Tomek SKPL
Gość
|
|
« : 19 Września 2007, 19:59:50 » |
-1
|
Wczoraj o godzinie 14.20 w miejscowości Goliszew , na drodze Goliszew - Kościelec doszło do kolizji 2 x Lxd2 jadacych luzem z Opatówka do Zbierska z samochodem Peugeot Partner. Samochód jadąc około 120 km/h ( protokół Policji ) hamując uderzył w bok drugiej lokomotywy. Kierowcę odwieziono do szpitala, samochód do kasacji.( urwało silnik )
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gkw
|
|
« Odpowiedz #1 : 19 Września 2007, 20:02:42 » |
0
|
A maszynistom nic sie nie stało ? Lokomotywy całe? Maszynista z piaseczna opowiadał mi podobny wypadek tyle ze z Tirem w roli głównej. Naczepa owineła sie na Lxd2.. ale to było za czasów towarowców , z jakieś 15 lat temu na słynnym przejeździe w Janówku
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Misiek_K
|
|
« Odpowiedz #2 : 19 Września 2007, 22:14:34 » |
0
|
Wczoraj o godzinie 14.20 w miejscowości Goliszew , na drodze Goliszew - Kościelec doszło do kolizji 2 x Lxd2 jadacych luzem z Opatówka do Zbierska z samochodem Peugeot Partner. Samochód jadąc około 120 km/h ( protokół Policji ) hamując uderzył w bok drugiej lokomotywy. Kierowcę odwieziono do szpitala, samochód do kasacji.( urwało silnik ) Zderzenie wiekszej osobowki z 32 tonami zawsze wyjdzie na gorsze osobowce... A na loku lakier do uzupeknienia. Ale jak przejazd kolejowy przecina sie przy ponad zlotowce na liczniku....
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ogoniasty
|
|
« Odpowiedz #3 : 19 Września 2007, 23:49:57 » |
0
|
Wielu kierowców myśli że jak są wąskie tory to nie trzeba zwalniać a tym bardziej zatrzymywać sie przed krzyżem św. Andrzeja. :evil: Ten kierowca teraz z pewnością będzie zatrzymywał sie przed każdym przejazdem, nawet tym z zaasfaltowanym torem :wink: Szkoda tylko tegolakieru na lokomotywie :mrgreen:
|
|
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
kalito
|
|
« Odpowiedz #4 : 20 Września 2007, 00:29:57 » |
0
|
Wielu kierowców myśli że jak są wąskie tory to nie trzeba zwalniać... A jak jedzie pierwszy raz, to skąd ma wiedzieć czy to wąski czy nie wąski? :twisted: Kwestia głupoty ogólnej kierowcy, nic poza tym. Przed przejazdem normalnym też by nie zwolnił (jakby znał, bo czasem są takie dziurawe, że można zawieszenie urwać - to skutecznie zwalnia kierowców ).
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Kalito Piszę w miarę poprawnie po polsku.
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #5 : 20 Września 2007, 08:51:44 » |
0
|
Jak mawiają wąskotorowi maszyniści "jeździmy wolno, ale celnie"... Swoja drogą przy 120km/h, znając stan większości przejazdów, nawet bez udziału pociągu można sobie zrobić BAAARDZO ładne kuku z zawieszeniem...
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Marcin117
|
|
« Odpowiedz #6 : 20 Września 2007, 11:30:16 » |
0
|
Przed przejazdem normalnym też by nie zwolnił (jakby znał, bo czasem są takie dziurawe, że można zawieszenie urwać.... Jaki z tego wniosek? Usuwajmy płyty między szynami, a na 100% każdy kierowca będzie zwalniał. W Rogowie jak kiedyś jechaliśmy samochodem po części i zgodnie z przepisami zatrzymaliśmy się przed przejazdem to zostaliśmy wyprzedzeni przez TIR'a na tym przejeździe. Ot taka bezmyślność.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
polo
Młotkowy
Długość toru:: 145 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #7 : 20 Września 2007, 21:32:23 » |
+2
|
a na BKLu kilka lat temu turysta skasował nowiutkie auto , bo myslał że to jakiś ciągnik wyjeżdża z lasu z podporzątkowanej , a to WMC była .....
|
|
|
Zapisane
|
Nie Lubię Fotografów Kolejowych
|
|
|
kamicz
SGKW
Długość toru:: 298 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #8 : 20 Września 2007, 21:41:45 » |
0
|
To ja też mały OFF topic. Ponoć jeszcze za PKP, jak jechał towarowy do TG to na przejeździe przy odgałęzieniu do Strzybnicy (łuk i to w tunelu) nowiutka BMW została skasowna przez rumunka :lol:
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam, Kamil Górnośląskie Koleje Wąskotorowe www.sgkw.eu
|
|
|
AXEL
|
|
« Odpowiedz #9 : 20 Września 2007, 23:29:13 » |
0
|
A przepisy mówią jasno. Krzyż św. Andrzeja = STOP. Kierowcy są tępi - brak słów do ludzkiej głupoty.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Krzysiek
|
|
« Odpowiedz #10 : 20 Września 2007, 23:54:17 » |
0
|
A przepisy mówią jasno. Krzyż św. Andrzeja = STOP. A który to przepis stwierdza to tak kategorycznie?
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Krzysiek
|
|
|
polo
Młotkowy
Długość toru:: 145 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #11 : 21 Września 2007, 05:57:15 » |
0
|
A przepisy mówią jasno. Krzyż św. Andrzeja = STOP. Kierowcy są tępi - brak słów do ludzkiej głupoty. a słyszałem że oznacza przejazd kolejowy i należy zachować szczególną ostrożność
|
|
|
Zapisane
|
Nie Lubię Fotografów Kolejowych
|
|
|
KLAN PALUCHOWSKICH
|
|
« Odpowiedz #12 : 21 Września 2007, 07:56:51 » |
0
|
Znak G-3 (krzyż św. Andrzeja) wyznacza miejsce zatrzymania się w związku z ruchem pociągu lub innego pojazdu szynowego na przejeździe kolejowym bez zapór lub półzapór.
OIDP słowa mojego instruktora nauki jazdy to znak ten nie ma znaczenia znaku STOP, tj. nie trzeba sie przed nim zatrzymać (o ile nie jedzie pociąg).
Przepisy jedno a życie drugie, część kierowców nawet jak widzi pociąg to sie nie zatrzymuje, no cóż, natura sama eliminuje frajerów.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #13 : 21 Września 2007, 14:20:17 » |
0
|
To ja też mały OFF topic. Ponoć jeszcze za PKP, jak jechał towarowy do TG to na przejeździe przy odgałęzieniu do Strzybnicy (łuk i to w tunelu) nowiutka BMW została skasowna przez rumunka :lol: Nie ponoc, a na pewno, i nie za czasow PKP, a juz za czasow SGKW. Pani zatrzymala sie przed torem, popatrzyla centralnie na lokomotywe, a nastepnie ruszyla i wjechala centralnie pod nia. Obylo sie bez ofiar, a BMW nadawalo sie do wyklepania. Maszynisci wiedza, ze to szczegolnie newralgiczny przejazd i zwalniaja przed nim do 10 km/h. I jeszcze anegdota zwiazana z tym wypadkiem. Kobieta wpadla w histerie. Maszynista chcac ja pocieszyc, powiedzial: "Niech sie pani nie martwi, to sie bez problemu wyklepie". A kobieta na to: "Panie, nowka auto! Pol roku! Jak sie stary dowie, to on mnie dopiero wyklepie!!".
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ok333
|
|
« Odpowiedz #14 : 28 Października 2008, 21:23:13 » |
0
|
Jak donosi ,,rządowe'' Radio Centrum z Biernatek kolo Kalisza : http://www.rc.fm/polityczne/wypadek-w-biernatkach.htmlNie wiem jeszcze czy są ofiary, ale napewno będzie trochę luzniej na drogach. Przez jakiś czas ofkoooz .
|
|
|
Zapisane
|
Ratujmy Koleje Waskotorowe !!! ----------------------------------------------- ,, Najlatwiej niszczyc . Trudno zachowac to , co warte zachowania.'' Wislawa Szymborska
|
|
|
Łukasz
SGKW
Długość toru:: 204 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #15 : 28 Października 2008, 21:47:23 » |
0
|
Hmmm jak by tu zareagować na sytuacje.... Jak dla mnie szkoda farby na Lxd2/wagonie :wink: Chyba że to pociąg wymusił pierwszeństwo...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin117
|
|
« Odpowiedz #16 : 28 Października 2008, 21:52:35 » |
0
|
Chyba że to pociąg wymusił pierwszeństwo... Albo wyprzedzał na 3-ego...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
rafaelsantee
Nowicjusz
Długość toru:: 43 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #17 : 24 Maja 2009, 05:32:50 » |
0
|
często także bywa, iż kierowcy jeżdżą "na pamięć". Wiedzą o istnieniu przejazdu kolejowego, ale mimo to nie zachowują należytej ostrożności. W moim rodzinnym Sochaczewie ciuchcia zatrzymuje się przed ruchliwą szosą, konduktor na chwilkę wstrzymuje ruch i w tedy pociąg przejeżdża.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
lisiogonek
|
|
« Odpowiedz #18 : 01 Czerwca 2009, 17:03:51 » |
0
|
U nas (czyli na WKP) z powodu bezmyslności kierowcy niesprawnej ciężarówki też by doszło do zderzenia. Kierowca po prostu zignorował sygnały dawane przez przejazdowego (z naprawdę daleka) i z powodu niesprawnych hamulców prawie wjechał w ostatni wagon pociągu technicznego. Na swoje szczęście wjechał jedną stroną do rowu (dość głębokiego na szczęście) i szorując na zderzaku zatrzymał się jakie 2-3m od wagonu. Strachu mieliśmy co niemiara...ale wszystko się szczęśliwie zakończyło
|
|
|
Zapisane
|
TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #19 : 01 Czerwca 2009, 17:09:24 » |
0
|
Widać jak sprawne pojazdy jezdzo na drodze. A co by było gdyby miał hamować przed skrzyżowaniem albo pieszym??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
|