Filip Bebenow
|
|
« Odpowiedz #20 : 26 Listopad 2007, 11:01:18 » |
0
|
Witam! Czy w tym tygodniu Śmigielska Kolej Dojazdowa będzie kursować w jakieś dni z parowozem? Pozdrawiam! FB
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #21 : 26 Listopad 2007, 11:15:29 » |
0
|
Jutro, tzn 27.11 jedzie ostatni raz na ŚKD, więc jak kto nie był niech się spieszy. Coś koło piątku wraca do Gniezna.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
SP45-166
Nowicjusz
Długość toru:: 15 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #22 : 26 Listopad 2007, 13:09:40 » |
0
|
Hmmm, a skąd się dowiesz, że na ŻADNYM przystanku nie ma ani jednego chętnego? Nie mówiąc już o tym, że kierunki "ładowne" w przewozach pasażerskich występują w obie strony ? ("Bo pojadę sobie tym pociągiem co to wnusia ze szkoły przywozi" rzekła babcia) Przypuszczam że własnie ten cudowny sposób "oszczędzania" spowodował że we wrzesniu zeszłego roku czekałem na darmo wraz z trzema kolegami na pociag wąskotorowy o 13:20 w Wielichowie. Gratuluję toku myślenia. Długich jazd planowcami nie wróżę. Zresztą ma to miejsce nie tylko na SKD. Ostatnio na KrKD też sobie "dokupiliśmy" wydłużenie kursu który normalnie powinien jechać do Wlk. Wsi Kujawskiej bo tak ma w rozkładzie
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kristofor_z_domu
Młotkowy
Długość toru:: 63 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #23 : 28 Listopad 2007, 22:20:14 » |
0
|
Jak by na to nie patrzeć, linia służy mieszkańcom, a miłośnicy mogą pokusić się o anons telefoniczny. W Czechach możemy przyjść do osiedlowego sklepiku i zastać go zamkniętym godzinę przed czasem - dlaczego - bo wszyscy już zrobili zakupy, więc pan Iżi zwija interes i idzie do domu. Krytykując SKPL patrzmy na skalę ich działalności oraz środki jakie na nią posiadają. Zawsze można mówić iż w imię niezmiennego rozkładu należy jeździć na pusto, kurem odwożącym ludzi do domu, tylko gdzie tu jest rachunek ekonomiczny??
|
|
|
Zapisane
|
Kristofor_z_domu
|
|
|
Filip Bebenow
|
|
« Odpowiedz #24 : 29 Listopad 2007, 20:32:01 » |
0
|
Parowozik we wtorek jeździł, niestety nie dopisała pogoda. Frekwencja na pokładzie planowców mizerna. Z tego co się dowiedziałem, w środę pojedzie na lawecie do Gniezna. Najbliższy występ 1919 pod parą - na WOŚP w Gnieźnie. Pozdrawiam! FB
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ZZK DOKP
Gość
|
|
« Odpowiedz #25 : 29 Listopad 2007, 20:54:42 » |
0
|
wspaniała fotka - szkoda ,że już go nie będzie
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Filip Bebenow
|
|
« Odpowiedz #26 : 29 Listopad 2007, 21:10:27 » |
0
|
Pewnie wróci na wiosnę - jak nie ten, to inny... Pozdrawiam! FB
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
SP45-166
Nowicjusz
Długość toru:: 15 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #27 : 15 Grudzień 2007, 09:05:09 » |
0
|
Jak by na to nie patrzeć, linia służy mieszkańcom, a miłośnicy mogą pokusić się o anons telefoniczny. W Czechach możemy przyjść do osiedlowego sklepiku i zastać go zamkniętym godzinę przed czasem - dlaczego - bo wszyscy już zrobili zakupy, więc pan Iżi zwija interes i idzie do domu. Krytykując SKPL patrzmy na skalę ich działalności oraz środki jakie na nią posiadają. Zawsze można mówić iż w imię niezmiennego rozkładu należy jeździć na pusto, kursem odwożącym ludzi do domu, tylko gdzie tu jest rachunek ekonomiczny?? Rachunku ekonomicznego w ogóle to nie trzyma.... A dlaczego? Bo dziwne że w momencie reaktywacji pociągiem ze Śniat jechało 20 osób, a ostatnio dwie osoby miejscowe i dwóch miłośników. Obawiam się że przy takiej frekwencji jaką obserwuję na KrKD i na ŚKD za parę lat w ogóle ruch plnaowy nie będzie nikomu potrzebny. Bo już w tym momencie wożenie dwóch- trzech w porywach z przyjezdnymi MK pięciu osób mija się z celem. Tak jak już pisałem, jeżeli pociąg dwa czy trzy razy w ogóle nie przyjedzie to dana osoba nigdy więcej na niego nie będzie czekać.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
|
« Odpowiedz #28 : 15 Grudzień 2007, 12:32:27 » |
0
|
Po raz kolejny wałkuje się temat nierentowności przewozów pasażerskich. Pokaż mi kolego SP46-166 które przewozy pasażerskie poza IC nie są deficytowe??? Zacytuję kolegę Tomka. w trosce o przewozy pasażerskie , tłumaczę po raz kolejny :
1. przewozy pasażerskie mają charakter służby publicznej i jako takie są deficytowe z natury 2. w/w przewozy oragnizuje - czyli płaci za nie UM
(ciach)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
KLAN PALUCHOWSKICH
|
|
« Odpowiedz #29 : 15 Grudzień 2007, 13:42:01 » |
0
|
Po raz kolejny wałkuje się temat nierentowności przewozów pasażerskich. Pokaż mi kolego SP46-166 które przewozy pasażerskie poza IC nie są deficytowe??? IC też nie są przewozami zbyt dochodowymi, chociaż jak 16 miesięcy z Prześlugą na pokładzie pokazało, można całkiem dobrze taką firmą powozić. Niestety dopóki Cesio Warsewicz ze swoim kompanem Wachem powozić będą PKP dopóty nic dobrego kolej naszą nie czeka.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
SP45-166
Nowicjusz
Długość toru:: 15 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #30 : 15 Grudzień 2007, 14:47:26 » |
0
|
Po raz kolejny wałkuje się temat nierentowności przewozów pasażerskich. Pokaż mi kolego SP46-166 które przewozy pasażerskie poza IC nie są deficytowe??? Zacytuję kolegę Tomka. w trosce o przewozy pasażerskie , tłumaczę po raz kolejny :
1. przewozy pasażerskie mają charakter służby publicznej i jako takie są deficytowe z natury 2. w/w przewozy oragnizuje - czyli płaci za nie UM
(ciach)
Ależ ja się pod tym podpisuję obiema rękami!!! I zawsze na każdym możliwym forum bronię wszelkich form transportu zbiorowego zamykanych z "przyczyn ekonomicznych". Transport taki rzeczywiście ma służyć ludziom, dla nich został stowrzony i rentowność nie powinna tutaj być decydentem co do "być albo nie być" danej linii. Jednak panowie kolejarze sami sobie przeczycie w tym momencie. Bo: 1. Skoro to nie musi być dochodowe, to dlaczego panowie robicie np. KrKD kier. Ostrowy, tylko w czwartki- to przeczy służbie społeczeństwu, i zdecydowanie jest ukłonem w stronę rentowności, której rzeczywiście nie idzie praktycznie na poziomie wąskotorówki łatwo osiągnąć. 2. Jeżeli to taka służba społeczna i nie musi być dochodowa, to zadajcie sobie pytanie, czy w służbie ludziom jest skracanie pociągu (bo już wszyscy wysiedli). Ja rozumiem że miejscowy kolejarz wie że tam na 95% nikogo nie będzie, ale to zdecydowanie dyskwalifikuje wąskotorówki SKPL jako środek transportu pasażerskiego. Jak już pisałem "środkiem transportu" nazywamy coś co jest względnie pewne szybkie i na naszą kieszeń. SKPL generalnie nie spełnia żadnego z tych założeń. Może wartob byłoby poddać dogłębnej analizie, dlaczego pociągi ŚKD i KrKD (tej drugie poza czwartkami) praktycznie wożą powietrze, a liczba pasażerów w ciągu całego dnia wynosi tyle ile powinien wieźć jeden pociąg w jedną stronę. Może najwyższy czas spytać się po co na pokładzie pociągu SKPL jest potrzebny tzw kierpoc który generuje koszty, przez 90% czasu jazdy gapi się w tory, a większość z tych nielicznych pasażerów i tak jeździ zapewne na miesięcznych, a nawet jak trzeba kupic bilte to spokojnie mógłby to zrobić mechanik. 3. To że coś jest deficytowe z natury nie oznacza że nie trzeba dążyć do wyjścia na "zero". Ale na pewno nie metodami skracania pociągów, odwoływania ich bo na stacji poczatkowej nie było nikogo chętnego. 4. Przy tych predkościach i czasie przejazdu jedyną waszą bronią może być cena która na dziś dzień jest odstraszająca w przypadku ŚKD i powiedzmy z bólem akceptowalna w przypadku KrKD. PKS na odcinku Śmigiel-Wielichowo jest od kolejki prawie dwukrtonie tańszy! Musicie zejść poniżej ceny PKS i to najlepiej dwukrotnie, być może kosztem braku etatu np dwóch kierpociów na np ŚKD
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
|
« Odpowiedz #31 : 15 Grudzień 2007, 15:21:04 » |
0
|
Mam propozycje:
Zadzwoń do Prezesa SKPL i spytaj ile PLN otrzymują na ruch pasażerski na KrKD. Potem napisz nam na forum. Problem w tym że aby kursy były rzeczoną służbą publiczną muszą być dotowane. Co jak nie są? W takim wypadku są dobrą wolą operatora, wolontariatem czy jak tam chcesz tak to nazwij...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
SP45-166
Nowicjusz
Długość toru:: 15 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #32 : 15 Grudzień 2007, 18:16:16 » |
0
|
Mam propozycje:
Zadzwoń do Prezesa SKPL i spytaj ile PLN otrzymują na ruch pasażerski na KrKD. Potem napisz nam na forum. Problem w tym że aby kursy były rzeczoną służbą publiczną muszą być dotowane. Co jak nie są? W takim wypadku są dobrą wolą operatora, wolontariatem czy jak tam chcesz tak to nazwij... Pierwsze primo- docierają w takim razie do MK sprzeczne wieści. Ty mówisz że nie dostali dotacji, kiedyś gdzieś z kolei czytałem że dotacja była. Co do rozkładu- może warto konsekwentnie wykonywać rozkład? Np pociągi skrócić tylko do Wilkowa, ale za to jeździć bez względu na to czy są pasażerowie czy ich nie ma...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Tomek SKPL
Gość
|
|
« Odpowiedz #33 : 15 Grudzień 2007, 19:52:25 » |
0
|
SKD :
2002 rok - 12 000 zł - strata 135 000 zł 2003 rok - 22 000 zł - strata 117 000 zł 2004 rok - 35 000 zł - strata 167 000 zł 2005 rok - 50 000 zł - strata 84 000 zł 2006 rok - 65 000 zł - strata 108 000 zł 2007 rok - 140 000 zł - brak danych
KRKD :
2003 - 2007 - brak dotacji strata około 100 000 zł rocznie Łódzki UM - jasno pisze że ma w d... kolejkę
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Tomek SKPL
Gość
|
|
« Odpowiedz #34 : 15 Grudzień 2007, 19:58:38 » |
0
|
Co do rozkładu- może warto konsekwentnie wykonywać rozkład? Np pociągi skrócić tylko do Wilkowa, ale za to jeździć bez względu na to czy są pasażerowie czy ich nie ma...
Tak - zgadzam się z tym , pociąg winiem mieć charakter niezawodnego i pewnego środka transportu ...to w teorii
W praktyce czynimy ZŁE praktyki skracając sobie sami puste przebiegi jest to negatywne zjawisko ale jest i pracujemy nad zmianą jakości -- czyli skróceniem do Wilkowa
PS. Na usprawiedliwienie zobaczcie ARRIVĘ , nawet przy pełnej kasie i doświdczeniu KONCERNOWYM idzie im jak idzie
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ZZK DOKP
Gość
|
|
« Odpowiedz #35 : 15 Grudzień 2007, 21:14:08 » |
0
|
co do pociągów na KrKD , przykładem jest były czwartek gdzie miałem możliwość przejechania się ów osobowym , więc od Wielkiej Wsi do Kroś niewic było ponad 100% wagonu czyli miejsc siedzących , ja wraz z innymi 7 osobami musieliśmy stać ,bo nie było gdzie usiąść , a w pociagu na Ostrowy w pierwszym i drugim potem prawie 70 % zajętego wagonu i było słychać ,że ludzie są zbulwersowani zawieszeniem pociagu w inne dni i ,że nie maja czym dojeżdżać , ponieważ PKS kręci po wsiach i dłużej sie nim jezdzi niż to warte - warto by było wrócić aby znów jezdziły , przykładem są kobiety pracujące w mleczarni , które jakiś 1 misiac temu dostały pracę i mószą być na 8.00 codziennie , to PKS jest około 12 minut po 8.00 w krosniewicach , a tych babek naliczyłem 9.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
whisper
Młotkowy
Długość toru:: 78 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #36 : 15 Grudzień 2007, 21:42:26 » |
0
|
Swojego czasu byla chyba jakas niepisana umowa z szwalnia(??) w Krzewiu, po rzekomym konflikcie wynajeli autobus do rozwozenia pracownikow. Moze warto skontaktowac sie z mleczarnia i zapytac, czy nie wykupi miesiecznych dla pracownikow i pojsc na jakis uklad...
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam, Kamil
|
|
|
flugzeug30
Gość
|
|
« Odpowiedz #37 : 16 Grudzień 2007, 09:58:01 » |
0
|
A może by tak po prostu wprowadzić przystanki na żądanie . Kiedy ludzie machają ręką, to się zatrzymywać. A na przystankach wlepki> przystanek na żądanie, proszę zatrzymywać skład. . Tak, jak np. w warszawskich ZTM.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
KLAN PALUCHOWSKICH
|
|
« Odpowiedz #38 : 16 Grudzień 2007, 11:50:20 » |
0
|
A może by tak po prostu wprowadzić przystanki na żądanie . Kiedy ludzie machają ręką, to się zatrzymywać. A na przystankach wlepki> przystanek na żądanie, proszę zatrzymywać skład. . Tak, jak np. w warszawskich ZTM. Samo zatrzymanie i rozpędzenie składu nie jest aż tak znacznym kosztem jak kurs po próżnicy. Bardziej zasadne byłoby wprowadzenie czegoś takiego jak "zamawianie kursu", zbiera sie określona liczba osób, wysyłają SMSa i podjeżdża skład... Oczywiście nadal pod wieeelkim znakiem zapytania stoi pytanie o rentowność, bez dopłat raczej ani rusz. Prawdopodobnie pewne oszczędności możnaby poczynić jeszcze w taborze. Zaadaptowana na cele pasażerskie drezyna Wmc lub np. Ford Transit. Wiem, wiem, już schodzę na ziemię, papiery dopuszczenia, świadectwa typu itd.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Tomek SKPL
Gość
|
|
« Odpowiedz #39 : 16 Grudzień 2007, 12:32:06 » |
0
|
co do pociągów na KrKD , przykładem jest były czwartek gdzie miałem możliwość przejechania się ów osobowym , więc od Wielkiej Wsi do Kroś niewic było ponad 100% wagonu czyli miejsc siedzących , ja wraz z innymi 7 osobami musieliśmy stać ,bo nie było gdzie usiąść , a w pociagu na Ostrowy w pierwszym i drugim potem prawie 70 % zajętego wagonu i było słychać ,że ludzie są zbulwersowani zawieszeniem pociagu w inne dni i ,że nie maja czym dojeżdżać , ponieważ PKS kręci po wsiach i dłużej sie nim jezdzi niż to warte - warto by było wrócić aby znów jezdziły , przykładem są kobiety pracujące w mleczarni , które jakiś 1 misiac temu dostały pracę i mószą być na 8.00 codziennie , to PKS jest około 12 minut po 8.00 w krosniewicach , a tych babek naliczyłem 9. A to ciekawa informacja ..... patrząc na sprzedaż biletów tymi pociągami nikt nie jeździł, sprawdzę i dam znać , ale jest to dla mnie szokująca wiadomość
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|