Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 10:35:50 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: odbudowa torowiska cd.  (Przeczytany 67927 razy)
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #80 : 07 Listopada 2007, 11:03:44 »
0

Kilka słów ode mnie:
- pozyskanie funduszy unijnych odbywa się na podstawie studium wykonalności, które trzeba wykonać i za nie zapłacić przed złożeniem wniosku o finansowanie, takie studium dla dużego projektu kosztuje średnio 400 - 700 tysięcy, dla kolejki mogłoby kosztować z 200,
- zapłacenie za studium wykonalności nie gwarantuje jednoznacznie przyznania finansowania,
- udział środków unijnych tylko w niektórych zakresach projektów nie przekracza 85%, średnio kwota dofinansowania wynosi 50%
- inwestor musi dysponować całą kwota, dofinansowanie unijne odbywa się PO zakończeniu inwestycji na podstawie protokołów odbioru i idących za nimi faktur za rzeczywiście wykonane prace
- podatek VAT nie jest kosztem kwalifikowanym, inwestor musi go zapłacić z własnej kieszeni od całej kwoty projektu, nawet, jeżeli dofinansowanie unijne wynosi maksymalną stawkę czyli 85%

To tyle dla jasności sytuacji w kwestii inwestycyjnych funduszy unijnych. Oczywiście są również fundusze na projekty związane z rozwojem zasobów ludzkich, np program "Młodzież", ale z tej puli nie sposób uzyskać kwot na działalność inwestycyjną.

Sprawa reklamy na taborze - ROCZNA kwota za taką reklamę waha się w granicach 8-15 tysięcy złotych...
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #81 : 07 Listopada 2007, 13:18:28 »
0

Cytat: "KLAN PALUCHOWSKICH"
Po przeczytaniu artykułu w Echu Dnia (kolega emibe wkleił) dowiadujemy sie, ze już w 2009 roku Starachowice zostaną połączone torami z Iłżą. 2 lata na przygotowanie i budowę 3 kilometrowego odcinka, hmm projekty muszą już powstawać Może ktoś z Powiatu uchyli rąbka tajemnicy ??


Tam było "prawdopodobnie"
Żadna to tajemnica, projekty powstają. Były problemy z zapłatą za projekt. Pechu donosił i tu i na pmk.

http://750mm.pl/viewtopic.php?p=11599&highlight=#11599
http://750mm.pl/viewtopic.php?p=16012&highlight=#16012
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #82 : 07 Listopada 2007, 15:38:40 »
0

Cytat: "emibe"
Cytat: "KLAN PALUCHOWSKICH"
Po przeczytaniu artykułu w Echu Dnia (kolega emibe wkleił) dowiadujemy sie, ze już w 2009 roku Starachowice zostaną połączone torami z Iłżą. 2 lata na przygotowanie i budowę 3 kilometrowego odcinka, hmm projekty muszą już powstawać Może ktoś z Powiatu uchyli rąbka tajemnicy ??


Tam było "prawdopodobnie"
Żadna to tajemnica, projekty powstają. Były problemy z zapłatą za projekt. Pechu donosił i tu i na pmk.

http://750mm.pl/viewtopic.php?p=11599&highlight=#11599
http://750mm.pl/viewtopic.php?p=16012&highlight=#16012


Widzisz jak wiedziałem w który stół uderzyć ?? Sam projekt budowlany to 1/4 sukcesu a gdzie reszta ?? Budżet inwestycji, ustalenia, pozowlenia, decyzje, wykonawca ?? To wszysko zabiera monstrualne ilości czasu (sprawdzałem na własnej skórze na mniejszym porjekcie ajkmi jest budowa domu letniskowego, kwitologia stosowana zajęła dobre pół roku czyli dokladnie połowe czasu od wybrania projektu do domu w stanie surowym zamkniętym).
Zapisane

emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #83 : 07 Listopada 2007, 15:51:57 »
0

Ja się tylko odniosłem do stwierdzenia, że projekty już trzeba robić. Tymczasem są - być może trzeba uaktualniać, ale jak już coś jest to łatwiej. Zdaję sobie sprawę ile cała procedura może trwać - ale że inwestor i nadzór budowlany mieści się w tym samym budynku to z biurokratyczne bariery mogą być zminimalizowane*. Taką mam przynajmniej nadzieję.

* Nie zawsze tak bywa. W Warszawie wypuściliśmy projekt budowlany równo rok temu - przez ten rok czekaliśmy na potwierdzenie przebiegu linii rozgraniczającej ulicy (przez ZDM czyli instytucję miejską). Dopiero teraz składamy do urzędu powtórnie projekt - trzeba było dołączać aktualne oświadczenia i uprawnienia projektantów wszystkich (Spoko branż.  :twisted:
Zapisane
Lechok
Czytelnik

Długość toru:: 3 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #84 : 07 Listopada 2007, 21:48:44 »
0

Witam ponownie ja nie orientuję się tak jak koledzy z forum w zagadnieniu finansowania i technicznej odbudowy torów wąskotorowych mnie jako laika interesuje czy będzie połączony odcinek do nadleśnictwa w Marculach bo od kilku dni nie widzę żadnych robót czyżby pogoda  przeszkadzała .Jaki czas ma na odbudowę ta firma?.Tak na moje oko brak jest ok  200 m toru.Może kiedyś pojadę z Iłży kolejką do Marcul i przypomną się młode lata.       POZDRAWIAM.
Zapisane

Lechok
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 870 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #85 : 07 Listopada 2007, 21:56:56 »
0

Wg moich informacji jutro ma być wstępny odbiór tego odcinka.
Zapisane
tomek242
Młotkowy
**
Długość toru:: 56 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #86 : 10 Listopada 2007, 19:21:51 »
0

Witam. Co tam z fotkami?? Ktoś tam pisał, że będzie po Święcie na szlaku i coś zrobi???
Zapisane

SKW
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #87 : 10 Listopada 2007, 20:30:49 »
0

Odbiór torowiska jest w środę. Bedę na odbiorze prac i popstrykam fotek. Mam kilka z budowy ale teraz - juz nieaktualne
Zapisane
fidzio
Gość
« Odpowiedz #88 : 10 Listopada 2007, 22:08:16 »
0

A ja z przekąsem zapytam w jakim charakterze i czyim przedstawicielem będzie kol. Rafał na owym odbiorze
Zapisane
Pechu
Młotkowy
**
Długość toru:: 107 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #89 : 10 Listopada 2007, 22:26:56 »
0

Cytat: "KLAN PALUCHOWSKICH"
[Widzisz jak wiedziałem w który stół uderzyć ?? Sam projekt budowlany to 1/4 sukcesu a gdzie reszta ?? Budżet inwestycji, ustalenia, pozowlenia, decyzje, wykonawca ?? .


Akurat w tym przypadku nie jest potrzebne pozwolenie na budowe, gdyz traktujemy to jako REMONT, a wiec tylko obowiazuje zgloszenie prac. Uzgadniac raczej tez niczego nie trzeba raczej - no moze poza nadlesnictwem...
Tak w ogole, jesli jestesmy przy temacie odbudowy odc. Lipie-Marcule, to moze ktos z Kolegow chcialby przypomniec urzednikom w Starostwie, ze dokumentacja wciaz spoczywa u mnie w szufladzie...i czeka. A cena moze rosnac, gdyz chetnych do wykonania kosztorysu czy podpisania sie coraz ciezej znalezc- zarobieni sa wystarczajaco po czubek glowy w zwiazku z coraz wieksza liczba inwestycji. Od lutego b.r. gdy bylem w Starachowicach na rozmowach, nikt juz nie raczyl sie ze mna kontaktowac do chwili obecnej. Nalezy miec nadzieje, ze w zwiazku z koncem roku trza bedzie budzet zamknac i pieniadze na cos wydac...
Zapisane
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 870 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #90 : 10 Listopada 2007, 22:30:42 »
0

Cytuj
A ja z przekąsem

Odpowiem że może być moim. Już wyznakowałem szlak pieszy by z Lipia dojść do Marcul i jechać dalej kolejką do Iłży. A tak na poważnie to chyba wszyscy jesteśmy zainteresowani by ten odcinek wykonany został bez usterek.
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #91 : 10 Listopada 2007, 22:54:54 »
0

Cytat: "Pechu"
Akurat w tym przypadku nie jest potrzebne pozwolenie na budowe, gdyz traktujemy to jako REMONT, a wiec tylko obowiazuje zgloszenie prac. Uzgadniac raczej tez niczego nie trzeba raczej - no moze poza nadlesnictwem...

Pisałem mając w pamięci dyskusję jaką toczyliśmy tu na początku istnienia SKW. Widzę, że kolega ma lepsze rozeznanie, taki stan formalny znacznie ułatwia sprawę

Cytat: "Pechu"
Tak w ogole, jesli jestesmy przy temacie odbudowy odc. Lipie-Marcule, to moze ktos z Kolegow chcialby przypomniec urzednikom w Starostwie, ze dokumentacja wciaz spoczywa u mnie w szufladzie...i czeka.


<Jedna mała kąśliwa uwaga> Taaak ?? Patrzcie, koronnym argumentem przeciwko osobie Pawła Szweda było rozwlekanie tego typu spraw w nieskończoność. Widzę że mamy nowe lepsze podejście Chichot </Jedna mała kąśliwa uwaga>

Przepraszam nie mogłem się powstrzymać
Zapisane

AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #92 : 10 Listopada 2007, 23:20:16 »
0

Fidzio, wiem że chciałbyś by był tam ktoś z FPKW jednak... ups, sorry. Dostałem zaproszenie od wladz powiatu by ocenić poprawność wykonanych prac. Masz cos może przeciwko? Nie drażnij rekina kol Fidler i zachowaj kąśliwe a raczej zadrośnie - złośliwe uwagi dla siebie.
Zapisane
Pechu
Młotkowy
**
Długość toru:: 107 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #93 : 11 Listopada 2007, 10:50:22 »
0

[quote="KLAN PALUCHOWSKICH]<Jedna mała kąśliwa uwaga> Taaak ?? Patrzcie, koronnym argumentem przeciwko osobie Pawła Szweda było rozwlekanie tego typu spraw w nieskończoność. Widzę że mamy nowe lepsze podejście Chichot </Jedna mała kąśliwa uwaga>

Przepraszam nie mogłem się powstrzymać [/quote]

Z perspektywy czasu chyba musze stwierdzic, ze to nie Pawel jednak zawinil...
Niestety, ludziom ze Starostwa jakos nie bardzo sie spieszy.... To tylko komplikuje sytuacje, bo sprawy typu kosztorysy niestety szybko sie dezaktualizuja i trzeba to wykonywac od nowa. Niestety, wszystko kosztuje - i to moze byc problem dla Starostwa.
Zapisane
tomek242
Młotkowy
**
Długość toru:: 56 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #94 : 11 Listopada 2007, 11:42:47 »
0

No i o co wy sie koledzy kłócicie? Przecież i tak jest najważniejsze, żeby kolejka ruszyła. Starostwo jak to starostwo, urzędasy i tyle zawsze będą problemy.  Co do komentarza w czyim imieniu ktoś jedzie robi fotografie szlaku to chyba z tego co wiem każdemu wolno i nawet jak zupełnie nikogo nie reprezentuje a po prostu lubi zabytki techniki i fotografowanie. Ja tam z radością obejrzę fotki kol. AXEL'a z odbudowanego odebranego szlaku. Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
Zapisane

SKW
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 631 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #95 : 11 Listopada 2007, 13:32:16 »
0

Też bym chciał być przy tym odbiorze tego odcinka ale nie mam jak sie tam dostac :neutral:  Bede musiał sobie pojechac tam innego dnia i spojżeć na tor swoim ogoniastym okiem
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #96 : 11 Listopada 2007, 13:43:11 »
0

Wykonawca kupił sobie już toromierz odpowiedni ?? Poszukiwania były dość szeroko zakrojone stąd ciekawym jest rezultatu
Zapisane

emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #97 : 11 Listopada 2007, 15:05:45 »
0

Cytat: "KLAN PALUCHOWSKICH"


<Jedna mała kąśliwa uwaga> Taaak ?? Patrzcie, koronnym argumentem przeciwko osobie Pawła Szweda było rozwlekanie tego typu spraw w nieskończoność. Widzę że mamy nowe lepsze podejście Chichot </Jedna mała kąśliwa uwaga>

Przepraszam nie mogłem się powstrzymać


Jakich spraw? Innych to może, a "tego typu" sobie nie przypominam. Może ktoś osobiście rozwlekał kilka razy, że coś zamówiono a nie zapłacono?. Poproszę o nazwisko.
O leżeniu w szufladzie słyszałem ho ho ho, a może i dłużej (za tzw. dobrych czasów - kiedy FPKW miała do 2006 roku połączyć cała trasę).
Nie wiem na ile się zmieniła umowa z operatorem (od czasu pewnego publicznego prania brudów) i jak jest skonstruowana obecnie, zapewne jest teraz tak, że za projekt odpowiada powiat. OK, przyjmuję że tak jest.
Ale za odpowiedzialności Fundacji Pechu bodajże nigdy tego argumentu PUBLICZNIE nie wytoczył - dochodziło to do mnie tylko podczas prac i luźnych rozmów między nami. A w tym roku w necie o szufladzie czytałem ze cztery razy. Dziwię się, że od lutego "służbowo" nie przypomniał, skoro zakulisowe prośby (a dopuszczam takowe) nic nie pomogły.

Rzeczywiście mamy nowe lepsze podejście. W to podejście wpisują się Bartek też Twoje kąśliwe uwagi (w kontekście korzystania z pionkowskiej szopy). :razz:

Wracając do projektu:
Szkoda, że powiat tego od razu nie rozwiązał - bo (przyjmując stan wiedzy z forum) brak wykonanego projektu będzie winą Powiatu.  :evil:
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #98 : 11 Listopada 2007, 20:30:50 »
0

Cytat: emibe
Cytat: "KLAN PALUCHOWSKICH"
Rzeczywiście mamy nowe lepsze podejście. W to podejście wpisują się Bartek też Twoje kąśliwe uwagi (w kontekście korzystania z pionkowskiej szopy). :razz:


Sugerujesz że można mnie kupić 6 weekendami w Pionkowskiej szopie ? Nisko wyceniasz mą niezależność poglądów. Otóż nie, staram się być obiektywny i obiektywnie się wypowiadać. Nikomu posłuszeństwa nie ślubowałem i ani za SKW ani za FPKW umierać nie będę.  Mam poprostu kilka swoich uwag nt. poczynań i tak jak obóz wolontariuszy wypowiadał uwagi pod adresem operatora tak ja wypowiadam swoje uwagi.

Tyle było dymu że FPKW nie interesuje się SKW, że linia wegetuje, że brak rozwoju. Tymczasem od nowej umowy (wg. relacji które otrzymałem, być może błędnych i wtedy dalsza część mojej wypowiedzi przestaje być sensowna) która OIDP z FPKW robi OPERATORA a z Powiatu Komórkę odpowiedzialną za rozwój i inwestycje (co widać po szlaku iłżeckim) i gdzie ten rzeczony rozwój na szlaku Starachowickim ? Naprawdę nie deprecjonuję działań powiatu ja tylko konsekwentnie odnoszę się do zarzutów zwracam uwagę tak jak zwracano uwagę drugiej stronie.

Resztę Marcinie pisze na PW żeby nie wywoływać kolejnych sławetnych już Starachowickich Dymów
Zapisane

AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #99 : 11 Listopada 2007, 21:03:49 »
0

Bartek, powiat Starachowickki więcej zainwestował w ciągu ostatniego roku jak FPKW przez 3 lata. Dzieje się - a mam nadzieję - ba jestem pewien - to dopiero początek zmian.
Może i Marcin jak to się zwykło mówić "pojechał po bandzie" bo osobiście wiem że zarówno Ty jak i Tomek, ojciec Klanu, jesteście neutralni jednak coś jest w tej neutralności dla osób będacych z boku - a takimi jest cała reszta poza SKW.
Największym zarzutem do Pawła było nie wywiązywanie się z umowy zawartej na początku działalności na SKW - stąd zmiana umowy. Nie przyniosła rezultatów widocznych "gołym okiem" co prawda - ale pozwoliła powiatowi na działania, na inwestycje !!! I o to chodziło kolego - nie o zmiane dla zmiany.
Dziś powiat odbudował mijankę w Marculach, zakupił podkłady z Siedlec i odbudował 750m toru do nadlesnictwa, wyremontował wagon Faur i Lyd1.

Wiem że zaraz rozpocznie się burza, jednak uprzedzając zarzuty - chwala i cześć Pawłowi Szwedowi i Marcinowi Przybyszowi że zaczęli. Wiem ile to kosztowało i jak wiele znaczyło dla kolejki. Gdyby nie oni a moża nawet gdyby nie Paweł dziś SKW byłaby ścieżką rowerową. I o ile Marcin odpuścił jak my wszyscy na tarczy o tyle sądzę że SKW dla FPKW będzie solą w oku i z czasem odpuszczą jako przegrani. Smutne to bo kawał roboty odwalili jednak chyba inwestycja w tak zrujnowaną kolejkę przerosła możliwości FPKW.

Mam propozycję. Odpuśćmy kolejną zadymę. Proszę nie piszcie kolejnych paszkwili, dajmy spokój i czekajmy na dalsze wydarzenia. Osobiście przestałem angażować się w to czy FPKW jest, czy będzie czy też nie na SKW. Wam radzę póki co to samo. Kubeł zimnej wody - potem piszmy cokolwiek.
Zapisane
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!