Świat kolejek wąskotorowych SMF
13 Października 2025, 00:56:50 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Śruba do ID  (Przeczytany 9679 razy)
eko
Czytelnik

Długość toru:: 6 m

W terenie W terenie


« : 02 Listopada 2007, 11:08:23 »
0

Przy okazji przebudowy zadaszenia peronów na dworcu w Słupsku, "zdobyłem" śrubę do podkładów używaną do skręcania konstrukcji zadaszenia.

Śruba po oczyszczeniu ukazała moim oczom pewne oznaczenia "D.6.05."

Czy ktoś potrafi je rozszyfrować Co?. Określić wiek śruby Co?

Foto śruby na forum: http://www.forum.eksploracja.pl/viewtopic.php?p=55922#55922
Zapisane
Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #1 : 02 Listopada 2007, 11:19:34 »
0

Hmmm, forum mnie nie wpuszcza bez logowania się, więc jak mam przystąpić do identyfikacji  :shock:  ?
Zapisane
eko
Czytelnik

Długość toru:: 6 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 02 Listopada 2007, 11:45:49 »
0

A forum 750mm nie pozwala mi zamieszczać zdjęć - albo nie wiem jak więc mamy malutki problemik.
Zapisane
Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #3 : 02 Listopada 2007, 11:47:50 »
0

Musisz wrzucić z zewnętrznej lokalizacji - forum nie ma przestrzeni samo w sobie (albo jakoś tak, nie znam terminologii)
Zapisane
eko
Czytelnik

Długość toru:: 6 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 02 Listopada 2007, 12:01:45 »
0

Zrobiłem jako rzekłeś

Foto jest stronie: http://devirion.fotosik.pl/albumy/303212.html
Zapisane
Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #5 : 02 Listopada 2007, 18:13:38 »
0

Eeeeee, a przyznałem się już, że nie znam się na galanterii torowej  :?:  :grin:

Ładna ona , tyle powiem (konserwowałeś ją już czymś?)

mamy tutaj jakiegoś fachowca od śrubek? Ogon, Ty torowy jesteś zdaje się?
Zapisane
eko
Czytelnik

Długość toru:: 6 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 02 Listopada 2007, 19:17:55 »
0

Główka pokryta była 3-4 mm warstwą farby olejnej różnych kolorów, a gwint - czysta rdza. Potraktowałem wszystko szczotką drucianą (miedzianą) na wiertarce, po 0,5 h ukazało sie wewnętrzne piękno.

Na radzie nie konserwowałem (tylko opiłki miedzi ją naturalnie zabezpieczyły) czekam na ID a potem jakis kolor jej wymyślę. Żałuję, ża mam tylko 1 leżała tam cała sterta ze 100 szt.  z przeznaczeniem na złom raczej.

Czekam na ID nadal.
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #7 : 02 Listopada 2007, 21:19:34 »
0

Zwykły wkręt torowy panowie, nie ma czym się podniecać Co do identyfikacji, to może AXEL sie wypowie ?? Kozakował na forum wosztyńskim z  podkładkami to i tu pewnie będzie wiedział

PS. Po fotkach z Helu widzę Panowie ze mój pomysł koszulek z Pt47-50 sie przyjął Chichot
Zapisane

AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #8 : 05 Listopada 2007, 12:31:59 »
0

Najzwyklejszy w świecie wkręt torowy do podkładów drewnianych czy też betonowych z wkładką drewnianą.
Zapisane
Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #9 : 05 Listopada 2007, 13:29:57 »
0

Czekajcie, czekajcie, nie kumacie tematu

Na wszelkich forach militarnych (zerknijcie choćby na odkrywcę, gdzie forum ma cały dział "identyfikacja"), każda łuska, każdy skręcony kawałek metalu, na którym zachowały się "bicia", przedstawiany jest "do identyfikacji" właśnie, i są spece, którzy potrafią odpowiedzieć, jaka fabryka wyprodukowała, jaka jednostka używała, czy sołdat miał czyste onuce i tak dalej  :grin:

A że Kolega pytający z kół militarno-eksploracyjnych przyszedł, miał zapewne nadzieję, że będziemy wiedzieli, kto, gdzie i kiedy wyprodukował wkręt. Podejrzewam, że owo "05" na wkręcie oznacza l905 rok, produkcję ?
Zapisane
eko
Czytelnik

Długość toru:: 6 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #10 : 05 Listopada 2007, 14:52:32 »
0

Dokładnie Marcinie tak jak powiedziałeś.

Miałem nadzieję że będziecie wiedzieli, kto, gdzie i kiedy wyprodukował wkręt.

Ten wkręt może być najzwyklejszy na świecie dla faceta ze złomu, który widzi w nim tylko kawałek stali.

Myślałem, że dla Pasjonatów Kolei jest to coś więcej. Tym bardziej, że posiada owe "bicia" które COŚ na pewno znaczą i nie są losowo wybranymi znakami alfanumerycznymi.

Dla mnie (nie obrażając nikogo z forum) stary bilet kolejowy jest niczym innym jak kawałkiem papieru z odrobiną farby drukarskiej jakich moja drukarka może nadrukować parę tysięcy na na godzinę.

Jednak znajda się tacy co je kolekcjonują, szanują i nie jest to dla nich "Najzwyklejszy w świecie bilet kolejowy"

Wracając do tematu stacja w Słupsku jest chyba z 1870  więc czy ten wkręt jest z 1905 ?? czy z 1870 ??.
Zapisane
Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #11 : 05 Listopada 2007, 15:49:00 »
0

Logicznie rzecz biorąc, powinien być z lat budowy linii kolejowej. Dlaczego? Skoro powiedziałeś, że wymontowano z wiaty, wydaje się, że przy budowie wiaty użyto materiału staroużytecznego. Opcja druga - wiatę budowano razem z linią (nie znam realiów  miejscowych), więc śruba także powinna być z XIX wieku. Opcja trzecia: wiatę remontowano/przebudowywano znacznie później, i śruba jest stosunkowo młoda. Wiemy, że nic nie wiemy, podsumowując. Nikt nie skatalogował oznaczeń na potrzeby miłośników kolei.

A co do podejścia mikoli do śruby... Wiesz, gdybyś znalazł lokomotywkę gdzieś w zaroślach, rozpętałaby się burza domysłów, spekulacji, chęci pomocy przy ratowaniu. Bo mało tego. Ale wkrętów torowych, i to takich właśnie zabytkowych, wciąż na szlaku wiele, stąd niski poziom emocji
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #12 : 05 Listopada 2007, 19:29:34 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 11:28:43 wysłane przez Phinek » Zapisane
eko
Czytelnik

Długość toru:: 6 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #13 : 05 Listopada 2007, 22:04:23 »
0

No własnie w sobotę w Gdańsku w pobliżu ul. Wąskotorowej znalazłem płot z szyn wąskotorowych z oznaczeniem KRUPP 1925 jednak tu sprawa jest prosta - Nazwa fabryki i rok produkcji a oznaczenie D.05.6. jest dlamnie nadal niewyjaśnione.

Ale chyba ten wątek jest mało populany w kręgach kolejowych  :sad:
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #14 : 05 Listopada 2007, 22:27:35 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 11:28:35 wysłane przez Phinek » Zapisane
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #15 : 06 Listopada 2007, 05:51:07 »
0

Cytat: "AXEL"
Najzwyklejszy w świecie wkręt torowy do podkładów drewnianych czy też betonowych z wkładką drewnianą.


Najzwyklejszy - ale...... czop wkręta przedstawionego na zdjęciu jest o przekroju kwadratowym a obecnie są stosowane wkręty z czopem o przekroju prostokątnym. Tak, że bardzo prawdopodobne, iż cyfry 05 są oznaczeniem roku produkcji wkręta i napewno nie jest to rok 2005.  :wink:
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!