eko
Czytelnik
Długość toru:: 6 m
W terenie
|
 |
« : 02 Listopada 2007, 11:08:23 » |
0
|
Przy okazji przebudowy zadaszenia peronów na dworcu w Słupsku, "zdobyłem" śrubę do podkładów używaną do skręcania konstrukcji zadaszenia. Śruba po oczyszczeniu ukazała moim oczom pewne oznaczenia "D.6.05." Czy ktoś potrafi je rozszyfrować  . Określić wiek śruby  Foto śruby na forum: http://www.forum.eksploracja.pl/viewtopic.php?p=55922#55922
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin Przybysz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #1 : 02 Listopada 2007, 11:19:34 » |
0
|
Hmmm, forum mnie nie wpuszcza bez logowania się, więc jak mam przystąpić do identyfikacji :shock: ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
eko
Czytelnik
Długość toru:: 6 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #2 : 02 Listopada 2007, 11:45:49 » |
0
|
A forum 750mm nie pozwala mi zamieszczać zdjęć - albo nie wiem jak więc mamy malutki problemik.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin Przybysz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #3 : 02 Listopada 2007, 11:47:50 » |
0
|
Musisz wrzucić z zewnętrznej lokalizacji - forum nie ma przestrzeni samo w sobie (albo jakoś tak, nie znam terminologii)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
eko
Czytelnik
Długość toru:: 6 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #4 : 02 Listopada 2007, 12:01:45 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin Przybysz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #5 : 02 Listopada 2007, 18:13:38 » |
0
|
Eeeeee, a przyznałem się już, że nie znam się na galanterii torowej :?: :grin:
Ładna ona , tyle powiem (konserwowałeś ją już czymś?)
mamy tutaj jakiegoś fachowca od śrubek? Ogon, Ty torowy jesteś zdaje się?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
eko
Czytelnik
Długość toru:: 6 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #6 : 02 Listopada 2007, 19:17:55 » |
0
|
Główka pokryta była 3-4 mm warstwą farby olejnej różnych kolorów, a gwint - czysta rdza. Potraktowałem wszystko szczotką drucianą (miedzianą) na wiertarce, po 0,5 h ukazało sie wewnętrzne piękno.
Na radzie nie konserwowałem (tylko opiłki miedzi ją naturalnie zabezpieczyły) czekam na ID a potem jakis kolor jej wymyślę. Żałuję, ża mam tylko 1 leżała tam cała sterta ze 100 szt. z przeznaczeniem na złom raczej.
Czekam na ID nadal.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #8 : 05 Listopada 2007, 12:31:59 » |
0
|
Najzwyklejszy w świecie wkręt torowy do podkładów drewnianych czy też betonowych z wkładką drewnianą.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin Przybysz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #9 : 05 Listopada 2007, 13:29:57 » |
0
|
Czekajcie, czekajcie, nie kumacie tematu  Na wszelkich forach militarnych (zerknijcie choćby na odkrywcę, gdzie forum ma cały dział "identyfikacja"), każda łuska, każdy skręcony kawałek metalu, na którym zachowały się "bicia", przedstawiany jest "do identyfikacji" właśnie, i są spece, którzy potrafią odpowiedzieć, jaka fabryka wyprodukowała, jaka jednostka używała, czy sołdat miał czyste onuce i tak dalej :grin: A że Kolega pytający z kół militarno-eksploracyjnych przyszedł, miał zapewne nadzieję, że będziemy wiedzieli, kto, gdzie i kiedy wyprodukował wkręt. Podejrzewam, że owo "05" na wkręcie oznacza l905 rok, produkcję ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
eko
Czytelnik
Długość toru:: 6 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #10 : 05 Listopada 2007, 14:52:32 » |
0
|
Dokładnie Marcinie tak jak powiedziałeś.
Miałem nadzieję że będziecie wiedzieli, kto, gdzie i kiedy wyprodukował wkręt.
Ten wkręt może być najzwyklejszy na świecie dla faceta ze złomu, który widzi w nim tylko kawałek stali.
Myślałem, że dla Pasjonatów Kolei jest to coś więcej. Tym bardziej, że posiada owe "bicia" które COŚ na pewno znaczą i nie są losowo wybranymi znakami alfanumerycznymi.
Dla mnie (nie obrażając nikogo z forum) stary bilet kolejowy jest niczym innym jak kawałkiem papieru z odrobiną farby drukarskiej jakich moja drukarka może nadrukować parę tysięcy na na godzinę.
Jednak znajda się tacy co je kolekcjonują, szanują i nie jest to dla nich "Najzwyklejszy w świecie bilet kolejowy"
Wracając do tematu stacja w Słupsku jest chyba z 1870 więc czy ten wkręt jest z 1905 ?? czy z 1870 ??.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin Przybysz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #11 : 05 Listopada 2007, 15:49:00 » |
0
|
Logicznie rzecz biorąc, powinien być z lat budowy linii kolejowej. Dlaczego? Skoro powiedziałeś, że wymontowano z wiaty, wydaje się, że przy budowie wiaty użyto materiału staroużytecznego. Opcja druga - wiatę budowano razem z linią (nie znam realiów miejscowych), więc śruba także powinna być z XIX wieku. Opcja trzecia: wiatę remontowano/przebudowywano znacznie później, i śruba jest stosunkowo młoda. Wiemy, że nic nie wiemy, podsumowując. Nikt nie skatalogował oznaczeń na potrzeby miłośników kolei. A co do podejścia mikoli do śruby... Wiesz, gdybyś znalazł lokomotywkę gdzieś w zaroślach, rozpętałaby się burza domysłów, spekulacji, chęci pomocy przy ratowaniu. Bo mało tego. Ale wkrętów torowych, i to takich właśnie zabytkowych, wciąż na szlaku wiele, stąd niski poziom emocji 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #12 : 05 Listopada 2007, 19:29:34 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 11:28:43 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
eko
Czytelnik
Długość toru:: 6 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #13 : 05 Listopada 2007, 22:04:23 » |
0
|
No własnie w sobotę w Gdańsku w pobliżu ul. Wąskotorowej znalazłem płot z szyn wąskotorowych z oznaczeniem KRUPP 1925 jednak tu sprawa jest prosta - Nazwa fabryki i rok produkcji a oznaczenie D.05.6. jest dlamnie nadal niewyjaśnione.
Ale chyba ten wątek jest mało populany w kręgach kolejowych :sad:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #14 : 05 Listopada 2007, 22:27:35 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 11:28:35 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #15 : 06 Listopada 2007, 05:51:07 » |
0
|
Najzwyklejszy w świecie wkręt torowy do podkładów drewnianych czy też betonowych z wkładką drewnianą. Najzwyklejszy - ale...... czop wkręta przedstawionego na zdjęciu jest o przekroju kwadratowym a obecnie są stosowane wkręty z czopem o przekroju prostokątnym. Tak, że bardzo prawdopodobne, iż cyfry 05 są oznaczeniem roku produkcji wkręta i napewno nie jest to rok 2005. :wink:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|