest własnością ZGN PKP i działa na zasadzie bardzo długiego użyczenia,  sytuację powoduje fakt nieuregulowanych statusów działek, słowem bałagan w hipotece. SKw jest podobno jedną z lepszych kolejek pod tym względem, tu tych niejasności jest dość mało ale jednak są. Aby uzyskać pozwolenie na budowę potrzebny jest tytuł prawny do działki na której ma być prowadzona budowa. Jaki tytuł prawny ma inwestor do użyczonej/wydzierżawionej działki ? Mogą być z tym problemy.

Po przeczytaniu artykułu w Echu Dnia (kolega emibe wkleił) dowiadujemy sie, ze już w 2009 roku Starachowice zostaną połączone torami z Iłżą. 2 lata na przygotowanie i budowę 3 kilometrowego odcinka, hmm projekty muszą już powstawać Może ktoś z Powiatu uchyli rąbka tajemnicy ??
Zapisane

AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #79 : 07 Listopada 2007, 10:50:20 »
0

Żadna tajemnica, że część torowiska tj. ok 900m ma pochodzić z budowy obwodnicy Iłży a co za tym idzie rozebrania i przesunięcia istniejącego toru. Więc prawie 1/3 juz mamy.

Małe sprostowanie. Koszt budowy 750m a nie jak podałeś Bartek 300m odcinka w Marulach to niespelna 50 000. Do tego należy dodać oczywiście materiał torowy który w tym przypadku już był !!!

Moim zdaniem na 1km trzeba lekko liczyć 100 000 zakladając że uda nam sie pozyskać materiał staroużyteczny co po rozłożeniu na 2 lata daje km rocznie i odbudowe szlaku. 100 000 to nie straszny majatek jak np 400 000 za km. Zarówno Powiatowi Starachowckiemu jak i Gminie Iłża zależy na kolejce i na połączeniu obu odcinkow a to Panowie dużo więcej jak połowa sukcesu,dużo, dużo więcej.
Zapisane
Strony: 1 2 3 [4] 5 6   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!