marcin sds
|
|
« : 07 Listopada 2007, 16:35:55 » |
0
|
Witam. Dziś idąc do szpitala w Trzebnicy zauważyłem że zniknął kolejny ślad po Wrocławskiej KD. Do niedawna w ulicy Prusickiej można było zobaczyć tor kolejki. Jakiś czas temu zaczął sie remont ulicy, co "załatwiło" ostatni wąski tor w naszym mieście. Po bokach drogi leżą wydłubane z przejazdu podkłady drewniane. Trudno się dziwić i drogowcom i władzom miasta, że usuwaja niepotrzebne przeszkody i nie chce tu podnosić larum że coś niszczą... Tylko troche smutno, że niema tej kolejki, nawet we fragmentach. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów troche refleksyjnie...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #1 : 07 Listopada 2007, 19:23:37 » |
0
|
Cóż, jako dawny wrocławianin muszę powiuedzieć "Szkoda". Jak mi się zdaje, był to ostatni ślad w granicach Trzebnicy (jak pamiętam, już ok. 10 lat temu zniknął przejazd przy przystanku Trzebnica Gaj). Nie wiem, czy są jeszcze tory w jezdni w Prusicach. Również, czy łupem złomiarzy nie padły pozostałe kratownice dawnych mostków.
No i Wrocław z resztką głowicy wyjazdowej stacjo Wrocław Wąskotorowa przy pl. Staszica. I Milicz przy przejeździe pod mostem. I być może coś jeszcze na szlaku do Sulmierzyc.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
marcin sds
|
|
« Odpowiedz #2 : 07 Listopada 2007, 23:43:25 » |
0
|
Dariuszu, faktycznie chyba tyle zostało z torów Wrocławskiej KD, choć w samej Trzebnicy znajdziemy inne ślady, przedewszystkim starotorze, budynki warsztatów i lokomotywowni (w zasadzie w komplecie, obecnie własność Zkładów Tarczyńskiego), budynek stacji Trezbnica Zdrój i piękny ceglany wiadukt nad ulicą Mostową na dawnej trasie do Wrocławia. Co do pozostałości poza Trzebnicą, to nie miałem możliwości stwierdzenia w terenie. Pozdrawiam. Marcin Wojtczak
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
marcinsemek
Młotkowy
Długość toru:: 130 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #3 : 08 Listopada 2007, 08:41:22 » |
0
|
Właśnie, słynne warsztaty w Trzebnicy. Posiada może ktoś fotkę stanu aktualnego lub krótko przed zamknięciem linii?
|
|
|
Zapisane
|
Wąskotorowiec
|
|
|
marcin sds
|
|
« Odpowiedz #4 : 08 Listopada 2007, 11:18:02 » |
0
|
Właśnie, słynne warsztaty w Trzebnicy. Posiada może ktoś fotkę stanu aktualnego lub krótko przed zamknięciem linii? http://www.kleinbahn.pl/main.htmlszukaj tutaj
|
|
« Ostatnia zmiana: 04 Stycznia 2011, 23:08:14 wysłane przez marcin sds »
|
Zapisane
|
|
|
|
PAFAWAG
|
|
« Odpowiedz #5 : 13 Stycznia 2008, 18:34:57 » |
0
|
I Milicz przy przejeździe pod mostem. Niestety ten odcinek toru też już ponoć zaasfaltowali :sad: Ale głowa do góry - chociaż ten odcinek powróci do życia :!: :grin: Są plany reaktywacji kolejki na odcinku Pracze - Bracław (via Milicz Wąsk. oczywiście :wink: ). Niedługo więc będziemy mogli przejechać się (dawną) Wrocławską KD :mrgreen: Co do pozostałości poza Trzebnicą, to nie miałem możliwości stwierdzenia w terenie. Zostało ich na szczęście niemało :smile:
|
|
|
Zapisane
|
"Jeśli kolejka tak bardzo przeszkadzała mieszkańcom, to dlaczego podczas ostatniego jej przejazdu wzdłuż trasy musiały stać oddziały milicji, bo ludzie potestowali przeciw jej zamknięciu?" Wrocław Wąsk. - Trzebnica Gaj, 27.05.1967...
|
|
|
Helek
Młotkowy
Długość toru:: 146 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #6 : 13 Stycznia 2008, 18:43:59 » |
0
|
Są plany reaktywacji kolejki na odcinku Pracze - Bracław (via Milicz Wąsk. oczywiście ). Niedługo więc będziemy mogli przejechać się (dawną) Wrocławską KD Skąd te wieści :?:
|
|
|
Zapisane
|
Przyszłość jest prezentem,jaki robi nam przeszłość.
|
|
|
PAFAWAG
|
|
« Odpowiedz #7 : 13 Stycznia 2008, 18:54:41 » |
0
|
http://www.kleinbahn.pl/ - tam jest zakładka "Reaktywacja" :mrgreen:
|
|
« Ostatnia zmiana: 04 Stycznia 2011, 22:51:18 wysłane przez PAFAWAG »
|
Zapisane
|
"Jeśli kolejka tak bardzo przeszkadzała mieszkańcom, to dlaczego podczas ostatniego jej przejazdu wzdłuż trasy musiały stać oddziały milicji, bo ludzie potestowali przeciw jej zamknięciu?" Wrocław Wąsk. - Trzebnica Gaj, 27.05.1967...
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #8 : 13 Stycznia 2008, 22:59:03 » |
0
|
Podaj konkretną linkę.
Kto, kiedy, jakim taborem, i za czyje pieniądze miałby niby tę reaktywację przeprowadzić?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #9 : 14 Stycznia 2008, 08:39:31 » |
0
|
Podaj konkretną linkę. LINK
|
|
« Ostatnia zmiana: 05 Stycznia 2011, 18:27:28 wysłane przez Dariusz »
|
Zapisane
|
|
|
|
PAFAWAG
|
|
« Odpowiedz #10 : 14 Stycznia 2008, 17:55:02 » |
0
|
za czyje pieniądze Pieniądze to będą zapewnie z Unii Europejskiej :wink: Jako OT podam, że plany reaktywacji niektórych (i historycznych) połączeń kolejowych na Dolnym Śląsku obejmują także Kolej Jugowice - Walim (Kolejkę Walimską), Kolej Sowiogórską, Kolej Śnieżnicką oraz Szklarska Poręba - Jakuszyce (ta ostatnia nadal istnieje - sam sprawdziłem :mrgreen: ) :grin:
|
|
|
Zapisane
|
"Jeśli kolejka tak bardzo przeszkadzała mieszkańcom, to dlaczego podczas ostatniego jej przejazdu wzdłuż trasy musiały stać oddziały milicji, bo ludzie potestowali przeciw jej zamknięciu?" Wrocław Wąsk. - Trzebnica Gaj, 27.05.1967...
|
|
|
Leśny Dziadek
|
|
« Odpowiedz #11 : 14 Stycznia 2008, 21:12:13 » |
0
|
Kolej Sowiogórską Poszukajcie sobie na pmk, ktoś tam zapodał artykuł, w którym samorządowcy po spotkaniu w Srebrnej pochwalili się, że za bodaj 2 mln złotych chcą odbudować linię ( z zębatką!!) zakupić tabor (parowóz !! z zębatką!!) i uruchomić przewozy.... Fiction, nawet nie science. Za 2 mln to może wyremontują wiadukty (jakby kto nie wiedział - prawie 80 lat temu linię zamknięto między innymi ze względu na zły stan wiaduktów, i brak kasy na ich remont)A szkoda cholernie, bo to moja ulubiona linia, stary dziad jestem, to jeszcze widziałem pociąg rozbiórkowy na stacji Srebrna Góra (ale rozbierał inną linię, ten kikut na Ząbkowice Śląskie). Tak czy inaczej, za napisanie "projektu" ktoś kasę zapewne wziął, i to sporą
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #12 : 14 Stycznia 2008, 21:26:30 » |
0
|
za czyje pieniądze Pieniądze to będą zapewnie z Unii Europejskiej :wink: A wkład własny wyłoży kto? Województwo?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Leśny Dziadek
|
|
« Odpowiedz #13 : 14 Stycznia 2008, 21:29:20 » |
0
|
Gminy wokół Srebrnej Góry "wystękały" jakąś sumkę, stąd usłużny pisatiel projektu dopasował owe 2 mln złotych do ich możliwości. To takie moje subiektywne zdanie, nie poparte żadną wiedzą, gdyby kto pytał.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #14 : 15 Stycznia 2008, 12:25:54 » |
0
|
Zaraz zaraz rozmawiamy o Trzebnickiej czy Sowigórskiej :?:
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
PAFAWAG
|
|
« Odpowiedz #15 : 15 Stycznia 2008, 20:12:19 » |
0
|
Zaraz zaraz rozmawiamy o Trzebnickiej czy Sowigórskiej Wrocławskiej :wink: I mam pytanie: ile torów miała parowozownia Wrocław Nadodrze? 1 czy 2? Tak samo ta na stacji Żmigród Wąsk. - 1 czy 2? I czy ktoś może ma jakieś informacje na temat planowanego połączenia Wrocławskiej KD z Krotoszyńską KD (Sulmierzyce Wąsk. - Krotoszyn Wąsk.) :?:
|
|
|
Zapisane
|
"Jeśli kolejka tak bardzo przeszkadzała mieszkańcom, to dlaczego podczas ostatniego jej przejazdu wzdłuż trasy musiały stać oddziały milicji, bo ludzie potestowali przeciw jej zamknięciu?" Wrocław Wąsk. - Trzebnica Gaj, 27.05.1967...
|
|
|
marcin sds
|
|
« Odpowiedz #16 : 16 Stycznia 2008, 10:38:15 » |
0
|
Zaraz zaraz rozmawiamy o Trzebnickiej czy Sowigórskiej Wrocławskiej :wink: I mam pytanie: ile torów miała parowozownia Wrocław Nadodrze? 1 czy 2? Tak samo ta na stacji Żmigród Wąsk. - 1 czy 2? I czy ktoś może ma jakieś informacje na temat planowanego połączenia Wrocławskiej KD z Krotoszyńską KD (Sulmierzyce Wąsk. - Krotoszyn Wąsk.) :?: Na wszystko nie dam odpowiedzi. W Żmigrodzie Wąsk. dwa stanowiska (widziałem osobiście). Lokomotywownia Wrocław Nadodrze na waskich raczej nieistniała. Może chodzi ci o Wrocław Towarowy. Tam była lokomotywownia (a nawet jest do dzisiaj, ale już pełni inne funkcje). Patrząc na zdjęcia, raczej na dwa tory. Jeszcze warsztaty w Trzebnicy Gaj. Też istnieją do dziś (teren ZM Tarczyński). Warsztat przy obrotnicy - 2 tory, lokomotywownia - 2 tory. Istniały tam jeszcze inne budynki do których prowadziły tory, ale zostały wyburzone jeszcze kiedy kolejka istniała. No i parowozownia zwrotna w Sulmierzycach, najprawdopodobniej jednostanowiskowa. Co do połączenia Wrocławskiej KD i Krotoszyńskiej KD, nie mam rzadnych pewnych informacji. Napewno po 1918 r. rozebrano krótki odcinek od Sulmierzyc do granicy. Sulmierzyce były po stronie polskiej. Odbudowano po 1945.
|
|
« Ostatnia zmiana: 04 Stycznia 2011, 23:15:00 wysłane przez marcin sds »
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #17 : 16 Stycznia 2008, 16:54:14 » |
0
|
Parowozownia w Sulmierzycach była połączona z budynkiem dworca. Tor miała jeden
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #18 : 16 Stycznia 2008, 18:13:21 » |
0
|
|
|
« Ostatnia zmiana: 05 Stycznia 2011, 18:24:56 wysłane przez Dariusz »
|
Zapisane
|
|
|
|
PAFAWAG
|
|
« Odpowiedz #19 : 05 Lutego 2008, 22:43:26 » |
0
|
Czy dysponuje ktoś może planami większych stacji Wrocławskiej KD na północ od Trzebnicy Gaj (chodzi mi o Prusice Wąsk., Przedkowice, Żmigród Miasto Wąsk. i Żmigród Wąsk., Milicz Wąsk i Sulmierzyce Wąsk.) :?:
|
|
|
Zapisane
|
"Jeśli kolejka tak bardzo przeszkadzała mieszkańcom, to dlaczego podczas ostatniego jej przejazdu wzdłuż trasy musiały stać oddziały milicji, bo ludzie potestowali przeciw jej zamknięciu?" Wrocław Wąsk. - Trzebnica Gaj, 27.05.1967...
|
|
|
|